تبلیغات

تبلیغات

معرفی بهترین گوشی های 5G در سال 2021

The-best-5G-phones-in-2021-4

سرعت فوق العاده اینترنت 5G صرفا به گوشی های رده بالا محدود نمیشود. امروزه شاهد عرضه این سرویس در گوشی های میان رده نیز هستیم ، و افراد بیشتری میتوانند از این تکنولوژی استفاده کنند. 

اگرچه بسیاری از افراد از اینترنت 4G استفاده میکنند، اما به جرات میتوان گفت که در آینده ای نزدیک بسیاری از افراد از تکنولوژی 5G در گوشی های هوشمند خود بهره می برند. این تکنولوژی در بسیاری از صنایع از جمله پهپادها، خودروهای خودران و اینترنت اشیاء به کار گرفته میشود. 

رشد این شبکه در بسیاری از کشورها مانند آمریکا، کره جنوبی و ژاپن بسیار سریعتر نسبت به سایر کشورها بوده است. در ایران نیز طی چند سال اخیر اقدامات بسیاری مهمی برای نصب شبکه های 5G صورت گرفته است , و بسیاری از افراد از این قابلیت استفاده میکنند. با این وجود قبل از خرید تلفن همراه، مطمئن شوید که تکنولوژی 5G منطقه شما را تحت پوشش خود قرار میدهد.

به یاد داشته باشید که اینترنت 5G همچنان در شبکه 4G کار می کند ( البته با سرعت پایین تر ). بنابراین به دلیل انتقال سریع تکنولوژی میتوان این انتظار را داشت تا در بیشتر نقاط جهان از شبکه 5G استفاده کرد.

در این مقاله قصد داریم لیستی از بهترین گوشی های موجود در بازار را که دارای قابلیت 5G هستند را معرفی کنیم.

Apple iPhone 13 Pro

اپل آیفون 13 پرو

آیفون 13 پرو به دلیل حاشیه گرد، صفحه نمایش 120 هرتزی، عملکرد عالی دوربین و عمر باتری زیاد حس لذت بخشی را به شما هدیه میدهد.

چرا آیفون 13 

این نسخه از آیفون دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی با رزولیشن 1170*2532 مجهز میباشد. علاوه بر این، دارای 1 ترابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت مقدار رم میباشد.

آیفون 13 پرو دارای قابلیت 5G از نوع شبکه mmWave میباشد، و به این معناست که تلفن همراه در هنگام استفاده از اینترنت دیتا سرعت بیشتری را به کاربران ارائه میدهد.

آیفون 13 پرو دارای صفحه نمایش 6.1 Super Retina با دقت بسیار بالا و وضوح 2532 در 1170 و 460 پیکسل در هر اینچ میباشد. این مدل از گوشی های آیفون دارای زاویه دید و روشنایی بالایی را ارائه میدهد. به طوری که صفحه نمایش توانایی ارائه حداکثر 1200 نیت ( شمع در متر مربع ) را دارد، که همین امر سبب میشود در شرایط نوری بالا وضوح تصویری مناسبی را به کاربران ارائه دهد.

اما چیزی که واقعا  آیفون را از دیگر گوشی های هوشمند متمایز میکند، داشتن صفحه نمایش 120 هرتزی آن است که بدون شک میتواند صفحه نمایشی روان تر و با کیفیت تری را نسبت به نسخه های قبلی خود ارائه دهد.

همچنین بخوانید  بررسی گوشی Samsung Galaxy A32 5G

آیفون 13 پرو ( و آیفون 13 پرو مکس ) بهترین دوربین را در بین خانواده آیفون را دارا می باشند. این دو مدل از آیفون دارای 3 دوربین 12 مگاپیکسلی، با زاویه عریض، تله فوتو و یک دوربین فوق عریض که میتواند تصاویر 120 درجه را ثبت نماید.

و در پایان آیفون 13 دارای یک باتری 3095 میلی آمپری میباشد که نسبت به نسخه قبلی خود حدود 200 واحد افزایش داشته است.

Samsung Galaxy S21 Ultra

سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا

گلکسی اس 21 جدیدترین و پرفروش ترین گوشی سری سامسونگ میباشد، که دارای طراحی شیک، دوربین عالی و صفحه نمایش زیبا با نرخ بازسازی 120 هرتز میباشد.

گلکسی اس 20 الترا به لطف صفحه نمایش بزرگ و تکنولوژی 5G یکی از مناسب ترین گوشی ها برای اجرای بازی های سنگین می باشد. مدتی است که سامسونگ برای گوشی های بالا رده خود از تکنولوژی 5G بهره می برد، پس جای تعجب ندارد که گوشی S21 Ultra از این تکنولوژی استفاده کند.

S21 Ultra را میتوان یکی از کامل ترین گوشی های اندرویدی در سال 2021 نامید. در واقع هر آنچه که از یک گوشی بالا رده انتظار داشته باشید را این گوشی ارائه میدهد. این گوشی دارای پردازنده Qualcomm Snapdragon 888 میباشد که در کنار 16 گیگ رم میتواند انتظارات شما از یک گوشی را براورده کند. همچنین باتری این گوشی دارای باطری 5000 میلی آمپری میباشد که میتوانید یک روز کامل را از گوشی خود استفاده کنید. نکته مهم دیگر آن است که این مدل از تلفن همراه به دلیل حجم بالای باطری ممکن است وزن بیشتری را نسبت به نسخه های دیگر داشته باشد.

S21 Ultra دارای 4 سنسور با حسگر های 108،و دو سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسلی ( یکی با زوم اپتیکال 3 برابر، و دیگری با زوم اپتیکال 10 برابر ) و یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض را دریافت خواهید کرد.

این نسخه از موبایل ایرادات بزرگی ندارد، اما همانطور که اشاره شد وزن گوشی مقداری بالاست و از طرفی جایی برای اسلات کارت حافظه وجود ندارد. اما با این حال یکی از بهترین گوشی های حال حاضر در سال 2021 میباشد.

Samsung Galaxy S21

سامسونگ گلکسی اس 21

همانطور که اشاره شد Galaxy S21 Ultra یکی از بهترین گوشی های هوشمند با قابلیت 5G برای کاربران میباشد. اما اگر دوربین  اولویت اول برای انتخاب گوشی هوشمند نیست میتوانید گوشی Galaxy S21 را بررسی کنید.

S21 مانند نسخه بالاتر خود از پردازنده Qualcomm Snapdragon 888، و از 8 گیگابایت رم و حافظه 128 و یا 256 گیگابایتی به علاوه باطری 4000 میلی آمپری استفاده میکند.

همچنین بخوانید  معرفی گلکسی تب اس 6 : سامسونگ گلکسی تب S6 بهترین تبلت اندرویدی

Galaxy S21 دارای دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، همراه با یک سنسور تله فوتو 64 مگاپیکسلی و یک سنسور 12 مگاپیکسلی التراواید بهره می برد. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی با وضوح 1080 در 2400 و نرخ بازسازی تصویر 120 هرتز می باشد. 

Samsung Galaxy A52

سامسونگ گلکسی ای 52

سامسونگ Galaxy A52 دارای پردازنده Snapdragon 750G که همراه با رم 8 گیگابایتی عرضه میشود. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی با فناوری Super AMOLED می باشد. گوشی A52 دارای حافظه 128 گیگابایتی، دوربین های 64، 12 و دو دوربین 5 مگاپیکسلی و باطری 4500 میلی آمپری می باشد. A52 دارای بدنه پلاستیکی در قاب پشتی و شیشه محافظ گوریلا گلاس بر روی قاب جلویی تشکیل شده است . 

در آخر نیز باید به این نکته توجه کرد که گوشی های مدل A سامسونگ از گوشی های میان رده این شرکت محسوب میشوند. البته با توجه به داشتن چنین قابلیت هایی میتوان به جرات گفت A52 یکی از بهترین گوشی های میان رده برای کاربران محسوب می شود.

 Samsung Galaxy Z Fold 3

سامسونگ گلکسی زد فولد 3

Galaxy Z Fold 3 در واقع یک گوشی لوکس و پر زرق و برق محسوب می شود. این گوشی از تکنولوژی sub-6 و mmWave 5G، 

NFC ،WI-FI 6e و بلوتوث 5.2 پشتیبانی می کند. 

هنگامی که گوشی باز می شود، صفحه نمایش 7.6 اینچی بزرگ با رزولوشن 1768 در 2208 را مشاهده می کنید. همچنین این گوشی دارای صفحه نمایش AMOLED با وضوح 374 پیکسل بر هر اینچ می باشد.

Fold 3 از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 888، 12 گیگابایت رم و حافظه داخلی 512 گیگابایت استفاده میکند. که با این شرایط بسیاری از نیاز های کاربران را حل میکند.

دوربین ها نسبت به Fold 2 تغییری نکرده است، و در Fold 3 دارای سه عدد سنسور 12 مگاپیکسلی برای عکاسی تعبیه شده است.

انواع مختلف 5G

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد 5G دارای دو شبکه Sub-6 و mmWave میباشد. شبکه mmWave از نظر سرعت چند برابر Sub-6 می باشد و در واقع سرعت چند گیگابایتی را برای کاربران ارائه میدهد و میتوان یک فیلم 4K را در عرض چند ثانیه دانلود کرد. اما باید به این نکته اشاره کرد که این شبکه دارای فرکانس های کوتاه می باشد و به درد مسافت های کوتاه میخورد.

اینجاست که شبکه Sub-6 وارد عمل می شود و از فرکانس هایی استفاده می کنند که میتوانند مسافت بیشتری را طی کند. 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *