تبلیغات

تبلیغات

بهترین ابزار های ساخت کادر تصویر یا فریم عکس در گوشی و کامپیوتر

frame

در این مقاله از سایت تک تیپ قصد معرفی نرم افزار های ایجاد کادر تصویر با گوشی و کامپیوتر را داریم. در ادامه ابزار های حرفه ای معرفی می کنیم که بتوانید بدون هزینه می توانید از آن ها استفاده نمایید.

با استفاده از این نرم افزارها می توانید به راحتی عکس های خود را با افزودن کادر ، سفارشی کنید. این نرم افزارهای رایگان کادر های زیادی برای مناسبت های مختلف (تولد ، مهمانی و …) با سبک های مختلف ارائه می دهند. دیگر با این نرم افزار ها نیازی به آموزش فتوشاپ نخواهید داشت و به راحتی می توانید کادر های زیادی را به تصاویر خود اضافه نمایید.

اکثر نرم افزار های معرفی شده شامل کادر های از پیش تعریف شده ای هستند که می توانید به راحتی روی عکس های خود اعمال کنید.

با این حال ، برخی از نرم افزارها امکان ایجاد فریم های سفارشی نیز به شما خواهند داد. می توانید فریم های سفارشی را با استفاده از ابزارهایی مانند عرض و رنگ حاشیه داخلی ، عرض و رنگ حاشیه بیرونی و تغییر اندازه قاب ایجاد کنید.

اکثر این نرم افزارها ویرایشگر عکس هستند که به شما اجازه می دهند جلوه ها ، فیلترها ، متن ، برچسب ها و موارد دیگر را به راحتی به عکس های خود اضافه کنید.

یکی از بهترین آموزش های زبان فارسی که به طور کامل کار کردن با نرم افزار های گرافیک را توضیح داده است آموزش ساخت بنر فتوشاپ در فرادرس است که از صفر تا صد نحوه ایجاد بنر های تبلیغاتی را توضیح داده است.

ساخت کادر تصویر در ویندوز

برنامه های ویندوزی زیادی همچون فتوشاپ وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها کادر های جذابی به عکس های خود اضافه کنید. در زیر بهترین نرم افزار ها را معرفی نموده ایم.

 

1- نرم افزار AKVIS Frames

نرم افزار AKVIS Frames

AKVIS Frames یک نرم افزار کاملا رایگان برای ویندوز است. این یکی از ساده ترین نرم افزارهای ایجاد کادر عکس است. در این نرم افزار 10 فریم پیش فرض وجود دارد که به صورت رایگان می توانید از آن ها استفاده کنید. اما قاب های زیاد دیگری نیز برای دانلود قرار داده شده است که با هزینه های کم می توانید آن ها را خریداری نمایید.

به غیر از افزودن فریم به عکس های شما ، این نرم افزار هیچ ویژگی دیگری برای افزایش یا بهینه سازی ظاهر تصاویر شما ارائه نمی دهد. یکی از ویژگی های چشمگیر این نرم افزار این است که علاوه بر فرمت های تصویری دوربین های برند مانند Canon ، Olympus ، Panasonic و Kodak ، از انواع فرمت های تصویری محبوب نیز پشتیبانی می کند. فرمت های تصویری پشتیبانی شده شامل فرمت Canon Raw (.crw) ، Olympus Raw (.orf) ، PNG ، JPEG و TIFF است.

افزودن یک کادر به تصویر در این نرم افزار آسان است. ابتدا تصویر را با این نرم افزار باز کنید. سپس قاب را از پایین سمت راست انتخاب کنید. پس از آن می توانید تصویر ساخته شده را با فرمت های PNG ، PS ، PSD ، MP ، JPG یا TIFF در کامپیوتر خود ذخیره نمایید.

لینک دانلود

2- نرم افزار GoodFrame

نرم افزار GoodFrame

GoodFrame یکی دیگر از نرم افزارهای رایگان ایجاد کادر تصویر برای پلتفرم ویندوز می باشد. می توانید از آن برای افزودن فریم ها و آرم ها به تصاویر خود استفاده کنید.

قسمت کادر این نرم افزار دارای پنج فریم مختلف است: سیاه ، سفید ، سیاه و سفید ، صورتی گرد و آبی شفاف گرد.

این فریم های از پیش تعریف شده را می توان با این نرم افزار سفارشی کرد. این نرم افزار به شما امکان می دهد ویژگی های کادر مانند ضخامت ، کدورت ، شعاع  و رنگ را تغییر دهید. و به عنوان کادر پیش فرض ذخیره نمایید.

3- نرم افزار Picture Frame Wizard

نرم افزار Picture Frame Wizard

این نرم افزار بیشتر برای کاهش اندازه تصویر استفاده می شود تا برای ایجاد کادر تصویر با این حال قسمت کادر تصویر نیز برای ایجاد قاب های عکس مناسب است.

بهینه سازی تصاویر با استفاده از برگه “Tools” انجام می شود ، که به شما امکان می دهد عرض و ارتفاع تصویر را به صورت دستی تغییر دهید.

همه ویژگی های مربوط به کادر ها در سربرگ Fun Frames وجود دارد که شامل 150 قاب عکس است. علاوه بر کادر ها ، می توانید خطوط ، متن ، جلوه های fx ، فیلترها و موارد دیگر را نیز به تصویر خود اضافه کنید.

 برای افزودن فریم فقط کافیسن کادر مورد نظر را درگ ( کلیک چپ را فشار داده و نگه دارید ) کرده و روی تصویر بکشید و رها کنید. حال ، اگر می خواهید جلوه ها و فیلترها را نیز به تصویر خود اضافه کنید ، از گزینه FX استفاده کنید. در قسمت FX می توانید به صورت دستی پارامتر هایی مانند روشنایی ، کنتراست و اشباع رنگ را تغییر دهید.

لینک دانلود

4- نرم افزار آدوبی فتوشاپ

نرم افزار آدوبی فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ یکی از محبوب ترین و پر کاربرد ترین نرم افزار ویرایشگر تصویر می باشد. آموزش فتوشاپ و طراحی و گرافیک در ایران بسیار گسترده شده است و اگر علاقه مند به کار های گرافیکی هستید بهترین انتخاب می باشد.

این نرم افزار کاملا حرفه است و شاید کمی کار کردن با آن برای افراد مبتدی سخت باشد به همین دلیل دیدن آموزش های حرفه ای می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

یکی از سایت هایی که به صورت حرفه ای انواع بخش های فتوشاپ را به صورت رایگان و پولی آموزش داده است ، سایت فرادرس می باشد که برای این کار از بهترین اساتید حوضه گرافیک بهره گرفته است.

با مراجعه به سایت فرادرس و جستجوی عبارت فتوشاپ می توانید آموزش طراحی بنر تبلیغاتی در فتوشاپ ، آموزش فتوشاپ سه بعدی و … را مشاهده کنید و بر اساس نیاز خود یکی از این مجموعه های آموزشی را خریدار کنید.

5- نرم افزار Paint.net

Paint.net یک برنامه محبوب ویرایش تصویر برای ویندوز است. که معمولا به عنوان نرم افزار برش عکس استفاده می شود . اما افزونه تولید کادر نیز دارد که باید آن را دانلود نمایید.

Paint.net از فرمت های مختلف تصویر مانند GIF ، JPG ، PNG ، TIFF و غیره پشتیبانی می کند. بنابراین ، یک تصویر پشتیبانی شده را وارد کرده و منوی فریم را باز کنید.

در منوی فریم ، هشت حالت کادر پیش فرض وجود دارد که می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. پس از انتخاب حالت قاب ، با گزینه های سفارشی سازی کادر مانند فاصله لبه ، عرض حاشیه خارجی ، عرض حاشیه داخلی ، عرض لبه میانی و غیره را می توانید تغییر دهید پس از اعمال تغییرات لازم ، روی OK کلیک کنید تا کادر روی عکس اعمال شود.

این نرم افزار رایگان به عنوان ویرایشگر تصویر ، بسیاری از امکانات ویرایش تصویر را به شما می دهد که از ان امکانات نیز می توانید استفاده کنید. فقط پیش از آن باید آموزش Paint را دیده باشی تا بتوانید به نحوی صحیح از امکاناتش استفاده کنید.

6- نرم افزار PhotoScape

نرم افزار PhotoScape

PhotoScape یک نرم افزار رایگان ویرایش عکس برای ویندوز بوده و دارای کادر های مختلفی است که می توانید به عکس های خود اضافه کنید ، بنابراین می توانید از آن به عنوان نرم افزار قاب عکس نیز بهره بگیرید.

این نرم افزار یکی قسمت ویژه دارد که امکان دادن یک کادر به چند تصویر به صورت همزمان را دارید. اگر می خواهید در یک لحظه 10 الی 20 تصویر را با یک کادر زیبا کنید این نرم افزار را انتخاب کنید.

رابط کاربری این نرم افزار رایگان ساده می باشد و استفاده از آن بسیار راحت است و چندین نوع مختلف کادر زیبا برای استفاده شما قرار داده شده است.

اگر برای یک ابزار برای ویرایش تصویر و کادر بندی می خواهید این نرم افزار برای شما مفید نخواهد بود زیرا هیچ فیلتری برای ویراش تصاویر در آن وجود ندارد.

لینک دانلود

ساخت کادر تصویر در گوشی اندروید

در ادامه چند نرم افزار تولید کادر تصویر مختص سیستم عامل های اندروید را معرفی می کنم تا با استفاده از گوشی نیز بتوانید کادر های جذابی برای تصاویر خود بسازید.

7- نرم افزار Photo Frame

نرم افزار Photo Frame

نرم افزار Photo Frame دارای 25 کادر مختلف و جذاب است که امکان استفاده رایگان از هر کدام را به شما قرار می دهد. استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است و نیازی به اموزش دیدن ندارد. این ابزار فقط برای انداختن کادر بر روی تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد.

در این ابزار امکان قرار دادن استیکر های جذاب و خنده دار وجود دارد که میتوانید از آن ها استفاده کنید. همچنین چند فیلتر محدود نیز برای ویرایش عکس ها در این ابزار موجود است.

8- نرم افزار ( کادر آلتیمیت ) Photo Frames Unlimited

ساخت کادر با نرم افزار Photo Frames Unlimited

اگر نیاز به انتخاب کادر های چشم نواز برای تصاویر دارید ، نرم افزار Photo Frames Unlimited بهترین نرم افزار برای ایجاد حاشیه عکس است. در حالی که این برنامه مجموعه ای عالی از کادر ها را ارائه می دهد ، فیلتر های زیادی برای استفاده ندارد.

با این حال ، این نرم افزار یک گزینه عالی برای کسانی است که دوست دارند کلاژ طراحی کنند زیرا الگو های جذاب زیادی در این نرم افزار وجود دارد.

علاوه بر استفاده از الگوهای موجود ، می توانید الگوهای جدید را نیز طراحی کنید. ابزارهای سفارشی سازی زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند پروژه خود را منحصر به فرد کنید.

اگر دوست دارید یک ویرایشگر خوب در گوشی تلفن همراه خود داشته باشید Photo Frames Unlimited یک انتخاب عالی خواهد بود. همچنین در این ابزار یک ویژگی جذاب به نام Flip وجود دارد که می توانید تصویر را برعکس نمایید.

لینک دانلود

9- نرم افزار ایجاد کادر InFrame

نرم افزار InFrame

InFrame یک برنامه کاربردی برای ویرایش تصویر اندرویدی است. علاوه بر افزودن کادر های زیبا ، می توانید از آن برای سایر کارهای ویرایش تصویر نیز استفاده کنید.

توسعه دهندگان این نرم افزار کادر های زیبا و خیره کننده و فیلترهای مفید را قرار داده اند. تا دیگر نیازی به ویرایش تصویر در فتوشاپ نداشته باشید.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید این نرم افزار علاوه بر کادر قسمت های دیگری نیز همچون ، برش ، افکت ، فیلتر و … نیز دارد که می توانید برای ویرایش تصویر ها از این آپشن ها استفاده کنید.

10- نرم افزار Canva

نرم افزار کادر ساز Canva

این نرم افزار یکی از محبوب ترین نرم افزار های ویرایشگر تصویر برای موبایل می باشد که هم دارای نسخه اندروید است و هم آی او اس و علاوه بر امکانات ایجاد کادر ویژکی های دیگری نیز دارد.

این نرم افزار یکی از بهترین ابزار های برای ویرایش و تولید تصاویر اینستاگرام می باشد. این نرم افزار ویژگی های دیگری برای ویرایش تصویر ، ساخت آرم ، ساخت موشن لوگو و … دارد که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید.

آموزش بهترین روش ساخت کادر تصویر

بهترین روش ساخت کادر تصویر استفاده از نرم افزار های حرفه ای گرافیک نظیر ، فتوشاپ ، ایندیزاین ، کورل و … می باشد. این نرم افزار های اجازه ساخت کادر به صورت کامل شخصی سازی شده را می دهند.

آموزش این نرم افزار ها به علت چند کاره بودن و امکانات زیاد کمی دشوار است اما سایت فرادرس آموزش ها از صفر تا صد این مجموعه نرم افزار های را تولید کرده است که می توانید با مراجعه به سایت و جستجو اسم نرم افزار آموزش های حرفه ای آن را مشاهده نمایید.

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *