تبلیغات

تبلیغات

تست دیسک با گزارش کامل – تست رایگان دیسک disc به همراه تفسیر

disc

در این مقاله از سایت تک تیپ قصد داریم تا به صورت کامل تست دیسک با گزارش کامل را خدمت شما معرفی کنیم و ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دهیم.

تست DISC راهنمای شما برای خود آگاهی است. این تست به شما درک عمیقی از نقاط قوت ، محدودیت ها و اولویت های ارتباطی سبک شخصیت شما و همچنین نحوه برقراری ارتباط با سایر تیپ های شخصیتی DISC را می دهد. درست مانند ایجاد بی نهایت رنگ های جدید با ترکیب رنگ های اصلی، تست DISC نیز به هر فرد تلفیقی بسیار منحصر به فردی از سبک های شخصیتی نسبت خواهد داد که به آن “پالت فردی” می گویند.

این تست تنها یکی از روش های شناسایی رفتار فردی می باشد ، اگر می خواهید با انواع روش های شناسایی و افزایش مهارت های فردی آشنا شوید آموزش های حرفه ای سایت فرادرس را که در قالب یک مجموعه کامل تهیه کرده است ، از لینک زیر مشاهده نمایید.

با تست DISC کشف کنید که چه چیزی شما را هدایت می کند

خودآگاهی برای موفقیت ضروری است. اگر درک نکنید که چه چیزی باعث اعمال و رفتار شما می شود، رشد مثبت شخصیتی دشوار است. همان طور که کشف می کنید چه چیزی الهام بخش شماست ، آنچه ممکن است شما را از موفقیت باز دارد و همچنین ویژگی ها، عادات و رفتارهایی که شما را به جلو سوق می دهد را شناسایی خواهید کرد. هنگامی که تست دیسک را انجام می دهید، یاد می گیرید که چگونه از جنبه های مختلف شخصیت خود برای یک زندگی موفق که با ارزش های شخصی شما همسو می شود، استفاده کنید.

تئوری دیسک چیست؟

تئوری دیسک؟

مدل DISC یک نظریه با کاربرد آسان و در عین حال بسیار دقیق برای درک رفتار انسان است. از طریق یک زبان و چارچوب درک مشترک ، سطح بیشتری از خودآگاهی و آگاهی را برای دیگران فراهم می کند.

بر اساس مطالعه‌ای توسط ویلیام مولتون مارستون که در سال 1928 در «احساسات افراد عادی» منتشر شد، رفتار انسان بر اساس درک فرد از یک موقعیت و واکنش به آن است.

تست دیسک چیست ؟

بیش از دو میلیون نفر برای درک بهتر تیپ شخصیتی و سبک رفتاری خود ، ارزیابی 15 دقیقه ای DISC را انجام داده اند. ارزیابی DISC که توسط روانشناس ویلیام مولتون مارستون ابداع شده است، چگونگی رتبه یک فرد را در چهار حوزه رفتاری – تسلط، نفوذ، ثبات و وظیفه شناسی بررسی می کند. این تست 250 دلاری که هم برای افرادی که می خواهند نقاط قوت و محرک های خود را شناسایی و به حداکثر برسانند و هم برای سازمان‌هایی که به دنبال جمع کردن تیم های با کارایی بالا هستند طراحی شده است.

DISC مخفف عبارت «تسلط ، نفوذ ، ثبات و وظیفه‌شناسی » است که چهار ویژگی شخصیتی اصلی هستند که در آزمون اندازه‌گیری می‌شود. هر فردی این چهار ویژگی را دارد، اما قدرت هر کدام به فرد بستگی دارد. ارزیابی می تواند زبان مشترکی را ارائه دهد که افراد بتوانند از آن برای درک خود و دیگران استفاده کنند. به عنوان مثال، شما ممکن است در تسلط و نفوذ امتیاز بالایی کسب کنید در حالی که همکار شما در ثبات و وظیفه شناسی رتبه بالایی دارد.

اگر شما و همکارتان سعی نکنید بفهمید چه چیزی شما را متفاوت می کند و چگونه می توانید به بهترین شکل با یکدیگر ارتباط برقرار کنید، این می تواند منجر به سوء تفاهم و درگیری شود. هیچ یک از ویژگی های شخصیتی DISC ذاتا مثبت یا منفی نیستند. این تست و نتایج غیرقابل قضاوت هستند و به کسانی که آن را انجام می دهند کمک می کند تا به تعارض پاسخ دهند، مشکلات را حل کنند و کشف کنند که در پس عادات یا سبک های کاری مشترکشان چه نهفته است.

این ارزیابی آنلاین DISC برای آزمایش شخصیت شما با محاسبه نمایه DISC شخصی شما بر اساس رفتار معمول روزانه شما طراحی شده است. و باعث افزایش خود شناسی می شود. اگر قصد دارید با دقت بیشتری خودشناسی و ساخت نگرش نو را بیاموزید می توانید آموزش حرفه ای سایت فرادرس را مشاهده کنید.

چرا باید تست DISC را انجام دهیم؟

تست های DiSC توسط هزاران سازمان در سراسر جهان ، از سازمان های دولتی در حال توسعه و شرکت ها گرفته تا سازمان های غیرانتفاعی و کسب‌ و کارهای کوچک استفاده می شود. دلیل آن ساده است: زیرا تست DiSC به ایجاد روابط کاری قوی تر و موثرتر کمک می کند.

DiSC مخفف چهار نمایه شخصیت اصلی توصیف شده در مدل DiSC است: (D) تسلط، (1) نفوذ، (S) تاثیر و (C) آگاهی.

1- افزایش خودآگاهی

تست دیسک با گزارش کامل

تغییر سازنده با خودشناسی شروع می شود. تست DiSC به شما نشان می دهد که چگونه با درگیری ها برخورد می کنید ، چه چیزی به شما انگیزه می دهد یا باعث می شود احساس استرس کنید و چگونه مشکلات را حل می کنید.

2- بهبود کار گروهی

تیم ها جایی هستند که همه چیز در محیط کار مدرن انجام می شود. تست دیسک با گزارش کامل به شما می آموزند که چگونه ارتباط و درک بین اعضای تیم را بهبود بخشید.

3- بهره برداری از تعارض و تبدیل آن به تعارض سازنده

تست دیسک می توانند یک تعارض را به یک تمرین مثبت و سازنده تبدیل کنند که به سازمان شما کمک می کند شجاعانه به جلو حرکت کند.

4- توسعه مهارت های فروش

DiSC می توانند به شما در بهبود عملکرد خود در موقعیت های فروش کمک کنند. درک و انطباق سبک مشتریان برای ارتباط با سطح انسانی و دیدن “رو در رو” یکدیگر بسیار مهم است.

5- مدیریت موثر

مدیریت نیرو انسانی به طور طبیعی زمانی مؤثر تر می شود که تمایلات و سبک های کاری ترجیحی کارکنان و سایر اعضای تیم ، توسط مدیر قابل درک باشد.

6- یادگیری بدون قضاوت

بدیهی است که هیچ کس دوست ندارد مورد قضاوت قرار بگیرد. تست دیسک با ارائه اطلاعات بی طرفانه به مربیان و کارآموزان ، زمین بازی را یکسان می کند و یادگیری افراد را بدون قضاوت های بی جا میسر می سازد.

آموزش مهارت های روانشناسی در کنار تست دیسک با گزارش کامل می تواند ، قضاوت بی جا را از سر شما بیاندازد و رفتار حرفه ای تری با اطرافیانتان داشته باشید.

در زیر آموزش های روانشناسی سایت فرادرس را قرار دادیم تا بتوانید بدون مشکل این مهارت ویژه را بیاموزید.

مقدمه ای بر سبک شخصیتی DISC

تست دیسک با گزارش کامل

رفتار انسان نه بریده و خشک است و نه سیاه و سفید است، بنابراین مدل DISC از ترکیبی از چهار سبک شخصیتی DISC تشکیل شده است. ممکن است ، اما به ندرت.

فردی فقط یکی از ویژگی های شخصیتی را داشته باشد، اما احتمال بیشتری دارد که ویژگی هایی از هر یک از چهار سبک DISC داشته باشد. به عنوان مثال، می توان برتری (D) را به عنوان بالاترین عامل ، با ثبات (S) به عنوان عامل ثانویه و کمی تأثیر (I) به عنوان عامل سوم داشت.

با در نظر گرفتن ویژگی های شخصیتی اولیه ، ثانویه ، ثالث و حتی گمشده ، می توانیم ادغام منحصر به‌ فرد آن ها از تیپ های شخصیتی DISC و چگونگی تأثیر آن بر رفتار روزانه ، ترجیحات شخصی در محیط های مختلف، ارتباط با دیگران، توانایی های سازمانی و گروهی ، توانایی واکنش یا تعارض را مشاهده کنیم.

با درک نمایه تست DISC یک فرد ، می توانیم گام های پیشگیرانه ای برداریم تا آن فرد را در محیط هایی قرار دهیم که در آن احساس راحتی و قدرت نماید ، یا به گونه ای به او نزدیک شویم که به آن پاسخ مثبت بدهد و به طور کلی اقدامات و واکنش هایش را بهتر درک و پیش بینی کنید تا واکنش مناسبی در قبال رفتار هایش داشته باشیم. رفتار انسان پیچیده، اما قابل پیش بینی است. یا این تست پیش بینی بهتری از کنش و واکنش آن خواهید داشت.

مزایای تست دیسک disk

این تست مزایای بسیاری دارد و معمولا سازمان هایی که از تست دیسک با گزارش کامل بهره برده باشند از بهبود ارتباطات ، کاهش سوء تفاهم ، زمان جلسات کوتاه تریا مدیریت زمان ، کاهش درگیری ها ، تیم های مؤثر ، همکاری بیشتر ، بهره وری بالاتر و بهبود عملکرد مالی سود خواهند برد.

اگرچه این تست باعث کاهش زمان تصمیم گیری شده ، اما نمی تواند مدیریت زمان را به خوبی برایتان فراهم نماید. برای اینکه بتوانید مدیریت زمان را در دست داشته باشید باید آموزش های بیشتری ببینید و با تمرین و تجربه بهترین مدیریت را بر زمان انجام دهید. در زیر لینک آموزش های مدیریت زمان فرادرس را قرار می دهیم که می توانید از آن ها استفاده کنید.

مدل شخصیتی DiSC

مدل شخصیت DISC یک شبکه دایره ای است که به 4 ربع تقسیم می شود. همانطور که قبلا ذکر شد، هر ربع نشان دهنده یک ویژگی اصلی است؛ تسلط (D)، نفوذ (I)، استحکام (S) و وظیفه شناسی (C).

مدل شخصیتی DiSC

مارستون در کتاب خود احساسات را تسلط ، القا ، تسلیم و انطباق نامید و آن ها را بر اساس رفتاری که مشاهده کرد تعریف کرد.ربع های نمایه DISC (که معمولاً به آن دایره DISC گفته می شود) معمولاً مانند تصویر بالا نشان داده می شوند.

ارزیابی DiSC چه چیزی را اندازه گیری می کند؟

ارزیابی DiSC ، سبک رفتاری و ترجیحات عمومی را اندازه گیری می کند ، مانند رفتار محیطی یا واکنش به قوانینی که دیگران تعیین می کنند.

تست DiSC کلیت شخصیت افراد مانند سبک شناختی ، احساسات یا ارزش های او را اندازه گیری نمی کند. همچنین هوش ، استعداد یا بیماری روانی را نمی تواند اندازه گیری کند.

از آنجایی که نظریه DiSC بر اساس پاسخ های افراد عادی است ، بیماری روانی را نمی تواند اندازه گیری یا تشخیص دهد.

دقت و اعتبار تست دیسک

ارزیابی های مبتنی بر اصل دیسک 40 سال است که وجود داشته است. این تست در طول زمان تغییر و اصلاح شده است زیرا محققان روش‌های مؤثرتری را برای کمک به افراد در یافتن بهترین ترکیب از سبک های رفتاری ایجاد کرده اند.

جدیدترین اشکال آزمون امکان ارزیابی تطبیقی ​​را فراهم می کند، که یک شکل پویا از ارزیابی رایانه ای است که با پاسخ های شخصی که ارزیابی را انجام می دهد تغییر می کند. این باعث می شود مشخصات دقیق تر شود.

 

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *