تبلیغات

تبلیغات

دیجیتال مارکتینگ در ایران

dgmarketing

در ایران و در سال های اخیر حوزه دیجیتال مارکتینگ رشد زیادی داشته و افراد زیادی به آن علاقه مند شده اند. بازاریابی دیجیتالی یک حوزه بزرگ و دوست داشتنی است که شامل شاخه های زیر میشود:

  • سئو
  • ایمیل مارکتینگ
  • سوشال مارکتینگ
  • طراح سایت
  • تولید محتوا

موارد بالا فقط بخشی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ است.  پیشنهاد میکنیم به اگر تمایل به ورود در این حوزه را دارید ابتدا باید بدانید یک دیجیتال مارکتر کیست؟

دیجیتال مارکتر فردیست که حوزه های مختلفی از دیجیتال مارکتینگ متخصص است یا فردی که حتی در یکی از شاخه های این حوزه تخصص دارد. گرچه تخصص در یک شاخه از دیجیتال مارکتینگ نمی تواند برای یک فرد مناسب و کافی باشد و در کنار هر تخصص باید در پی تخصص های دیگر هم برود. برای مثال، یک سئومستر در سایر تخصص ها مثل سوشال مارکتینگ و تولید محتوا باید دانشی کافی داشته باشد.

اگر علاقه مند به فعالیت در سئو هستید ابتدا تولید محتوا را آموزش ببینید. بدون تولید محتوا نمی توانید به یک سئو کار کاربلد تبدیل شوید. محتوا عضو جدای ناپذیر از سئو است و تاثیر زیادی در آن میگذارد. جمله ای از بیل گیتس موسس مایکروسافت هست که میگوید “محتوا پادشاه است” و این نمایانگر اهمیت محتوا در دیجیتال مارکتینگ و سئو است.

دیجیتال مارکتینگ در ایران

انواع دیجیتال مارکتینگ

شاخه های دیجیتال مارکتینگ گسترده و در لول های مختلف است که هرکدام از شاخه ها تخصص و دانشی متفاوت دارد.

سئو

سئو بزرگترین و یکی از مهمترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ است، که به تخصص بالایی نیاز دارد. متاسفانه بسیاری سعی میکنند در شبکه های اجتماعی به آموزش سئو بپردازند. اگر در انتخاب دوره آموزش سئو شک دارید وبسایتی را انتخاب کنید که در سئو خود موفق بوده و در کلمات کلیدی مرتبط با سئو جایگاه هایی داشته باشد.

معمولا کاربران در زمان انتخاب یک دوره آموزشی خوب این موارد را در نظر نمیگیرند. تخصص هایی که در کنار سئو باید فرا گرفت، تولید محتوا، مدیریت وردپرس، سوشال مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ است. همچنین افرادی که به طراحی سایت مسلط باشند می توانند درآمد بیشتری داشته باشند.

ایمیل مارکتینگ

به طور کلی استفاده از ایمیل مارکتینگ به این دلیل است که کاربران را به سایت برگردانده و بتوانیم دوباره به آن ها محصولی را بفروشیم. ایمیل مارکتیگ بهترین روش برای برای بازگرداندن کاربران به سایت نسبت به سایر روش هاست. در این روش برای کاربران کد تخفیف یا فروش های ویژه را ایمیل میکنند.

همچنین بخوانید  اخذ اقامت آلمان از طریق دوره های آوسبیلدونگ

اس ام اس مارکتینگ

اس ام اس مارکتینگ همانند ایمیل مارکتینگ عمل میکند و برای کاربران از تخفیف ها و پیشنهادات ویژه ارسال می شود. در این روش هم مانند ایمیل مارکتینگ قصد بازگشت کاربران به سایت را داریم. در دیجیتال مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ نقش مهمی در مدیریت و بازدهی سایت دارد و تمام وبسایت های بزرگ از ان استفاده میکنند.

ASO

یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ ASO است که در آکادمی پاراگراف دوره آموزشی ASO به صورت مجازی قرار داده شده است. ASO به معنی بهینه سازی اپ استور است و از شاخه هاییست که توجه زیادی به آن نشد. آکادمی دیجیتال مارکتینگ پاراگراف اولین و تخصصی ترین سایت آموزش ASO در ایران است. بسیاری از الگوریتم های ASO مشابه SEO است و شاید سئو کار ها در این شاخه بهتر بتوانند فعالیت داشته باشند.

سوشال مارکتینگ

حضور در شبکه های اجتماعی می تواند، کسب و کار شما را رشد دهد و در کنار سئو باید حتما از شبکه های اجتماعی استفاده کرد. سیگنال های شبکه های اجتماعی به سایت و همچنین حضور موثر کاربران یکی از بهترین مکان ها برای تبلیغات و بازاریابی یک بیزینس است.

درباره دیجیتال مارکتینگ

در دیجیتال مارکتینگ یک نکته مهم وجود دارد و آن تخصص هاست. گاها ممکن است یک فرد تخصص زیادی در بحث فنی سئو داشته باشد اما شخص دیگری در تولید محتوا حرفه باشد. همچنین متخصصین سئو در لول های مختلفی قرار دارند. یک استراتژیست و لیدر می تواند آنچه سئو کاران و ادمین های سایت قرار اس انجام دهند را برای آن ها برنامه ریزی کند.

یک نکته مهم این است که لیدر بخش سئو باید با سرپرست دیجیتال مارکتینگ مجموعه به صورت مداوم در ارتباط باشد. همچنین با بخش های دیگر باید در مورد استراتژی های تعیین کننده گفتگو کند. مدیر بخش سئو باید بتواند در استراتژی هایی مدیر دیجیتال مارکتینگ تعیین میکند دخیل باشد.

منبع : paaragraph.com

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *