تبلیغات

تبلیغات

بررسی لپ تاپ Samsung Galaxy Book Pro مزایا و معایب آن

Samsung-Galaxy-Book-Pro

در این مطلب از سایت تک تیپ قصد داریم تا به صورت کامل لپ تاپ Samsung Galaxy Book Pro را بررسی کرده و مزایا و معایب آن را بازگو کنیم. با ادامه مقاله همراه بمانید.

مزایا

  • عمر باتری عالی 
  • نازک و سبک
  • صفحه نمایش AMOLED
  • پورت های HDMI، Type A، Type C

معایب

  • حداقل 8 گیگابایت و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی بدون قابلیت ارتقا

بررسی سامسونگ گلکسی بوک پرو

گلکسی بوک پرو

همانطور که میدانید سامسونگ مدت هاست در زمینه های تولید گوشی های هوشمند، تلویزیون، لپ تاپ ها و هاردهای سخت افزاری فعالیت می کند، گرچه این شرکت موفق به تولید لپ تاپ های پر کاربرد و عامه پسند نشده است، اما این شرکت با تولید گلکسی بوک نشان داده است که در آینده ای نزدیک می تواند یکی از برند های مطرح در تولید لپ تاپ های رده بالا باشد.

سامسونگ گلکسی بوک پرو، لپ تاپی دارای دو مدل 13/3 و 15/6 با صفحه نمایش AMOLED و گرافیک داخلی Ires Xe عرضه شده است. این لپ تاپ دارای پردازنده قدرتمند اینتل، Wi-Fi 6 ، صفحه نمایش فول اچ دی و عمر باطری بی نظیر می باشد. علاوه بر این گلکسی بوک پرو دارای 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت SSD به همراه یک پردازنده 2.5 گیگاهرتزی i5 نسل 11 عرضه می شود.

در بخش پورت ها نیز محصولات مجهز به یک عدد پورت تاندربولت 4 ، یک عدد پورت USB-A 3.2، جک 3.5 میلی متری هدفون و یک اسلات برای کارت حافظه در نظر گرفته شده است( مدل 15/6 اینچی یک پورت HDMI نیز دارد ). با این وجود مدل 13/3 اینچی دارای وزن تقریبی 880 گرم و ضخامت 11.2 میلی متر و مدل 15/6 اینچی با وزن 1.05 کیلو گرم و ضخامتی معادل 11/7 میلی متر می باشند.

قیمت لپ تاپ گلکسی بوک پرو

لپ تاپ گلکسی بوک پرو مانند سایر محصولات گلکسی، یک پرچمدار محصوب می شود، و بدین معناست این لپ تاپ دارای قیمت بالایی نسبت به سایر اولترابوک های مشابه خودش می باشد. مدل پایه این محصول با صفحه نمایش 13/3 اینچی و رزولوشن 1080P به همراه پردازنده i5 نسل 11 و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی حدود 1000 دلار قیمت گذارش شده است.

همچنین مدل 15/6 اینچی با پردازنده i5 نسل 11، 8 گیگابایت رم و 512 گیگ فضای ذخیره سازی با قیمت 1100 دلار به فروش می رسد.

طرح

جنس بدنه سامسونگ گلکسی بوک پرو

گلکسی بوک در واقع از آلومینیوم نازک با کیفیت، ساخته شده است. که همین امر باعث کاهش وزن هر کدام از این لپ تاپ ها شده است.

همچنین بخوانید  راهنمای خرید بهترین لپ تاپ 15 اینچی سال 2020 (با تمامی قیمت ها)

مدل 13/3 اینچی دارای ابعاد 11.2 * 199.8 * 304.4 میلی متر و وزنی حدود 880 گرم و مدل 15/6 اینچی، دارای ابعاد 11.7 * 225.8 * 355.4 و وزنی حدود 1.05 کیلوگرم می باشد. البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که به دلیل وزن کم این نوع لپ تاپ ها می توان به راحتی آنها را حمل کرد.

گلکسی بوک 15/6 اینچی دارای حاشیه ی نازک در اطراف صفحه نمایش می باشد که همین امر به آن ظاهری شیک و مدرن می بخشد. و این بدان معناست که گلکسی بوک توانسته بدون بزرگ کردن اندازه کلی لپ تاپ یک صفحه نمایش بزرگتر به آن اضافه کند.

در قسمت صفحه کلید نیز دکمه ها به اندازه کافی بزرگ و روان هستند که هر فرد به راحتی می تواند با چنین صفحه کلیدی کار کند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که به دلیل محدود بودن فضا قسمت Numpad در صفحه کلید وجود ندارد.

در گوشه بالا سمت راست دکمه ای وجود دارد که برای روشن کردن لپ تاپ استفاده می شود . گرچه هیچ تصویری بر روی آن وجود ندارد اما با یک روکش نقره ای برجسته و آن دکمه با بقیه کلید ها متمایز می کند.

در زیر صفحه کلید نیز یک تاچ پد طراحی شده است که در مدل 15/6 اینچی به اندازه کافی بزرگ و به راحتی قابل استفاده می باشد.

در سمت راست لپ تاپ یک جک صدا، یک پورت USB-A و یک اسلات کارت حافظه وجود دارد. که میتواند بسیاری از نیازهای کاربران را پوشش دهد. 

 به طور کلی گلکسی بوک با طراحی شیک و زیبا، و صفحه نمایشی بزرگ، بسیاری از افراد را ترغیب به خرید چنین لپ تاپی کرده است.

کارایی

مشخصات لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک پرد

مدلی که در این قسمت بررسی می کنیم لپ تاپ 15/6 اینچی گلکسی بوک، که دارای پردازنده i7 چهار هسته ای نسل یازدهم و 16 گیگابایت رم می باشد. این نوع لپ تاپ به دلیل دارا بودن پردازنده قوی و رم مناسب می تواند چندین برنامه را به صورت همزمان و بدون مشکل اجرا نماید.

به طور کلی این لپ تاپ برای انجام کارهای روزمره مانند اجرای چندین صفحه وب، استفاده از فتوشاپ و یا کار با نرم افزاری مانند پرمیر میتواند گزینه مناسبی باشد. اما باید به این نکته نیز توجه داشت که به دلیل نبود گرافیک مجزا  در لپ تاپ امکان اجرای بازی ها با فریم بالا را ندارد.

وب کم 

امروزه داشتن وب کم و میکروفون عالی در لپ تاپ یکی از ضروریات محسوب می شود. زیرا کاربران امروزه به طور فزاینده ای از طریق تماس تصویری برای ارتباط با دوستان و آشنایان خود استفاده می کنند.

همچنین بخوانید  بهترین کامپیوتر های دسکتاپ در سال 2021

گلکسی بوک پرو دارای وب کم با کیفیت 720p عرضه می شود. البته باید گفت استفاده از چنین وب کمی برای این لپ تاپ نا امید کننده به نظر می رسد، زیرا بسیاری از رقبای این محصول مانند Dell XPS 13 دارای وب کم با کیفیت 1080p می باشند.

عمر باتری

در مدل 13/3 اینچی باتری با ظرفیت 63 وات ساعت و در مدل 15/6 اینچی از باتری با ظرفیت 65 وات ساعت بهره میبرند. و هر دو از طریق پورت USB-C همراه با اداپتور شارژ می شوند. 

در سنجش عمر باتری لپ تاپ نیز، پس از پخش یک ویدیوی با کیفیت 1080P با روشنایی صفحه 50 درصد، این لپ تاپ حدود 16 ساعت و 49 دقیقه دوام آورد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *