تبلیغات

تبلیغات

پیش نیاز های آموزش انگولار 5 ، ویژگی ها ، مزایا و معایب آن

Angular

آموزش انگولار 5 یکی از جذاب ترین آموزش های فرانت اند است که می توان با یادگیری آن طراحی اپلیکیشن های جذاب و کاربردی را انجام داد.

Angular یک فریم ورک جاوا اسکریپت اوپن سورس است که با TypeScript نوشته شده است. گوگل امنیت آن را تامین می کند و هدف اصلی آن توسعه اپلیکیشن های تک صفحه ای است.

Angular یک پلتفرم توسعه مبتنی بر TypeScript است. و به عنوان یک پلتفرم شامل:

  • یک فریم ورک component-based برای طراحی وب و اپلیکیشن های مقیاس پذیر است
  • مجموعه ای از کتابخانه های یکپارچه که طیف گسترده ای از ویژگی ها را پوشش می دهد، از جمله مسیریابی ، مدیریت فرم ها ، ارتباط مشتری و غیره.
  • دارای مجموعه ای از ابزار های توسعه دهنده برای کمک به توسعه ، کامپایل ، تست و به روز رسانی کد

مقدمه ای بر مفاهیم انگولار 5

انگولار یک پلتفرم و فریمورک برای ساخت اپلیکیشن های کلاینت تک صفحه ای با استفاده از HTML و TypeScript است. Angular در TypeScript نوشته شده است. این قابلیت های اصلی و اختیاری را به عنوان مجموعه ای از کتابخانه های TypeScript که به برنامه های خود وارد می کنید، پیاده سازی می کند.

یکی از مهم ترین پیش نیاز های آموزش انگولار 5 ، آشنایی با اچ تی ام ال می باشد ، به همین دلیل باید به صورت کامل با این زبان فرانت اند آشنا باشید . برای مشاهده آموزش حرفه ای HTML بر روی لینک زیر کلیک کنید.

معماری Angular مبتنی بر مفاهیم بنیادی خاصی است. بلوک های اصلی ، ساختار Angular و اجزای آن هستند که در NgModules ساماندهی شده اند. NgModules کدهای مرتبط را در مجموعه های تابعی جمع آوری می کند.

کامپوننت ها نماها را تعریف می کنند، که مجموعه ای از عناصر صفحه هستند که Angular می تواند بر اساس منطق و داده های برنامه شما ، آن ها را انتخاب و تغییر دهد.

به ویژگی هایی که Angular 5 را به گزینه ای عالی برای پروژه توسعه بعدی شما تبدیل می کند، نگاهی بیندازید و ببینید که آیا آن برای شما مناسب است یا خیر.

چرا انگولار

جاوا اسکریپت پرکاربردترین زبان برنامه نویسی سمت کلاینت است , امکان تعامل با صفحات وب را به روش های منحصر به‌ فرد فراهم کند. به عنوان یک زبان نسبتاً آسان برای یادگیری با پشتیبانی گسترده، برای توسعه برنامه های کاربردی مدرن مناسب است.

اما آیا جاوا اسکریپت برای توسعه برنامه های تک صفحه ای که نیاز به ماژولار بودن، تست پذیری و بهره وری توسعه دهندگان دارند ایده آل است؟ شاید نه.

این روزها، ما چارچوب ها و کتابخانه های مختلفی داریم که برای ارائه راه حل های جایگزین طراحی شده اند. با توجه به توسعه وب فرانت‌اند، Angular به بسیاری از مشکلاتی که توسعه‌ دهندگان هنگام استفاده از جاوا اسکریپت با آن‌ مواجه هستند، خاتمه می دهد.

ویژگی ها انگولار 5

ویژگی ها انگولار 5

Angular یک فریمورک جامع جاوا اسکریپت است که اغلب توسط توسعه دهندگان برای ساخت برنامه های کاربردی چند پلتفرمی استفاده می شود. Angular 5 سریع ، سبک و با رابط کاربری ساده است و اکنون از Typescript 2.4 نیز پشتیبانی می کند. در Angular 5 تغییرات متعددی برای کاهش سایز پکیج ایجاد شده است. گوگل همچنین تغییرات زیادی در کامپایلر ایجاد کرد که به افزایش سرعت کامپایل اولیه کمک کرد.

برخی از ویژگی های مهم این نسخه به شرح زیر است:

  • تغییرات در کانال های I18n (بین المللی): به دلیل اشکالات و خرابی های مختلف در مرورگر ، تیم Angular مجبور به تغییر کانال های i18n (تاریخ، شماره، ارز، درصد) شد. اکنون باید از نمونه های ارائه شده در CLDR (مخزن داده محلی مشترک) و نه در API بین المللی استفاده کنید. اگر می خواهید ازکانال های قدیمی در برنامه خود استفاده کنید، باید ماژول DeprecatedI18NPipesModule را ایمپورت کنید.
  • مجاز کردن چند نام مستعار در یک مؤلفه: این تغییر به مشتریان امکان می دهد تا هنگام اکسپورت ، نام های مختلفی را برای اجزا و دستور العمل ها انتخاب کنند.
  • استفاده از httpClient به جای ماژول HTTP :ماژول Created HttpClientModule ، که تبدیلی جامع از HttpModule است. در نسخه های قبلی Angular ، ما از ماژول HTTP برای درخواست HTTP در برنامه استفاده می کردیم. در حال حاضر توصیه می شود HttpClient API را از بسته @angular/common/http در همه برنامه ها استفاده کنید.
  • رندر سریعتر در Angular 5 : انگولار 5 همیشه از addEventHandler بومی برای سرعت بخشیدن به رندر استفاده می کند. که تقریبا 3 برابر سریعتر است. Angular 5 از Reflect-Independent polyfill Static Injector به جای Reflective Injector استفاده می کند. که از Lazy load در برنامه های Angular پشتیبانی می کند.
  • پیشرفت‌ ساخت : در Angular 5 باعث بهینه ساز ساخت شده و کدهای غیر ضروری را در زمان اجرا حذف می کند. این عمل سرعت برنامه را بهبود می بخشد و اندازه بسته نرم افزاری را کاهش می دهد. همچنین استفاده از بارگذاری تنبل یا ( Lazy load ) با ماژول Angular به جلوگیری از بارگذاری طولانی کمک می کند.
  • بهبود کامپایلر : با ترکیب کامپایلر پیش فرض AOT و یکپارچه سازی با جدیدترین نسخه Webpack، خروجی در بیلدها بسیار بهینه‌شده است و زمان کمتری برای استقرار نیاز خواهد داشت. کامپایلر AOT فایل های اصلاح شده را فقط برای کامپایل افزایشی تولید می کند.
  • تجربه عالی در موبایل : در Angular 5، بسته @ angular / service-worker معرفی شده است که نقش مهمی در ساخت اپلیکیشن های وب پیشرو دارد. برنامه های وب پیشرفته همه چیز در مورد انتقال تجربیات کاربر برای دستگاه های تلفن همراه است که پایدار ، سریع و جذاب هستند.

با این حال اگر بخواهید برنامه های حرفه ای موبایل توسعه دهید باید با برنامه نویسی موبایل آشنایی کامل داشته باشید. در ادامه لینک آموزش های برنامه نویسی موبایل را قرار می دهیم که با کلیک بر روی آن می توانید آموزش های حرفه ای مربوط به آن را مشاهده نمایید.

مزایای انگولار

مزایای انگولار

مزایا و ویژگی های مثبت انگولار باعث شده استفاده های زیادی برای توسعه اپلیکیشن ها داشته باشد ، در ادامه مهمترین مزایای آن را بیان می کنیم.

چند پلتفرمی

Angular یک زبان متقابل پلت فرم است. از چندین پلتفرم پشتیبانی می کند. با استفاده از Angular می توانید انواع مختلفی از برنامه ها را بسازید.

  • برنامه های دسکتاپ : Angular به شما کمک می کند تا با استفاده از همان روش های Angular که برای ایجاد برنامه های وب و نیتیو استفاده می کنیم، برنامه های نصب شده روی دسکتاپ را در انواع مختلف سیستم عامل مانند ویندوز، مک یا لینوکس ایجاد کنید.
  • برنامه های نیتیو : می توانید با استفاده از Angular با استراتژی های Cordova، Ionic یا NativeScript، برنامه های نیتیو بسازید.
  • برنامه های کاربردی PWA یا وب پیشرو : برنامه های کاربردی وب پیشرفته رایج ترین برنامه هایی هستند که با Angular ساخته می شوند.

سرعت بالا ، حداکثر عملکرد

Angular فوق العاده سریع است و به دلایل زیر عملکرد عالی را ارائه می دهد:

  • پشتیبانی جهانی : Angular می تواند به عنوان یک ابزار توسعه فرانت اند برای زبان های برنامه نویسی مانند Net PHP، Java Struts و Spring ، دات نت یا فقط در HTML و CSS استفاده شود. همچنین وب سایت را برای سئوی بهتر بهینه می کند.
  • تقسیم کد : برنامه های Angular سریع هستند و سریع بارگذاری می شوند و به علت استفاده از Component Router جدید، که تقسیم خودکار کد را ارائه می دهد باعث سبک شدن حجم در حال انتقال می شود .
  • تولید کد : Angular قالب های خود را در کدهای بسیار بهینه شده برای ماشین های مجازی جاوا اسکریپت امروزی ایجاد می کند.

تفاوت بین انگولار با انگولار جی اس

تفاوت بین انگولار با انگولار جی اس

یک جایگزین مبتنی بر Typescript برای AngularJS است که برای ساخت برنامه های وب پویا استفاده می شود. این نسخه به روز شده ای است که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از ویژگی های کلیدی آن این است که توسعه آن آسان است، طراحی ماژولار بهبود یافته ای دارد و به طور قابل توجهی سریعتر از AngularJS است.

تفاوت اصلی بین دو فریمورک اوپن سورس این است که Angular بر اساس TypeScript (یک ابر مجموعه از ES6) است، در حالی که AngularJs بر اساس جاوا اسکریپت است. اساساً این بدان معناست که در اجزای آن ها تفاوت هایی وجود خواهد داشت.

از طرف دیگر ، AngularJS با جاوا اسکریپت نوشته شده است و می تواند به عنوان یک اصطلاح برای تمام نسخه های Angular v1.x استفاده شود. در سال 2009 ایجاد شد و معمولا Angular 1 نامیده می شود.

اگر علاقه دارید پیش از شروع انگولار 5 ، آموزش آنگلار جی اس را شروع کنید می توانید از آموزش های حرفه ای سایت فرادرس استفاده کنید. در زیر یک اموزش مقدماتی از این فریمورک قرار دادیم تا بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

آموزش بالا راهنمای کامل و اموزش حرفه ای برای ساخت اپلیکیشن تک صفحه ای می باشد.

آموزش انگولار 5

آموزش انگولار 5

با اینکه اکنون انگولار 9 نیز آمده است ، اما هنوز استفاده از انگولار 5 مرسوم است و بیشتر از این ورژن فریمورک استفاده می شود، لذا آموزش انگولار 5 نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، اگر شما می خواهید با این فریم ورک آشنا شوید و به سرعت کار با آن را بیاموزید بهتر است از ورژن 5 آن شروع کنید و سپس آموزش های تکمیلی ورژن های جدید را مشاهده کنید.

پیش نیاز های شروع آموزش انگولار 5

برای شروع یادگیری این فریم ورک پیش نیاز هایی را پشت سر بگذارید . در زیر مهم ترین ان ها را بیان می کنیم تا یادگیری انگولار 5 تسریع ببخشید.

آشنایی با Javascript

همانطور که در بالا اشاره کردیم انگولار یک فریمورک جامع Javascript می باشد ، به همین دلیل برای شروع یادگیری آن باید به صورت کلی با زبان جاوا اسکریپت آشنایی داشته باشید.

اگر می خواهید آموزش جامع جاوا اسکریپت را پیش از شروع انگولار پشت سر بگذارید ما آموزش سایت فرادرس را پیشنهاد می کنیم. این آموزش بسیار جامع و کامل است و از صفر تا صد این زبان برنامه نویسی را با تمام ترفند هایش به شما آموزش خواهد داد . برای مشاهده این آموزش می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

نصب Node.js و npm

یکی از نیاز های اصلی استفاده از انگولار ، نصب Node.js و npm بر روی سیستم است ، پس باید سیستمی با مشخصاتی تهیه کنید که بتوانید این برنامه ها را به راحتی اجرا نماید.

نصب Angular CLI

یکی دیگر از برنامه هایی که پیش نیاز شروع آموزش انگولار 5 است ، نصب Angular CLI بر روی سیستم می باشد.

درک کلی ES6

ES6 اساساً یک سینتکس و توابع جدید برای جاوا اسکریپت است.

آشنایی با Typescript

همانطور که گفتیم این فریمورک بر اساس Typescript است و شناسایی این اسکریپت در بادگیری انگولار تاثیر گذار خواهد بود. اگرچه اگر جاوا اسکریپت را یاد داشته باشید به راحتی می توانید Typescript را بیاموزید.

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *