تبلیغات

تبلیغات

3 شیوه برای کاهش 20 درصدی مصرف سوخت خودرو افشا شد!

1

امروزه مصرف سوخت بالای خودروها، دغدغه بزرگی برای رانندگان است. چراکه تا به حال چندین بار افزایش جنجالی قیمت بنزین را در ایران مشاهده کرده‌ایم که قطعا هیچ راننده‌ای از آن رضایت نداشت. اما از آن جایی که نمی‌توان از افزایش قیمت بنزین در کشور جلوگیری کرد، بهتر است ما به دنبال کشف شیوه‌هایی برای کاهش مصرف سوخت خودروی خود باشیم. نکته جالبی که وجود دارد، تصور رانندگان است که فکر می‌کنند هیچ راهی برای کاهش مصرف سوخت خودرو وجود ندارد و آن‌ها محکوم به پرداخت هزینه‌های گزاف برای بنزین هستند.

ما در این مطلب می‌خواهیم 3 شیوه کاربردی برای کاهش مصرف سوخت خودرو را برایتان شرح دهیم؛ شیوه‌هایی که مصرف سوخت خودروی شما تا 20 الی 30 درصد کاهش خواهند داد. به صورت کلی می‌توان این سه شیوه را در سه جمله خلاصه کرد؛ استفاده از بهترین روغن موتور ایرانی، استفاده از محلول شوینده مخزن بنزین و تعویض فیلتر روغن موتور در زمان مناسب. شما با اعمال کردن هرکدام از این کارها بر روی خودروی خود، کاهش 20 الی 30 درصدی مصرف سوخت را مشاهده خواهید کرد. در ادامه، توضیحات بیشتری از هر شیوه برایتان شرح می‌دهیم.

1.     تعویض فیلتر روغن موتور

شاید باورش برایتان دشوار باشد که فیلتر آلوده و بی‌کیفیت روغن موتور، عاملی بسیار موثر در افزایش مصرف سوخت خودرو است. چراکه نمی‌تواند روغن موتور خودروی شما را تصفیه کند و در نتیجه، کارکرد موتور خودرو به حداقل می‌رسد. باید همواره در ذهن داشته باشید که فیلتر روغن موتور خودروی خود را به موقع و در زمان صحیح تعویض کنید؛ زیرا با این کار، متوجه کاهش چشم‌گیر مصرف سوخت در خودروی خودتان خواهید شد.

البته دقت کنید که تعویض مداوم فیلتر روغن موتور به هیچ وجه نمی‌تواند مصرف سوخت خودروی شما را کاهش دهد؛ بلکه فقط کافی است آن را به موقع و در زمان موعد تعویض کنید. عموما کارشناسان خودرو توصیه می‌کنند تعویض فیلتر روغن موتور همزمان با تعویض روغن موتور صورت بگیرد تا فیلتر روغن نو با روغن موتور کهنه، سریع آلوده نشود.

2.     استفاده از روغن موتور باکیفیت

مصرف سوخت خودرو

امروزه می‌توانیم انواع روغن موتور را در بازار ایران مشاهده کنیم که به دست تولید کنندگانی نظیر پترونام سهند تولید می‌شوند. با این وجود، رانندگان اکثرا به دنبال روغن موتورهای ارزان قیمت هستند تا به اصطلاح در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند؛ اما این کار کاملا اشتباه است و قطعا مشکلات بسیاری برای صاحب خودرو به همراه خواهد داشت. یکی از این مشکلات، افزایش چشم‌گیر مصرف سوخت خودرو است.

همچنین بخوانید  آموزش کسب درآمد بدون سرمایه از بازار ارزهای دیجیتال

اگر به دنبال کاهش هزینه‌های خودروی خود هستید و می‌خواهید مصرف سوخت خود را به حداقل برسانید، باید به هیچ وجه از خرید روغن موتور باکیفیت دریغ نکنید. با وجود این که روغن موتورهای باکیفیت گران قیمت‌تر از باقی محصولات هستند، اما صرفه اقتصادی بیشتری برای شما دارند؛ چراکه در سه ماه عمر مفید این روغن موتور، هزینه خرید بنزین تا 30% کاهش خواهد یافت. اکثر کارشناسان متخصص در حوزه خودرو، روغن موتور را اصلی‌ترین عامل موثر در مصرف سوخت خودرو می‌دانند.

3.     استفاده از محلول شوینده مخزن بنزین

یکی از الزامات در نگهداری خودرو، شستشوی مداوم مخزن بنزین آن است که متاسفانه هیچ کدام از رانندگان در ایران آن را جدی نمی‌گیرند. مخزن سوخت خودروی شما سال‌ها است که شسته نشده و قطعا برخی رسوبات و مواد پوسیده در آن وجود دارد؛ چراکه بنزین یک ماده بسیار مخرب و شیمیایی است که احتمال واکنش نشان دادن فلز مخزن به بنزین، وجود دارد. این رسوبات باعث می‌شوند بازده و کارایی سوخت موجود در آن کاهش یابد و شما نیازمند تمدید مداوم سوخت خودرو باشید.

برای جلوگیری از این اتفاق، برخی محلول‌های شوینده خاص وجود دارد که می‌توانید آن را از فروشگاه‌های مختلف تهیه کنید. باید این محلول را در مخزن بنزین بریزید و پس از شستشو، آن را به صورت کامل و با آب تخلیه کنید. سپس می‌توانید تحول بزرگی را که این کار در مصرف سوخت خودروی شما ایجاد خواهد کرد، شاهد باشید.

بهترین روغن موتور ایرانی را از کجا پیدا کنم؟

مصرف سوخت خودرو

در این مطلب برایتان 3 شیوه فوق‌العاده برای کاهش معنادار مصرف سوخت را شرح دادیم و امیدواریم برایتان کاربردی واقع شود. حال که به دنبال خرید بهترین روغن موتور ایرانی برای خودروی خودتان هستید، ما روغن موتور پارانوکس را برایتان پیشنهاد می‌دهیم. شرکت پترونام سهند تولید کننده برترین روغن موتور در خاور میانه است که آن‌ها را با نام روغن موتور پارانوکس به کشورهای اروپایی صادر می‌کند. در صورتی که تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر از روغن موتور پارانوکس را داشتید، وبسایت پترونام سهند به آدرس www.petronam.co را به خوبی بررسی کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *