تبلیغات

تبلیغات

معرفی انواع شغل های مرتبط با رشته گرافیک به همراه پیش نیازهای هر کدام

graphic

در این مقاله شغل های مرتبط با رشته گرافیک را بررسی می کنیم و روش های آموزش فتوشاپ و طراحی و گرافیک را برای ورود به این مشاغل توضیح می دهیم.

تخصص در زمینه طراحی گرافیک می تواند راهی هیجان انگیز برای ترکیب هنر ، فناوری و ارتباطات باشد. این متخصصان در بسیاری از پروژه ها در زمینه های مختلف ، از جمله بازاریابی ، تبلیغات ، انتشارات ، طراحی سایت و ارتباطات دیجیتال مورد نیاز هستند. با شروع جستجوی شغل های مرتبط با رشته گرافیک ، درک آینده شغلی و آنچه در موقعیت های مختلف اتفاق می افتد جذاب است.

کار طراح گرافیک چیست؟

شغل های مرتبط با رشته گرافیک

طراحان گرافیک برای انواع مختلفی از جمله طراحی آرم شرکت ها ، طراحی ظاهر وب سایت ، طراحی گرافیک لباس ها ، طراحی جلد کتاب ، گرافیک بازی ، کتابچه راهنمای محصول و … فعالیت می کنند.

این متخصصان باید از رنگ شناسی ، ساختار تصویر ، انواع فونت و بسیاری از اصول هنری دیگر آگاهی خوبی داشته باشند تا قوی ترین و جذاب ترین طرح ها را ارائه دهند . همچنین این افراد باید تسلط کافی بر نرم افزار های رایانه ای که مختص رشته گرافیک می باشند ( همچون فتوشاپ ، کورل دراو و … ) داشته باشند.

طراحی گرافیک باید به طور کلی به مهارت ها و مدارک زیر آشنا باشد.

  • قابلیت های طراحی رایانه
  • خلاقیت و نوآوری
  • ارتباطات
  • درک مخاطب هدف
  • تسلط بر نرم افزارهای طراحی رایانه (CAD) ، از جمله Adobe Photoshop ، Illustrator ، Dreamweaver ، InDesign ، Corel Graphics Suite

طراح گرافیک باید فردی هنرمند باشد و دارای ذوق ویژه هنری باشد تا بتواند طرح های جذاب و منحصر به فرد خلق کند. اگرچه آموزش هنر کمی غیر ممکن به نظر برسد و به نظر هنر یک استعدادی ذاتی است ، با این حال به نظرم هر شخص هنر مخصوص به خود را دارد و باید کشف کند.

برای این کار می توان آموزش های گرافیک و هنر را دنبال کرد. سایت فرادرس انواع آموزش های هنری را با هزینه بسیار اندک قرار داده است که می توان با استفاده از آن ها استعداد هنری خود را کشف نمود.

تجربه کاری طراحان گرافیک

یکی از پیش نیاز های ورود به شغل های مرتبط با رشته گرافیک داشتن سابقه کاری و نمونه کار حرفه ای است. این موارد در پیدا کردن شغل مناسب بسیار مهم است.

فقط تعداد کمی از فارغ التحصیلان گرافیک فقط با داشتن مدرک دانشگاهی ، شغل پیدا می کنند. کارآموزی روش رایج تری برای یافتن کار و کسب تجربه ، ایجاد ارتباط و افزایش مهارت است.

شرکت در مسابقات و نمایشگاه های مربوطه می تواند به شما در بهبود مهارت و ایجاد ارتباط برای بدست آوردن کار کمک کند.

مهم ترین شغل های مرتبط با رشته گرافیک کدامند؟

افراد دارای مدرک مرتبط با طراحی گرافیک می تواند برای انواع مختلفی از جایگاه های شغلی مورد استفاده قرار بگیرند. به همین دلیل بهترین شغل برای هر طراح گرافیک بستگی به علایق ، مهارتها ، اهداف شغلی و … دارد.

طراحی گرافیک گاهی به عنوان یک رشته واحد در نظر گرفته می شود ، اما در واقع رشته های زیادی در این رشته وجود دارد. برخی از طراحان گرافیک عمومی هستند و ممکن است روی انواع مختلفی از پروژه ها کار کنند ، در حالی که دیگران در انواع خاصی از طراحی گرافیک تخصص دارند.

در زیر انواع موقعیت های شغلی تحصیل کرده رشته گرافیک را بیان می کنیم.

1- ویرایشگر تصویر

ویرایشگر تصویر

ویرایشگران عکس با تصاویر واقعی کار می کنند تا تصاویر را تنظیم ، رنگ آمیزی یا ترکیب کنند تا تصویر نهایی مورد نظر را ایجاد کنند. ویرایش تصویر می تواند به سادگی تنظیم نور و تعادل رنگ روی عکس یا تغییر رنگ لباس یا افزودن اطلاعات لوگو یا بنرها به تصویر باشد.

مشاغلی که بر ویرایش عکاسی سر و کار دارند ، کمتر بر طراحی گرافیکی تمرکز می کنند ، با این حال نیاز به دانش کامل Photoshop که به راحتی با یک ساعت دیدن آموزش فتوشاپ و تمرین و تکرار می توان خود را برای این شغل آماده نمود. اغلب برای شرکت ها سودمند است که طراحی را استخدام کنند تا تصاویر را با تغییر رنگ ، تنظیم و نوردهی بتوانند زیبایی تصویر را افزایش دهند.

این افراد عکس ها را مورد بررسی قرار داده ، انتخاب نموده و ویرایش می کنند به این صورت که ابتدا تصاویر مربوطه را شناسایی کرده و سپس عکس های شناسایی شده را ویرایش می کنند تا جذاب تر شوند و آن ها را در چیدمان مناسب قرار می دهند. ویرایشگران تصویر همچنین پروژه های مورد نیاز را به عکاسان اعلام می کنند .

2- طراح گرافیک پوشاک

طراح گرافیک پوشاک

طراحی گرافیک پوشاک یکی از شغل های مرتبط با رشته گرافیک است و با طراحی لباس تفاوت دارد. و فقط وظیفه گرافیک زدن پوشاک بر عهده آن ها می باشد.

طراحان گرافیک لباس ظاهر منحصر به فرد اصلی را برای لباس ایجاد می کنند. آن ها درک روشنی از مشتریان دارند و در گرافیک و جذابیت بصری برای ایشان رقم خواهند زد. همچنین انواع مختلفی از تصاویر و گرافیک ها را بر اساس فونت ها برای چاپ روی پیراهن ها طراحی می کنند.

این طراح گرافیک با برنامه CAD برای طراحی گرافیک که مقیاس متناسب با الگو های لباس دارد ، کار می کند. و باید رنگ به روشی ساده و در عین حال خلاق عمل کنند ، زیرا چاپ رو پوشاک اغلب به هشت رنگ یا کمتر محدود می شود.

برای ورود به شغل طراح گرافیک پوشاک ، مدرک کارشناسی در زمینه طراحی گرافیک و تجربه قبلی در زمینه طراحی گرافیک مورد نیاز است . و داشتن سابقه و تجربه در زمینه پوشاک از اهمیت بالایی برخوردار است.

3- طراح لوگو

طراح لوگو

طراحان لوگو ، گرافیک یا نمادهای جذابی را برای نمایندگی یک شرکت ، محصول ، مارک یا خدمات خلق می کنند. این گرافیست ها باید انسان های خوش ذوق و خلاقی باشند و دارای اطلاعات بالا و یا تحقیق در زمینه مورد نظر داشته باشند. این طراح رنگ ها و اشکال منحصر به فردی را مختص به هویت برند شرکت یا محصول انتحاب می کنند و با جذابیت بالا طراحی می کنند. طراحان لوگو همچنین باید از طرح های دیگر اطلاع داشته باشند تا کپی و مشابه آن ها لوگو طراحی نکنند.

طراحی لوگو به صورت حرفه ای یکی از شغل های مرتبط با رشته گرافیک است که درآمد جذابی دارد و اگر در این کار حرفه ای شوید درآمد 100 میلیونی می توانید داشته باشید.

شرایط کار طراح لوگو بسته به شرکت متفاوت است ، اما مدرک کاردانی یا کارشناسی در زمینه طراحی گرافیک معمولاً مورد نیاز است. توانایی های تصویرسازی قوی و درک تبلیغات و برندینگ از ضروریات یک طراح لوگو می باشد. طراحان لوگو می توانند به صورت فریلنسری یا تمام وقت برای یک آژانس تبلیغاتی کار کنند ، که در هر دو به نمونه کار های قوی نیاز دارند.

4- طراحی بازاریابی و تبلیغات

بازاریابی و طراحی گرافیک تبلیغات ، چه به صورت آنلاین و چه به صورت چاپی ، عنصر کلیدی استراتژی تبلیغاتی هر شرکتی است.

از آنجا که هدف بازاریابی و تبلیغات تشویق مصرف کنندگان برای خرید یا ثبت نام برای محصولات و خدمات است ، طراحان گرافیک که در این زمینه ها کار می کنند نیاز به درک جامعی از روانشناسی رفتاری در مورد رفتار خرید دارند.

طراحان تبلیغاتی از طرح های گرافیکی ، طرح ها و عکس ها برای موارد بازاریابی استفاده می کنند و سعی می کنند مواردی را استفاده کنند که از نظر بصری برای برندها و مشاغل جذاب است.

این افراد بیلبوردها ، آگهی های مجله ، تبلیغات وب سایت و سایر مطالب تبلیغاتی درخواست شده را ایجاد می کنند و معمولا برای ایجاد مفاهیم اولیه بر اساس استراتژی های بازاریابی و روابط عمومی ، از نرم افزار CAD استفاده می کنند .

طراحان گرافیک متخصص در تبلیغات و بازاریابی باید در موارد زیر نمونه طراحی های جذاب و کارامدی داشته باشند تا بتوانند با عنوان شغلی طراحی تبلیغات ، فعالیت کنند. این موارد به شرح زیر می باشد :

  • تبلیغات چاپی و دیجیتال
  • طراحی کارت ویزیت
  • گرافیک شبکه های اجتماعی
  • طراحی کاور هنری برای پادکست
  • بنر
  • طراحی گرافیک ایمیل مارکتینگ
  • طراحی جزوه و پوستر
  • طراحی تابلو تبلیغاتی

5- طراحی وب و رابط کاربری

طراحی وب و رابط کاربری

طراحان وب و رابط کاربری باید برای وب سایت ها و برنامه ها طرح های گرافیک جذابی تولید کنند و برای اینکار می بایست درک درستی از اصول طراحی ، تجربه کاربری و مقداری هم اصول کد نویسی داشته باشند و آموزش طراحی سایت را پشت سر بگذرانند.

اگرچه طراحان وب و رابط کاربری واقعاً نمی توانند کد نویسی انجام دهند ، اما درک قابلیت ها و محدودیت های کد نویسی سرعت طراحی و کیفیت را افزایش می دهد و درگیری با تیم برنامه نویس را کاهش می دهد.

اگر یک طراح گرافیک متخصص در طراحی وب یا رابط کاربری هستید ، می توانید در پروژه هایی مانند ایجاد صفحات فرود ، وب سایت های بازاریابی ، طراحی پلن های قیمتی یا سایت های وردپرس کار کنید.

اگر به خلاقیت خود ایمان دارید با آموزش وردپرس و المنتور می توانید به راحتی بدون کد نویسی و فقط با خلاقیت گرافیکی خود سایت های حرفه ای طراحی کنید و درآمد جذابی در ماه داشته باشید.

6- طراح فونت و لوگو تایپ

طراح فونت و لوگو تایپ

یک ویژگی طراحی گرافیکی که اغلب نادیده گرفته می شود ، طراحی فونت و لوگو تایپ است. این طراحان گرافیک همه چیز را از فونت ها و حروف تایپ گرفته تا طرح های دست نویس ایجاد می کنند.

طراحان حروف و لوگو تایپ باید به طور کامل بر اصول تایپوگرافی تسلط داشته باشند و از چگونه اثر گذاری مفاهیمی مانند کرنینگ ، ارتفاع خط ، خوانایی مطلع باشند.

طراحان لوگو تایپ معمولاً چیزهایی مانند آرم ، آگهی ، نقاشی دیواری و … ایجاد می کنند. آن ها می توانند طرح ها را به صورت دستی یا دیجیتالی با استفاده از نرم افزار های گرافیکی تولید نمایند.

از سوی دیگر ، طراحان فونت معمولاً بیشتر بر ایجاد فونت تمرکز می کنند ، فونت های ایرانی مانند ، ایرانسنس ، نازنین ، یکان و … توسط متخصصان این رشته تولید شده است.

7- تصویرگر گرافیکی

تصویرگری مهم ترین و سخت ترین شغل های مرتبط با رشته گرافیک می باشد. وقتی به تصویر گری فکر می کنید ، نقاش ها به ذهن شما خطور خواهند کرد ، اما در عصر جدید شغلی به نام تصویرگری گرافیکی وجود دارد که استفاده های زیادی برای تولید تصاویر وبلاگ ها ، تصاویر محصولات به صورت گرافیکی ، گرافیک بازی ها و … دارد.

برای ورود به این عرصه باید ذوق و هنر بالایی داشته باشید تا بتوانید گرافیک های جذابی خلق کنید. درآمد این رشته بسیار مناسب است و افراد کمی می توانند در این شغل موفق باشند.

8- طراح اینفوگرافیک

طراح اینفوگرافیک

طراحان اینفوگرافیک باید درک کاملی از نحوه نمایش دقیق داده ها و نحوه درک آن ها داشته باشند.

نقش طراحی گرافیکی در طراحی اینفوگرافیک به این معنی است که باید نحوه کار با مجموعه داده های بزرگ را بشناسد و آن ها را با گرافیکی جذاب و قابل هضم برای همه ایجاد کنند.

اینفوگرافیک به دو بخش ساختار اطلاعات و تصویرگری تقسیم می شود که متخصص این کار باید در هر دو موضوع مسلط باشد.

در ایران متخصص صرف طراحی اینفوگرافیک وجود ندارد و معمولا گرافیک کار های آگاه به تبلیغات و بازاریابی ، این طرح ها را ایجاد می کند.

9- معلم گرافیک

یکی از شغل هایی که تقریبا در تمام رشته ها وجود دارد ، تدریس می باشد. اگرچه در ایران معلمی حقوق زیادی ندارد اما وجود پلتفرم هایی مانند فرادرس که محیطی برای تدریس آنلاین فراهم نموده است در افزایش حقوق و درآمد مدریسن انواع رشته ها نقش بزرگی داشته است.

اگر علاقه مند به تدریس آنلاین هستید و یا می توانید به عنوان یک طراح گرافیم آموزش های نرم افزار و … مرتبط با رشته گرافیک تولید کنید ، می توانند از قسمت تدریس در فرادرس با این مجموعه ارتباط بر قرار کرده و روش ها و پلن درآمدی تولید آموزش های آنلاین را مشاهده کنید.

 

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *