تبلیغات

تبلیغات

بهترین آموزش کار با لینوکس کالی به صورت کامل و حرفه ای

Linux-Kali1

در این مطلب از سایت تک تیپ قصد داریم تا به صورت کامل آموزش کار با لینوکس کالی را به شما بیاموزیم. در ابتدای این مقاله مفاهیم را بازگو خواهیم کرد و در ادامه نحوه نصب آن را آموزش خواهیم داد.

لینوکس کالی چیست ؟

هنگامی که شروع به جستجوی حرفه ای در امنیت سایبری می کنید، یکی از بزرگترین چیزهایی که به سرعت یاد خواهید گرفت این است که لینوکس کالی چقدر برای متخصصان امنیت سایبری و به ویژه تسترهای نفوذ حرفه ای اهمیت دارد.

لینوکس کالی یک نسخه مبتنی بر دبیان از سیستم عامل لینوکس است که به طور خاص برای تست نفوذ و پزشکی قانونی دیجیتال طراحی شده است. یکی از جنبه های اصلی کالی لینوکس، مجموعه ای از ابزارهای امنیتی از پیش نصب شده است که می توانند برای اهداف مختلف امنیت سایبری از جمله تست نفوذ و بهره برداری استفاده شوند.

از آنجا که لینوکس کالی شامل ابزارهای زیادی است و به صورت رایگان در دسترس است ، برای متخصصان امنیت سایبری و صنعت امنیت سایبری بسیار مهم شده است.

آموزش کار با لینوکس کالی

یکی از مزایای کالی لینوکس این است که دارای ابزارهای از پیش نصب شده ای است که می توانند برای بی شماری از وظایف مرتبط با امنیت سایبری استفاده شوند. بیش از 600 ابزار تست نفوذ و امنیت سایبری در لینوکس کالی گنجانده شده است و توزیع Kali به طور مداوم توسط Offensive Security به روز و بهبود می یابد.

آموزش های زیادی برای این سیستم عامل در ایران تولید شده است که معمولا مفید و کاربردی هستند ، اگر تمایل دارید که لینوکس را روی سیستم عامل ویندوز خود اجرا کنید، در ابتدا بهتر است آموزش موجود در لینک زیر که مربوط به فرادرس است را مشاهده کنید.

تاریخچه لینوکس کالی

کالی لینوکس در سال 2013 توسط Offensive Security منتشر شد که آموزش و گواهینامه امنیت سایبری را نیز ارائه می دهد. Offensive Security از لینوکس Backtrack که از قبل بر روی امنیت متمرکز بود استفاده کرد و آن را بر اساس نوع Debian لینوکس به کالی تغییر داد. کالی لینوکس رایگان است و واضح است که همیشه رایگان خواهد بود.

آموزش کار با لینوکس کالی

Mati Aharoni و Deavon Kearns توسعه دهندگان اصلی Kali Linux هستند. این یک بازنویسی از Backtrack Linux بود که یکی دیگر از توزیع های لینوکس محور تست نفوذ به شمار می رفت. توسعه Kali مطابق با استانداردهای دبیان تنظیم شده است زیرا اکثر کدهای خود را از مخازن دبیان ، قرض گرفته است. توسعه لینوکس کالی در اوایل مارس 2012 در میان گروه کوچکی از توسعه دهندگان آغاز شد.و در سال 2013 توسط Offensive Security منتشر شد.

معرفی بهترین آموزش کار با لینوکس کالی

کالی لینوکس یک پلتفرم برتر برای ارزیابی آسیب‌پذیری و تست نفوذ است ، اگر قصد دارید در آینده در زمینه امنیت اطلاعات کار کنید ، یادگیری نحوه استفاده کامل از آن مهم است. در زیر فهرستی از منابعی که به شما در شروع آموزش کار با لینوکس کالی کمک می کند ، آورده شده است

از آنجایی که کالی لینوکس یک سیستم عامل منبع باز است ، افراد برای کمک به شما برای شروع آسان محتوا زیادی ایجاد کرده اند.

آموزش کار با لینوکس کالی برای هکرهای اخلاقی توسط freeCodeCamp

لینوکس کالی

لینوکس برای هکرهای اخلاقی به طور کامل کالی لینوکس را پوشش می دهد و در توضیح کوچکترین ویژگی های این پلتفرم از هیچ موضوعی صرف نظر نمی کند. این دوره با نصب گام به گام و فرآیند پیکربندی اضافی شروع می شود ، این دوره به شما می آموزد که چگونه از لینوکس کالی به طور موثر استفاده کنید و چگونه اسکریپت بنویسید تا به شما کمک کند کار خود را سریعتر انجام دهید.

این دوره بهترین مکان برای شروع برای کسانی است که تازه وارد کالی شده اند و کسانی که به دنبال مهارت در زمینه امنیت سایبری یا تست نفوذ هستند.

مدت زمان این آموزش دو ساعت است و در یوتوب بارگذاری شده است که به راحتی می توانید از زیر نویس فارسی ان استفاده کنید.

لینک آموزش : https://www.youtube.com/watch?v=lZAoFs75_cs

آموزش رایگان کار با لینوکس کالی

آموزش رایگان کار با لینوکس کالی

این آموزش که در 72 قسمت تشکیل شده است ، تمام موارد لینوکس کالی را از صفر تا صد آموزش داده و نحوه کار کردن با آن را به بهترین شکل و به صورت عملی نشان می دهد. این آموزش نیز به زبان انگلیسی بوده اما به دلیل اینکه در یوتوب منتشر شده می توانید از زیرنویس اتوماتیک زبا فارسی آن استفاده کنید. با این حال اگر زبان انگلیسی خوبی داشته باشید ، با دیدن این آموزش دیگر نیاز به دیدن آموزش های فارسی و پولی نخواهید داشت.

مجموعه آموزش های کاربا لینوکس کالی را می توانید در لینک روبرو پیدا کنید : https://www.youtube.com/watch?v=ElWo5fd4rIU&list=PLYmlEoSHldN7HJapyiQ8kFLUsk_a7EjCw

10 چیز کلیدی پس از نصب لینوکس کالی

آموزش 10 چیز کلیدی پس از نصب لینوکس کالی

این آموزش 21 دقیقه ای چیز های مورد نیاز برای شروع آموزش کار با لینوکس کالی را به شما توضیح می دهد تا با سرعت بیشتری کار با این سیستم عامل را بیاموزید.

این آموزش کوتاه اما بسیار کاربردی است و می تواند وجوه جدیدی از این سیستم عامل را به شما نمایان کند. پس حتما این آموزش کوتاه را ببینید. در زیر لینک مربوط به آن را قرار می دهیم تا بتوانید از آن استفاده کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=8VL0K0rFgxw

سیستم مورد نیاز برای لینوکس کالی – (کالی لینوکس به چه مقدار رم نیاز دارد؟)

آموزش کار با لینوکس کالی

نصب Kali یک کار فوری است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از داشتن سخت افزار سازگار مطمئن شوید. Kali بر روی پلتفرم های i386، amd64 و ARM (ARMEL و ARMHF) پشتیبانی می شود. الزامات سخت افزاری همانطور که در زیر ذکر شده است حداقل است ، اگرچه سخت افزار قوی تر به طور طبیعی عملکرد بهتری را ارائه می دهد.

  • حداقل 20 گیگابایت فضای دیسک برای نصب کالی لینوکس.
  • رم برای معماری i386 و amd64، حداقل: 1 گیگابایت، توصیه می شود: 2 گیگابایت یا بیشتر.
  • درایو CD-DVD / پشتیبانی از بوت USB / VirtualBox

اگرچه کالی لینوکس یکی از مهم ترین سیستم عامل های امنیت شبکه می باشد ، اما برای اینکه امنیت شبکه های کامپیوتری خود را قوی تر کنید باید مطالب و آموزش های زیادی را دیده باشید. اگر قصد دارید خود را در حوزه امنیت شبکه تقویت کنید آموزش های حرفه ای فرادرس را که در زیر قرار دادیم مشاهده نمایید.

ابزار های کالی لینوکس

در زیر لیستی از ابزارهای هک اخلاقی از پیش نصب شده با استفاده از لینوکس کالی آورده شده است. این فهرست به هیچ وجه گسترده نیست، زیرا ابزارهای زیادی در کالی وجود دارد که نمی توان همه آنها را در یک مقاله فهرست کرد و توضیح داد.

1- Aircrack-ng

Aircrack-ng

Aircrack-ng مجموعه ای از ابزارهای مورد استفاده برای ارزیابی امنیت شبکه WiFi است. بر روی حوزه های کلیدی امنیت WiFi تمرکز دارد:

  • نظارت : گرفتن بسته ها و صادرات داده ها به فایل های متنی برای پردازش بیشتر توسط ابزارهای شخص ثالث.
  • حمله : حملات مجدد ، احراز هویت ، نقاط دسترسی جعلی و موارد دیگر.
  • تست : تأیید کارت های WiFi و قابلیت های درایور (گرفتن و استقرار)
  • هک : WEP و WPA PSK (WPA 1 و 2)

همه ابزارها خط فرمان هستند که امکان نوشتن اسکریپت سنگین را فراهم می کند. بسیاری از رابط های کاربری گرافیکی از این ویژگی بهره برده اند. پیشنهاد می کنم پس از آموزش کار با لینوکس کالی این ابزار نیز آموزش ببینید.

2- Nmap

Nmap

Network Mapper که معمولاً با نام Nmap نیز شناخته می شود، یک ابزار رایگان و منبع باز برای کشف شبکه و ممیزی امنیتی است. Nmap مخفیانه از بسته های IP خام استفاده می کند تا مشخص کند کدام هاست ها در شبکه در دسترس هستند، این میزبان ها چه خدماتی (نام و نسخه برنامه) ارائه می دهند، از چه سیستم عامل هایی استفاده می کنند، از چه نوع فیلترها / فایروال های بسته استفاده می شود و ده ها ویژگی دیگر.

بسیاری از مدیران سیستم و شبکه نیز آن را برای کارهایی مانند:

  • موجودی شبکه
  • مدیریت برنامه ریزی تمدید خدمات
  • نظارت بر سلامت یک میزبان یا سرویس

3- THC Hydra

یکی از مهم ترین کاربرد های THC Hydra امکان احراز هویت ، از راه دور می باشد ، همچنین امکان دسترسی از راه دور به اسکنر ها ، چابگر ها و شبکه های بی سیم را به شما خواهد داد.

بهترین راه برای یادگیری لینوکس کالی چیست؟

اگر آماده شروع یادگیری سیستم عامل Kali Linux و نحوه استفاده از آن برای امنیت سایبری هستید ، مراحل زیر را دنبال کنید.

1- ساخت ماشین مجازی کالی لینوکس

ماشین مجازی کالی لینوکس

راه‌های رایگان زیادی برای راه‌اندازی هایپروایزر و شروع کار با ماشین‌های مجازی وجود دارد ، از جمله استقرار Kali Linux. محیط ماشین مجازی به شما این امکان را می دهد که یک یا حتی چند نمونه از کالی لینوکس را پیکربندی و خاموش کنید و در طول مسیر از آن عکس بگیرید.

با نصب هایپروایزر رایگان مانند Oracle VirtualBox شروع کنید. پس از نصب، می توانید تصویر ISO کالی لینوکس را بر روی ماشین مجازی دانلود و نصب کنید. اگر به طور کلی با لینوکس آشنایی ندارید، می توانید سایر توزیع های لینوکس رایگان را نیز نصب کنید و آنها را در ماشین های مجازی خود مانند اوبونتو یا CentOS جاسازی کنید. اولین مرحله از آموزش کار با لینوکس کالی ، یادگیری نصب از بر روی سیستم می باشد.

اگر در این زمینه تبحر ندارید می توانید از آموزش حرفه ای لینوکس فرادرس استفاده کنید.

2- آشنایی با ابزارهای سایبری را در کالی لینوکس

هنگامی که کالی لینوکس را در یک VM نصب کردید، به ابزارهای مختلفی که در سیستم عامل تعبیه شده است نگاهی بیندازید. توجه داشته باشید که آنها بر اساس دسته بندی مرتب شده اند.

یک راه خوب برای شروع این است که هر بار یک ابزار را انتخاب کنید و آن ها را یکی یکی یاد بگیرید. یک ابزار را از درون یک دسته مورد علاقه انتخاب کنید و با استفاده از آموزش های آنلاین شروع کنید. آموزش های زیادی در یوتیوب وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا در میان ابزارهای متعدد Kali بهترین را انتخاب کنید. سعی کنید روی یادگیری یک ابزار در یک زمان تمرکز کنید زیرا یادگیری یک ابزار اغلب یادگیری ابزار دیگر را آسان تر می کند.

زمانی که با این ابزارها کار می کنید، از آن ها علیه هیچ سیستمی که مالک آن نیستید یا اجازه دسترسی به آن را ندارید استفاده نکنید، زیرا استفاده از این ابزارها به این روش غیرقانونی است و پیگرد قانونی خواهد داشت.

3- تمرین با ابزار های لینوکس کالی علیه سایت های هکر قانونی

همانطور که می دانید هک کردن سایت ها غیر اخلاقی بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت. به همین دلیل برای تمرین کردن هک اخلاقی نیز نمی توانید از هر سایتی استفاده کنید. از این رو به دلیل پوشش دادن این مشکل برای هکر های اخلاقی و قانونی ، سایت هایی بوجود آمدند که امکان هک کردن ان ها توسط کاربر به صورت قانونی فراهم شده است و به عبارتی بهتر سایت هایی برای تمرین هک می باشند تا تجربه هکر ها را بالا ببرند. سایت هایی زیادی در این زمینه وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

نکات کلیدی آموزش کار با لینوکس کالی

  • به خاطر داشته باشید که آموزش کار با لینوکس کالی ، اگرچه خیلی پیچیده نیست ، اما برای مبتدیان نیست ، بنابراین باید زمان بیشتری صرف کنید و سعی کنید هر روز حداقل یک چیز جدید یاد بگیرید.
  • اگر در دنیای لینوکس تازه کار هستید ، با سیستم لینوکس دیگری مانند اوبونتو شروع کنید تا راحت تر بتوانید با لینوکس کالی ارتباط برقرار کنید.
  • هرگز سعی نکنید از ابزارهای کالی لینوکس علیه هر سیستمی که مجاز به دسترسی به آن ها نیستید ، استفاده کنید. بسیاری از سیستم های قانونی رایگان برای تمرین مهارت های شما وجود دارد که می بایست از آن ها استفاده کنید.
  • به خاطر داشته باشید که تمام ابزارهایی که نیاز دارید رایگان هستند. از هایپروایزر های رایگان ماشین مجازی ، سیستم عامل های رایگان ، ابزارهای امنیت سایبری و خود کالی لینوکس ، یادگیری امنیت سایبری بیشتر سرمایه گذاری زمان و تلاش شماست و هزینه ی اولیه نمی خواهد.

در پایان نیز برای اینکه به صورت کامل با کالی لینوکس آشنا شده و حرفه ای شوید ، بهتر است آموزش های شبکه های کامپیوتری را نیز شروع کنید و طراحی و نصب شبکه کامپیوتری را نیز یاد بگیرید.

در ادامه یکی از بهترین مجموعه های آموزش شبکه را که فرادرس تولید نموده است را قرار دادیم که می توانید از آن استفاده کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *