تبلیغات

تبلیغات

آموزش های اطلاعاتی و امنیتی شبکه و معتبر ترین مدارک آن

security-training

در این مقاله از سایت تک تیپ قصد داریم آموزش های اطلاعاتی و امنیتی شبکه و معتبر ترین مدارک آن را معرفی کنیم.

امنیت شبکه اولین خط دفاعی شبکه های کامپیوتری در برابر هکرها و سایر تهدیدات سایبری است. به علت پیش بینی ها مبنی بر رشد جرایم سایبری در سال 2021 به خسارت های 6 تریلیون دلاری در سراسر جهان ، می توانیم ببینیم که چرا امنیت شبکه اهمیت پیدا کرده است.

اگرچه داشتن گزینه های بسیار زیاد در زمینه امنیت سایبری مسلماً چیز خوبی است ، تعداد زیاد و تنوع آن نیز چالش بزرگی ایجاد نموده است. به همین دلیل در ادامه این مقاله خواهید فهمید برترین گواهینامه های امنیت شبکه کدامند و کدام یک برای شما و سازمان شما مناسب است.

امنیت شبکه چیست؟

اکثر کارشناسان امنیت شبکه را به عنوان سیاست ها و اقدامات حفاظتی برای محافظت از زیرساخت شبکه در برابر نفوذ ، دسترسی غیرقانونی ، سوء استفاده ، تغییر ، تخریب یا جمع آوری و انتشار غیرمجاز داده ها تعریف می کنند و این موضوع یک فرآیند کامل است که به ترکیبی از دستگاه های سخت افزاری ، نرم افزار امنیتی و آگاهی کاربر از روش ها و تکنیک های امنیتی نیاز دارد.

آموزش های اطلاعاتی و امنیتی شبکه

چرا امنیت شبکه مورد نیاز است؟

بسیاری از جنبه های زندگی ما به دنیای دیجیتال مهاجرت کرده اند. ما از اینترنت برای انجام تراکنش های مالی ، ارتباط با خانواده و همکاران ، خرید ، جستجوی سرگرمی و شرکت در تحقیق استفاده می کنیم. بسیاری از اطلاعات شخصی ما آنلاین هستند ، همه چیز از تاریخ تولد ، سابقه سلامت ، سابقه اعتباری ، حساب های بانکی ، قبوض آب و برق و بسیاری از موارد دیگر.

آموزش های اطلاعاتی و امنیتی شبکه بسیار مهم است و تاثیر زیادی در امنیت اطلاعات وداده های پایگاه های داده خواهد داشت.

تمام آن داده ها و همه آن تراکنش ها در برابر هکرها و مجرمان سایبری آسیب پذیر هستند. علاوه بر این ، تداوم اهمیت اینترنت اشیا (IoT) به معنای اتکای بیشتر به شبکه های بی سیم است که فقط احتمال تهدید را افزایش می دهد و به مجرمان راه ها و فرصت های بیشتری برای ارتکاب کلاهبرداری می دهد.

اگر قصد یادگیری امنیت شبکه را دارید بهتر است از حرفه ای ترین آموزش های کشور که توسط فرادرس آماده شده است بهره ببرید. برای سهولت شما لینک مجموعه آموزش های امنیت شبکه این سایت را در لینک زیر قرار می دهیم.

انواع امنیت شبکه چیست؟

مجموعه کاملی از ابزار ها ، روش ها و شیوه های امنیت شبکه در دسترس متخصصان امنیت سایبری وجود دارد. در اینجا یک نمای کلی در سطح بالا آورده شده است:

آموزش های اطلاعاتی و امنیتی شبکه

1- نرم افزار

منابع نرم افزار امنیتی شامل آنتی ویروس ، آنتی بدافزار و ضد جاسوس افزار می باشد. این ابزار ها به صورت مجموعه یا اشتراک در دسترس هستند و به طور مداوم توسط فروشنده ها به روز می شوند تا از آخرین تهدیدات مطلع شوند. این برنامه ها شبکه شما را کنترل می کنند و مزاحمان ، بدافزار ها و ویروس ها را مسدود و حذف می نمایند.

همچنین ، بسیار توصیه می شود به جای دریافت مجموعه و آپلود داخلی ، به دنبال اشتراک امنیتی بروید. ارائه دهندگان / فروشندگان اشتراک در موقعیت بهتری برای مقابله با چشم انداز امنیت سایبری در حال تغییر هستند. به نظر می رسد که هر روز یک تهدید سایبری یا ویروس جدید ظاهر می شود و نرم افزار شما در برابر تهدیداتی که هنوز از وجود آن ها اطلاعی ندارد ، از خود دفاع نمی کند. به همین دلیل است که بهتر است از نرم افزار های آنلاین لایسنسی استفاده کنید.

برای اینکه از نرم افزار های امنیت شبکه استفاده کنید باید آموزش های اطلاعاتی و امنیتی هر نرم افزار را به صورت جداگانه ببینید و آن را بیاموزید.

2- حفاظت از رمز عبور

این یک اقدام بسیار ساده اما بسیار مهم است. گذرواژه های قوی روشی ارزان اما مؤثر برای ایمن نگه داشتن سیستم ها ، برنامه ها و شبکه ها هستند و برای پیاده سازی گذرواژه های قوی لازم نیست که یک متخصص امنیت سایبری باشید.

3- دیواره آتش

آموزش های اطلاعاتی و امنیتی شبکه

اگر شبکه خود را به عنوان یک کلوپ شبانه اختصاصی تصور کنید ، دیوار آتش دربان است که مسئول گشودن در فقط برای اعضای اختصاصی است و افراد نامطلوب را بیرون نگه می دارد. مطابق همین مثال فایروال یا دیوار آتش ، ترافیک (ورودی و خروجی) را بر اساس سیاست های از پیش تعیین شده فیلتر می کنند .

4- نرم افزار امنیت ایمیل

ایمیل یک نقطه بسیار آسیب پذیر در هر شبکه می باشد. مجرمان سایبری عاشق ارسال ایمیل های جعلی هستند که شبیه مکاتبات شرکت ها و موسسات مالی قانونی هستند. اما تنها یک کلیک بر روی یک لینک تعبیه شده در این ایمیل های کلاهبرداری می تواند برای به خطر انداختن سیستم شما کافی باشد. برای این منظور ، نرم افزار امنیتی ایمیل نه تنها می تواند تهدید های دریافتی را فیلتر کند، بلکه می تواند از انتقال انواع خاصی از داده ها نیز جلوگیری نمایند.

5- شبکه های تقسیم شده

این فرآیند ترافیک را بر اساس معیارهای مشخص شده طبقه بندی و تقسیم می کند. شبکه های تقسیم بندی شده به ویژه برای محدود کردن کاربران مختلف به منظور دسترسی به منطقه های مجاز خود ، مفید هستند . در حالی که این کاربران را از داده هایی که خارج از مسئولیت و نیازشان است دور نگه می دارند. دسترسی بهتری به مناطق مجاز هر کاربر ارائه می دهد.

برای اینکه آموزش های اطلاعاتی و امنیتی شبکه را بهتر درک کنید می توانید آموزش حرفه ای امنیت اطلاعات ، که توسط فرادرس تهیه شده است را مشاهده نمایید. این آموزش بسیار مفید بوده و اطلاعات کاملی را برای شروع یادگیری امنیت شبکه در اختیار شما قرار خواهد داد.

بهترین گواهینامه های امنیت شبکه کدامند؟

آموزش های اطلاعاتی و امنیتی شبکه

قبل از اینکه بتوانید در زمینه امنیت شبکه درآمد هنگفتی داشته باشید، باید ابزارها و مهارت ها و آموزش های اطلاعاتی و امنیتی را یاد بگیرید. اینجاست که آموزش امنیت شبکه مطرح می شود. دوره های صدور گواهینامه امنیت شبکه نه تنها دانش ضروری برای این موقعیت ها را به شما می دهد، بلکه گواهی ارزشمندی را نیز به شما می دهد که به کارفرمایان بالقوه نشان می دهد که شما صلاحیت های لازم را دارید.

1. CEH: هکر اخلاقی معتبر

این که به عنوان گواهی “هکر های کلاه سفید” نیز شناخته می شوند ، متخصصان امنیت فناوری اطلاعات هستند که وظیفه آن ها تلاش برای نفوذ به سیستم ها و یافتن آسیب پذیری ها می باشد. شرکت ها و سازمان ها آن ها را استخدام می کنند تا نقاط ضعف سیستم را پیدا کنند و چگونگی رفع این مشکلات را بیابند. وقتی اهمیتی را که امنیت سایبری کسب کرده است در نظر می گیریم ، جای تعجب نیست که این گواهینامه چنین محصول مورد توجهی باشد.

برای دریافت این مدرک باید انواع هک را بشناسید و روش های مقابله با آن را نیز بیاموزید. در زیر یکی از بهترین آموزش های کشور را قرار دادیم که می توانید از آن استفاده کنید.

2- مدرک CISSP: Certified Information Systems Security Professional

این گواهینامه برای متخصصان امنیتی با تجربه است که مسئولیت توسعه و مدیریت رویه ها ، سیاست ها و استاندارد های امنیتی سازمان شما را بر عهده دارند. این مدرک برای متخصصان امنیت فناوری اطلاعات که می خواهند حرفه خود را به سطح بالاتری ببرند عالی است.

3- مدرک CISM: Certified Information Security Manager

این گواهینامه یک منبع حیاتی برای متخصصان فناوری اطلاعات است که دارای مسئولیت های مدیریت امنیت در سطح سازمانی هستند. این افراد سیستم های امنیتی را مدیریت ، توسعه و نظارت می کنند و بهترین شیوه های سازمانی را توسعه می دهند.

4- گواهی نامه CCSP: Certified Cloud Security Professional

از آنجایی که بسیاری از سازمان ها به طور فزاینده ای به فضای ابری مهاجرت می کنند ، این گواهینامه بسیار مورد تقاضا قرار گرفته است. این دوره بر متخصصان فناوری اطلاعات و IS تمرکز دارد که بهترین شیوه ها را در معماری ، طراحی ، عملیات و هماهنگی خدمات امنیت ابری به کار می برند. اگر با پلتفرم های ابری کار می کنید ، داشتن این مدرک الزامی است.

5- سرتیفیکیت CISA: Certified Information Systems Auditor

هدف این گواهینامه متخصصان IS است که در درجه اول بر کنترل حسابرسی ، اطمینان و امنیت تمرکز دارند. این سرتیفیکیت به شما مهارت هایی را برای اداره و کنترل فناوری اطلاعات سازمانی و انجام یک ممیزی امنیتی موثر ارائه می دهد.

6- COBIT 5 Certification Training

حسابرسان فناوری اطلاعات، توسعه دهندگان، مدیران و رهبری بیشترین بهره را از این گواهی می برند. COBIT 5 ارزش اطلاعات را با ترکیب آخرین افکار و تئوری ها در مورد حاکمیت سازمانی به حداکثر می رساند. این گواهینامه تکنیک های مدیریت را پوشش می دهد و اصول ، شیوه ها و ابزارها و مدل های تحلیلی پذیرفته شده در سطح جهانی را ارائه می دهد که همگی برای کمک به افزایش اعتماد سازمان و افراد به سیستم های اطلاعاتی و همچنین ارزش آن ها طراحی شده اند.

یکی از پیش نیاز های دریافت این گواهی نامه معتبر آشنایی با مفاهیم و اصول اولیه امنیت شبکه می باشد. برای اینکه استارت خوبی داشته باشید و خود را برای دریافت این مدرک آماده کنید بهتر است آموزش امنیت شبکه زیر را مشاهده کنید.

7- گواهی CompTIA+ Security+

آموزش های اطلاعاتی و امنیتی شبکه

این گواهینامه دانش و آموزش در زمینه رمزنگاری ، مدیریت تهدید ، مدیریت هویت ، کنترل دسترسی به شبکه ، سیستم های امنیتی ، شناسایی ریسک و کاهش آن را ارائه می دهد. این گواهی نامه برای افراد سطح ابتدایی IT طراحی شده است.

اینکه کدام گواهینامه ها را انتخاب می کنید بستگی به موقعیت شغلی شما دارد و مدرک ایده آل برای هر فرد متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، دو گواهینامه آخر برای متخصصان IT سطح ابتدایی مناسب هستند ، در حالی که پیشنهاداتی مانند CISM و CISSP برای کارشناسان امنیتی با تجربه تر است.

برای متخصصان فناوری اطلاعات که می خواهد فردی کامل در این عرصه باشند ، هیچ راهی بهتر از کسب تدریجی گواهینامه در تمام رشته های فوق وجود ندارد. حتی بهترین و با تجربه ترین متخصصان امنیت سایبری نیز می توانند از برخی مهارت های جدید بهره مند شوند. همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد، خواه یک تهدید سایبری تازه کشف شده باشد یا ابزاری جدید برای مبارزه با آن ها.

 

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *