تبلیغات

تبلیغات

چگونه یک هکر شویم ؟ آموزش 13 گام تا تبدیل شدن به یک هکر حرفه ای

hack1

چگونه یک هکر شویم و یا چطور هک را شروع کنیم ، این سوالات اولین مسائلی هستند که علاقه مندان به دارک وب ، به دنبال پاسوخ گویی به آن ها می باشد. در ادامه با سایت تک تیپ همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

هکر کیست ؟

هکر کیست ؟

اگرچه هکر در بین مردم وجهه بدی دارد و معمولا هکر ها را مجرمان سایبری می پندارند ، اما یک هکر همیشه یک خلافکار نیست. هکر شخصی است که از برنامه نویسی کامپیوتر یا مهارت های فنی برای حل یک مشکل یا باگ های رایانه ای استفاده می کند. با این حال مانند بیشتر چیز های جهان از این روش ها نیز می توان برای افکار پلید نیز بهره گرفت.

انواع مختلفی از هکرها وجود دارد. به عنوان مثال ، هکرهای “کلاه سفید” کارشناسان امنیتی برنامه نویسان یا برنامه نویسان اخلاقی هستند که با سازمان ها یا گروه های هکر اخلاقی همکاری می کنند تا به جای سوء استفاده از آنها ، آسیب پذیری های امنیتی شبکه را برای رفع آنها پیدا کنند.

یا این حال هکر های کلاه سیاه نیز وجود دارند که از تخصص برنامه نویسی خود برای نفوذ به سیستم های شرکتی و خصوصی به منظور سرقت اطلاعات استفاده می کنند.

یک نوع هکر نیز به عنوان هکر های کلاه خاکستری فعالیت می کنند که معمولا به شکل فریلنسری فعالیت دارند. این افراد راه های نفوز به شبکه های مختلف را شناسایی کرده و باگ های این سیستم ها را با دریافت هزینه برای صاحبین مشاغل با دریافت هزینه بر طرف می کنند.

اگر به دنبال پاسخ سریع برای این موضوع هستید و می خواهید بدانید که هکرهای چگونه به سیستم ها نفوذ می کنند، پیشنهاد می کنیم از آموزشی که در فراردس به همین منظور تهیه شده است، استفاده بفرمایید:

هک چیست ؟

هک چیست ؟

هک فعالیت شناسایی نقاط ضعف در یک سیستم کامپیوتری یا شبکه برای سوء استفاده از امنیت و دسترسی به داده های شخصی یا تجاری است.

هک به فعالیت هایی اطلاق می شود که سعی در آسیب رساندن به دستگاه های دیجیتال (مانند رایانه ، تلفن های هوشمند ، تبلت و حتی کل شبکه ها) دارند. اگرچه ممکن است هک همیشه برای اهداف مخرب نباشد. ( همانطور که در بالا توضیح دادیم.)

اگر می خواهید شبکه کامپیوتری شما دچار هک نشود باید آموزش امنیت شبکه را به صورت کامل دیده باشید و از ترفندهای حرفه ای پیشگیری از هک آن استفاده کنید.

راهنمای گام به گام یادگیری هک

تبدیل شدن به یک هکر حرفه ای کار آسانی نیست. ما در این مقاله برخی از مهمترین پیش نیاز ها ، برای تبدیل شدن به یک هکر را به شما آموزش می دهد و این مقاله بر مهارت ها و نگرش مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک هکر متمرکز شده است.

شکستن یک سیستم امنیتی و ورود به سیستم تنها کاری نیست که یک هکر انجام می دهد. نگرش خستگی ناپذیر و مجموعه مهارت های بکر دو سنگ بنای اصلی برای تبدیل شدن به هکر حرفه ای است.

آگاهی از انواع موضوعات علوم کامپیوتر برای تبدیل شدن به هکر حرفه ای ضروری است ، هرچند دانستن عمیق این مسائل کلید موفقیت هر هکر می باشد. بنابراین برای یادگیری و تبدیل شدن به یک هکر حرفه ای ، باید نگرشی مثبت نسبت به یادگیری روزانه داشته باشید.

قبل از شروع یادگیری هک باید آموزش مهارت های عمومی کامپیوتر را پشت سر بگذارید و به صورت کلی با انواع سیستم عامل ها و نرم افزار های کاربردی مربوط به آن آشنایی داشته باشید.

1- آشنایی با اصطلاحات هک و رفتار هکری

هکر

هکر بودن کار آسانی نیست. به عنوان یک هکر ، باید نگرش و کنجکاوی زیادی داشته باشید. خواندن اخلاق هکر می تواند رفتار هکر موفق را به شما آموزش دهد. پرورش نگرش هکر بیشتر به منظور توسعه مهارت های اخلاقی هکر خواهد بود.

اگرچه بسیاری هکر را مجرم می دانند. با این حال ، در زندگی واقعی آن ها توسط شرکت های بزرگ برای محافظت از اطلاعات و به حداقل رساندن آسیب های احتمالی استخدام می شوند.

در واقع ، هک کنجکاوی بیش از حد و ترفند قدرت است. به عنوان یک هکر ، شما باید در شکستن قوانین اقتدارگرا ، محرمانه و سانسور وسواس داشته باشید.

سرقت یا آسیب رساندن به کسی هک نیست. در جامعه ، معمولاً از این افراد به عنوان سارق یاد می شود. هکرهای حرفه ای نباید درگیر فعالیت های غیرقانونی شوند. زیرا با کار های قانونی به راحتی می توانند درآمد خوبی کسب کنند و نیازی به سرقت و خلاف برای بدست آوردن پول نخواهند داشت.

2- یادگیری زبان C

یادگیری زبان C

زبان برنامه نویسی C یکی از قدرتمندترین زبان های برنامه نویسی کامپیوتر است ، هکر ها باید این زبان را یاد داشته باشند. این زبان برنامه نویسی توسط دنیس ریچی بین سال های 1969 تا 1973 ابداع شد. زبان برنامه نویسی C به شما کمک می کند تا یک کار را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید و این قسمت ها را می توان در دنباله ای از دستورالعمل ها بیان نماید.

صدها فایل PDF و برنامه نویسی C به صورت رایگان در اینترنت موجود است ، اما من توصیه می کنم که با یک آموزش برنامه نویسی ساده و خوب زیر نظر بهترین اساتید شروع کنید. یکی از بهترین آموزش برنامه نویسی C را در اینجا برای شما قرار دادیم که با هزینه بسیار اندک می توانید ان را تهیه نمایید.

3- یادگیری چند زبان برنامه نویسی

وقتی می خواهید هکر شوید ، یادگیری سایر زبان های برنامه نویسی رایانه ای مدرن مانند جاوا ، پرل ، PHP و پایتون بسیار مهم است. همچنین دانستن زبان های نشانه گذاری مانند XML ، HTML و فرمت های داده مانند JSON ، Protobuf و دیگران که راهی رایج برای انتقال داده بین سرویس گیرنده و سرور است ، کمک خواهد کرد. برای شروه آموزش زبان های برنامه نویسی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید و بنا به روحیه و سلیقه خود، آموزش یکی از زبان های سطح بالا را آغاز کنید:

جاوا یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است. همچنین گفته می شود که این زبان بسیار ایمن است. درک مدل امنیتی جاوا به شما امکان می دهد بفهمید که چگونه این زبان ایمن شده است و با آسیب پذیری های امنیتی در زبان جاوا و چارچوب های مربوط به آن نیز آشنا شوید.

پایتون به دلیل سادگی و سرعت زیاد ، بهترین زبان برای توسعه وب و زبان مورد علاقه بسیاری از برنامه نویسان است. بسیاری از افراد از پایتون برای انجام اتوماسیون ساده و پیچیده استفاده می کنند. امروزه هر هکر باید آموزش پایتون را پشت سر بگذارت به دلیل اینکه تمام کسب کار ها بر روی نت منابع مهمی دارند و هکر باید به این مسائل آگاه بوده و آشنایی کامل را برای افزایش ایمنی و یا تست نفوذ آن داشته باشد.

4- آموزش یونیکس Unix

آموزش یونیکس Unix

UNIX یک سیستم عامل کامپیوتری چند کاره و چند کاربره است که به منظور ایجاد امنیت خوب برای سیستم طراحی شده است. این سیستم عامل توسط کارکنان AT&T در آزمایشگاه ell توسعه یافته است. این سیستم عامل شباهت زیادی با لینوکس داشته و اگر لینوکس کار باشید به راحتی کار با یونیکس را یاد خواهید گرفت.

تعداد زیادی از سرورهای وب بر روی سرورهای مبتنی بر یونیکس میزبانی می شوند و درک ساختار داخلی سیستم عامل مهارت های شما را تا حد زیادی ارتقا می بخشد.

5- آشنایی با سایر سیستم عامل ها

به غیر از یونیکس ، باید با دیگر سیستم عامل های موجود نیز اشنایی داشته باشید. سیستم عامل ویندوز یکی از پر قدرت ترین سیستم ها است و هک کردن آن کار دشواری است. پس بهتر است ابتدا با این سیستم عامل آشنا شده و آموزش نفوذ به آن را بیاموزید. اگرچه به علت کرکی بودن ویندوز های نصبی در ایران نفوذ به این سیستم عامل بسیار ساده خواهد بود.

6- آموزش مفاهیم شبکه

آموزش مفاهیم شبکه

یادگیری مفاهیم شبکه و آموزش شبکه های کامپیوتری کمک زیادی در پیشرفت در مسیر هکر شدن می باشد. درک نحوه ایجاد شبکه ها بسیار مهم است ، اما باید تفاوت بین انواع مختلف شبکه ها را بدانید. این مهم است که درک روشنی از پروتکل های TCP/IP و UDP داشته باشید تا بتوانید از آسیب پذیری های شبکه جهانی وب استفاده کنید.

7- شروع آموزش های هک

ساده ترین و بهترین راه برای شروع دیدن آموزش های ویدیویی مربوط به هک می باشد. با مشاهده آموزش هکری می توانید استارتی پر قدرت برای تبدیل شده به یک هکر حرفه ای داشته باشید.

در این آموزش ها باید با ابزار ها و نرم افزار های مربوط به هک آشنا شده و روش کار با آن ها را بیاموزید.

8- یادگیری رمزنگاری

یادگیری رمزنگاری

به عنوان یک هکر متخصص ، باید هنر رمزنگاری را بشناسید و به آن تسلط پیدا کنید. تکنیک های رمزنگاری و رمزگذاری برای اینترنت و شبکه بسیار مهم است.

رمزگذاری برای جنبه های مختلف امنیت اطلاعات مانند محرمانگی داده ها ، یکپارچگی داده ها و احراز هویت استفاده می شود. علاوه بر این ، تکنیک های رمزنگاری به طور گسترده ای در کارت های خودپرداز ، رمزهای رایانه و تجارت الکترونیکی استفاده می شود. در حین هک ، این کدهای رمزگذاری شده باید شکسته شوند که به آن رمزگشایی می گویند.

9- تمرین و تلاش زیاد

مانند سایر رشته ها و تخصص ها برای تبدیل شدن به هکر حرفه ای نیز باید تمرین و تلاش زیادی انجام دهید ، با تمرین و تلاش زیاد تجربیات خوبی پیدا خواهید کرد که سرعت شما را به عنوان یک هکر بالا خواهد برد. این یک گام مهم برای تبدیل شدن به یک هکر متخصص است.

10- مطالعه و بروز نگه داشتن دانش هک

مطالعه همیشه دانش شما را افزایش می دهد. سعی کنید تا آنجا که ممکن است کتاب ها و مقاله هایی را که توسط متخصصان در زمینه هک اخلاقی و امنیت سازمانی نوشته شده است بخوانید.

به علت رشد روز افزون مباحث مربوط به هک هرچقدر در روز برای مطالعه زمان بگذارید نمی توانید تمام مطالب را مطالعه نمایید. به همین دلیل هرچه بیشتر مطالعه کنید دانش هک شما افزایش پیدا خواهد کرد و متخصص تر خواهید شد.

11- حضور در مسابقات هکری

مسابقات هکری

برای متخصص تر شد و محک زدن خد می توانید در چالش های مسابقه ای که توسط سایت ها برای هکر ها صورت می پذیرد شرکت کنید.

شرکت منظم در چالش های هک می تواند به شما در یادگیری بیشتر و افزایش دانش کمک کند. چندین شرکت این چالش ها را برای بررسی آسیب پذیری محصولات نرم افزاری خود سازماندهی می کنند. شایع ترین چالش های هک شامل به خطر انداختن سیستم های امنیتی نرم افزار و کنترل سیستم های کامپیوتری می باشد.

سایت های زیر نیز به صورت آنلاین چالش های هک برگذار می کنند که می توانید در آن ها شرکت نمایید.

  • hacking-lab.com
  • www.trythis0ne.com
  • www.hackchallenge.net
  • hackquest.de
  • hacktissite.org

12- مشارکت در پروژه های امنیتی اوپن سورس

مشارکت در یک پروژه امنیت رایانه ای اوپن سورس یک بستر عالی برای آزمایش مهارت های هکری شماست. بسیاری از سازمان ها مانند Mozilla و Apache این نوع پروژه ها را ارائه می دهند. سعی کنید بخشی از این پروژه ها باشید.

13- حضور در فروم ها و مجامع هکری

مهمترین چیز برای یک هکر ایجاد یک انجمن یا پیوستن به یک انجمن است که به شما کمک می کند تا در بحث با دیگر هکرهای جهان شرکت کنید. این امر به تبادل و اشتراک دانش و کار گروهی کمک می کند. در پلتفرم های مختلف مانند فیس بوک ، تلگرام ، Discord و فروم های هکری عضو شوید.

با تبادل اطلاعات و گرفتن کمک در این انجمن ها می توانید نقاط ضعف خود را پوشش داده و با دانش روز هک آشنا شوید.

چگونه هکر حرفه ای شویم ؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم برای تبدیل شدن به یک هکر حرفه ای باید گام های زیادی را پشت سر هم بردارید و یادگیری را هر روز ادامه دهید.

برای اینکه به صورت حرفه ای هک را یاد بگیرید و در این مبحث متخصص شوید بهتر است تخصصی تر پیش بروید و زمان خود را روی آموزش یک زبان برنامه نویسی یا یک سیستم عامل بگذارید و تمام راه های نفوذ و امنیت آن را یاد بگیرید.

سایت فرادرس آموزش های زیادی در زمینه های مختلف اعم از آموزش سیستم عامل ها ، زبان های برنامه نویسی و … تهیه کرده است که از صفر تا صد تمام نکات حرفه ای شدن در آن ها را آموزش می دهد. اگر می خواهید یک شاخه از هک را به صورت تخصصی دنبال کنید استفاده از این آموزش ها بسیار کمک کننده خواهد بود.

هکر حرفه ایباید به این نکته توجه کنید که هک ها و سرقت های سایبری گرچه درآمد و پول زیادی را برایتان به همراه خواهد داشت اما آینده خوبی نخواهد داشت و دردسر های زیادی به همراه دارد و احتمال زیاد عاقبت آن دستگیری و زندان خواهد بود. با این حال هکر های اخلاقی درآمد پایدار و مناسبی دارند که هم از نظر روانی و هم از نظر مادی شما را تامین خواهد نمود پس اگر به دنبال یادگیری هک هستید سعی کنید به سمت هک اخلاقی حرکت کنید و دچار وسوسه های کلاهبرداری نشوید.

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *