تبلیغات

تبلیغات

آشنایی با میکروفن بویا و میکروفن یقه ای

boya

میکروفن بویا در دنیای صدابرداری، دارای جایگاه ویژه ای است زیرا به راحتی توانسته است که محصولاتی را به بازار ارائه دهد تا هم برای افراد آماتور و هم برای افراد حرفه ای پاسخگویی خوبی داشته باشند. به صورت کلی می توان بیان داشت که میکروفن بویا می تواند کیفیت و قیمت خوبی را عرضه دارد و به همین دلیل نیز افراد زیادی به دنبال آن می باشند. امروزه در بازار مدل های مختلفی از میکروفن بویا را می توان مشاهده نمود. اما در این مقاله متخصصان دیدنگار قصد دارند تا بر اساس بازدهی و ویژگی هایی که این میکروفن ها از خود نشان می دهند، آنها را بررسی نمایند. قابل به ذکر است که دیدنگار بیش از یک دهه است که در زمینه فروش تجهیزات الکترونیکی در حال فعالیت می باشد و به خوبی با کاربران و نیاز آنها آشنا می باشد.

هر آنچه که باید در خصوص میکروفن بویا بدانید:

میکروفن بویا

هر آنچه که باید در خصوص میکروفن بویا بدانید:

همانطور که در بالا ذکر شد، بویا نام برندی است که امروزه انواع مختلف میکروفن یقه ای ، بیسیم، شاتگان و … را به بازار عرضه می نماید. هر کدام از این محصولات قابلیت های متفاوتی دارند اما قیمت مقرون به صرفه باعث شده است تا افراد زیادی به سمت خرید این میکروفن ها روی بیاورند. از جمله دلایلی که بویا را بین مردم محبوب می نماید، می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • میکروفن بویا با گوشی های هوشمند کاملا سازگار می باشد و می توان از طریق گوشی یا حتی دوربین اقدام به ضبط بی نقص صدا کرد.
  • اغلب میکروفن های این برند دارای کندانسور الکترت همه جهته می باشند که قادر هستند صدا را از تمام جهان ضبط نمایند.
  • محدوده فرکانس این نوع میکروفن ها بسیار گسترده است لذا اگر صدا در محدوده شنوایی انسان باشد، توسط میکروفن های فوق به خوبی ضبط می گردد.
  • میکروفن بویا به راحتی می تواند نویز محیط را از صداها تفکیک نماید و صدای خالص را ضبط نماید. این مورد برای صدابرداران حرفه ای بسیار مهم می باشد.
محل قرارگیری میکروفن بویا بر روی لباس مهم است:
محل قرارگیری میکروفن بویا بر روی لباس مهم است:
  • این میکروفون ها بسیار به سیگنال ها حساس می باشند لذا هرگونه فرکانس و سیگنال موجود در محیط را ضبط می نمایند. به همین دلیل گاها برای صحنه های فیلمبرداری نیز از آنها استفاده می گردد.

به صورت کلی این میکروفن ها می توانند پاسخگوی طیف وسیعی نیاز ها باشند. خوشبختانه امروزه انواع یقه ای آن نیز وارد بازار شده است که به راحتی بر روی یقه شما نصب می شود که می توانید برای نشست های خبری یا برگزاری کنفرانس های بزرگ نیز از آنها بهره ببرید.

همچنین بخوانید  بررسی گرافیک جی فورس RTX 2070 و GTX 1080 : با سربلندی RTX 2070
آیا نیاز است تا افراد از میکروفن یقه ای استفاده نمایند؟
آیا نیاز است تا افراد از میکروفن یقه ای استفاده نمایند؟

در فروشگاه اینترنتی دیدنگار که جزء یکی از فروشگاه های بزرگ در زمینه ارائه لوازم عکاسی، تجهیزات صدابرداری، الکترونیکی و … است، میکروفن یقه ای به نسبت سایر میکروفن ها دارای طرفداران بسیاری است. این میکروفن ها چون کوچک بوده و وزن آنچنانی ندارند، به راحتی بر روی لباس شما نصب شده و قادر هستند تا صدا را با بهترین کیفیت ضبط نمایند. البته باید توجه داشت که محل نصب این میکروفن ها و نوع ضبط صدا در آنها دارای اهمیت بالایی می باشد.

  • محل قرارگیری میکروفن یقه ای بر روی لباس مهم است:

میکروفن یقه ای از هر نوعی که باشد لازم است تا در نزدیکی دهان یا سوژه مد نظر شما قرار گیرد. البته میکروفن های حرفه ای دارای یک کپسوله همه جهته هستند که می توانند صدا را از تمام محیط جمع آوری نمایند اما بهترین منطقه برای نصب این میکروفن ها بر روی یقه یا سینه می باشد. البته نزدیکی به سوژه به این معنا نمی باشد که بین میکروفن و منبع تولید صدا فاصله ای وجود نداشته باشد، بلکه توصیه می شود تا همواره 20 الی 30 سانتی متر بین آنها فاصله وجود داشته باشد. در این صورت صدای ضبط شده طبیعی و بدون نویز اضافی است.

یکی دیگر از مواردی که در زمان خرید هر میکروفن یقه ای از جمله میکروفن بویا باید در نظر داشته باشید نحوه اتصال آنها به دستگاه ضبط است. به صورت کل میکروفن های فوق به دو نوع دستگاه می توانند وصل شوند که در ادامه این موارد بیان شده اند:

  • اتصال به کامپیوتر یا گوشی موبایل باید در نظر گرفته شود:

در این وضعیت لازم است تا حتما میکروفن یقه ای شما از یک رابط مناسب استفاده نماید. میکروفن بویا دارای ورودی TRRS می باشد که می توان آن را توسط رابط به لپتاپ یا تلفن های هوشمند متصل نمود. لذا در این وضعیت دیگر نیاز به آداپتور نخواهید داشت. در این صورت با یک برنامه  مناسب می توانید اقدام به ضبط صدا نمایید. با این کار هرگونه آموزش ویدیویی را به راحتی خواهید توانست که ضبط نمایید.

آیا نیاز است تا افراد از میکروفن بویا استفاده نمایند؟

 

  • اتصال به دوربین:

گاها نیاز می باشد تا برای ضبط بی نقص صدا در فیلم های تهیه شده، میکروفن خود را به دوربین DSLR متصل کنید. برای این مورد دوربین شما باید دارای جک TRS باشد تا اتصال به خوبی برقرار شود. باید در نظر داشت که امروزه در بازار مبدل های بسیاری وجود دارد که این پورت ها را به یکدیگر تبدیل می نماید تا بتوان به کمک آنها کارایی میکروفن را افزایش داد.

همچنین بخوانید  مقایسه انواع پرینترهای خانگی

جمع بندی:

با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می توان دریافت که میکروفن بویا در بین انواع میکروفن های یقه ای، طرفداران بسیاری دارد. کیفیت صدای عالی و قیمت مقرون به صرفه موجب شده است که افراد زیادی به سمت این میکروفن ها کشش داشته باشند. در همین راستا در فروشگاه های اینترنتی نظیر دیدنگار شما می توانید انواع میکروفن های برند فوق را مشاهده نموده و از لحاظ کیفیت و ویژگی با یکدیگر مقایسه نمایید.

توجه داشته باشید که متخصصان دیدنگار آماده هستند تا در صورت ایجاد هرگونه سوالی به سرعت پاسخ شما را ارائه دهند تا خرید مطمئن تری داشته باشید. یکی از مزیت های دیدنگار این مورد می باشد که امکان خرید اقساطی یا خرید وسایل الکترونیکی دسته دوم اما با قابلیت کار نمودن، وجود دارد لذا تمام افراد با هر میزان سرمایه می توانند از این فروشگاه اینترنتی معتبر اقدام به خرید تجهیزات مورد نیاز خود نمایند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *