تبلیغات

تبلیغات

چرا مهاجرت تحصیلی به آلمان و استرالیا وقتی می‌توان برای اقامت کاری اقدام کرد

joboffer

مهاجرت کاری بهترین گزینه در این شرایط وانفسای اقتصادی

تب مهاجرت به کشورهای مطرح جهان از جمله استرالیا و آلمان در بین ایرانیان داغ شده است و با بررسی بازارهای شغلی این دو کشور به این مسئله پی خواهیم برد که مهاجرت از طریق کار به صرفه‌تر از اخذ ویزای دانشجویی این کشورها است.

آلمان، این کشور صنعتی در غرب اروپا، خانه بسیاری از برندها و شرکت‌های مطرح دنیا است که هم‌اکنون با مشکل کمبود نیروی انسانی ماهر روبه‌رو هستند. از طرف دیگر، استرالیا ششمین کشور پهناور جهان تنها با 27 میلیون نفر جمعیت، بهشت افراد تحصیل کرده با تجربه کاری مکفی تلقی می‌شود. این کشور دارای منابع طبیعی دست‌نخورده‌ای است که تنها به دلیل کمبود نیروی انسانی دولت استرالیا تاکنون نتوانسته از آنها استفاده کند.

مهاجرت به دو کشور آلمان و استرالیا از چند طریق امکان‌پذیر است، اما با توجه به وضعیت ارزش ریال در ایران و قوانین جدید مهاجرتی این دو کشور، اخذ اقامت کاری بهترین گزینه برای افراد واجدالشرایط است. قبل از پرداختن به چگونگی دریافت جاب آفر آلمان و استرالیا و اخذ ویزای کاری این کشورها، قصد داریم شما را با مزیت‌های زندگی و مهاجرت به این دو کشور آشنا کنیم.

نرخ بیکاری تک‌رقمی واقعی

با توجه به پیر شدن جمعیت کشورهای صنعتی به ویژه آلمان و استرالیا، کمبود نیروی انسانی ماهر بیش از پیش احساس می‌شود. از طرف دیگر، اقتصاد پویا، بهره‌مندی از منابع طبیعی، پشت سرگذاشتن بحران‌های مالی و پایان گرفتن همه‌گیری ویروس کرونا سبب شده تا بازارهای نوینی در این کشورها به وجود آیند که احتیاج به نیروی انسانی ماهر دارند.

زیرساخت‌های مناسب برای پذیرش جمعیت جوان

با اینکه جمعیت استرالیا به 30 میلیون نفر هم نمی‌رسد، اما امکانات رفاهی این کشور به قدری مطلوب هستند که می‌توانند جوابگوی حداقل دو برابر جمعیت حال حاضر این کشور باشند. آلمان هم به عنوان صنعتی‌ترین کشور قاره اروپا، بالاترین سطح رفاه اجتماعی را برای شهروندانش به ارمغان آورده تا حدی که برخی از شهروندان اروپایی نیز تمایل زیادی دارند تا به آلمان مهاجرت کنند.

امنیت، آسایش و پشتیبانی

تنزل پیدا کردن از نظر مالی در دو کشور مد نظر ما بسیار سخت‌تر از شکوفا شدن در آنها است! هنگامی که مهاجرین به صورت قانونی وارد کشور شوند، دولت از هر نظر پشتیبان آنها خواهد بود و نمی‌گذارد دغدغه مالی زندگی آنها را تحت تاثیر قرار دهد. چنین پشتیبانی‌هایی سبب شده تا تک تک مهاجرین احساس امنیت و آسایش فراوانی کنند و از زندگی خود در خارج از کشور لذت کافی ببرند.

همچنین بخوانید  معرفی اپلیکیشن ویرایش حرفه‌ای عکس Snapseed برای اندروید و آیفون

مهاجرت تحصیلی

حالا که مزایای مهاجرت به آلمان و استرالیا دانستید، قصد داریم شما را با یکی از روش‌های اخذ اقامت کاری این دو کشور آشنا کنیم.

اخذ اقامت کاری آلمان از طریق جاب آفر

جاب آفر آلمان که پیشنهاد شغلی هم به آن گفته می‌شود، درواقع نامه‌ای است که از سوی کارفرمای آلمانی برای جذب شما به عنوان یک نیروی کار خارجی صادر می‌شود. با در دست داشتن چنین نامه‌ای روند مهاجرتی شما سرعت بیشتری خواهد گرفت و از طرفی شما را در کسب اقامت دائم آلمان هم یاری کند.

داشتن مدرک داشگاهی معتبر یا مدرک فنی حرفه‌ای در کنار تجربه کاری مورد تایید دولت آلمان و تسلط کافی به زبان آلمانی از جمله فاکتورهایی هستند که برای دریافت جاب آفر آلمان لازم می‌باشند. همچنین اگر به دو زبان انگلیسی و آلمانی تسلط کافی داشته باشید تا حدی که مانند یک اروپایی با دیگران صحبت کنید و نامه بنویسید، شانس شما برای دریافت جاب آفر (Job Offer) این کشور بیشتر خواهد شد.

چگونه جاب آفر آلمان را دریافت کنیم؟

حال که تمامی شرایط بالا را برای اخذ پیشنهاد کاری آلمان را دارید، برای پیدا کردن کارفرمای آلمانی به دو روش می‌توانید اقدام کنید. در روش اول، می‌توانید با موسسات کاریابی که در ایران مشغول به فعالیت هستند همکاری کنید. در روش دوم، بررسی سایت‌های کاریابی آلمانی است که در این کشور پست‌های شغلی مورد نظر شرکت‌ها را به صورت لیستی درآورده تا هرچه سریع‌تر سِمت خالی با شخص مجرب خارجی پر شود.

به غیر از دو روش بالا، اگر شرکت خاصی مد نظر شما است خیلی راحت می‌توانید با ارسال رزومه و تمامی مشخصات خود به آدرس ایمیل شرکت، مدیران آن را از برنامه مهاجرتی خود مطلع سازید تا در صورت نیاز با شما تماس بگیرند و پروسه مهاجرتی شما به کشور بنز و بی‌ام‌و شروع شود.

 

همچنین در نظر داشته باشید که جاب آفر به افراد بالای 40 سال سخت‌تر داده می‌شود و صرف داشتن پیشنهاد شغلی، باعث اخذ ویزای کاری آلمان نمی‌شود اما شانس شما را نزدیک به 80% برای اخذ اقامت این کشور افزایش خواهد داد.

اخذ اقامت کاری استرالیا از طریق جاب آفر

هر ساله طیف وسیعی از افراد واجدالشرایط از طریق دریافت جاب آفر استرالیا به این کشور مهاجرت می‌کنند. هرچه مهارت، تجربه و میزان تحصیلات شما بیشتر باشد، اخذ چنین ویزایی که نسبت به سایر ویزاها سخت‌تر است آسان‌تر خواهد شد.

کارفرمایان استرالیایی پس از پیدا نکردن شخص مورد نظر خود، پستِ شغلی را در روزنامه‌ها و وب‌سایت‌های کاریابی آگهی داده تا از این طریق بتواند فرد توانمند را خارج از خاک استرالیا پیدا کند. برخی از زمینه‌های کاری که بیشترین پیشنهاد شغلی در این کشور را به خود اختصاص داده‌اند به شرح ذیل می‌باشند:

  • مکانیک
  • شهرسازی
  • حسابداری
  • پرستاری
  • چشم‌پزشک
  • مشاغل مربوط به کامپیوتر و تکنولوژی
همچنین بخوانید  هوش تجاری کسب و کار با لناوا

با داشتن (دریافت) جاب آفر از یکی از کارفرمایان استرالیایی نیمی از سختی پروسه مهاجرت شما به کشور کانگروها پیموده خواهد شد و اگر در ادامه به مشکلی برخورد نکنید – از قبیل ناقص بودن مدارک شناسایی، گواهی عدم سوپیشینه و غیره – یک مهاجرت بی‌دغدغه پیش روی شما خواهد بود.

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت کاری؛ راهی مطمئن برای شکوفایی شما

همانطور که دیدید، با مهاجرت از طریق ویزای کاری که با دریافت جاب آفر صورت گیرد، مزایای بسیار زیادی پیش روی شما قرار خواهد گرفت. در صورتی که بخواهید از طریق تحصیل به دو کشور آلمان یا استرالیا مهاجرت کنید به این نکته خوب توجه کنید که تمامی شهریه دانشگاه را باید به ریال بپردازید چرا که اجازه کار دانشجویی محدود است و نمی‌توان همه مخارج زندگی را با آن تامین کرد.

در صورتی که با در دست داشتن ویزای کاری – در کنار فعالیت اقتصادی خود – می‌توانید از تحصیل در دانشگاه‌های مطرح این کشورها هم برخوردار شوید و یک زندگی رویایی را برای خود و خانواده‌تان بسازید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *