تبلیغات

تبلیغات

آموزش ccna security و امنیت شبکه های مبتنی بر سیسکو

cisco2

همانطور که می دانید CCNA یکی از گواهینامه ها و مدارک مهم سیسکو می باشد و کسانی که قصد فعالیت و راه اندای شبکه با تجهیزات این شرکت دارند باید با آن آشنا باشند . به همین دلیل آموزش ccna security را در دوره های امنیت شبکه گنجانده اند و کسانی که این آموزش را پشت سر بگذرانند صاحب مدرک معتبر ccna security خواهند شد.

دوره های آموزشی CCNA پایه و اساس حرفه شما را در هر جهت قرار می دهد. هنگامی که گواهینامه Cisco را می گذرانید ، یک گواهی استاندارد را دریافت کرده و مورد اعتماد شرکت هستید و می توانید نیازهای بازار را برآورده کنید.

ccna چیست ؟

گواهینامه امنیتی CCNA یک گواهینامه است که به متخصصان فناوری اطلاعات که در آزمون Cisco Certified Network Engineer (CCNA) قبول شده اند اعطا می شود. گواهینامه امنیتی CNNA به کارفرما ثابت می کند که دارنده آن توانایی و صلاحیت انجام کارهای مختلف امنیت سایبری را دارد. این ازمون توسط شرکت سیسکو برگزار می شود.

گواهینامه امنیتی Cisco Certified Network Assistant دانش و مهارت های لازم برای نصب ، عیب یابی و نظارت بر تجهیزات شبکه ایمن سیسکو را ارائه می دهد. به همین دلیل کسانی که این مدرک را داشته باشند به عنوان متخصص شبکه شناخته می شوند و کارفرما ها به راحتی به آن ها اعتماد خواهند کرد.

برای قبولی در این آزمون و دریافت مدرک باید دوره های پیشرفه آموزش سیسکو را گذرانده باشید و به صورت حرفه ای با شبکه های کامپیوتری آشنایی کامل داشته باشید.

چه کسانی باید مدرک ccna security را داشته باشند ؟

  • متخصص امنیت شبکه
  • مدیر امنیتی
  • مهندس پشتیبانی امنیت شبکه

هدف از صدور گواهینامه CCNA چیست؟

کسانی که مدرک امنیتی Cisco Certified Networking Associate (CCNA) را کسب می کنند به کارفرمایان نشان می دهند که داوطلبان از دانش لازم برای تبدیل شدن به متخصصان امنیت شبکه و مدیران امنیتی برخوردارند.

کارفرمایان ترجیح می دهند داوطلبانی را استخدام کنند که دارای این مدرک باشند زیرا این کار کیفیت و شایستگی را تضمین می کند. مدارک امنیتی CCNA پیش نیاز برای تبدیل شدن به یک Cisco Certified Security Professional (CCSP) است.

مزایای صدور گواهینامه CCNA

صدور گواهینامه CCNA

اعتبار CCNA Security مسیر حرفه ای خاصی را در زمینه امنیت شبکه به متخصصان فناوری اطلاعات ارائه می دهد. اعتبارنامه به متخصصان مجرب شبکه اجازه می دهد تا با مهارت ها و دانش امنیتی جدید حرفه خود را پیش ببرند.

این به عنوان پله ای برای متخصصان فناوری اطلاعات است که می خواهند مهارت های خود را در سطح CCNA گسترش دهند و به متخصصان امنیتی سطح ابتدایی تبدیل شوند.

فناوری اطلاعات به متخصصان جدید یا با تجربه کمک می کند تا خود را متمایز کرده و در بازار رقابتی به موفقیت شغلی دست پیدا کنند.

همچنین اگر بخواهید مدرک CCSP را دریافت کنید باید پیش نیاز آن یعنی ccna security را داشته باشید تا بتوانید مدرک حرفه ای CCSP را دریافت نمایید.

آموزش Cisco برای کسانی که علاقه مند به شبکه های کامپیوتری هستند و می خواهند وارد بازار کار این حوزه شوند بسیار ضروری است. در این آموزش ها به طور کامل از صفر تا صد مراحل طراحی ، اجرا و امنیت شبکه های کامپیوتری مبتنی بر تجهیزات سیسکو را آموزش می دهند . این آموزش ها معمولا هر سال بروز می شوند زیرا هر ساله تجهیزات جدیدی وارد بازار شده و باید متخصصین این حوزه خود را بروز نگه دارند.

سایت فرادرس یک آموزش کامل و حرفه ای سیسکو آماده کرده است که با گذراندن آن می توانید به راحتی مدارک  گواهی نامه های معتبر این شرکت را دریافت کنید. برای اینکه آموزش های این سایت را مشاهده کنید می توانید به سایت faradars.org مراجعه نموده و آموزش مورد نظر را جستجو نمایید.

آشنایی با سیستم عامل سیسکو

آشنایی با سیستم عامل سیسکو

نرم افزار شبکه سیسکو (Cisco IOS ، Cisco IOS XE ، Cisco IOS XR و Cisco NX-OS) پرکاربردترین نرم افزار شبکه در جهان است. این فناوری پیشرفته ، خدمات مهم تجاری و پشتیبانی گسترده از پلت فرم سخت افزاری را گرد هم می آورد.

IOS یک سیستم عامل است که توسط Cisco Systems برای روتر و خطوط سرور ایجاد شده است تا راهی استاندارد برای پیکربندی این دستگاه ها ارائه دهد.

انواع سیستم نرم افزاری شبکه

سیسکه دارای چندین سیستم نرم افزاری مختلف است که هر کدام ویژگی ها و مزایای مختلفی دارد و برای کار های مختلف از آن ها استفاده می شود.

IOS سیسکو

  • فناوری یکپارچه و پشتیبانی سخت افزاری
  • کاهش هزینه های عملیاتی
  • بازده سرمایه گذاری
  • بهبود بهره وری کسب و کار

Cisco IOS XR

  • متمرکز بر نیازهای ارائه دهندگان خدمات
  • طراحی شده برای نیازهای پویای استفاده از شبکه
  • قابلیت برنامه ریزی پویا و  انعطاف پذیر برای پیکربندی مجدد

Cisco IOS XE

  • از سیستم عامل های نسل بعدی پشتیبانی می کند
  • به عنوان یک سرور واحد تحت سیستم عامل مدرن لینوکس اجرا می شود
  • دارای صفحه داده مجزا از صفحه کنترل

Cisco NX-OS

  • قابل برنامه ریزی برای زیرساخت مرکز داده
  • بهینه شده برای استقرار مرکز داده های فیزیکی و مجازی
  • عملکرد عالی سیستم و بهینه سازی در زمان کار

سرفصل های آموزش CCNA Security

آموزش CCNA Security

برای یادگیری و آموزش CCNA Security باید تمام سر فصل و منابع آزمون سیسکو را فرا بگیرید در زیر به صورت کامل سرفصل های این آموزش را توضیح می دهیم.

آشنایی با تجهیزات سیسکو

اولین و مهم ترین مراحل آموزش ، شناخت تجهیزات و نرم افزار های سیسکو است. در آموزش ها ابتدا به صورت کلی سیسکو و تجهیزاتش آموزش داده می شود تا شناخت اولیه داشته باشید تا در طول دوره بتوانید راحت تر با این مباحث ارتباط برقرار کنید.

امنیت شبکه

اولین مرحله برای یادگیری CCNA Security شناخت کامل مفهوم امنیت شبکه می باشد. در آموزش شبکه های کامپیوتری ، امنیت رکن اساسی است و بدون آموزش آن اجرای یک شبکه کامپیوتری مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

امنیت شبکه عبارت است از حفاظت از زیرساخت های زیربنایی شبکه در برابر دسترسی های غیر مجاز ، سوء استفاده یا سرقت. این شامل ایجاد یک زیرساخت امن برای دستگاه ها ، برنامه ها ، کاربران و برنامه های کاربردی به شیوه ایمن است.

در این آموزش ها شما یاد خواهید گرفت که چگونه چندین لایه امنیتی و محافظتی برای شبکه های خود ایجاد کنید تا از دسترسی ها غیر مجاز و هک شدن شبکه های کامپیوتری خود پیشگیری نمایید. در این آموزش ها شما با ، اصول اولیه امنیت ، رمزنگاری ، توپولوژی و … آشنا خواهید شد.

مشاهده آموزش زیر می تواند شما را در مبحث شبکه های متخصص کند.

فایروال سیسکو

در آموزش CCNA Security با انواع فایروال های سخت افزاری سیسکو آشنا خواهید شد. و با شناخت آن ها متوجه خواهید شد کدام نوع فایروال برای شبکه های شما متناسب خواهد بود.

فایروال چیست؟

فایروال یک دستگاه امنیتی شبکه است که ترافیک شبکه ورودی و خروجی را رصد می کند و بر اساس مجموعه ای از قوانین امنیتی تصمیم می گیرد که آیا ترافیک خاصی را مجاز یا مسدود کند.

فایروال ترافیک ورودی را بر اساس قوانین از پیش تعیین شده به دقت تجزیه و تحلیل می کند و برای جلوگیری از حملات ، ترافیک را از منابع ناامن یا مشکوک فیلتر می کند.

فایروال سیسکو

آشنایی با فایروال ASA

این تجهیزات که به نام اختصاری Cisco ASA شناخته می شوند به عنوان اولین لایه سخت افزاری شبکه های مبتنی بر تجهیزات سیسکو قرار خواهند گرفت. Cisco ASA مخفف Adaptive Security Appliance است و به طور خلاصه ، Cisco ASA یک دستگاه امنیتی است که قابلیت های فایروال ، آنتی ویروس ، جلوگیری از نفوذ و قابلیت های شبکه خصوصی مجازی (VPN) را با هم ترکیب می کند.

ASA با ارزش و قابل انعطاف است زیرا می تواند به عنوان یک راه حل امنیتی برای شبکه های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار گیرد.

این تجهیزات با ابعاد و قیمت های مختلف عرضه شده است که با توجه به نیاز شبکه باید از آن ها استفاده نمود.

در این دوره های آموزشی به طور کامل شما را با انواع فایروال های ASA سیسکو آشنا خواهند کرد و روش های انتخاب اصولی فایروال مناسب را به شما آموزش خواهند داد. تا با هزینه های مناسب ایمنی شبکه خود را فراهم کنید.

انواع فایروال ها را در آموزش امنیت شبکه در فرادرس به صورت کامل توضیح داده اند که با تهیه این دوره آموزش می توانید به صورت کامل با انواع و روش ها طراحی و استفاده از فایروال ها را فرا بگیرید.

 

امن سازی Management Plane

در آموزش ccna security انواع روش های امن سازی Management Plane را توضیح می دهند و نکات مهم و کاربردی برای افزایش امنیت آن را آموزش خواهند داد. برای اینکه بتوانید مدرک سیسکو را دریافت کنید باید این موارد را به خوبی بشناسید.

دسترسی ایمن

یکی از مهم ترین بخش های آموزش امنیت سیسکو ، دسترسی ایمن است که به سه بخش اصلی تقسیم می شود.

  • مدیریت ایمن
  • احراز هویت 802.1X
  • مفاهیم AAA

پروتکل 802.1X

پروتکل 802.1x پروتکلی است که دسترسی به منابع شبکه را کنترل می کند. مکانیزم احراز هویت را ارائه می دهد. اگر نام کاربری و رمز عبور صحیح باشد ، دسترسی به منابع شبکه مجاز است.

همچنین یکی دیگر از مزایای این پروتکل کاهش بسیاری از خطرات مربوط به استفاده از WEP است.

مفاهیم AAA

این مفهوم مخفف سه عبارت Authentication (احراز هویت یا تایید اعتبار)، Authorization (تعیین مجوز یا سطح دسترسی) و Accounting (جمع آوری گزارش از فعالیت کاربران) بوده و  چارچوبی برای کنترل هوشمند دسترسی به منابع رایانه ، اجرای سیاست ها ، حسابرسی استفاده و ارائه اطلاعات است.

مبحث VPN

مبحث وی پی ان ( شبکه های خصوصی مجازی ) جزو سر فصل های مهم آموزش CCNA Security می باشد که به دو بخش از راه دور و مقر به مقر تقسیم می شود و هر کدام کاربرد های مختلفی دارند.

به طور کامل در این آموزش روش های طراحی و اجرای انواع وی پی ان را با انجام مراحل ایمن سازی دقیق یادخواهید گرفت.

بهترین آموزش ccna security

بهترین آموزش ccna security

برای گرفتن مدرک معتبر سیسکو باید بهترین دوره ccna security را آموزش ببینید. در ایران دوره های مختلفی برای یادگیری امنیت سیسکو وجود دارند که هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری برگزار می شوند. ولی پیدا کردن دوره ای که تضمین 100 درصدی قبولی شما در آزمون سیسکو را بدهد کاری آسانی نیست.

یکی از بهترین سایت های آموزش کشور به نام فرادرس که دوره های آموزشی بسیار زیادی در انواع مختلف رشته ها برگزار نموده ، یک آموزش فوق العاده کامل و حرفه ای برای دریافت مدرک ccna security آماده کرده است که با هزینه اندک می توانید تهیه کنید.

همچنین یک مقاله فوق العاده در مورد آموزش ccna security در بلاگ فرادرس منتشر شده است که نحوه شروع آموزش و منابع آموزش را به صورت کامل توضیح داده است که با مطالعه آن می توانید دید روشنی از سرفصل های آموزش امنیت سیسکو داشته باشید.

 

 

 

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *