تبلیغات

تبلیغات

آشنایی با نکات مهم پیش از خرید آهن آلات

tirahan

آهن آلات یکی از مصالح ضروری مورد استفاده در صنعت ساختمان است. بنابراین برای خرید این محصول باید یک سری نکات را به یاد داشته باشیم تا خریدی مطلوب و به صرفه داشته باشیم

محصولات فلزی دارای تنوع بسیار بالایی هستند. از جمله این تولیدات می توان به تیرآهن، میلگرد، پروفیل سبک و سنگین، نبشی و ناودانی اشاره کرد از دیگر تولیدات این بخش می توان به ورق سیاه و گالوانیزه اشاره کرد. در این نوشتار برانیم شما را با نکات مهمی که پیش از خرید آهن الان باید در خاطر داشته باشید آشنا کنیم.

خرید میلگرد

یکی تولیدات فلزی پرمصرف در صنعت ساختمان  میلگرد است. به تولیدات فولادی با سطح مقطع دایره ای شکل و نسبت طول به قطر بالا در اصطلاح میلگرد می گویند. میلگرد معمولا در دو گونه ساده و آجدار به تولید می رسد. نرخ میلگرد به مواردی چون ضخامت، استاندارد، کیفیت و کارخانه تولیدکننده وابسته است.

میلگرد استاندارد  میلگردهای  A1 ، A2 ، A3 ، A4   می باشند. میلگرد A1 نوعی میلگرد ساده است که دارای سطح صاف و فاقد آج می باشد و موارد استفاده متنوعی دارد. این علامت اختصاری به نوعی نشان دهنده مدل آج کار شده روی میلگرد است.

میلگرد A2  از گونه میلگردهای آجدار است که بیشتر در سازه های به کار می رود که نیاز چندانی به استحکام ندارند. میلگرد A3 و A4  با پایداری اسمی 3000 و 5000 کیلوگرم بر متر مربع از پرمصرف ترین میلگرد های به کار رفته در صنعت ساختمان است . وبه دلیل  مقاومت بیشتر دارای قیمت بیشتری هم نسبت به مدل های دیگر میلگرد است.  اندازه میلگرد از 8 تا 40 میلیمتر در نوسان است که این احتمال وجود دارد که هر کارخانه ای همه اندازه های میلگرد را تولید نکند. در حالت کلی میلگردها در اندازه 12 متری تولید می شوند. میلگردهای در اندازه 3 تا 11 را در اصطلاح میلگرد نرمال می گویند.

خرید آهن آلات

خرید آهن آلات

با کیفیت ترین میلگرد ساخته شده در ایران میلگرد کارخانه ذوب آهن اصفهان می باشد که بر اساس استاندارد ها و دارای وزن بسیار دقیق بر اساس جدول وزنی می باشد .توجه داشته باشید در هنگام خرید، علامت اختصاری کارخانه سازنده بر روی میلگرد حک شده باشد. جهت دریافت قیمت میلگرد اصفهان 14 می توانید با سایت بورس آهن مراجعه کنید

خرید تیرآهن

تیرآهن یکی از پر استفاده ترین تولیدات فولادی در صنایع مختلف و پروژه های عمرانی است. برای خرید تیرآهن در ابتدا باید تیرآهن مورد استفاده خود را مشخص نمایید. از موارد استفاده تیرآهن می توان در ساختمان سازی، سوله سازی، اسکلت فلزی ساختمان، اشاره کرد. با توجه به نوع کاربری تیرآهن و وظیفه مهمی که در حفظ سازه بر عهده دارد انتخاب اندازه و استاندارد این محصول از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. و همه این موارد بر نرخ نهایی تیرآهن اثرگذار است.  تیرآهن از دو بخش جان و بال ساخته شده است. دو لبه بالا و پایین /ان متقارن است که آن را بال تیرآهن می گویند. به بخش میانی دو بال که به هم متصل است جان تیراهن می گویند. تیرآهن تولیدی در ایران به سه گونه ساخته می شود . IPE ، IPN ، تیرآهن H  .

همچنین بخوانید  ضریب تاثیر (Impact Factor) در مقالات ISI چیست؟

تیرآهن IPE  مرسوم ترین گونه تیرآهن در کشور است که کاربرد اصلی آن در ساختمان سازی است. این مدل از تیرآهن دارای ضخامت یکسانی از نوک بال تا بخش متصل شده به جان تیرآهن دارد. این مدل تیرآهن پر استفاده ترین تیرآهن در کشور است. ارتفاع جان از عرض بال بیشتر است و در هیچ موردی یکسان نمی گردد.

تیرآهن H تیراهن پهن بال است. طول این گونه نسبت به مدل قبلی بلندتر است. این مدل تیرآهن در سوله سازی و ساخت مجتمع های بزرگ استفاده می شود.

خرید آهن آلات

خرید فولاد

کارخانجات سازنده تیرآهن ذوب آهن اصفهان ، ناب تبریز ، فایکو ساری ، ظفر بناب ، آرین فولاد و … هستند که بهترین کیفیت ساخت را کارخانه ذوب آهن اصفهان به خود اختصاص داده است و از سایز 12 تا 30 را به بازار عرضه می کند. جهت دریافت قیمت تیرآهن ۱۸ اصفهان با بورس آهن تماس بگیرید

خرید ورق سیاه

یکی دیگر از محصولات فولادی، ورق های فولادی است. ورق های فولادی در دو گونه گرم و سرد ساخته می شود. ورق هایی که در نورد گرم تولید می شود و به دلیل تماس با حرارت های بالا رنگ تیره ای دارند که به آن در اصطلاح ورق سیاه می گویند. ورق سیاه به دلیل استفاده های متعدد در صنایع از اهمیت بالایی برخوردار است از جمله موارد استفاده آن در کشتی سازی، خودروسازی، صنایع سبک و سنگین است. ورق سیاه در دو نوع در بازار عرضه می شود. ورق سیاه یه صورت رول شده با ضخامت 1.5 تا 15 میلی متر و با عرض 1000 ، 1250، 1500 ، 2000 ساخته می شود. ورق سیاه در اندازه های مختلف به سفارش مشتری تولید می شود در حالت کلی ورق سیاه در ضخامت های بالای 1.5 میلی متر تولید می شود

استانداردهای ورق سیاه متفاوت است که مرسوم ترین آن st37 و St52 است عدد این استاندارد نشانگر قدرت و میزان مقاومت و سختی کیلوگرم بر سانتی متر مربع است .کارخانجات تولید ورق سیاه فولاد مبارکه صفهان ، فولاد کاویان ، فولاد اکسین خوزستان می باشد. قیمت ورق سیاه تحت تاثیر نرخ جهانی آهن، نرخ دلار و یکسری فاکتور دیگر در نوسان است. و این عوامل قیمت نهایی ورق سیاه را کنترل می کنند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *