تبلیغات

تبلیغات

سایز پست اینستاگرام — ابعاد ها و اندازه‌ های استاندار پست اینستاگرام چند است؟

instagram-post-sizes4

سایز پست اینستاگرام یکی از مهم ترین فاکتور های جذب فالوور می باشد. انتخاب سایز درست تصویر می تواند راه شما را برای رسیدن به فالوور های میلیونی هموار تر کند. پس بسته به نوع پستی که در اینستاگرام منتشر می کنید باید از اندازه متناسب آن بهره ببرید.

اگر قصد دارید آموزش اینستاگرام را به صورت اصولی و حرفه ای شروع کنید بهترین راه استفاده از منابع مطمئن و بروز است، در زیر یکی از آموزش‌های موجود در فرادرس را قرار داده‌ایم که می‌تواند کمک کننده‌ی شما در مسیر شروع کسب و کارتان در اینستاگرام باشد.

اینستاگرام در مورد اندازه عکس های شما بسیار خاص رفتار می کند. این پلتفرم مانند سایر شبکه های اجتماعی مبتنی بر عکس نیست ، که بتوانید هر نوع تصویری را بارگذاری کنید . این شبکه اجتماعی اندازه های خاص خودش را داشته و در صورت عدم رعایت آن ممکن است مقداری از تصاویر برش داده شود و تمام تصویری که منتشر می کنید برای مخاطبان قابل دیدن نباشد.

به همین دلیل در هنگام انتخاب سایز پست اینستاگرام باید دقیقعمل کنید زیرا هر نوع پست اینستاگرام نسبت ابعادی دقیقی دارد که برای آن در نظر گرفته شده است. در این مطلب یک راهنمای کامل در مورد الزامات اندازه پست اینستاگرام و نحوه ویرایش عکس ها آورده شده است.

ابعاد و سایز پست اینستاگرام

ابعاد و سایز پست اینستاگرام

اندازه فیلم ها و عکس های اینستاگرام به نوع پست ها و ابزار انتشار آن بستگی دارد. در اینجا لیستی از متداول ترین اندازه های عکس و ویدیو اینستاگرام آورده شده است.

اندازه پست عکس اینستاگرام

هنگامی که اینستاگرام برای اولین بار در سال 2012 راه اندازی شد ، کاربران فقط می توانستند عکس ها را با نسبت تصویر 1: 1 بارگذاری کنند.

کاربرانی که می خواستند عکس های پرتره و منظره زیبای خود را منتشر کنند مجبور می شدند عکس ها را به صورت مربع برش دهند یا از برنامه‌های دیگر برای این کار استفاده نمایند.

خوشبختانه اینستاگرام به نظرات کاربران گوش داد و قابلیت های عکس افقی و عمودی را در سال 2015 معرفی کرد.

با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید در مورد بهترین اندازه تصویر برای پست های عکس اینستاگرام، از جمله مربع سنتی، پرتره و منظره صحبت کنیم!

اندازه عکس مربعی اینستاگرام

اندازه ایده آل: 1080 پیکسل در 1080 پیکسل است و نسبت تصویر یک پست عکس سنتی مربع 1: 1 می باشد.

معمولاً به دلیل عملکرد برش خودکار در اکثر برنامه های ویرایش عکس و خود اینستاگرام ، ساده ترین اندازه عکس به شمار می رود که می توانید از آن استفاده کنید.

ناگفته نماند ، دوربین گوشی های آیفون اجازه ثبت تصویر به صورت مربعی را می دهند پس اگر گوشی آیفون دارید بدون نیاز به ویرایشگر می توانید تصویر مربعی تولید کنید.

برای دریافت بهترین نتیجه، عکس شما باید بین 320 پیکسل در 320 پیکسل و 1080 پیکسل در 1080 پیکسل باشد.

ابعاد تصویر پرتره اینستاگرام

اندازه ایده آل عکس: 1080 پیکسل در 1350 پیکسل می باشد. گرفتن این گونه تصاویر آسان است و معمولا تمام گوشی ها می توانند تصویر پرتره و عمودی ثبت نمایند اگرچه باید عکس های عمودی بزرگ را برش دهید تا در ابعاد اینستاگرام قرار بگیرند.

نسبت تصویر پرتره ایده آل اینستاگرام 5:4 و اندازه ایده آل عکس 1080 پیکسل در 1350 پیکسل است.

اگر یک پرتره بزرگ تر، مثلاً 6:4 یا 9:16 (که برای اسنپ چت مناسب است) آپلود کنید، از شما خواسته می شود که بخشی از عکس را برش دهید تا به ابعاد متناسب اینستاگرام تبدیل شود.

اندازه عکس افقی و منظره اینستاگرام

اندازه ایده آل عکس: 1080 پیکسل در 1350 پیکسل می باشد گرفتن ابعاد صحیح عکس افقی از اینستاگرام می تواند مشکل باشد ، به این دلیل است که نسبت تصویر کامل عکس منظره اینستاگرام 1.91:1 است.

با این ابعاد عکس افقی شما بدون حاشیه در اینستاگرام به زیبایی نمایش داده می شود.

با این حال، می توانید عکس های منظره را با نسبت تصویر 16:9 آپلود کنید و برنامه به‌طور خودکار حاشیه ای را در اطراف عکس اضافه می کند.

چگونه می توانید افزودن منظره را در Instagram پیدا کنید؟

اینستاگرام افزودن عکس های منظره را آسان‌تر از همیشه کرده است. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • مرحله اول اجرای برنامه اینستاگرام
  • کلیک بر روی دکمه افزودن پست یا ایکون +
  • آپلود عکس یا ویدیوی
  • کلیک روی دکمه اندازه کامل در پایین سمت چپ صفحه (با این کار به طور خودکار عکس شما تنظیم می شود).
  • می‌توانید عکس را با فشار دادن برای بزرگ نمایی و کوچک نمایی بیشتر تنظیم کنید.
  • سپس روی دکمه Next کلیک کنید.

بهترین نسبت تصویر اینستاگرام چیست؟

بهترین نسبت تصویر اینستاگرام چیست؟

همانطور که می دانید الگوریتم های اینستاگرام بسیار پیشرفت کرده اند و سایز تصویر ف ابعاد تصویر و ویدیو ها تاثیر مستقیمی در افزایش بازدید و فالوور های شما خواهند داشت. اگر از این موضوع بی اطلاع هستید می توانید مقاله بسیار کاربردی ” الگوریتم های کاربردی اینستاگرام ” را از لینک زیر مطالعه نمایید.

اینستاگرام سه نسبت تصویر در دسترس برای عکس ها و ویدیوهای شما دارد. قبلا ، نسبت تصویر 1:1 (مربع) تنها گزینه موجود بود ، اما اکنون اینستاگرام به شما امکان می دهد عکس های عمودی و منظره بگیرید. نسبت تصویر برای عکس های پرتره 4:5 است، در حالی که نسبت تصویر برای عکس های منظره 1.91:1 است.

بهترین اندازه تصویر اینستاگرام برای پست ها عبارتند از:

  • 1080px در 1080px (مربعی)
  • 1080px در 1350px (پرتره)
  • 1080px در 608px (منظره)

خوشبختانه، اینستاگرام دارای یک ویژگی برش مفید است که به طور خودکار تصاویر ارسال شده را به نزدیکترین نسبت قابل قبول برش می دهد. همچنین اگر می خواهید عکس خود را به صورت مربع، پرتره یا منظره برش دهید، می توانید بر روی دکمه Crop کلیک کرده و نسبت مورد نظر را انتخاب کنید.

سایز پست ویدیویی اینستاگرام

سایز پست ویدیویی اینستاگرام

اگر ویدیو و فیلم رسانه مورد علاقه شما برای ارتباط با فالوورهایتان است، مهم است که اندازه مناسبی داشته باشد تا آپلود و ارسال محتوا آسان شود.

مانند پست های عکسی ، می توانید از ویدیو های مربعی، افقی یا عمودی استفاده کنید. ابعاد ایده آل برای هر یک عبارتند از:

  • مربعی و کراسل 1080px در 1080px
  • فیلم افقی 1080px در 1350px
  •  فیلم عمودی 1080px در 608px

نسبت ابعاد هر کدام مانند پست های عکس است، به جز توصیه ما برای فیلم های افقی:

  • نسبت تصویر 1:1 برای ویدیوهای مربع
  • نسبت تصویر 4:5 برای ویدیوهای پرتره
  • نسبت تصویر 16:9 برای ویدیوهای منظره

دلیل اینکه ما نسبت تصویر 16:9 را برای ویدیوهای افقی توصیه می کنیم این است که ویرایش ویدیو در نسبت تصویر 1.9:1 بسیار دشوار است و نیاز به ابزار های تدوین ویدیو مانند ادوب پریمیر خواهید داشت. کاربران اینستاگرام عادت دارند ویدیوها را با نسبت تصویر 16:9 تماشا کنند، بنابراین زمان و تلاش برای برش و ویرایش ویدیو برای تغییر آن از 16:9 احتمالاً ارزشش را ندارد. همچنین محدودیت هایی برای ارسال ویدیو در اینستاگرام وجود دارد که باید ان را رعایت کنید. این موارد را در زیر بیان می کنیم

  • 30 فریم در ثانیه
  • حداکثر 60 ثانیه
  • حجم فایل 4 گیگابایت

اگر ویدیوی شما از هر یک از این الزامات بیشتر باشد ، نمی توانید آن را بارگذاری کنید ، بنابراین هنگام برنامه ریزی محتوای ویدیوی خود این اعداد مهم را در نظر داشته باشید.

مانند پست های عکس اینستاگرام ، جهت گیری فیلمبرداری (مربع ، افقی یا عمودی) تعیین کننده حداقل و حداکثر رزولوشن برای هر کدام است. حداقل رزولوشن ها عبارتند از:

  • رزولوشن فیلم های مربعی حداکثر 1080 در 1080
  • رزولوشن فیلم های پرتره ای حداکثر 1080 در 1350
  • رزولوشن فیلم های افقی و منظره حداکثر 1080 در 608
  • رزولوشن فیلم های اسلایدی 1080 در 1080

سایز استوری و ریلز در اینستاگرام

اندازه ایده آل استوری های اینستاگرام: 1080 پیکسل در 1920 پیکسل می باشد. استوری اینستاگرام یکی دیگر از ابزار های عالی برای ارتباط با فالوورها می باشد که اجازه گذاشتن فیلم ، تصویر ساده و تصویر متحرک را به شما می دهد.

محتوای موجود در استوری های اینستاگرام به گونه ای طراحی شده است که در حالت عمودی مشاهده شود ، بنابراین در حالی که می توانید عکس ها و ویدیو هایی از مناظر به صورت افقی استوری کنید ، جذابیتی نخواهد داشت.

اگر تمام صفحه Stories را با تصاویر بدون حاشیه پر کنید ، به احتمال زیاد توجه را به خود جلب می کنید و مشاهده و درک پست های شما آسان تر می شود. برای اینکار باید از تصاویر با نسبت تصویر 9:16 و اندازه 1080 پیکسل در 1920 پیکسل استفاده کنید.

Reels های اینستاگرام نیز ابعادی دقیقا برابر استوری داشته ولی در پیش نمایش ابعادش متفاوت است و مانند تصویر عمودی نسبت 4:5 را نمایش می دهد. نکته قابل توجه این است که Reels ویدیو هایی با زمان 30 ثانیه را نمایش می دهد و بیشتر از آن امکان نمایش با Reels وجود ندارد.

سایز پست IGTV اینستاگرام

بهترین و ایده آل ترین سایز تصویر روی کاور آی جی تی وی 420px در 654px می باشد. این بخش یکی از جدید ترین بخش های اینستاگرام است که اجازه قرار دادن فیلم های با کیفیت با زمان نمایش زیاد می باشد. در زیر نکات مهم IGTV را بیان می کنیم :

  • ویدیوی عمودی IGTV دارای حداقل نسبت تصویر 4:5 (پرتره) و حداکثر 9:16 است
  • ویدیوی افقی IGTV دارای حداقل نسبت تصویر 5:4 و حداکثر نسبت تصویر 16:9 است.
  • گزینه پیش نمایش 1 دقیقه ای IGTV به نسبت تصویر 4:5 در فید کاربر دیده می شود
  • پیش نمایش 1 دقیقه ای به مربع 1:1 با 9 شبکه برش داده می شود
  • نکته قابل توجه این است که برای تصویر کاور آی جی تی وی می توانید تصویر دلخواه قرار دهید.

ساخت تصویر با سایز مناسب اینستاگرام

ساخت تصویر با سایز مناسب اینستاگرام

حال که بهترین ابعاد و سایز پست اینستاگرام را فهمیدید باید روش های تبدیل تصاویر به این ابعاد را نیز بیاموزد. برای تبدیل سایز تصاویر شما نیاز به ابزار ها و نرم افزار های کاربردی دارید. نرم افزار های زیادی برای ادیت عکس و جود دارد که می توانید یکی از آن ها را با توجه به پلتفرم ( اندروید ، ویندوز ، مک و … ) برای خود انتخاب کنید.

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *