تبلیغات

تبلیغات

ایده های ساخت اپلیکیشن اندروید – 15 ایده جالب برای ساخت برنامه اندروید

Android-app1

داشتن ایده های ساخت اپلیکیشن اندروید که پولساز باشد برای ساخت و توسعه اپلیکیشن موبایل از اهمیت بالایی برخوردار است. درآمد از اپلیکیشن اندروید بدون داشتن ایده جذاب امکان پذیر نخواهد بود.

بازار موبایل کاملاً تحت سلطه اپلیکیشن ها است. از مشاغل کوچک گرفته تا مشاغل بزرگ ، هرکسی از اپلیکیشن های تلفن همراه اختصاصی خود استفاده می کند تا مشتریان بیشتری را از طریق دستگاه های تلفن همراه جلب کند.

تعداد کل برنامه های تلفن همراه در App Store و Google Play Store همچنان در حال افزایش است. درآمد توسعه دهندگان نیز روند مثبتی را نشان می دهد.

ارائه ایده های جدید برای یک برنامه موبایل در چنین زمینه پیشرو و رقابتی کار ساده ای نیست ، حتی اگر از قبل تجربه و بودجه لازم را داشته باشید. با این حال ، اگر می خواهید یک استارتاپ بسازید ، کسب و کار جدید راه اندازی کنید یا کسب و کار فعلی را توسعه دهید ، داشتن ایده های تازه اهمیت پیدا می کند.

در این مقاله از سایت تک تیپ قصد داریم چندین ایده اصولی برای ساخت اپلیکیشن معرفی کنیم تا بتوانید با دید بهتر اپلیکیشن ها پولساز و با آینده بهتر تولید نمایید.

چرا باید برای کسب و کارمان اپلیکیشن بسازیم ؟

ایده های ساخت اپلیکیشن اندروید

برنامه تلفن همراه قوی ترین ابزار تجاری در سال 2021 است. و دلایل زیادی برای این امر وجود دارد.

  • بیش از 65 درصد مردم از تلفن همراه برای آنلاین شدن استفاده می کنند.
  • اینترنت تقریبا 50 درصد نفوذ جهانی را به دست آورده است
  • موبایل بیش از 50 درصد دستگاه های متصل به اینترنت را شامل می شود.

ایده های ساخت اپلیکیشن

ایده توسعه برنامه بخشی جدایی ناپذیر از راه اندازی یک کسب و کار موفق است.در این مطلب ایده های جذاب و پر مخاطب را معرفی کرده ایم که احتمال درآمد از ساخت این اپلیکیشن ها بالا می باشد.

این لیست ایده های پروژه اندروید برای مبتدیان ، متوسط ​​و حرفه ای مناسب است. این ایده های تمام چیزی که برای موفقیت در ساخت اپلیکیشن نیاز دارید ، فراهم می کند.

برای اینکه بتوانید اپلیکیشن ها حرفه ای تولید کنید باید آموزش برنامه نویسی را پشت سر بگذارید و با روش ها اصولی کدنویسی آشنا شوید.

اگر برنامه نویسی اندروید را یادگرفته اید و ایده برای تولید اپلیکیشن ندارید ، می توانید از ایده های ارائه شده در زیر استفاده کنید.

1- اپلیکیشن تجارت الکترونیک

اگر می پرسید آیا برای راه اندازی تجارت الکترونیک دیر نیست ، باید بدانید اگر ایده منحصر به فرد دارید ، هیچ وقت دیر نیست. اگرچه بازار تجارت الکترونیک مملو از ایده های تجاری است و در حال حاضر تقریباً در هر بخشی تجارت الکترونیکی وجود دارد ، اما اگر ایده منحصر به فردی دارید ، این پلتفرم متعلق به شما است.

یکی از جنبه های مثبت تجارت الکترونیک این است که هیچ محدودیتی برای خریداران بالقوه وجود ندارد. بنابراین اگر بتوانید چیزی را ارائه دهید که هیچ کس دیگر نمی تواند ، مطمئناً موفق خواهید شد.

در زمان امروز ، که اینترنت اشیا بسیار محبوب است ، سیستم عامل های تجارت الکترونیک که محصولات خانه هوشمند را می فروشند از اهمیت بالایی برخوردار خواهند بود. به طور مشابه ، با حرکت مردم به سمت یک شیوه زندگی پایدار ، آنها به فکر استفاده مجدد از محصولات قدیمی هستند. اگر با چنین ایده های منحصر به فرد و مرتبطی به توسعه برنامه تجارت الکترونیک بپردازید ، موفق خواهید شد.

2- نرم افزار آهنگ یاب

نرم افزار آهنگ یاب

ساخت اپلیکیشن آهنگ یاب و ترانه یاب یکی از ایده های پر بازدید خواهد بود. ما در سایت خودمان یک مقاله با عنوان روش های پیدا کردن آهنگ با صوت ، تولید کرده ایم که روزانه بیش از 3 هزار تا بازدید دارد. اگر توانایی این کار را دارید به نظرم یکی از بهترین و پر کاربر ترین اپلیکیشن ها بازار خواهد شد.

اکثر ما حداقل یکبار در سناریوهای زیر قرار گرفته ایم. ما آهنگی را می شنویم ، آن را دوست داریم ، اما متأسفانه شعر آن را فراموش می کنیم و تنها چیزی که داریم بخش یا قسمتی از آهنگ است.

اگر بتوانید اپلیکیشنی بسازید که با زمزمه کردن آهنگ ، آهنگ مورد نظر را تشخیص دهد درآمد خوبی از این اپلیکیشن خواهد داشت. ( اگر چنین برنامه ای ساختید به ما معرفی کنید تا در مطلبی که در این مورد منتظر کردیم برنامه شما را نیز قرار دهیم.)

3- برنامه تحویل مواد غذایی

ایده برنامه های تحویل مواد غذایی با ظهور ویروس کرونا شروع شد. در حالی که قبلا شاهد فروش مواد غذایی از سوی شرکت های بزرگی مانند دیجی کالا بوده ایم، با شروع پاندمی ویروس کرونا ، تعداد چنین برنامه هایی به سرعت افزایش یافت و فروش اینترنتی رونق زیادی پیدا کرد.

به علت افزایش چنین برنامه هایی باید ایده منحصر به فردی داشته باشید ، مثلا در فروش مواد غذایی ارگانیک/طبیعی وارد شوید یا بر فروش غذاهای منجمد تمرکز کنید.

4- اپلیکیشن طراحی داخلی

اپلیکیشن طراحی داخلی

افراد زمانی که در حال نقل مکان به یک آپارتمان جدید هستند یا به فکر تغییر دکوراسیون خانه خود هستند و نمی دانید چگونه طراحی داخلی متناسب با محیط داخلی خود داشته باشند ، به یک دیزاینر نیاز خواهند داشت. اما اگر اپلیکیشنی با هزینه کمتر در اختیار این افراد باشد به سرعت آن را انتخاب خواهند نمود.

یک برنامه مبتنی بر واقعیت افزوده (AR) می تواند یک مدل سه بعدی از ظاهر خانه با مبلمان و سایر طرح ها ارائه دهد. این برنامه می تواند مشکلات طراحی داخلی را حل کند. سایر ویژگی ها ، مانند پیشنهادات رنگ نیز می توانند در برنامه گنجانده شوند. اگر برنامه نویس هستید و تخصص زیادی در زمینه هنر طراحی داخلی ندارید می توانید از متخصص این کار استفاده کنید.

5- اپلیکیشن تحویل غذا

این برنامه ها در زمان کرونا بسیار گسترش یافت و اپلیکیشن های خدمات تاکسی نیز به این سمت حرکت نمودند. برنامه های تحویل غذا ایده جدیدی نیست. چند سالی می شود که آن ها وارد زندگی روزمره مردم شده اند. اما Covid-19 رشد برنامه های تحویل غذا را سرعت بخشیده است. این برنامه ها در شهر های کوچک تر هنوز راه اندازی نشده است و اگر شما در شهر هایی زندگی می کنید که این خدمات وجود ندارد بهترین ایده برای شما خواهد بود. فقط نیاز به طراحی و ساخت اپلیکیشن ، هماهنگی با پیک و فروشنده ها دارید.

اینگونه اپلیکیشن ها را فقط با دانستن زبان برنامه نویسی جاوا می تولانید تولید کنید ، اگر به برنامه نویسی با جاوا علاقه دارید می توانید آموزش حرفه ای تولید شده توسط سایت فرادرس را از لینک زیر دانلود نمایید.

6- اپلیکیشن نوبت دهی پزشک

اپلیکیشن نوبت دهی پزشک

خدمات مراقبت های بهداشتی دیجیتال زندگی را برای پزشکان ، بیماران و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی آسان کرده است. برنامه نوبت دهی پزشک یک ایده کاربردی برای ساخت اپلیکیشن است که به صرفه جویی در وقت همه طرف های درگیر کمک می کند.

این برنامه کاربردی به بیماران امکان می دهد بدون هدر دادن زمان نوبت های پزشکی خود را رزو کنند. اینگونه برنامه ها ، بیماران را از دردسرهای سفرهای طولانی و انتظار در صف های طولانی نجات می دهد. توسعه برنامه های رزرو پزشک در حال افزایش است و اکنون زمان مناسبی برای سرمایه گذاری روی این برنامه ها می باشد.

7- اپلیکیشن کیف پول

اقتصاد کاملاً دیجیتالی شده است و معاملات بدون پول نقد متداول شده است. چندین برنامه پرداخت آنلاین تولید و ایجاد شده است. اما برنامه های کیف پول با ایده های جدید و خدمات بهتر نیز جای پیشرفت خواهند داشت.

اگر بتوانید یک برنامه کیف پول با ویژگی های منحصر به فرد و خدمات ایمن ایجاد کنید ، این شانس بسیار زیاد است که با تبلیغات دقیق کاربران اپلیکیشن را میلیونی کنید.

شما خوانندگان مقاله ایده های ساخت اپلیکیشن اندروید می توانید با مشاهده آموزش زیر، در گوشی های آیفون نرم افزار بسازید.

8- برنامه مراقبت های بهداشتی

چندین ایده برای برنامه های تلفن همراه مربوط به مراقبت های بهداشتی و سلامت وجود دارد. برنامه ردیابی پرونده پزشکی ، برنامه تناسب اندام ، برنامه غذای سلام و … که می تواند ایده خوبی برای علاقه مندان به حوزه سلامت باشد.

می توانید برنامه های تناسب اندام تولید کنید و تعدادی از خدمات را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهید تا مخاطبان زیادی راشته باشید ، سپس برخی از خدمات مانند نوشتن برنامه غذایی ، مشاوره های آنلاین و … را با هزینه های معقول ارائه دهید.

این گونه برنامه ها در دوران کرونا که فضا های بسته همچون باشگاه ها تعطیل هستند بسیار رونق گرفتند.

همچنین ایده ساخت اپلکیشن طب سنتی نیز در ایران بسیار پر سود خواهد بود، می توانید با ساخت این اپلیکیشن مشاوره های آنلاین ارائه داه و درآمد خوبی نیز کسب کنید.

9- برنامه های کد تخفیف

برنامه های کد تخفیف

یکی از مهم ترین قسمت های خرید برای ما ایرانی ها گرفتن تخفیف روی کالا است ، که خرید اینترنتی این آپشن را ندارد. اما سایت های فروشگاهی برای فروش خود کد ها تخفیفی ماهانه ، روزانه و مناسبتی قرار می دهند که همه از آن ها آگاه نیستند. ساخت برنامه های ارائه دهنده کد تخفیف مخاطبان زیادی را به همراه خواهد داشت و مخاطبان زیاد نیز می تواند درآمد زیادی برای شما همراه داشته باشد.

اگر برنامه خوبی تولید کنید می توانید با فروشگاه های اینترنتی ارتباط گرفته و کد تخفیفی مختص به خود را دریافت کرده و اگر خریدی با کد تخفیفی شما صورت گرفت درصدی از فروش نصیبتان خواهد شد.

10- اپلیکیشن برنامه غذایی

یکی از دغدغه ها خانم های خانه دار درست کردن نهار و شام می باشد ، انتخاب غذا برای پختن یکی از عذاب آور ترین انتخاب ها می باشد ، به همین دلیل می توانید با ساخت این چنین اپلیکیشنی به خانم های خانه دار کمک کرده و در انتخاب نوع غذا راهنمای آن ها باشید.

همچنین با اضافه کردن آپشن هایی مانند طرز تهیه ، میزان کالری و … محبوبیت نرم افزار خود را بیشتر کنید.

11- برنامه بررسی اصالت برند

تخفیفات برند های بزرگ اغلب باعث می شود در اصل بودن محصولات شک کنیم. تعیین اینکه محصول اصلی است یا فیک ، کمی دشوار است. ( با این همه محصولات چینی که در ایران عرضه شده )

این یک ایده کاربردی برای پی بردن به اصل بودن محصول است. این برنامه می تواند به شما در تعیین اینکه آیا محصول اصل است یا تقلبی کمک کند. ( این ایده برای لوازم خانگی های برند ها معتبر بسیار مفید خواهد بود زیرا جدیدا شاهد ارائه محصولات ایرانی با برند های معروفی همچون بوش هستیم که با قیمت های بالا فروخته می شوند.)

یکی از آپشن های این اپلیکیشن می تواند شامل ویژگی هایی همچون اطلاعات برند تجاری و یا امکان اسکن بارکد محصول باشد.

12- اپلیکیشن مدیریت رویداد

اپلیکیشن مدیریت رویداد

برنامه مدیریت رویداد یکی از بهترین ایده های ساخت اپلیکیشن می باشد. مدیریت رویداد چیزی است که در سالهای اخیر با محبوبیت زیادی رو به رشد بوده است. امروزه ، اکثر رویدادها – بزرگ یا کوچک ، از خدمات مدیریت رویداد برای سازماندهی موفقیت آمیز یک رویداد استفاده می کنند.

این برنامه می تواند به آن ها اجازه دهد تا همه چیز را برای برنامه ریزی ، همکاری بهتر و هماهنگی هر کار با کارآیی بیشتر برنامه ریزی کنند.

با ظهور شرکت های جدید مدیریت رویداد و تبدیل شدن آن به یک حرفه اصلی ، ایجاد برنامه های مدیریت رویداد می تواند ارزش باورنکردنی را به شرکت ها اضافه کند.

با مراجعه به صفحه آموزش برنامه نویسی اندروید در سایت فرادرس می توانید آموزش های عملی ساخت انواع اپلیکیشن اندروید را مشاهده کنید. در این صفحه اموزش ساخت چت روم ، مدیریت یاداشت ها ، ساخت بازی حدس کلمه و … وجود دارد که از صفر تا صد نحوه توسعه آن را آموزش داده است.

13- اپلیکیشن ویژه سالمندان

با افزایش سن ، همه نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند و افراد مسن به آرامی به دسته بزرگتری از کاربران برنامه تبدیل می شوند. ایده ای را برای برنامه ای تصور کنید که برنامه ریزی برای فعالیت های روزانه برای سالمندان را آسان تر کند ، داروها و قبوض آب و برق را به آن ها یادآوری کند یا سفارش و تحویل محصولات غذایی را برای رژیم غذایی شخصی آن ها ساده کند.

14- فروشگاه تخصصی و نیچ

فروشگاه های تخصصی محبوبیت خود را از دست نمی دهند زیرا برای فروشندگان و خریداران مناسب هستند و کیفیت و اطلاعات درستی را به آن ها ارئه خواهند داد. اگرچه در حال حاضر اپلیکیشن ها فروشگاهی زیادی وجود دارد ، اما فرصت های جدیدی برای ساختن این نوع پروژه ها دائما در حال ظهور است. محبوبیت NFT نمونه ای از یک ایده ناب است که یک بازار کاملاً جدید ایجاد می کند.

کار کردن در حوزه های فروش تخصصی بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت ، به همین دلیل اگه بودجه خوبی برای تهیه مواد اولیه فروش دارید راه اندازی برنامه فروشگاهی می توانید بهترین ایده های ساخت اپلیکیشن اندروید باشد.

15- اپلیکیشن تورها و سفرها با تکنولوژی AR / VR

اپلیکیشن تورها و سفرها با تکنولوژی AR / VR

این برنامه ها در کشور ها خارجی بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، این برنامهخ ها با تکنولوژی سه بعدی با استفاده از وی_آر تجربه جدید از گشت و گذار آنلاین به شما خواهد داد.

با این برنامه بدون صرف هزینه و زمان به راحتی می توانید از مکان ها تاریخی ، سیاحتی و زیارتی به صورت سه بعدی دیدن کنید. این برنامه ها در ایران تا کنون اجرا نشده است ، اگر می توانید هزینه کنید و تجهیزات مورد نیاز برای گرفتن تصاویر سه بعدی را تهیه کنید ، درآمد خوبی را بدست خواهید آورد.

اگر هنوز علاقه دارید تا درباره موضوع ساخت برنامه اندروید بیشتر بدانید، توصیه ما به شما مراجعه به سایت آموزش آنلاین فرادرس است.

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *