تبلیغات

تبلیغات

دوره های فوق العاده آیلتس در آموزشگاه زبان صادقی حریری

IELTS

آزمون آیلتس (IELTS)، معروف ترین آزمون ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی است و سالیانه بیش از 2 میلیون نفر در این آزمون شرکت می کنند. متقاضیان مهاجرت و افرادی که به دنبال ادامه تحصیل هستند، از مشتریان اصلی این آزمون به شمار می روند. همچنین داشتن مدرک آیلتس، لازمه تحصیل در دانشگاه های انگلستان بوده و در بسیاری از کشورهای مهم از سوی کارفرما، به عنوان مدرکی معتبر شناخته می شود.شما می توانید با شرکت در دوره های آموزشگاه زبان صادقی حریری در کرج به بهترین سطح برای شرکت در آزمون های آیلتس برسید.

 

IELTS مخفف چیست؟

IELTS مخفف (International English Language Testing System) است و در فارسی به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی می باشد.

 

انواع آزمون آیلتس

به نظر شما انواع و اقسام آزمون آیلتس چیست ؟ باید بگویم که 2 نوع آزمون آیلتس داریم :

  1. آزمون آیلتس آکادمیک
  2. آزمون آیلتس نجرال

در هر دو نوع، چهار مهارت زبان یعنی listening, reading, writing و speaking مورد آزمون قرار میگیرند.

بخش های Listening و Speaking در هر دو نوع یکی است اما بخش های Reading و Writing در آیلتس جنرال و آکادمیک متفاوتند.

آزمون های Listening، Reading، وWriting باید در یک روز انجام شوند، هر چند ترتیب آنها میتواند تغییر کند. اما وقفه ای بین آزمون ها نیست.  آزمون Speaking ممکن است تا هفت روز قبل یا بعد از سه آزمون دیگر باشد.

 

چطور می توانید در آزمون ثبت نام کنید؟

ثبت نام در در این آزمون سریع و آسان است:

مرحله ی اول : نزدیکترین محل آزمون آیلتس به خود را پیدا کنید. با بیش از ۱۶۰۰ مکان، آزمون آیلتس در بیش از ۱۴۰ کشور برگزار می شود. شما می توانید لیست مکان های مجاز را در سایت رسمی آیلتس مشاهده کنید.

مرحله ی دوم : برای چاپ، تکمیل و ارسال مدارک به مرکز آزمون محلی خود رفته و فرم ثبت نام را پر کرده و هزینه را پرداخت نمایید.

مرحله ی سوم  :پس از پردازش درخواست، مرکز تایید کتبی تاریخ و زمان آزمون را برای شما ارسال می کند.

معرفی منابع  امتحان آیلتس

منابع مشخص آزمون آیلتس کدام کتاب ها هستند؟ برای پاسخ به این سوال به صورت مختصر به معرفی بعضی از کتاب هایی که از نظر اساتید و شرکت کنندگان آزمون آیلتس می تواند موجب افزایش نمره گردد خواهیم پرداخت و شما می توانید بر اساس سلیقه خودتان از آن ها انتخاب کنید.در مقاله دیگر به طور کامل منابع مناسب برای آیلتس را به شما دوستان عزیز معرفی میکنیم.

  • کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS ( بصورت نکته ای به مطالب اشاره کرده است وکامل نمی باشد)
  • کتاب های آیلتس کمبریج ۱ تا ۱۵ (این مجموعه برای تست زنی قبل از آزمون آیلتس مورد استفاده قرار می گیرد و میتواند موجب آشنایی شما با انواع سوالات گردد.)
  • کتاب Get ready for IELTS (سری کالینز گت ردی می تواند مقدمه ای برای آغاز یادگیری درباره آیلتس باشد)
  • کتاب  Essential Words for the IELTSبرای آموزش لغات ضروری با تمرین های مرتبط و کاربردی است.
  • کتاب Grammar for IELTS برای تقویت دستور زبان قبل از شرکت در آزمون اصلی است.
  • کتاب IELTS Write Right کتابی متفاوت در زمینه نگارش و نحوه افزایش نمره در بخش رایتینگ آیلتس است.
  • کتاب New Insight into IELTS میتواند بعنوان یک کتاب کامل (البته با استفاده از کتاب های تکمیلی) مورد استفاده قرار بگیرد.
همچنین بخوانید  نکات لازم برای استفاده از موتور برقی در هوای بارانی

 

تست Listening

ازمون کتبی شما با بخش Listening شروع میشود ، در این بخش که شامل چهار قسمت هست  و برای هر بخش آن 10 سوال طراحی شده  است (جمعا 40 سوال)،  که کلا زمان این آزمون نیز 20 الی 30 دقیقه می باشد.

تست Reading

مرحله ی بعد بخش Reading  آغاز میشود.  به شما در این بخش  40 سوال داده میشود ، که شما یک ساعت  فرصت دارید  به سوالات پاسخ دهید. متن ها و سوالات دفترچه آزمون همگی از کتاب ها، روزنامه ها، جزوه ها و مجله های غیرتخصصی انتخاب میشود. تسلط شما بر زمان در این بخش  یکی از مهمترین فاکتورهاست که در یک پست دیگه مفصل دربارش باهم صحبت میکنیم.

تست Writing

برای بخش نوشتاری یا همان Writing  یک ساعت زمان در نظر گرفته شده . در این بخش دو موضوع به شما  داده خواهد شد تا درمورد آن متنی بنویسید. با تجربه ای که این سال ها به دست آمده بهتر است که بیست دقیقه را به سوال اول اختصاص دهید. متن نخست باید حداقل در 150 کلمه نوشته شود. چهل دقیقه بعد را نیز میتوانید برای نوشتن موضوع دوم با میزان حداقل 250 کلمه اختصاص دهید. فراموش نکنید که متنهای کمتر از 150 و 250 کلمه نمره کامل دریافت نخواهند کرد.

آیلتس

تست Speaking

و بالاخره بخش مکالمه یا همان Speaking  که شامل مصاحبه است که بین 11 الی 14 دقیقه زمان خواهد برد. اصولا داوطلبان در این بخش خیلی دچار استرس میشوند ولی من به  شما توصیه میکنم که سخت نگیرید ، تصور کنید برای نوشیدن قهوه به کافه ای دعوت شدید . ( روز مصاحبه آروم  باشین و لبخند هم فراموش نکین)  بخش اول مصاحبه شامل سوالات شخصی و عمومی در مورد وضعیت خانوادگی، وضعیت شغلی، محل زندگی داوطلب و سوالاتی راجع به علایق شما خواهد بود. در بخش دوم نیز موضوعی به شما  داده خواهد شد تا در مورد آن دو دقیقه صحبت کرده و عقیده و نظر خود را عنوان کنید. بخش سوم نیز مصاحبه گر به میزان 4 الی 5 دقیقه در محدوده موضوع عنوان شده با شما بحث و تبادل نظر خواهد داشت.

آیلتس

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های آموزشگاه زبان صادقی حریری تماس برقرار کرده و با بهرین مشاورین حوزه ی آیلتس ارتباط برقرار کنید.

شماره تماس :  02634493983   –   02634217402

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *