تبلیغات

تبلیغات

روش های تست لپ تاپ استوک و دست دوم

laptop

برای خرید لپ تاپ استوک یا لپ تاپ دست دوم و یا هر سیستم کامپیوتری دست دوم دیگر به علت کارکرد بودن سیستم بررسی قسمت های مختلف سخت افزاری آن بسیار مهم است.

برای اطمینان از سلامت و عملکرد لپ تاپ یا کامپیوتر تست لپ تاپ استوک باید صورت بگیرد تا قسمت های مختلف سیستم خود را مورد آزمایش قرار بدهید و از صحت عملکرد آنها اطمینان حاصل کنید و با خیال راحت از محصولی که به تازگی خریداری کرده اید استفاده نمایید.

هر سیستم از اجزای سخت افزاری مختلفی تشکیل شده است که وظیفه های مخصوص به خود را بر عهده دارند اجزای مهم و اصلی یک سیستم موارد زیر هستند که در ادامه نوحه تست و بررسی هر کدام را توضیح می دهیم:

  1. تست هارد دیسک
  2. تست کیبورد
  3. تست رم
  4. تست وبکم(در لپ تاپ)
  5. تست CPU
  6. تست کارت گرافیک GPU
  7. بررسی پورت ها
  8. بررسی دی وی دی رایتر
  9. بررسی باطری و شارژر

برای خرید لپ تاپ استوک یا لپ تاپ دست دوم و یا هر سیستم کامپیوتری دست دوم دیگر به علت کارکرد بودن سیستم بررسی قسمت های مختلف سخت افزاری آن بسیار مهم است. 

تست هارد دیسک

هارد دیسک سخت افزاری است که وظیفه نگه داری و ذخیره اطلاعات را بر عهده دارد برای دو نوع هارد ssd و hdd از دو برنامه که مخصوص هر کدام است استفاده می شود.

 
 

جهت تست هارد های معمولی میتوانید از برنامه Hard Disk Sentinel استفاده نمایید و برای هارد های ssd از برنامه ssd life pro استفاده نمایید .

تست کیبورد

کیبورد در لپ تاپ ها بخصوص اهمیت دارد و باید کلید های روی کیبورد تست بشوند تا مشخص شود که همگی کار می کنند . کیبورد یکی از موارد مهم است که با برنامه  Keyboard.Test.Utility به راحتی می توانید بعد از نصب کلید های روی کیبورد را مشاهده نمایید و با فشردن هر کلید از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کنید.

تست رم

برای تست رم سیستم بهترین روش استفاده از ابزار خود ویندوز به نام Windows Memory Diagnostic است.

ابتدا همزمان کلیدهای ویندوز و R را فشار دهید.

سپس در پنجره باز شده دستور mdsched.exe را تایپ کنید و کلید enter را بزنید.

پنجره زیر نمایش داده میشود:

بر روی گزینه (Restart now and check for problems (recommended کلیک کنید

پس از انجام این کار سیستم ریستارت شده و عملیات تست رم بصورت خودکار انجام میگیرد ممکن است چند دقیقه طول بکشد پس صبور باشد.

بعد از پایان تست سیستم به صورت خودکار ریستارت شده و ویندوز بالا می آید و پنجره ای به نمایش در می آید که نتیجه تست را نشان میدهد.

همچنین بخوانید  مدیریت اینستاگرام برای موفقیت در بازاریابی اینستاگرام

اگر  نتیجه‌ به صورت اتوماتیک نیامد روند زیر را انجام دهید

Event Viewer را باز کرده  و با مراجعه به Windows Logs، روی System کلیک کنید. در پنل Find عبارت MemoryDiagnostic را جستجو کرده تا به نتایج تست دسترسی پیدا نمایید.

در تست لپ تاپ استوک صفحه نمایش یکی از موارد قابل توجه است.

تست وبکم(در لپ تاپ)

برای بررسی وبکم در لپ تاپ هایی که وبکم دارند اگر ویندوز شما ویندو 10 یا 8 باشد در قسمت start برنامه وبکم ویندوز قرار دارد که با اجرای آن می توان عملکرد وبکم را بررسی نمود البته دقت داشته باشید که در صورتی که درایور وبکم را بر روی ویندوز نصب نکرده باشید وبکم روشن نمی شود . پس ابتدا حتما باید درایور وبکم را نصب کرده باشید.

تست cpu و gpu(پردازنده و گرافیک)

برای تست گرافیک و اطلاعات دقیق در مورد کارت گرافیک خود مثل مقدار حافظه و نوع رم و مشاهده جزئیات کامل گرافیک برنامه gpu z را نصب نمایید در این برنامه قسمتی تحت عنوان سنسور وجود دارد که در آن می توانید دما و سرعت فن گرافیک را نیز مشاهده کنید.

تست پردازنده یا سی پی یو نیز بسیار راحت است و با نصب برنامه cpu z می توانید آن را مورد بررسی قرار بدهید.

بررسی پورت ها

هر سیستمی پورت های متنوعی دارد پورت های USB , HDMI , VGA , AUDIO , LAN , DISPLAY و پورت های دیگری که برای هر سیستمی متفاوت است .جهت تست هر کدام باید عملکرد هر کدام را تست نمود.

بررسی دی وی دی رایتر

دی وی دی رایتر اگرچه دیگر در لپ تاپ های جدید و باریک منسوخ شده است اما بسیاری از سیستم ها هنوز دی وی دی رایتر دارند درصورتی که سیستم شما رایتر دارد با یک سی دی بدون خط و خش سالم آن را تست نمایید.

بررسی باطری و شارژر

باطری و شارژر از موارد مصرفی در لپ تاپ ها هستند که بعد از مدتی کار باید تعویش شوند. باطری لپ تاپ ها در صورتی که اصلا استفاده نشده باشند دچار خواب می شوند و دیگر شارژ نمی شوند یا به درستی شارژ نگه نمی دارند پس اینطور نیست که اگر از باطری استفاده نشده باشد خوب است برعکس دچار مشکل می شود.

باطری های لپ تاپ دست دوم جهت تست باید 100درصد شارز شوند و سپس و با پخش یک فیلم و نگه داشتن زمان در صورتی که بالای 50 دقیقه شارژ دهی داشته باشند مناسب است .

شارژر نیز از دو قسمت تشکیل شده است کابل برق و خود شارژر قسمت های مجزا هستند قسمت کایبل برق نیز معمولا به صورت جداگانه است و از شارژر جدا می شود در بسیاری از موارد قسمت کابل برق که به راحتی قابل تعویض است معیوب می شود.

همچنین بخوانید  چه وزنی برای انتخاب لپ تاپ مناسب است؟

فروشگاه افرا استوک در زمینه واردات لپ تاپ های استوک کلیه تست های مورد نیاز برای لپ تاپ های مشتریانش را انجام می دهد و سپس اقدام به ارسال می نماید همچنین مشتریان این فروشگاه نیز مهلت تست دوباره دارند تا خود نیز همه ی تست ها را انجام داده و اطمینان حاصل نمایند .(afrastok.ir)

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *