تبلیغات

تبلیغات

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

anizweb

همیشه دریافت ترافیک ارگانیک از گوگل کار چندان آسانی برای سئوکارها نبوده است. گوگل کل صفحات وب را می‌خزد و تعیین می‌کند که کدام صفحات برای کاربرانش مفید است و آن ها را به کاربران نشان می‌دهد. با وجود میلیون‌ها سایتی که در موتور جستجو گوگل وجود دارد، رسیدن به صفحه اول گوگل کار مشکلی است، اما غیر ممکن نیست! شما می توانید با انجام یک سری از روش ها که تعدادی از بهترین آن ها در این مقاله آمده است با وب سایت‌ های دیگر رقابت کنید و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را تجربه کنید.

چرا صفحه اول گوگل مهم است؟

بالا آمدن سایت در صفحه یک گوگل باعث می‌شود بیشتر در معرض دید کاربران قرار بگیرید، در نتیجه اعتبار برند شما افزایش پیدا می کند، بنابراین برای اینکه در صنعت خود شناخته شوید، یک راه کم هزینه و مطمئن این است که سایت خود را به صفحه یک گوگل برسانید.

همچنین صفحه اول گوگل، بیشترین میزان ترافیک را به خود اختصاص می‌دهد، اما آنچه که بسیاری از ما نمی‌دانیم این است که نرخ کلیک (CTR) در بالا و پایین صفحه اول گوگل با یکدیگر متفاوت است:

  • نرخ کلیک اولین نتیجه:4 درصد
  • نرخ کلیک نتیجه دوم: 12.5 درصد
  • نرخ کلیک نتیجه سوم: 9.5 درصد

رابطه نرخ کلیک با رتبه سایت در گوگل

بنابراین اگر بالای صفحه اول نباشید، سایت شما تعداد زیادی کلیک را از دست می‌دهد. به همین دلیل است که حتی اگر در صفحه یک گوگل هم هستید، باید به فکر رتبه 1 گوگل شدن باشید!

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چه مزایایی برای کسب و کار شما دارد؟

بیشتر دیده می شوید

اگر بخواهید مغازه ای برای کسب و کار خود اجاره کنید، ترجیح می دهید این مغازه در خیابان اصلی شهر باشد و یا در کوچه ای که میزان رفت و آمد آن نسبت به خیابان اصلی چندان زیاد نیست؟

قطعا مغازه ای که در خیابان اصلی شهر قرار گرفته است را انتخاب می کنید، زیرا رفت و آمد آن بیشتر است، پس فروش بیشتری هم خواهید داشت.

با 167 میلیارد جستجوی ماهانه که در گوگل انجام می شود، بودن سایت شما در صفحه اول گوگل درست مانند گرفتن یک مغازه در خیابان اصلی شهر است. هرچه کاربران بیشتری وب سایت شما را ببینند، برند شما شناخته شده‌تر می‌شود و فروشتان افزایش پیدا می‌کند.

تعامل با مشتری افزایش پیدا می‌کند     

طبق بررسی های وب سایت adweek، 81% از خریداران قبل از خرید آنلاین خود بررسی و تحقیق می کنند و چه جایی بهتر از گوگل برای انجام تحقیقات!

همچنین بخوانید  فضای ابری شیائومی کجاست؟ 0 تا 100 فعال سازی فضای ابری xiaomi

اطلاعاتی مانند: مکان کسب و کار بر روی نقشه، اطلاعات تماس کسب و کار، میزان امتیازات و نظراتی که برای کسب و کار ثبت شده است به کاربران این امکان را می دهد تا حتی قبل از کلیک بر روی یک سایت، بررسی خوبی بر روی کیفیت خدمات و محصولات آن کسب و کار انجام دهند.

ترافیک ورودی به سایت زیاد می شود

بودن در صفحه 1 گوگل باعث افزایش ترافیک سایت می شود و نبودن در این صفحه باعث کاهش شدید ترافیک سایت می‌شود. طبق آمارها 71% از ترافیک جستجو یک کلمه کلیدی تنها برای وب سایت های صفحه اول است و این در حالی است که صفحه دوم گوگل چیزی حدود 6% کلیک ها را به خود اختصاص می‌دهد. این اختلاف شدید در میزان ترافیک صفحات گوگل، نشان دهنده اهمیت زیاد بودن در صفحه یک این موتور جستجو است.

اعتماد بیشتری جذب می‌کنید

الگوریتم گوگل به نوعی طراحی شده است که محتوای مشکوک، اسپم و غیر‌قابل اعتماد را تشخیص می‌دهد و آن را از نتایج خودش حذف می‌کند. در این شرایط اگر سایت شما مدام در صفحه یک گوگل باشد، به این معنی است که گوگل وب سایتتان را به عنوان یک منبع قابل اعتماد می‌شناسد و متقابلا کاربران نیز به وب سایت شما و کسب و کارتان اعتماد بیشتری خواهند کرد.

روش های قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل

بهینه سازی سایت با توجه به عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو را سئو سایت می‌گویند. شما کل سایت خود را به یکباره برای موتورهای جستجو نمی‌توانید بهینه سازی کنید، بلکه هر صفحه از سایت را  باید به صورت جداگانه سئو نمائید. برای انجام این کار باید مراحل زیر ار طی کنید:

1. انتخاب صحیح کلمات کلیدی

قدم اول برای سئو کردن یک صفحه این است که تعیین کنید که صفحه وب سایت‌تان پاسخ کدام سوال کاربران را می‌دهد. به این سوالات کلمه کلیدی گفته می‌شود و می‌تواند یک یا چند کلمه باشد.

کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کار شما همان کلماتی هستند که مشتریان هدف را برای دریافت محصولات و خدمات مورد نیازشان به صفحه شما می‌آورند. برای تعیین کلمات کلیدی می توانید از خود پیشنهادات گوگل یعنی Related searches که در پایین نتایج جستجو گوگل نمایش داده می شود، استفاده کنید.

استفاده از نتایج جستجو مرتبط گوگل برای یافتن کلمات کلیدی

توجه کنید کلمه کلیدی صفحات سایت شما باید با یکدیگر به لحاظ مفهومی متفاوت باشند تا صفحات با یکدیگر رقابت نکنند.

2. مشخص کردن کلمه کلیدی برای گوگل

گوگل از طریق خزیدن در وب، میلیون‌ها صفحه موجود در آن را فهرست بندی می‌کند. وقتی کاربر عبارتی را جستجو می‌کند، گوگل فهرست سازمان یافته خود را به جای کل وب اسکن می‌کند و با این کار سریع‌تر نتایج مرتبط به کاربران را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید  10 تا از بهترین سایت های مربوط به هوش مصنوعی در زرین اکانت

بنابراین برای اینکه بتوانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، باید بررسی سایت شما برای گوگل تا حد امکان آسان باشد و برای این کار باید کلمات کلیدی خود را در مکان‌های زیر قرار دهید:

1- تگ عنوان (Meta title): هر صفحه سایت شما یک عنوان دارد. حتما از کلمه کلیدی در عنوان صفحه استفاده کنید.

2- متا دیسکریپشن (Meta description): متا دیسکریپشن همان توضیح کوچک زیر عنوان نتایج جستجو گوگل است. متا دیسکریپشن علاوه بر اینکه به گوگل برای درک موضوع صفحه کمک می‌کند به کاربر نیز توضیح می‌دهد با کلیک بر روی لینک صفحه چه محتوایی را می‌بیند.

3- آدرس صفحه (URL): URL همان آدرس صفحه سایت است که با قرار دادن کلمه کلیدی در آن می‌توانید به گوگل برای تشخیص سریع صفحه‌تان کمک کنید. همچنین URL که با صفحه شما مطابقت داشته باشد برای کاربران جذاب‌تر است و باعث افزایش نرخ کلیک (CTR) می‌شود.

4- تگ آلت (Alt): گوگل تنها در صورتی می‌تواند محتوا تصویر را آنالیز کند که تصویر دارای تگAlt  باشد. اگر تگ alt شامل کلمه کلیدی باشد، گوگل می‌تواند ارتباط تصویر با آن صفحه را تشخیص دهد. این موضوع باعث می‌شود امکان قرارگیری سایت در صفحه یک گوگل بیشتر شود.

3. برای کاربر بنویسید

بدنه‌ی محتوا مهم‌ترین مکان برای گنجاندن کلمات کلیدی است. با این حال مهم است که کلمات کلیدی را به صورت طبیعی در متن محتوا بگنجانید. در واقع، الگوریتم جدید گوگل می‌تواند محتوایی که با کلمات کلیدی تکراری پر شده است را تشخیص دهد و این موضوع باعث سقوط رتبه صفحات سایت می‌شود.

کلید ورود به صفحه اول گوگل، ارائه محتوای مفید، معتبر و خوانا برای کاربران است. مطالب باید به صورتی باشند که مخاطب را در صفحه نگه دارد و برای خواندن مطالب بیشتر برگردد. فقط به یاد داشته باشید که اگر هدف شما بودن در نتایج 1 تا 10 گوگل برای کلمه کلیدی خاصی است، باید آن صفحه شامل اطلاعات مفید مربوط به کلمه کلیدی باشد و کاربر به سرعت از آن صفحه خارج نشود.

4. استفاده از مکان جغرافیایی

یکی از راه‌های رایگان برای قرارگیری صفحات وب سایت در صفحه اول گوگل، هدف قرار دادن جستجوهای مبتنی بر موقعیت جغرافیایی است. مطمئن شوید که در وب سایت شما به وضوح آدرس شهر و یا منطقه جغرافیایی‌تان از طریق صفحه تماس با ما و یا صفحات خدمات، قرار گرفته است.

زمانی که کاربران در مورد کسب و کارتان در یک شهر خاص جستجو می‌کنند، گوگل شما را نشان می‌دهد. حتی اگر اسم شهرتان در جستجو آورده نشود، گوگل براساس آدرس IP کاربر، شما را به او نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید  تشخیص ترکیدگی لوله با روشی تضمینی و بدون تخریب

5. بهینه سازی برای موبایل

در حال حاضر میزان جستجو در گوگل از طریق گوشی‌های هوشمند و تبلت، از دسکتاپ بیشتر است. در نتیجه گوگل در الگوریتم جدید خود به سازگاری سایت‌ها با گوشی‌های همراه اهمیت بیشتری داده است.

برای اینکه بتوانید رتبه خوبی در نتایج گوگل به دست آورید، لازم است سایت شما نیز ریسپانسیو باشد. با طراحی ریسپانسیو، وب سایتتان با هر اندازه صفحه سازگار می‌شود و به شکل صحیح به کاربران نمایش داده می شود.

6. تمرکز روی تجربه کاربری

تنها سازگاری با موبایل برای یک وب سایت کافی نیست، بلکه باید جذاب و کاربر پسند نیز باشد. یک وب سایت با ناوبری بصری، دکمه call to action واضح، پاسخ فوری به سوالات کاربران و… می‌تواند بازدیدکنندگان را برای مدت بیشتری در سایت نگه دارد. افزایش زمان ماندگاری کاربر، باعث افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل و بهبود ترافیک ارگانیک سایت می‌شود.

جمع بندی

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل روش خاصی ندارد، زیرا هیچکس ساز و کار دقیق الگوریتم های گوگل را نمی‌داند و در نتیجه فرمول تضمینی برای آن وجود ندارد. در واقع روش هایی هم که در این مقاله گفته شد تماما نکاتی بود که به صورت تجربی به دست آمده است و قطعا روش های دیگری نیز برای رسیدن به این جایگاه طلایی وجود دارد که با کار بیشتر بر روی سئو سایت و کسب تجربه در این زمینه به دست خواهد آمد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *