تبلیغات

تبلیغات

5اشتباهی که در زمینه خرید و انتخاب میزبانی سایت نباید انجام بدهیم!

server1

جهت راه اندازی یک وب سایت باید سرور میزبانی یا هاست سایت را از شرکت های ارائه دهنده خدمات وب خریداری کرد، در همین راستا در این مقاله، 5 اشتباهی که در زمینه خرید و انتخاب میزبانی سایت نباید انجام بدهیم را مورد بررسی قرار داده ایم.

خرید و انتخاب میزبانی سایت

میزبانی سایت چیست؟

زمانی که بخواهید یک وب سایت را در بستر اینترنت برای کاربران در دسترس قرار دهید، به میزبانی وب یا هاست نیاز است.

در واقع یک وب سایت باید روی یک سرور میزبان قرار گیرد، اگرچه می توان برای این کار از کامپیوتر شخصی استفاده کرد اما در صورت خاموش کردن کامپیوتر یا قطع اینترنت، سایت از دسترس کاربران خارج خواهد شد.

بنابراین لازم است که وب سایت در بستر یک میزبانی وب راه اندازی شود که این کار با خرید هاست مناسب از شرکت های هاستینگ انجام می شود.

انواع میزبانی سایت عبارتند از:

  • میزبانی اشتراکی:

در این نوع میزبانی، یک سرور ب چندین بخش تقسیم می شود و در اختیار هزاران کاربر قرار می گیرد، در این حالت پهنای باند، منابع و حجم فضای میزبانی به صورت مشترک مورد استفاده کاربران قرار می گیرد.

 میزبانی اختصاصی امنیت و پایداری پایینی دارد، همچنین کاربر در تعداد وب سایت هایی که می تواند روی سرور اضافه کند، محدودیت دارد.

  • میزبانی اختصاصی:

در میزبانی اختصاصی، یک سرور با تمام منابع ،پهنای باند و فضای آن به مدیر سایت اجاره داده می شود، از این رو قیمت آن بسیار بالا است.

امنیت بالا، بهترین عملکرد و امکان شخصی سازی کامل و بهینه سازی متناسب با نیازهای کاربران از ویژگی های این نوع میزبانی سایت است.

  • میزبانی مجازی:

میزبانی مجازی شبیه به میزبانی اشتراکی است اما قابلیت های بسیار بیشتری دارد.

در میزبانی مجازی، سرور به چند قسمت معدود تقسیم می شود و تعداد کاربران استفاده کننده از آن نیز بسیار کمتر از میزبانی اشتراکی است.

سرور مورد استفاده کاربران در میزبانی مجازی یکسان است اما پیکربندی هر سرور، اختصاصی می باشد.

  • میزبانی ابری:

در این نوع میزبانی سایت، اطلاعات وب سایت با استفاده از سرورهای مجازی متعدد در نقاط مختلف جغرافیایی قرار می گیرند، در واقع میزبانی به‌ کمک چندین سرور انجام می شود که سبب افزایش پایداری و آپ تایم سایت خواهد شد اما به دلیل پراکندگی منابع، امنیت این نوع میزبانی کمتر است.

  • میزبانی مدیریت شده :

در این نوع میزبانی سایت، شرکت هاستینگ علاوه بر اجاره سرور اختصاصی، پشتیبانی از سایت که شامل؛ به بروزرسانی نرم افزارها و سایر اقدامات مربوط به امنیت سرور است را نیز انجام می دهد.

همچنین بخوانید  بادام درب های ثروت و خوشبختی را به رویم گشود!

خرید و انتخاب میزبانی سایت

 در زمینه خرید و انتخاب میزبانی سایت چه اشتباهاتی را نباید انجام دهیم؟

  • هرگز نباید از شرکت های تازه کار و غیر معتبر خرید هاست را انجام داد زیرا این شرکت ها اگر چه قیمت بسیار پایینی دارند اما مالکیت کامل هاست را در اختیار شما قرار نخواهند داد.
  • انتخاب هاست سایت را با توجه به ویژگی ها و نیازهای سایت خود انجام دهید، هاست ویندوز از سیستم عامل و نرم افزارهای ویژه ویندوز استفاده می کند اما هاست لینوکس از نسخه های مختلف لینوکس پشتیبانی خواهد کرد. اگر به دنبال تهیه و خرید هاست لینوکس هستید حتما مقاله “راهنمای انتخاب هاست لینوکسی مناسب برای میزبانی سایت” را مطالعه کنید.
  • پهنای باند سرور میزبانی وب سایت خود را با توجه به نیاز وب سایت خریداری کنید، پهنای باند نامحدود در آینده هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت زیرا تا زمانی این فضا نامحدود است که فقط فایل های وب سایت در آن آپلود شوند و فایل دیگری در هاست قرار داده نشود.
  • کیفیت سرویس میزبانی سایت را از شرکت هاستینگ خود جویا شوید و حتما بپرسید هنگام از دست خارج شدن سرور، چه ضمانتی جهت بازگرداندن آن وجود دارد.
  • نحوه پشتیبان گیری از اطلاعات سایت توسط شرکت هاستینگ را جویا شوید زیرا هیچ بعید نیست که وب سایت شما در اثر عوامل مختلفی از دسترس خارج شود، از این رو همواره بک آپ گیری توسط شرکت هاستینگ جهت بازگرداندن اطلاعات بسیار مهم خواهد بود.

بک آپ گیری از  سرور میزبانی سایت از جمله نکاتی است که نباید نسبت به آن بی توجه بود.

 

نکاتی که هنگام خرید میزبانی سایت باید به آن توجه کرد!

هنگام خرید هاست سایت توجه به نکات زیر بسیار مهم است؛

  • کیفیت پاسخ دهی پشتیبانی سایت بسیار حائز اهمیت است، وب سایت لازم است 24 ساعته فعال باشد لذا باید هاستی را خریداری کرد که کل هفته و به صورت شبانه روزی توسط تیم فنی باتجربه و کاربلد پشتیبانی شده و پاسخگوی شما باشد.
  • هرگز فریب تبلیغات دروغین مبنی بر هاست و دامنه رایگان را نخورید و همچنین یک هاست را به دلیل ارزان تر بودن آن خریداری نکنید.

برآورده کردن نیازهای یک وب سایت نیازمند صرف کردن هزینه های خاص خود است، انتخاب یک هاست باکیفیت بهتر از انتخاب یک هاست ارزان قیمت است تا در آینده مجبور نشوید تا سایت را به هاست بهتری منتقل کنید.

  • از آنجا که دوره تست رایگان روش مناسبی جهت سنجش امکانات و کیفیت خدمات یک شرکت هاستینگ است لذا هنگام خرید میزبانی سایت به وجود دوره تست رایگان قبل از خرید هاست دقت کنید.
همچنین بخوانید  تازه ترین قیمت گوشی ‌های آیفون در ایران

شرکت های هاستینگی که دوره تست رایگان ارائه می دهند، از کیفیت خدمات خود مطمئن هستند و می توانند مشتریان خود را در حد مطلوب راضی نگه دارند.

  • تنوع سرویس های شرکت هاستینگ بسیار مهم است زیرا ارائه سرویس های متنوع و به روز، با شرایط مختلف (از نظر قیمت و فنی ) بیانگر گسترده بودن کار شرکت دارد.

خرید میزبانی سایت

جمع بندی:

خرید میزبانی سایت یا همان سرور هاست نیازمند داشتن آگاهی های لازم در این زمینه است، چنانچه در این خصوص به میزان کافی اطلاعات و دانش ندارید بهتر است انتخاب هاست مناسب سایت خود را به شرکت های معتبر و باسابقه فروش هاست واگذار کنید.

هاست کارآمد و متناسب با نوع وب سایت در جذب کاربران، رضایت کاربران و رونق کسب و کار وب سایت بسیار موثر می باشد، از این رو انتخاب بهترین میزبانی سایت بسیار حائز اهمیت می باشد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *