تبلیغات

تبلیغات

آموزش حل مشکل در کانکت شدن sql server 2017 و خطا های رایج آن

sql

مشکل در کانکت شدن sql server 2017 یکی از رایج ترین مشکلات اس کیو ال می باشد که رفع کردن آن کار چندان سختی نیست ، پس در این مطلب از سایت تک تیپ روش رفع این مشکل را آموزش می دهیم.

قبل از رفع این مشکل باید چک کنید نصب درستی انجام داده باشید و مراحل نصب Sql را به خوبی پشت سر گذاشته باشید. برای چک کردن این موضوع می توانید از آموزش حرفه ای فرادرس که در زیر قرار دادیم استفاده کنید.

sql چیست ؟

SQL که به صورت “ess-que-el” تلفظ می شود و به صورت اختصار نوشته می شود. عبارت زبان جستجوی ساختاریافته را بازگو می کند که استفاده از آن به منظور برقراری ارتباط با دیتابیس می باشد. موسسه استاندارد ملی آمریکا یعنی ANSI ، اس کیو ال را جزو استاندارد ترین سیستم های مدیریت پایگاه داده رابطه ای قرار داده است.

دستور SQL برای انجام کارهایی مانند به روز رسانی داده های پایگاه داده یا بازیابی داده ها از پایگاه داده استفاده می شود. برخی از سیستم های مدیریت پایگاه داده رایج که از SQL استفاده می کنند عبارتند از: Oracle، Sybase، Microsoft SQL Server، Access، Ingres و غیره.

اگرچه اکثر سیستم های پایگاه داده از SQL استفاده می کنند ، اما دارای پسوندهای اختصاصی اضافی خود هستند که معمولاً فقط در سیستم های آن ها استفاده می شود. با این حال، دستورات استاندارد SQL، مانند “انتخاب”، “درج”، “به روز رسانی”، “حذف” و “ایجاد” را می توان برای تمام عملیاتی که باید در پایگاه داده انجام شود استفاده کرد.

  • SQL مخفف عبارت Structured Query Language و به معنی زبان پرس و جوی ساختاریافته است.
  • SQL به شما امکان می دهد به پایگاه های داده دسترسی داشته و آن ها را دستکاری کنید
  • SQL در سال 1986 به استاندارد موسسه استاندارد ملی آمریکا (ANSI) و در سال 1987 از سازمان بین المللی استاندارد (ISO) تبدیل شد.

sql server 2017

SQL Server 2017 نشان دهنده گامی بزرگ در جهت تبدیل SQL Server به پلتفرمی قدرتند است که SQL Server را در لینوکس عرضه می کند، کانتینر های Docker مبتنی بر لینوکس در زبان‌های توسعه، انواع داده ها ، ابر و سیستم عامل گزینه‌هایی را ارائه می دهد.

حل مشکل در کانکت شدن sql server 2017

یکی از رایج ترین مشکلات اس کیو ال ، کانکت نشدن به سرورش است . این خطا توسط پیغام یر اعلام می شود.

مشکل در کانکت شدن sql server 2017

شاید برای تازه کار ها کمی عجیب به نظر برسد اما ، این خطا بسیار مرسوم است و رفع آن نیز بیش از 2 دقیقه زمان نخواهد برد.

گام اول :

در اولین اقدام برای رفع مشکل در کانکت شدن sql server 2017 باید از قسمت سرچ ویندوز ، از نوار ابزار ، عبارت ” services ” را تایپ کرده و گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.

مشکل در کانکت شدن sql server 2017

گام دوم :

پس از انتخاب این برنامه یک پنجره جدید باز می شود که باید در آن دنبال گزینه Sql server (MSSQLSERVER) بگردید و روی آن دبل کلیک نمایید تا پنجره مخصوص به آن باز شود.

مشکل در کانکت شدن sql server 2017

گام سوم :

در این مرحله ، در پنجره جدید در تب اول یک گزینه به نام Start وجود دارد که باید بر روی آن کلیک کنید و اجازه دهید سرور شروع به کار کند.

مشکل در کانکت شدن sql server 2017

پس از استارت زدن باید منتظر بمانید تا لودینگ کاملا پر شود.

مشکل در کانکت شدن sql server 2017

سپس بر روی Ok کلیک کرده و دوباره دانکشن Sql را بررسی کنید. به همین راحتی می توانید مشکل در کانکت شدن sql server 2017 را رفع نمایید.

اگر می خواهید به طور کلی با پایگاه داده SQL آشنا شوید بهترین راه استفاده از آموزش های آنلاین و مجازی است ، یکی از بهترین اموزش های انلاین ، آموزش تکمیلی اس کیو ال است که توسط فرادرس تهیه شده است. در زیر لینک خرید این آموزش حرفه ار را قرار دادیم که با هزینه بسیار اندک می توانید آن را تهیه نمایید.

SQL چگونه کار می کند؟

SQL یکی از متداول ترین زبان های برنامه نویسی بوده که به منظور استخراج داده های ذخیره شده وسازماندهی آن ها در پایگاه های داده مورد استفاده قرار می گیرد .

SQL یا زبان دیتابیس به بازیابی اطلاعات خاص از پایگاه داده برای تجزیه و تحلیل بیشتر کمک می کند. حتی اگر تجزیه و تحلیل بر روی پلتفرم های دیگری مانند پایتون یا R انجام شود، SQL برای استخراج داده های مورد نیاز شما از پایگاه داده مورد نیاز خواهد بود.

SQL حجم زیادی از داده ها را مدیریت می کند، به خصوص اگر داده های زیادی وجود داشته باشد که به طور همزمان نوشته می شود و تراکنش های داده زیادی وجود دارد.

نسخه ها و فریمورک های مختلفی برای SQL وجود دارد که رایج ترین آن ها MySQL است. MySQL یک اسکریپت اوپن سورس است که به تسهیل نقش SQL در مدیریت داده های بک-اند برای برنامه های کاربردی وب کمک می کند.

شرکت های معتبری همچون فیس بوک ، اینستاگرام ، واتس اپ و غیره. همه از SQL برای ذخیره‌سازی و پردازش داده‌ها استفاده می‌کنند.

پایگاه داده چیست ؟

پایگاه داده چیست ؟

پایگاه داده مجموعه ای سازمان یافته از داده های ساختاریافته است که به راحتی قابل دسترسی، مدیریت و به روز رسانی است. به عبارت ساده تر، می توان گفت پایگاه داده جایی است که داده ها ذخیره می شوند. بهترین قیاس یک کتابخانه است. این کتابخانه مجموعه عظیمی از کتاب‌های ژانرهای مختلف دارد، در اینجا کتابخانه پایگاه داده است و کتاب‌ها داده‌ها هستند.

برای اینکه بتوانید بهتر از sql استفاده کنید باید به طور کامل با پایگاه داده آشنا باشید و تمام مفاهیم این موضوع را بشناسید. به همین منظور در زیر لینک آموزش پایگاه داده را برایتان قرار دادیم تا بتوانید بدون مشکل این مباحث را یاد بگیرید.

خطا های رایج Sql

در ادامه مطلب چند خطای اس کیو ال را که بسیار رایج هستند بررسی می کنیم و روش ها اصولی رفع این ارور ها را نیز به صورت گام به گام توضیح می دهیم.

1- خطای Specified SQL Server not found

یکی از خطا های رایج است که به دلیل استباه وارد کرد نام سرور می باشد ، اگر از وارد کردن نام دیتابیش مطمئن هستید مطابق روشی که در بالا اعلام کردید عمل کنید.

2- خطای نصب SQL

هنگامی که هنگام نصب اس کو ال با خطای زیر روبرو می شوید نگران نباشد. این یک خطای رایج است که برای مبتدیان رخ می دهد.

مشکل در کانکت شدن sql server 2017

این خطا به احتمال زیاد به خاطر دسترسی به Permission می باشد و برای رفع آن باید مراحل زیر را انجام دهید.

گام اول :

برای رفع آن، برنامه را به طور کامل حذف و دوباره نصب کنید. اما این بار در مرحله پیکربندی سرور، در مقابل گزینه های SQL Server Agent و SQL Server Database Engine، حساب دسترسی سیستم را با عبارت NT AUTHORITY / SYSTEM تنظیم کنید.

مشکل در کانکت شدن sql server 2017

گام دوم :

در مرحله بعدی بر روی Account Name کلیک کرده و گزینه دوم (Browse) را بزنید.

سپس Advanced را از کادر نمایش داده شده انتخاب کرده و Find Now را بزنید.پس از استخراج لیست را چک کرده و System را پیدا کنید و اوکی را بزنید. این مراحل را باید بری دو گزینه دیگر نیز انجام دهید تا بدون مشکل Sql برای سیستم شما نصب شود.

3- خطای Server Error in Application

این خطا هنگام خواندن داده ها از پایگاه داده رخ می دهد و علت اصلی آن انتخاب نکردن connection string مناسب می باشد.

خطای Server Error in Application

پس برای رفع این مشکل ابتدا آدرس دیتابیس سرور ، نام کاربری و کلمه ی عبور و نام دیتابیس را بررسی کرده و از صحیح بودن سایر فیلد های آن مطمئن شوید.

برای اینکار باید از لینک زیر connection string مناسب را بررسی و انتخاب کنید.

SQL Server 2017 connection strings

4- خطای Assertion failed

خطای Assertion failed

زمانی که مشکل وصل نشدن به دیتابیس در sql با این خطا نمایش داده می شود ، علت اصلی آن عدم وجود نرم افزار Client for Microsoft Networks است. برای رفع این مشکل باید Client for Microsoft Networks را بر روی سرور نصب نمایید

5- ارور 17824

این خطا بسیار کم رخ می دهد اما زمانی که رخ می دهد کاربران عادی را سردرگم کرده و نمی دانند باید چه کاری برای رفع آن انجام دهند.

پس از مشاهده خطای 17824 ابتدا دسترسی شبکه را بررسی کرده و دوباره چک کنید. در صورت بروز دوباره این مشکل باید مقدار priority boost را به پیش فرض تغییر دهید.

پیش نیاز های رفع ارور کانکت شدن sql server 2017

قبل از انجام روش های رفع مشکل باید از صحیح بودن SQL Server Name مطمئن شده و چک کنید client و server از net –library یکسانی استفاده می کنند یا خیر. پس از این موضوع مراحلی را که در ابتدای مقاله توضیح دادیم را انجام دهید.

کدام نسخه از SQL کمتر ارور دارد ؟

ارور های هر نسخه مشابه هم است اما ویژگی های آن ها باعث می شود که یکی از این ورژن ها را برای نصب روی سیستم انتخاب کنیم.

  • SQL Server Trial Rating یک نسخه رایگان با تمام ویژگی ها است. اگر می خواهید تمام ویژگی ها را داشته باشید ، این نسخه کامل ترین ورژن اس کیو ال می باشد و یک دوره 180 روزه رایگان در اختیاز شما قرار می دهد که می توانید در این مدت با ویژگی های آن آشنا شوید ، پس از آن باید یک مجوز سازمانی یا استاندارد خریداری کنید.
  • SQL Server Developer Edition رایگان است، اما در حال حاظر موجود نیست و امکان استفاده از آن وجود ندارد.
  • SQL Server Express Edition هم رایگان است و می توانید از آن استفاده کنید ، اما فضای ذخیره سازی محدودی دارد (10 گیگابایت) و برخی از ویژگی ها (SQL Server Agent، DTA و غیره) را پشتیبانی نمی کند.

اگرچه ارور ها و خطا ها در تمام نسخه ها وجود دارد ، اما نسخه پولی بسیار دقیق تر و کارامد تر است .

برای اینکه بهترین نسخه SQL را انتخاب کنید و با تمام مفاهیم کلی مربوط به انواع پایگاه داده ها آشنا شوید بهتر است سری به مجموعه آموزش های پایگاه داده بزنید که توسط فرادرس آماده شده است. در این آموزش ها به صورت کامل از صفر تا صد مفاهیم پایگاه داده، پایگاه داده های اس کیو ال سرور، مای اس کیو ال و… را آموزش خواهید دید و با بخش های مختلف آنها آشنا خواهید شد. برای استفاده از این آموزش ها می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *