تبلیغات

تبلیغات

آموزش پایتون پیشرفته و روش های یادگیری حرفه ای آن

python

آموزش پایتون پیشرفته برای کسانی که آموزش ابتدایی پایتون را دیده باشند و تجربه کار کردن با چند فریم ورک پایتون را داشته باشند ، توصیه می شود . پایتون پیشرفته برای ارتقاء موقعیت های شغلی بسیار مهم است و شما را به عنوان یک سینیور برنامه نویسی ، مطرح خواهد نمود.

به علت اینکه این زبان برنامه نویسی ، بسیار ساده بوده پیشرفت در آن نیز سریع تر اتفاق می افتد. اما برای یادگیری پایتون پیشرفته باید حتما چند پروژه مختلف را تجربه نمایید. و اگر می خواهید در آینده نیز به عنوان یک برنامه نویس حرفه ای مطرح شوید باید آموزش هوش مصنوعی پایتون را نیز پشت سر بگذارید.

برای شروع در یادگیری هر زبان برنامه نویسی و کسب مهارت در برنامه نویسی کامپیوتر باید درک درستی از نحوه آموزش آن زبان داشته باشید. زیرا هر زبان برنامه نویسی با گذشت زمان کاملتر می شود ، کتابخانه های جدیدی ایجاد می کند و ابزارها پیشرفته تر خواهد شد .

این زبان برنامه نویسی به علت مولتی پلتفرم بودن استفاده های زیادی در تولید و توسعه برنامه های ویندوزی ، موبایل و تحت وب دارد. این زبان برنامه نویسی برای کسانی که علاقه مند به هک و نفوذ هستند بسیار کاربردی بوده و به علت داشتن هوش مصنوعی موارد استفاده زیادی دارد.

از آنجا که پایتون یک زبان برنامه نویسی پایدار ، انعطاف پذیر و ساده است ، برای انواع پروژه های یادگیری ماشین (ML) و هوش مصنوعی (AI) مناسب است.

چگونگی آموزش پایتون

چگونگی آموزش پایتون

برای اینکه پایتون پیشرفته را به صورت حرفه ای فرا بگیرید باید با ساختار ، مبانی و مفاهیم اولیه پایتون آشنا شده و سپس با آموزش اولیه و با کیفیت مسیر اصلی خود را در یادگیری پایتون هموار نمایید. برای این کار باید به ترتیب با موارد زیر آشنایی پیدا کرده و در مسیر آموزش های خود از آن ها استفاده کنید.

یادگیری مبانی اولیه پایتون

ابتدا باید با نصب پایتون بر روی سیستم خود شروع کنید. کافی است به سایت رسمی پایتون بروید ، آخرین نسخه را بارگیری کنید. پس از نصب ، می توانید از فریم ورک های ساده برای نوشتن و اجرای کد پایتون استفاده کنید.

اگر برای نصب پایتون به مشکل خورده اید می توانید از آموزش نصب پایتون استفاده کنید تا بدون مشکل و در سریع ترین زمان ، پایتون را بر روی ویندوز نصب نمایید.

شناخت ساختار اصلی پایتون

در بیشتر زبان های برنامه نویسی ، به مانند پایتون ، از ساختار شرطی برای کنترل جریان برنامه استفاده می شود. قبل از شروع یادگیری پایتون باید با ساختار های اصلی این زبان آشنا شوید تا بتوانید درک درستی از شیوه توسعه برنامه های کاربردی با این زبان داشته باشید.

شناخت توابع پایتون

این زبان نیز مانند سایر زبان های برنامه نویسی شامل توابع زیادی شده است که کار کردن با آن را راحت تر نموده است و می تواند روند توسعه برنامه ها را تسریع بخشد.

توابع نیز نقش مهمی در برنامه نویسی پایتون ایفا می کنند. به زبان ساده ، می توان یک نام برای یک کار خاص را به کمک توابع مشخص کرد و با فراخوانی آن نام ، وظیفه مورد نظر را اجرا نمود. پس اگر قصد یادگیری پایتون پیشرفته را دارید باید با توابع آن نیز آشنا شده و تجربه کافی از استفاده کردن از این موارد داشته باشید.

اگرچه آشنایی با توابع پایتون برای توسعه برنامه ها بسیار کمک کننده خواهد بود با این حال آموزش شی گرایی در پایتون نیز می تواند شما را در توسعه برنامه های به روز کمک نمایید و سرعت برنامه نویسی با زبان پایتون را افزایش دهد.

در این آموزش ها مفاهیمی همچون کلاس، ارث بری، پلی مورفیسم و … آورده شده است که دانشجویان را با ذکر مثال های کاربردی به خوبی با آن ها آشنا خواهد کرد و مسیر پیشرفت در برنامه نویسی پایتون را برایشان هموار خواهد نمود.

آشنایی با کتابخانه های پایتون پیشرفته

آشنایی با کتابخانه های پایتون پیشرفته

اگر می خواهید پایتون پیشرفته را به صورت کامل آموزش ببینید باید کتابخانه های اصلی و پر کاربرد آن را بشناسید تا در صورت نیاز از آن ها استفاده کنید.

کتابخانه های پایتون کار برنامه نویسان را بسیار راحت کرده و سرعت توسعه برنامه ها را بالا برده است. یکی از مهم ترین کار های برای آموزش برنامه نویسی پایتون ، شناسایی کتابخانه های اصلی و پر کاربرد آن می باشد. اگر کتابخانه ها را به خوبی بشناسید سرعت برنامه نویسی شما افزایش پیدا خواهد کرد و در زمان شما صرفه جویی خواهد شد.

تلاش و پشتکار

علاوه بر اینکه باید موارد بالا را برای یادگیری پایتون پیشرفته به خوبی فرا بگیرید باید با تلاش و پشتکار ، تجربه برنامه نویسی خود را افزایش داده و سعی کنید در ماه چندین برنامه مختلف را توسعه دهید تا هم دستان روان شود و هم با افزایش تجربه از باگ های بوجود آمده پیشگیری نمایید.

برای افزایش تجربه پس از نصب پایتون باید برنامه های کاربردی و آسان را کپی برداری کرده تا بتوانید کم کم برنامه های جدید را توسعه دهید. آموزش برنامه نویسی یک کار زمان بر خواهد بود و با نوشتن چند برنامه کوچک نمی توانید پایتون پیشرفته را فرا بگیرید و به عنوان برنامه نویس حرفه ای استخدام شوید.

پس از تسلط بر موضوعات فوق و تمرین خوب هر موضوع ، زمان ساختن و پیشرفت در برنامه نویسی پایتون رسیده است. پایتون دارای مجموعه ای عالی از ماژول ها ، بسته ها و کتابخانه هایی است که می توانید برای توسعه برنامه های مختلف استفاده شود.

به همین خاطر می توانید برای سرعت بخشیدن به برنامه نویسی ، از آن ها بهره مند شده و کار با آن ها را نیز بیاموزید.

استفاده از منابع آموزشی با کیفیت برای پایتون پیشرفته

برای اینکه به یک برنامه نویس حرفه ای پایتون تبدیل شوید باید بهترین آموزش ها را ببینید. آموزش های حضوری ، آنلاین و ویدیویی زیادی برای برنامه نویسی پایتون وجود دارد ، اما برای اینکه بتوانید پایتون پیشرفته را بیاموزید باید از منابع با کیفیت ، حرفه ای و بروز استفاده نمایید. یکی از بهترین منابع آموزش آنلاین پایتون سایت فرادرس می باشد ، این سایت از بهترین اساتید ایرانی زبان برنامه نویسی پایتون بهره گرفته است و بسیاری از آموزش های پایتون را از مبتدی تا حرفه ای تهیه و تدوین نموده است که بر اساس نیاز خود می توانید از آن ها بهره مند شوید.

این آموزش ها دارای کیفیت بالایی بوده و نسبت به کلاس های حضوری ، هزینه ی بسیار اندکی برای شما خواهد داشت و با این حال به بهترین منابع آموزشی نیز دسترسی خواهید داشت.

شناخت فریم ورک های پایتون پیشرفته

شناخت فریم ورک های پایتون پیشرفته

شناخت ابزارها ، کتابخانه ها و فریم ورک های برای برنامه نویس بسیار مهم است. همانطور که می دانید ، پایتون در بسیاری از پلتفرم ها برای توسعه برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل سهولت در یادگیری و خوانایی کد در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده است.

پایتون به لطف فریم ورک های متعدد ، هر روز به یک انتخاب محبوب در بین توسعه دهندگان وب تبدیل می شود. زیرا فریم ورک ها به افزایش سرعت برنامه نویس بسیار کمک می کند و زمان تولید برنامه را بسیار کاهش خواهد داد.

برای این زبان برنامه نویسی تعداد زیادی از فریم ورک ها و مینی فریم ورک ها ایجاد شده است که کار برنامه نویسان پایتون را بسیار راحت نموده است. از مهم ترین فریم ورک ها می توان به فریم ورک کیوی ، فریم ورک DJANGO ، فریم ورک PYRAMID و … اشاره نمود. که بر اساس تجربه می توانید یکی از آن ها را آموزش دیده و برای برنامه نویسی پایتون استفاده کنید.

اصول یادگیری پایتون پیشرفته

برای اینکه به عنوان یک برنامه نویس پایتون بتوانید کار خود را آغاز کنید باید موارد بالا را به خوبی فرا بگیرید و در ادامه کار خود تجربه خوی کسب نمایید. اما برای اینکه بتوانید پایتون پیشرفته را در سریع ترین زمان بیاموزید باید برنامه دقیقی در آموزش و فعالیت های خود داشته باشید.

برای اینکه بتوانید به سرعت پایتون را بیاموزید باید چند نکته زیر را در هنگام آموزش دیدن رعایت کنید تا سرعت یادگیری شما افزایش پیدا کرده و به سرعت در آن پیشرفت نمایید.

کد نویسی روزانه

برای اینکه بتوانید سرعت یادگیری را افزایش دهید بهترین راه این است که هر روز کد نویسی انجام دهید تا هم سریع تر آموزش ها را دنبال کرده و هم هر روز ذهن خود را برای برنامه نویسی پایتون آماده کنید.

در یادگیری زبان برنامه نویسی جدید تداوم و پشت کار بسیار مهم است. توصیه می کنیم برای شروع یادگیری برنامه نویسی پایتون ، برنامه نویسی را به صورت روزانه شروع کنید و سعی کنید روزانه یک یا چند ساعت را به کد نویسی اختصاص دهید. همچنین پس از آموزش دیدن یک موضوع ، کدنویسی آن مبحث را شروع کنید و فقط به دیدن آموزش اکتفا نکنید ، زیرا تا زمانی که خودتان دست به نوشتن نزنید مباحث را فرا نخواهید گرفت.

به روز بودن

سعی کنید همیشه خودتان را بروز نگه دارید و از فریم ورک ها و کتابخانه های جدید پایتون بهره بگیرید. پایتون همیشه در حال بروز شدن است و اگر به آموزش های قدیمی اکتفا کنید از همکاران خود جای خواهید ماند و نمی توانید پیشرفت زیادی در تولید و توسعه برنامه های جدید داشته باشید.

ورود تکنولوژی های جدید باعث شده تا پایتون پیشرفته روز به رو تغییر کرده و آپدیت شود به همین دلیل برای اینکه شما نیز بروز بمانید و از آن عقب نمانید باید خود را آپدیت نگه دارید به همین دلیل یادگیری پایتون مستلزم بروز نگه داشتن اطلاعات برنامه نویس خواهد بود.

کد نویسی روی کاغذ

کد نویسی روی کاغذ

کدنویسی روی کاغذ باعث افزایش یادگیری شده و به شما کمک می کند که مطالب را به حافظه بلند مدت خود منتقل کنید . همچنین اگر قصد استخدام شدن در شرکت های داخلی و یا خارجی را دارید باید کد نویسی روی کاغذ را نیز یاد داشته باشید ، زیرا معمولا شرکت ها آزمون های استخدامی برگزار می کنند.

ورود به تیم های برنامه نویسی

با ورود به تیم های برنامه نویسی می توانید کار گروهی را بیاموزید و در صورت برخورد با مشکلات برنامه نویسی با راهنمایی و کار گروهی این موارد را به راحتی حل کنید. حضور در گروه ها و تیم های برنامه نویسی مزایای زیادی دیگری نیز دارد که از مهم ترین آن ها می توان به افزایش روابط عمومی و پیشرفت رقابتی را نام برد.

از برنامه های کوچک شروع کنید

برای اینکه بهتر وارد بازار کار برنامه نویسی پایتون پیشرفته شوید باید ابتدا برنامه های دانشجویی و آسان را کدنویسی کرده و سپس به تولید و توسعه برنامه های حرفه ای بروید. هیچ کس با مشاهده آموزش برنامه نویسی نمی تواند برنامه نویسی حرفه ای شود . لذا یادگیری پایتون پیشرفته مستلزم تلاش و شروع از برنامه های ابتدایی است که کم کم به توسعه برنامه های بزرگ تر منجر خواهد شد.

یادگیری حرفه ای پایتون پیشرفته

یادگیری حرفه ای پایتون پیشرفته

آموزش پایتون پیشرفته برای کسانی که آموزش های ابتدایی برنامه نویسی با پایتون را پشت سر گذاشته اند بسیار مناسب است و می تواند درآمد ها و پروژه های بیشتری برای این افراد به ارمغان بیاورد.

در این مطلب از سایت تک تیپ به صورت کامل در مورد روش های یادگیری پایتون صحبت کردیم و اصول یادگیری پایتون پیشرفته را توضیح دادیم با این حال برای اینکه با رعایت نکات بالا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید باید از آموزش های حرفه ای و اساتید معتبر استفاده کنید تا با هزینه و زمانی که برای یادگیری می گزارید بیشترین استفاده را ببرید.

فرادرس یکی از سایت هایی است که آموزش برنامه نویسی پیشرفته را با هزینه بسیار پایین ارائه می کند ، اگر شما علاقه دارید تا مباحث جدید و بروز پایتون را مطالعه کنید و آموزش های جدید این زبان برنامه نویسی را در اختیار داشته باشید ، می توانید با مراجعه به سایت فرادرس ، از این منابع کم نظیر بهره ببرید.

 

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *