تبلیغات

تبلیغات

آموزش مرحله به مرحله راه اندازی مزرعه بیت کوین

bitcoin-farm

قبل از راه اندازی مزرعه بیت کوین باید با روش ها ، هزینه ها و درآمد آن آشنا شوید تا بتوانید با حساب دقیق و ابزار اصولی مزرعه سود ده راه اندازی کنید.

قبل از هر چیز باید بدانید که در کشور ما چه مقراتی برای این موضوع در نظر گرفته شده است تا بتوانید به صورت قانونی مزرعه یا فارم بیت کوین خود را راه اندازی کنید.

همانطور که می دانید ارزهای رمزنگاری شده در یک مکان خاص استخراج می شوند که معمولاً به فضای کافی ، رایانه های با تکنولوژی بالا و سیستم های تهویه مطبوع نیاز دارد. بیت کوین محبوب ترین ارز رمزنگاری شده در فناوری بلاک چین است و مردم به طور فعال روی آن سرمایه گذاری می کنند.

با این حال ، ماینرهای بیت کوین که با حل مسائل پیچیده بیت کوین تولید می کنند ، مقداری بیت کوین دریافت می کنند. از آنجا که توسعه یا استخراج یک بیت کوین انرژی زیادی مصرف می کند ، به کامپیوترهای زیاد با تکنولوژی بالانیاز است. بنابراین استخرهای استخراج به منظور کاهش هزینه کامپیوتر در نظر گرفته می شوند.

تبدیل شدن به استخراج کننده بیت کوین مزایای زیادی دارد زیرا می توانید بدون صرف پول واقعی بیت کوین به دست آورید. شما می توانید مقدار مناسبی از بیت کوین را از استخراج کسب کنید. همچنین می توانید پس از استخراج بیت کوین خرید و فروش کنید. سایت فرادرس در مقاله استخراج بیت کوین چیست ؟ — راهنمای گام به گام ماینینگ کاملاً این مباحث را توضیح داده است.

استخراج بیت کوین چیست؟

راه اندازی مزرعه بیت کوین

استخراج بیت کوین فرآیندی است که طی آن بیت کوین جدید وارد چرخه می شود و راهی برای تأیید تراکنش های جدید برای شبکه است و همچنین جزء کلیدی نگهداری و توسعه دفتر کل بلاک چین است.

“استخراج” با استفاده از سخت افزار پیچیده ای انجام می شود که مسائل ریاضی محاسباتی بسیار پیچیده را حل می کند. اولین رایانه ای که راه حلی برای این مشکل پیدا کند ، بلاک بعدی بیت کوین را دریافت می کند ، و سپس این روند دوباره شروع می شود.

استخراج رمز ارز ها به علت افزایش سختی شبکه ، هزینه بر تر و دشوار تر می شود ، با این حال ارز هایی هستند که هنوز سود آوری جذابی دارند و سرمایه گذاری بر روی ان ها درآمد خوبی برای شما خواهند داشت.

با این حال ، قبل از سرمایه گذاری در زمان و تجهیزات ، لطفاً این توضیحات را بخوانید تا بفهمید که آیا استخراج واقعا برای شما مناسب است یا خیر.

مزرعه بیت کوین چیست ؟

راه اندازی مزرعه بیت کوین

استخراج ارزهای رمزنگاری شده به سرمایه گذاری زیادی در خرید رایانه های با کیفیت نیاز دارد. مزرعه بیت کوین یک فضای بزرگ ، بیشتر شبیه یک انبار یا محل ذخیره سازی است ، جایی که تجهیزات رایانه ای با سیستم های خنک کننده یا تهویه مطبوع مرکزی بزرگ قرار دارند تا از داغ شدن و آسیب دیدن کامپیوترها جلوگیری شود.

ساتوشی ناکاموتو اولین کسی بود که بیت کوین را تولید و مزرعه بیت کوین را ایجاد کرد. مزرعه های بیت کوین به مکان هایی گفته می شود که تعداد زیادی ماینر به هم متصل شده اند تا بتوانند بلوک های بیت کوین را با رمزگشایی پیدا کنند.

استخراج بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده به علت اطلاعات بسیار کم درباره آن کمی پر ریسک است. این شغل و کسب و کار در حال توسعه است و تا حد زیادی غیرقابل کنترل بوده و ممکن است با خطراتی همراه باشد. با این حال ، مانند هر کسب و کار دیگری ، پتانسیل سود قابل توجهی برای کسانی که خوب کار می کنند ، خواهد داشت.

اگرچه استخراج ارزهای رمزنگاری شده نیازمند جدید ترین تجهیزات رایانه ای است ، اما برای راه اندازی یک کسب و کار استخراج نیاز به دانش فنی بالایی نیست. این شغل اساساً یک بازی اعداد است و هرکسی که مایل به سرمایه گذاری باشد می تواند با مطالعه دقیق سود خوبی کسب کند.

اگر هزینه ساخت و راه اندازی مزرعه بیت کوین را ندارید می توانید با تهیه آموزش استخراج بیت کوین با گوشی از سایت فرادر بدون نیاز به سرمایه اولیه درآمد خوبی از این راه کسب کنید.

آموزش راه اندازی مزرعه بیت کوین

راه اندازی مزرعه بیت کوین

حال که شما تصمیم به راه اندازی مزرعه بیت کوین گرفتید باید اطلاعات خود را از این کسب و کار بالا ببرید و به صورت گام به گام مراحل ورود به این حوزه پر ریسک را طی کنید.

1- برنامه ریزی دقیق

داشتن یک برنامه مشخص برای موفقیت یک کارآفرین ضروری است این موضوع به شما کمک می کند تا ویژگی های کسب و کار خود را ترسیم کرده و موارد ناشناخته ای را کشف کنید. چندین موضوع مهم برای راه اندازی مزرعه بیت کوین ضروری است که در زیر بیان کرده ایم :

الف – هزینه های راه اندازی

همانطور که می دانید دیگر با کامپیوتر های شخصی نمی توانید ماین کنید و برای استخراج بیت کوین نیاز به ایسیک ماینر دارید که قیمت های مشخصی دارند.

ایسیک ماینر ها انواع مختلفی دارند و با توجه به قدرت که معمولا با تراهش بر ثانیه نشان داده می شوند دارای قیمت های متفاوتی هستند. ماینر هایی که بازدهی خوبی برای استفاده در مزارع بیت کوین دارند قیمت هایی از 400 دلار تا 3000 دلار دارند. که بر اساس بودجه و بازدهی مورد نیاز باید تعداد و نوع آن ها را مشخص کنید.( استفاده از ایسیک ماینر های قدیمی به علت افزایش سختی شبکه بازدهی را پایین می آورد. و همچنین عمر ایسیک ماینر های قدیمی کمتر است )

ب – هزینه های جاری

قدرت بالای ایسیک ماینر ها نیازمند تامین برق زیادی بوده از این رو یکی از مهم ترین هزینه های جاری پرداخت صورت حساب های برق می باشد. در ایران برای راه اندازی مزرعه بیت کوین باید مجوز های کامل گرفته شود و در این مجوز ها قید شده برق به صورت آزاد برای مزارع حساب خواهد شد. پس حتما برای ایجاد مزرعه برنامه ی دقیقی بر اساس مصرف ماینر های خود برای پرداخت قبض برق داشته باشید.

نکته دوم احتمال خراب شدن بورد ها ماینر ها می باشد که در ماه ممکن است خرج کوچکی بر روی دست شما بگذارید .

مورد سوم نیز هزینه اینترنت است ، این مزارع بیت کوین برای متصل شدن به استخر های بزرگ نیازمند اینترنت مناسب هستند که هزینه آن به نسبت دیگر مخارج بسیار کم است.

پ – نحوه کسب درآمد

کسب درآمد از مزارع بسیار راحت است ، فقط کافیست ماینر های خود را روشن کرده و به استخر های بزرگ متصل کنید ، این استخر ها بر اساس قدرت ماینر ها و زمان کار آن ها درصدی از بیت کوین کشف شده را به شما اهدا می کنند. و پس از آن می توانید به راحتی در صرافی های موجود آن را نقد کنید. اگر هنوز نمی دانید بیت کوین چیست، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

نحوه کسب درآمد دیگری که در ایران می توان از آن استفاده کرد ، اجاره محل ماینر ها می باشد ، به این صورت که از کسانی که ماینر دارند دعوت می کنید تا ماینر های خود را در مزرعه شما قرار دهند و شما به ازای هر ماه می توانید مبلقی از آن ها اجاره دریافت کنید.

2- تهیه مکان مناسب

راه اندازی مزرعه بیت کوین

پس از تحقیقات اولین گام برای شروع فارم بیت کوین ، خرید یا اجاره مکان مناسب می باشد ، مکان مناسب برای راه اندازی مزرعه بیت کوین باید ویژگی های زیر را داشته باشید:

  • متراژ بالا
  • برق سه فاز : به علت نیازمند بودن ماینر ها به برق زیاد باید حداقل یک کنتور برق سه فاز در محل وجود داشته باشد.
  • سقف بلند : سوله های بزرگ مکان مناسبی برای این کار هستند زیرا گرمای حاصل از مایننیگ راحت تر خارج می شود و از گرم شدن دستگاه ها پیشگیری خواهد کرد.
  • خارج از شهر : به علت سر و صدای زیاد ماینر ها بهتر است این مزارع از منازل مسکونی دور باشد زیرا صدای زیاد آن برای همسایه مشکل ساز خواهد شد.
  • سرد بودن منطقه : به علت تولید حرارت زیاد توسط ماینر ها ، انتخاب محل مناسب در مناطق سرد باعث کاهش هزینه های تهیه شده ، اگر در مناطق گرمسیری مزرعه بیت کوین راه اندازی کنید هزینه های برق به علت نیازمند شدن به کولر های گازی افزایش پیدا خواهد کرد.

3- خرید تجهیزات

برای راه اندازی مزرعه بیت کوین باید تجهیزات و لوازم زیادی تهیه کنید ،برای راه اندازی این گونه فارم ها به علت حجم گرمایی که تولید می کنند نیازمند تهویه و فن های بزرگ و قدرت مند می باشد لذا علاوه بر تجهیزات ضروری مانند ، ایسیک ماینر ، مودم ، روتر ، کابل و … به تجهیزات عظیم تهویه برای مکان مزرعه نیاز دارید.

برای اینکه هزینه و مدل تجهیزات را به خوبی ارزیابی کنید باید با افراد حرفه ای مشورت کنید ، مثلا باید بدانید برای هر ماینر چه مقدار دبی هوا باید فراهم کنید.

یکی از مهم ترین مراحل تاسیس مزرعه بیت کوین انتخاب و خرید تجهیزات ماینینگ درست با بهره وری بالا است ، اگر تجهیزات اشتباهی را انتخاب کنید ، ممکن است کسب و کار ضرر ده داشته باشید. مخصوصا در خرید ماینر تمام جوانب را بررسی کنید ، سایت های زیادی هستند که می توانید از آن ها برای تحقیق در مورد ماینر ها استفاده کنید.

سختی شبکه را ببینید و بر اساس قدرت هر ماینر مقدار درآمد ماهیانه هر ماینر ها با هم مقایسه کنید تا متوجه شوید با توجه به میزان بودجه و برقی که دارید کدام برند برای شما مناسب است.

4 – تامین برق

یکی از مهم ترین نکات برای ساخت و راه اندازی مزرعه بیت کوین تامین انرژی و برق مورد نیاز برای استخراج بیت کوین است ، ماینر ها برق بسیار زیادی مصرف می کنند و همین امر نیز یکی از اصلی ترین معضلات استخراج کنندگان ارز دیجیتال است.

برای تامین برق و گرفتن مجوز باید به اداره برق منطقه خود مراجعه کنید و هزینه های آن را برآورد کنید .

قوانین هر سال تغییر می کند و بسته به سالی که در آن قرار دارید باید فرایند های متفاوتی برای تامین برق انجام دهید. به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که در تابستان و بهار به علت کمبود برق مشکلاتی نظیر قطعی برق خواهید داشت.

5 – نصب و راه اندازی ماینر ها

یکی از مهارت های مورد نیاز آموزش شبکه می باشد که برای نصب و راه اندازی ماینر ها باید از این مهارت استفاده نمود. برای اینکه در هزینه های اینترنت و مودم صرفه جویی کنید باید از روتر هایی با چندین شبکه استفاده کنید وماینر ها را با استفاده از این روتر ها به مودم متصل کنید. برای مشاهده مجموعه آموزش های مرتبط با شبکه، به مرجع معرفی شده در لینک زیر مراجعه کنید.

همچنین آشنایی با استخر های معتبر برای متصل کردن و کانفگ کردن ایسیک ماینر ها ضروری است. باید بهترین استخر های بیت کوین بر اساس پاداش هایی که به شما می دهند را پیدا کنید .

6 – فروش بیت کوین

فروش بیت کوین

خرید و فروش بیت کوین را به راحتی می توانید با صرافی های معتبر انجام دهخید ، به راحتی می توانید بیت کوین های دریافتی خود را به صرافی های مجازی که در سطح نت وجود دارند بفروشید و پول خود را به تومان دریافت کنید.

اگرچه اگر آموزش ارز دیجیتال را دیده باشید می توانید با خرید و فروش و ترید کردن درآمد خود را افزایش دهید. با این حال ترید کردن کمی دشوار است و نیاز به آموزش تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال دارد .
مراجعه به لینک های زیر در زمینه ارزهای دیجیتال به شما توصیه می شود.

اگر علاقه مند به این کار هستید حتما آموزش های حرفه ای که در سایت فرادرس قرار داده شده است را مشاهده کنید و با دید دقیق تر وارد این بازار مالی جذاب و پر ریسک شوید.

نتیجه گیری راه اندازی مزرعه بیت کوین

در بالا تمام مراحل مهم راه اندازی مزرعه بیت کوین را گام به گام توضیح دادیم تا بتوانید راه تر و با دید بهتر این کسب و کار را شروع کنید با این حال تا زمانی که تجربه کافی را کسب نکنید نمی توانید درآمد خوبی از این بیزینس داشته باشید ، به همین دلیل بهترین راه پیش از شروع راه اندازی مزرعه بیت کوین شخصی ، مشورت گرفتن و حضور چند هفته ای در مزرعه های بیت کوین است ، با این کار هم با مشکلات و معضلات روز مره این کسب و کار آشنا می شوید و هم تجربه کافی برای هندل کردن این گونه مجموعه ها را بدست خواهید آورد.

اگرچه بیشتر مواقع این کسب و کار سود ده بوده اما به هیج وجه پیشنهاد نمی کنیم بدون تحقیق و قبول ریسک آن ، کل سرمایه خود را برای راه اندازی مزرعه بیت کوین هزینه کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *