تبلیغات

تبلیغات

تفاوت نسخه های کالی لینوکس و مقایسه آن ها

kali-desktop-gnome

در این مطلب از سایت تک تیپ قصد داریم تا تفاوت نسخه های کالی لینوکس را توضیح داده و آن ها را با هم مقایسه کنیم تا بتوانید بهترین و مناسب ترین کالی لینوکس را نصب و استفاده کنید.

تستر های حرفه ای نفوذ یا هکر های اخلاقی به رایانه هایی نیاز دارند که امکان سفارشی سازی و انعطاف پذیری بیشتری را نسبت به سیستم های معمولی Windows یا Mac داشته باشند. سیستم عامل کالی لینوکس (OS) که به صورت اوپن سورس عرضه شده است تمام نیاز های هکر ها را برآورده کرده است .

نقطه قوت کالی لینوکس در این واقعیت نهفته است که کاربران می توانند به تمام عناصر تنظیمات رایانه دسترسی داشته باشند ، برنامه های تخصصی را اجرا کنند ، اتصالات اینترنت و داده های Wi-Fi را دستکاری کنند و اعتبار سایر رایانه ها را جعل کنند (کپی و تقلید کنند).

کالی لینوکس برای نیازهای محاسباتی روزمره مانند پردازش کلمه ، گشت و گذار در اینترنت یا حتی بازی کردن طراحی نشده است. اما دانشجویانی که به دنبال مدرک کارشناسی ارشد امنیت سایبری آنلاین هستند ، کالی را در حرفه خود ارزشمند می یابند ، به خصوص اگر به دنبال تبدیل شدن به یک هکر اخلاقی باشند.

اگر قصد دارید به یک هکر حرفه ای تبدیل شوید و شغل خوبی دست و پا کنید بهتر است آموزش های امنیت را نیز پشت سر بگذارید. در زیر مجموعه آموزش های امنیت شبکه را قرار دادیم که می توانید از آن ها استفاده کنید.

کالی لینوکس چیست؟

آموزش کار با لینوکس کالی

برای درک کالی لینوکس ، ابتدا باید بفهمید لینوکس چیست. لینوکس ، یک سیستم عامل مبتنی بر یونیکس که توسط لینوس توروالدز در سال 1991 توسعه یافت، یک هسته اوپن سورس کاملاً قابل تنظیم است که به کاربران اجازه می دهد تا سیستم عامل خود را به طور قانونی و مطابق با نیازهای خاص خود ایجاد کنند.

از سال 1991 ، چندین توزیع ( ورژن ) محبوب لینوکس در شرکت های فناوری معروف از جمله Red Hat، Fedora، Slackware و Debian تولید شدند. Kali که توسط Offensive Security ، یک شرکت توسعه و صدور گواهینامه امنیت سایبری اداره می شود ، یک توزیع مبتنی بر دبیان است که برای تست نفوذ و ممیزی های امنیتی طراحی شده است.

مانند اکثر توزیع های لینوکس ، Kali را می‌توان به‌طور دائم بر روی رایانه نصب کرد یا به‌طور زنده (بوت) از یک USB یا CD اجرا کرد. این بدان معناست که Kali می تواند روی رایانه های Windows یا Mac به خوبی کار کند.

اگر تمایل دارید که سیستم عامل لینوکس را در کنار ویندوز خود اجرا کنید، پیشنهاد می‌کنیم آموزش زیر را در خصوص استفاده از ابزار WSL (مخفف Windows Subsystem for Linux) که توسط مایکروسافت معرفی شده است، مشاهده کنید.

مزایای کالی لینوکس

آموزش کار با لینوکس کالی

کالی لینوکس برای کسانی که با لینوکس آشنا هستند و به دستورات لینوکس مسلط هستند عالی است. بیایید نگاهی به مزایای کالی لینوکس بیندازیم:

  • 1- بیش از 600 ابزار تست نفوذ و امنیت شبکه از پیش نصب شده است.
  • 2- کاملا رایگان و متن باز.
  • 3- از زبان های زیادی پشتیبانی می کند.
  • 4- به راحتی با رزبری پای قابل استفاده است.
  • 5- پشتیبانی گسترده از دستگاه های بی سیم

معایب کالی لینوکس

شاید بزرگترین عیب کالی لینوکس این باشد که برای کسانی که تازه وارد هستند و به دنبال یادگیری لینوکس هستند توصیه نمی شود. در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد:

  • 1- کمی کند است.
  • 2- ممکن است برخی از نرم افزارها به درستی کار نکنند.

انواع نسخه های کالی لینوکس

نسخه های زیادی از کالی لینوکس موجود است که می توانید از آن ها استفاده کنید. در زیر چند تا از مهم ترین آن ها را آورده ایم.

  • نسخه Light Armhf
  • کالی لینوکس GNOME 3
  • نسخه معمولی Kali Linux
  • کالی Lxde
  • کالی Mate
  • کالی Light
  • نسخه E17
  • ورژن NetHunter
  • نسخه Xfce
  • کالی لینوکس Kde

تفاوت نسخه های کالی لینوکس

و حالا بیایید بفهمیم که تفاوت نسخه های کالی لینوکس چیست. تقریباً همه آنها (به جز Light) با محیط دسکتاپ خود متمایز می شوند. در اینجا اسکرین شات هایی از تمام نسخه های لینوکس کالی آورده شده است تا بتوانید به راحتی تفاوت های آن ها را بفهمید.

1- کالی لینوکس GNOME 3

تفاوت نسخه های کالی لینوکس

این محیط دسکتاپ اصلی (“کلاسیک” ، پیش فرض) است. در وب سایت، تصویر ISO به سادگی Kali Linux نامیده می شود.

2- نسخه Kde

تفاوت نسخه های کالی لینوکس

این محیط برای شخصی سازی و ویجت ها و افزونه های مختلف کاربر باز است.

3- کالی لینوکس Mate

کالی لینوکس Mate

Mate اساساً یک گنوم 2 به روز شده است. حرکت به گنوم 3 تغییرات بسیار اساسی را ایجاد کرد که همه آن را نپذیرفتند. به عنوان مثال ، من شخصا هنوز گنوم 3 را دوست ندارم. اتفاقاً گنوم 3 در اوبونتو نیز استفاده می شود.

بنابراین ، توسعه دهندگانی که با مفهوم گنوم 3 مخالف هستند ، گنوم 2 را فورک کردند و نام آن را Mate گذاشتند. این محیط هنوز در حال به روز رسانی است ، ظاهری کلاسیک و شاید کمی قدیمی دارد.

4- نسخه Xfce

تفاوت نسخه های کالی لینوکس

این نسخه و دو مورد زیر ، دارای محیط‌ های سبکی هستند – به منابع بالایی نیاز ندارند و برای رایانه های قدیمی توصیه می شوند.

5- نسخه Lxde

تفاوت نسخه های کالی لینوکس

6- کالی لینوکس E17

تفاوت نسخه های کالی لینوکس

این نسخه از کالی لینوکس بسیار سبک و با ظاهری ساده می باشد. و حرفه ای ها بسیار به این نسخه علاقه دارند.

7- کالی لینوکس Light

تفاوت نسخه های کالی لینوکس

برخلاف سایر نسخه ها که فقط از نظر ظاهری تفاوت داشتند ، این نسخه کمی متفاوت است و با پیش فرض دسکتاپ نسخه Xfce ارائه شده ، با این تفاوت که بسیار سبک تر بوده و ابزار های کمی داشته و به کاربر اجازه می دهد به هر صورتی که دوست دارد شخصی سازی مورد نظر خود را با نصب برنامه های مورد نیاز خود انجام دهد. همچنین به همین دلیل ، سیستم فضای دیسک کمتری مصرف می کند ، سریعتر به روز می شود و در هنگام به روز رسانی ترافیک کمتری مصرف می کند.

کدام نسخه کالی لینوکس بهتر است ؟

با فهمیدن تفاوت نسخه های کالی لینوکس متوجه خواهیم شد که هیچ نسخه بهتری برای کالی لینوکس وجود ندارد و هر شخص بر اساس نیاز خود باید نسخه محبوب خود را پیدا کند و بر روی سیستم خود نصب نمایید.

برای اینکه بتوانید ارتباط بهتری با کالی لینوکس برقرار کنید ، بهتر است پیش از شروع یادگیری کالی ، آموزش لینوکس را مشاهده کنید. در زیر بهترین آموزش های لینوکس را قرار دادیم که می توانید از آن استفاده نمایید.

تفاوت بین Kali installer و Kali Live چیست؟

هر Live Kali Linux به دستگاه USB نیاز دارد زیرا سیستم عامل از USB اجرا می شود  و نیازی به نصب روی سیستم نخواهد داشت ، در حالی که نسخه نصب شده نیاز به اتصال هارد دیسک برای استفاده از سیستم عامل دارد . Live kali نیازی به فضای هارد دیسک ندارد و گویی kali روی usb نصب شده است.

چه چیزی کالی لینوکس را متفاوت می کند؟

لینوکس کالی فقط یک مجموعه از پیش پیکربندی شده از حالت ها ، تنظیمات و برنامه های کاربردی لینوکس است که در واقع از آن برای تست نفوذ استفاده می شود. Lin توزیع لینوکس (اغلب به اختصار توزیع نامیده می شود) یک سیستم عامل است که به عنوان مجموعه ای از نرم افزار های مبتنی بر هسته لینوکس و اغلب بر روی یک سیستم مدیریت بسته ایجاد شده است.

آیا کالی لینوکس غیر قانونی است؟

اگر کالی لینوکس را نصب کنیم غیرقانونی است یا قانونی؟ کاملاً قانونی است، زیرا وب سایت رسمی KALI یعنی تست نفوذ و هک اخلاقی توزیع لینوکس فقط فایل iso را به صورت رایگان و کاملاً ایمن در اختیار شما قرار می دهد.

لینوکس یک سیستم عامل بسیار محبوب برای هکر ها است. به این دلیل که کد سورس لینوکس آزادانه در دسترس استو یک سیستم عامل اوپن سورس محسوب می شود.

چرا کالی لینوکس کالی نامگذاری شده است؟

نام کالی لینوکس از مذهب هندو نشات گرفته است. نام کالی از کلمه kāla به معنای سیاه ، زمان ، مرگ ، ارباب مرگ ، شیوا گرفته شده است و از آنجایی که شیوا کالا – زمان ابدی – نامیده می شود ، از این رو کالی الهه زمان و تغییر است.

تفاوت بین لینوکس اوبونتو و کالی

تفاوت بین لینوکس اوبونتو و کالی

اوبونتو یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس و متعلق به خانواده لینوکس دبیان است. از آنجایی که مبتنی بر لینوکس است، به صورت رایگان برای استفاده و منبع باز در دسترس است.

این توسط تیم Canonical به رهبری Mark Shuttleworth توسعه یافته است. اصطلاح “اوبونتو” از یک کلمه آفریقایی به معنای “انسانیت برای دیگران” گرفته شده است. نسخه چینی اوبونتو برای راه اندازی سریع ترین ابر رایانه جهان استفاده می شود.

کالی لینوکس یک سیستم عامل منبع باز مبتنی بر لینوکس است که به صورت رایگان برای استفاده در دسترس است. به خانواده لینوکس دبیان تعلق دارد. توسط Offensive Security توسعه داده شده است. اولین بار در مارس 2013 برای جایگزینی BackTrackOS منتشر شد. Kali دارای بیش از 100 ابزار برای تست نفوذ، تحقیقات امنیتی، پزشکی قانونی دیجیتال، مهندسی معکوس و هک اخلاقی است.

فرق کالی لینوکس و اوبونتو

کالی لینوکس اوبونتو
استفاده برای تست نفوذ و هک استفاده روزمره یا روی سرور
آخرین نسخه Kali به طور پیش فرض از محیط xfce تشکیل شده است آخرین نسخه اوبونتو به طور پیش فرض با محیط Gnome ارائه می شود
Kali با ابزارهای هک و تست نفوذ عرضه می شود هیچ ابزار هک و تست نفوذ در اوبونتو وجود ندارد
رابط ساده رابط کاربر پسند
کالی لینوکس گزینه خوبی برای کسانی است که در لینوکس متوسط ​​هستند اوبونتو گزینه خوبی برای مبتدیان لینوکس است

آیا کالی لینوکس برای مبتدیان مناسب است؟

کالی لینوکس که به طور رسمی با نام BackTrack شناخته می شود ، یک توزیع قانونی و متمرکز بر امنیت بوده که بر اساس شاخه آزمایشی دبیان می باشد. هیچ چیزی در وب سایت نشان نمی دهد که این توزیع خوبی برای افراد تازه کار یا در واقع برای هر کسی غیر از محققان امنیتی باشد. پس اگر مبتدی هستید بهتر است از نسخه اوبونتو استفاده کنید.

آیا کالی لینوکس سریعتر از ویندوز است؟

لینوکس امنیت بیشتری را فراهم می کند یا سیستم عامل امن تری برای استفاده است. ویندوز نسبت به لینوکس از امنیت کمتری برخوردار است زیرا ویروس ها ، هکر ها و بدافزار ها سریعتر روی ویندوز تأثیر می گذارند. لینوکس عملکرد خوبی دارد. حتی در راینه ها با سخت افزار های قدیمی نیز بسیار سریع تر و روان تر است.

اگر قصد دارید ویندوز را به خوبی آموزش ببینید می توانید از مجموعه آموزش های حرفه ای فرادرس که در زیر قرار دادیم بهره ببرید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *