تبلیغات

تبلیغات

معرفی بهترین dns مخابرات برای گیمینگ با سرعت بالا

dns6

تغییر سرویس ISP به سرور dns مخابرات سفارشی می تواند مفید باشد. همان طور که بسیاری تجربه کرده اند ، برخی از بهترین سرورهای DNS از شرکت های Google و Cisco سرچشمه می گیرند. این سرورهای DNS عمومی می توانند عملکرد بسیار بهتری را از نظر تأخیر و عملکرد اینترنت ارائه دهند.

بنابراین اگر به دنبال یک سرور DNS سفارشی خوب هستید ، در اینجا لیستی از محبوب ترین و قابل اعتماد ترین سرورهای DNS مخابرات موجود است که می توانید یکی از آن ها را برای اینترنت خود انتخاب کنید.

سرور DNS چیست؟

سرور سیستم نام دامنه یا DNS ( Domain Name System ) سروری است که به طور خاص برای مطابقت نام میزبان وب سایت (مانند example.com) با پروتکل اینترنت یا آدرس IP مربوطه استفاده می شود. سرور DNS حاوی پایگاه داده ای از آدرس های IP عمومی و نام دامنه مربوطه است. هر دستگاه متصل به اینترنت دارای یک آدرس IP منحصر به فرد است که به شناسایی دستگاه با توجه به پروتکل IPv4 یا IPv6 کمک می کند. همین امر در مورد وب سرور میزبان وب سایت نیز صادق است.

سرور DNS چیست؟

سرور DNS به طور خودکار نام وب سایت هایی را که در نوار آدرس مرورگر خود وارد می کنید به این اعداد ترجمه می کند تا سرور بتواند آن ها را به درستی بارگذاری کند ، بنابراین اعداد طولانی (و حتی بیشتر در سیستم های IPV6) به آدرس IP اضافه می شود. این کمک می کند تا از به خاطر سپردن (نویسه های پیچیده الفبایی) اجتناب کنید.

اگر هنوز درک درستی از DNS مخابرات ندارید می توانید مفاهیم دی ان اس که در قسمت وبلاگ سایت فرادرس آمده است را از لینک زیر مطالع کنید.

دی ان اس چگونه کار می کند ؟

قبل از معرفی بهترین dns مخابرات بهتر است با طرز کار آن آشنا شوید. همانطور که گفتیم دی ان اس مسئول اصلی ترجمه نام میزبان به آدرس IP می باشد و فرایند یافتن آدرس IP مربوطه به نام دامنه ، رزولوشن DNS گفته می شود.

سرور DNS (سیستم نام دامنه) ، نام دامنه (برای مثال- techtip.ir ) را به آدرس IP معادل (به عنوان مثال ، 192.168.1.1) تبدیل می کند.

آدرس IP مشابه آدرس خانه ما است. به عنوان مثال ، اگر شخصی می خواهد به خانه ما مراجعه نماید ، باید آدرس صحیح خانه ما را داشته باشد و مسیر دقیق آن را دنبال کند. به همین ترتیب ، اگر شخصی می خواهد از وب سایت خاصی بازدید کند ، باید آدرس IP صحیح سرور را که آن وب سایت در آن ذخیره شده است ، دنبال کند.

آموزش تغییر DNS

تغییر در دی ان اس DNS کار ساده است و با انجام مراحل زیر به راحتی می توانید DNS مخابرات را تغییر دهید. این اموزش برای ویندوز 10 تهیه شده است.

برای تغییر آدرس DNS با استفاده از برنامه تنظیمات ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. 1. Settings را باز کنید
  2. 2. روی Network and Internet کلیک کنید.
  3. 3. روی اترنت (یا Wi-Fi بسته به اتصال خود) کلیک کنید.
  4. 4. اتصال را که ویندوز 10 را به شبکه متصل می کند ، انتخاب کنید.

آموزش تغییر DNS

  1. 5. سپس در قسمت IP settings بر روی Edit کلیک کنید.

 

آموزش تغییر DNS

  1. 6. به منوی کشویی “ویرایش تنظیمات IP” مراجعه کرده و گزینه “دستی” را انتخاب کنید.

  2. 7. کلید IPv4 را روشن کنید.

  3. 8. آدرس های “DNS ترجیحی” و “DNS جایگزین” خود را تأیید کنید.

آموزش تغییر DNS

از روش های دیگری نیز می توان برای تغییر دی ان اس استفاده نمود که به صورت کامل در آموزش زیر آورده شده است.

معرفی 11 سرور dns مخابرات برای افزایش سرعت اینترنت

در این مقاله قصد داریم تا dns مناسب اینترنت مخابرات معرفی کنیم تا بدون مشکل لگ و ms بازی های اینترنتی را انجام دهید.

سرور DNS گوگل

1- سرور DNS گوگل

اولین مورد در لیست ما سرور DNS Google است. این شرکت پیشرو و بزرگترین سرور آنلاین DNS در جهان است.

“Google DNS Server” با اعتماد میلیاردها نفر در سراسر جهان به محبوب ترین انتخاب تبدیل شده است که به عنوان “بهترین DNS برای بازی” شناخته می شود.

بزرگترین ویژگی سرور DNS Google این است که تجربه مرور را از طریق افزایش امنیت و تجربه بازی افزایش می دهد و یک تجربه بازی بدون تاخیر و روان را فراهم می کند.

بنابراین ، اگر کسی می خواهد از آن استفاده کند ، فقط باید تنظیمات DNS شبکه خود را با توجه به آدرس های IP زیر پیکربندی کند:

Preferred DNS Server: 8.8.8.8
Alternate DNS Server: 8.8.4.4

2- سرور دی ان اس نورتون ConnectSafe

سرور دی ان اس ConnectSafe

این یک سرویس DNS بسیار معروف است که توسط شرکت “Norton” ، شرکت فناوری اطلاعات است که یکی از بهترین آنتی ویروس های جهان را می سازد.

بهترین بخش در این مورد این دی ان اس این است که یک سیستم نام دامنه مبتنی بر ابر ( Cloud ) است که اساساً از رایانه شما در برابر وب سایت های مخرب و آسیب رسان محافظت می کند.

تنظیمات این دی ان اس به شرح زیر است.

Preferred DNS Server: 199.85.126.10
Alternate DNS Server: 199.85.127.10

3- dns مخابرات Open

dns مخابرات Open

این dns مخابرات یک سرویس امنیتی شبکه رایگان ابری است و سپری محکم در برابر حملات خطرناک دستگاه های شبکه مخرب خواهد بود.

هدف اصلی این دی ان اس ، ارائه دسترسی سریع تر و ایمن تر به اینترنت برای کاربران است. همچنین پینگ بازی های اینترنتی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

برای استفاده از این سرور OpenDNS ، باید تنظیمات سیستم نام دامنه خود را به آدرس های IP زیر پیکربندی کنید:

Preferred DNS Server: 208.67.222.222
Alternate DNS Server: 208.67.220.220

برای تغییر دی ان اس ها هم از طریق تنظیمات و هم از طریق کنترل پنل ویندوز می توانید اقدام کنید اگر این موارد را اموزش ندیده اید می توانید به آموزش کامل و جامعی که در لینک زیر معرفی شده است مراجعه نموده و به موضوع dns مسلط شوید.

4- Commodo Secure DNS

سرویس Comodo Secure DNS معتبرترین سرویس DNS است که به صورت آنلاین در دسترس است.

این سرویس سریع ترین و مطمئن ترین تجربه وبگردی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. همچنین در بازی های اینترنتی که با اینترنت مخابرات انجام می دهید سریع خواهد بود و Ping خوبی خواهید گرفت.

بنابراین ، برای استفاده از Comodo Secure DNS ، باید تنظیمات DNS شبکه خود را با آدرس های IP زیر تغییر دهید:

Preferred DNS Server: 8.26.56.26
Alternate DNS Server: 8.20.247.20

5- دی ان اس مخابرات Level3

دی ان اس مخابرات Level3

این دی ان اس تنها مختص اینترنت مخابرات نیست و بر روی هر اینترنتی قابل اجرا بوده و سرعت اینترنت را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

این سرویس دی ان اس بعد از ارائه دهندگان خدمات گوگل و OpenDNS ، بهترین در نظر گرفته می شود.

برای استفاده از این سرور DNS سطح 3 ، باید تنظیمات سیستم نام دامنه خود را به آدرس های IP زیر پیکربندی کنید:

Favored DNS Server: 209.244.0.3
Exchange DNS Server: 209.244.0.4

6- سرویس DNS Advantage

برای بدست آوردن بهترین dns مخابرات نیازی نیست سطح نت را زیر و رو کنید زیرا  این یکی از سریعترین سرورهای DNS موجود در اینترنت است که بهترین تجربه وبگردی را ارائه می دهد و وب سایت ها را بسیار سریعتر و ایمن تر از سایر Dns ها بارگذاری می کند.

برای استفاده از آن ، باید سرور DNS ترجیحی/جایگزین را با جزئیات زیر پیکربندی کنید:

Preferred DNS Server – 156.154.70.1
Alternate DNS Server – 156.154.71.1

7- سرویس دی ان اس OpenNic

سرویس دی ان اس OpenNic

مانند بسیاری از سرورهای DNS دیگر ، OpenNic بهترین جایگزین برای سرور DNS پیش فرض شما است.

با این حال ، بهترین بخش این است که از رایانه شخصی شما در برابر مهاجمان و حتی دولت محافظت می کند.

بنابراین حفظ حریم خصوصی شما در سطح بسیار بالایی قرار خواهد گرفت.

تنها با انتخاب این دی ان اس امنیت را نمی توان تامین نمود ، زیرا هکر ها خیلی پیشرفته شده اند و برای حفاظت از اطلاعات شبکه کامپیوتری خود باید آموزش امنیت را پشت سر بگذارید.

بنابراین اگر می خواهید از آن استفاده کنید ، سرورهای DNS دلخواه و جایگزین خود را به صورت زیر تنظیم کنید:

Preferred DNS Server – 46.151.208.154
Alternative DNS Server – 128.199.248.105

8- سرویس DNS مخابرات DYN

همچون سایر سرویس های ارائه شده در بالا ، سرویس DNS مخابرات DYN نیز دارای امنیت و سرعت مطلوبی است و می توانی از اطلاعات شما در برابر اکثر حملات فیشینگ و هکرها محافظت کند.

دی ان اس های جایگزین این سرویس نیز به شرح زیر است و برای استفاده از این سرویس باید با دی ان اس های پیش فرض جایگزین نمایید.

Preferred DNS Server – 216.146.35.35
Alternate DNS Server – 216.146.36.36

9- سرویس SafeDNS

سرویس SafeDNS

یکی دیگر از سرویس های معروف DNS به نام Safe DNS بهترین انتخاب برای کسانی است که دوست دارند از رایانه شخصی خود در برابر حملات هکری محافظت کنند. این سرویس برای بازی های اینترنتی مناسب نبوده و بیشتر برای افزایش ایمنی کاربرد دارد. با این حال در برخی از بازی ها مانند World of tanks پینگ مناسبی خواهد داشت.

برای استفاده باید دی ان اس های زیر را جایگذاری کنید :

Preferred DNS Server – 195.46.39.39
Alternate DNS Server – 195.46.39.40

10- سرویس DNS.watch

سرویس دی ان اس رایگان DNS.watch یکی از امن ترین و سریع ترین دی ان اس های دنیا می باشد که با اینترنت مخابرات نیز قابل دسترس خواهد بود. در زیر اطلاعات دسترسی به این سرویس را مشاهده می کنید.

Preferred DNS Server – 84.200.69.80
Alternate DNS Server – 84.200.70.40

11- سرویس Dns مخابرات Quad9

سرویس Dns مخابرات Quad9

نام این سرور DNS عمومی مشابه آدرس IP آن است که 9.9.9.9 است. سرویس DNS رایگان به طور مشترک توسط Global Network Alliance ، IM و Packing Clearing House توسعه یافته است. Quad9 برای مسدود کردن وب سایت های مخرب برای جلوگیری از حملات فیشینگ و غیره طراحی شده است.

برای دستیابی به این جنبه امنیتی ، Quad9 داده های به روز شده از ارائه دهندگان مختلف و منابع عمومی را در اختیار سیستم های خود قرار می دهد. سرویس DNS عمومی ادعا می کند که هیچ گونه اطلاعات شخصی کاربران را ذخیره نمی کند. Quad9 از پروتکل DNSCrypt پشتیبانی می کند همانطور که از نامش پیداست ، برای جلوگیری از حملات MITM ، ارتباط بین دستگاه سرویس گیرنده و سرور DNS را رمزگذاری می کند.

Quad9 سرورهای DNS مخابرات را با استفاده از آدرس های IPv4 و IPv6 ارائه می دهد. علاوه بر این ، همانند DNS گوگل ، از ویژگی های امنیتی DNS over HTTPS (DoH) و DNS over TLS (DoT) پشتیبانی می کند.

برای استفاده از این سرویس باید دی ان اس های زیر را جایگزین کنید.

9.9.9.9 و 149.112.112.112

9.9.9.10 و 149.112.112.10

IPv4
2620:fe::fe و 2620:fe::9 IPv6

کاهش پینگ بازی با dns مخابرات

مواردی که در بالا اشاره کردیم هر کدام ویژگی ها و امنیت مختلفی دارند همچنین در بازی های مختلف به دلیل متفاوت بودن مکان سروی هایشان پینگ های متفاوتی را ارئه می دهند.

برای اینکه بهترین dns مخابرات را برای بازی مورد نظر خود پیدا کنید باید یک به یک این دی ان اس ها را چک کرده و پینگ بگیرید تا بهترین و سریع ترین اینترنت را داشته باشید.

برای اینکه سرعت اینترنت خود را با هر یک از دی ان اس ها تست کنید می توانید مطلب مربوط به آموزش را در لینک زیر مشاهده نمایید.

 

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *