تبلیغات

تبلیغات

محتوای سریالی چیست و چه مزایایی دارد؟

series-content

محتوای سریالی یکی از روش های تولید محتوا می باشد که به راحتی می تواند هزینه تولید محتوا را کاهش داده و با افزایش بازدید سایت کمک نماید. در ادامه با تک تیپ همراه باشید.

در دنیای استراتژی‌های بازاریابی محتوا، یکی از مفاهیمی که عموماً کم کاربرد است و درک صحیحی از آن وجود ندارد، محتوای سریالی است.

توانایی تجزیه و تقسیم یک محتوا به بخش‌های مختلف در مدت‌زمان طولانی‌تر، در صورت استفاده صحیح، یک روش فوق‌العاده برای جذب و کنجکاو نگه داشتن خواننده و علاقه‌مندسازی او برای دنبال کردن محتوا است.

محتوای سریالی چیست؟

اولین گام برای توضیح مفهوم محتوای سریالی، این است که تفاوت و تمایز آن را با سایر الگوهای محتوا بیان کنیم. یک سری عناوین موضوعی را در نظر بگیرید که پست‌های متعددی در مورد آن‌ها ایجاد شده است، در حالی که محتوای سریالی روایتی را توصیف می‌کند که هر بخش آن به بخش دیگر پیوند دارد.

هدف از محتوا سریالی این است که توجه خواننده جلب شده و با هر بار به‌روزرسانی محتوا، برای مطالعه آن ترغیب شود. مطالعه محتوایی که به سبک روایتی و داستانی نوشته شده است، بسیار جذاب‌تر است.

کیفیت روایتی محتوا در صورتی که درست مورد استفاده قرار گیرد، مخاطب را در مقایسه با محتوای معمولی، کنجکاوتر می‌سازد و در پایان نیز نتیجه خوش‌بینانه‌تری را روی مخاطب خواهد گذاشت.

مزایای کلیدی محتوای سریالی چیست؟

  • محتوای سریالی بهره‌وری را افزایش می‌دهد. با تبدیل یک ایده به یک الگوی سریالی از محتواهای جذاب، می‌توانید بر ایده‌های دارای پتانسیل اثرگذاری بیشتر تمرکز کرده و آن‌ها را به صورت داستانی روایت کنید که ارتباط دائمی میان خواننده و محتوا به وجود می‌آورد.
  • انواع متنوعی از محتوا را می‌توان نوشت. زمانی که بازاریابی محتوایی خود را در قالب یک محتوای سریالی ایجاد کنید، هر قسمت از محتوای شما دارای شکل و قالب مشخص شده و قابلیت کنترل محتوا بیشتر خواهد شد. این مسئله نه تنها راه‌کاری برای جذب بهتر مخاطب در کوتاه‌مدت است، بلکه باعث افزایش و بهبود پادکست‌ها، فیلم‌های کوتاه و رسانه‌های اجتماعی نیز می‌شود.
  • محتوای سریالی، ترافیک بازدید سایت را افزایش می‌دهد. محتوای سریالی به کاربر این امکان را می‌دهد که برای مدت‌زمان بیشتری به محتوا دسترسی یابد و در نتیجه ترافیک بیشتری طی مدتی طولانی به سایت مراجعه خواهد کرد. این استراتژی در صورت استفاده صحیح، نرخ تبدیل را افزایش داده و ROI بالاتری را طی زمان نتیجه‌ می‌دهد. البته این مسئله در صورتی تحقق می‌یابد که نیاز و خواسته خواننده به درستی در قالب محتوای سریالی برآورده گردد.
  • محتوای سریالی امکان برنامه‌ریزی بهتر را فراهم می‌کند. با ترسیم مسیر و نقشه راه پیش از اقدام، می‌توانید در مورد چگونگی انتشار اطلاعات خود برنامه‌ریزی کرده و محتوای خود را برای دست‌یابی به بهترین نتیجه، قالب‌بندی کنید. از تجزیه ‌و تحلیل بازار برای یافتن یک موضوع برای مخاطبان خود استفاده کنید و شیوه ارائه جزئیات را نیز مدیریت کنید تا نه مطالب با کاستی انتشار یابد و نه اینکه مطالب برای خواننده حشو و خسته‌کننده باشد.
محتوای سریالی چیست؟

در صورتی که سریال‌سازی محتوا به درستی صورت گیرد، مطالب به اجزای جذاب و دنباله‌داری تقسیم می‌شوند که پردازش و تحلیل آن‌ها برای خواننده راحت‌تر خواهد شد و همچنین هر بار به شما این امکان را می‌دهد که مطالب را بر اساس اطلاعات جدیدتری، منتشر کنید.

همچنین بخوانید  آموزش کامل و رایگان سئو سایت برای مبتدیان

صرف‌نظر از هدف شما که می‌تواند جذب مشتری و یا تبلیغ برای محصولات جدید و یا افزایش نرخ تبدیل باشد، استفاده از محتوای سریالی می‌تواند ابزاری چندمنظوره برای این اهداف باشد. اگر به نگارش محتوای سریالی نیاز دارید، توصیه می‌کنیم که خدمات نوشتن محتوای ارائه شده توسط ما را بررسی کرده تا با یک یا چند نویسنده مستقل، متناسب با هدف و نوع کار خود، ارتباط برقرار کنید.

محتوای سریالی روایت کننده یک داستان است.

 گاهی اوقات انتشار همه جزئیات و نکات ظریف در مورد یک موضوع در قالب یک داستان یا برند، کار دشواری است و ممکن است به تعداد کلمات زیادی نیاز داشته باشید. البته این بدان معنی نیست که محتوای طولانی الزاماً از نظر سئو مشکل دارد، اما موتورهای جستجو تنها نیمی از مخاطبان سایت شما هستند، و نیمی دیگر افراد عادی هستند که به دنبال یک محتوای جامع و کامل در اینترنت جستجو می‌کنند.

با برنامه‌ریزی و فصل‌بندی محتوا در قالب یک مقاله یا مجموعه‌ای از پست‌های وبلاگ، نویسنده قادر است هر نکته ظریف و موضوع مناسب را عنوان کند و فضایی برای رشد و تعامل با مخاطب ایجاد نماید.

تعاملات در این حالت متمرکز شده و نظرات و اشتراک‌گذاری‌ها و نمایش رسانه‌های اجتماعی نیز به طور مستقیم با موضوع مرتبط می‌شوند.

داستان سرایی در محتوا

محتوای سریالی یک اهرم نگه‌دارنده است.

هدف اکثر استراتژی‌های تولید محتوا، علاقه‌مندسازی خواننده به موضوع و محتوای سایت است. با موضوعات مختصر در هر پست به صورت سریال، فرصت بیشتری برای ایجاد ارتباط با خواننده و تقویت این پیوند وجود خواهد داشت. به جای ارسال یک پیام کوتاه برای مخاطبان و امید به اینکه آن‌ها با همان پیام کوتاه ترغیب شوند و از سایر بخش‌های سایت دیدن کنند، می‌توانید از لینک‌های متعدد استفاده کرده و ایجاد این تعامل و ارتباط با آسان‌تر سازید.

هر چه محتوای شما جذاب‌تر باشد و دسترسی به آن نیز ساده‌تر باشد، از دیدگاه موتورهای جستجو، یک مزیت محسوب می‌شود.

محتوای سریالی امکان استفاده از چند نویسنده را فراهم می‌کند.

اگرچه استفاده از یک نویسنده برای تولید مقالات و پست‌ها در سایت‌ها امری مرسوم است، اما در برخی از استراتژی‌های تولید محتوا که جدیداً مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از چندین نویسنده برای جلوگیری از ایجاد رکود و تکرار در محتوا، توصیه می‌شود. اگر وبلاگ یا کسب ‌و کار شما مستعد استفاده از اخبار مختلف و یا نکات اضافی علاوه بر محتوای اصلی است، استفاده از چندین نویسنده مستعد به شما کمک می‌کند که محتوای خود را از یک چارچوب محدود خارج کرده و مخاطبان خود را گسترش دهید.

همچنین بخوانید  وردپرس چیست؟ آموزش کامل کار با وردپرس

حتی اگر محتوای سریالی به تداوم نیاز داشته باشد، همچنان می‌توانید آن را به صورت یک داستان منسجم ارائه دهید، به شرطی که پست‌ها را پیش از انتشار در سایت بررسی کرده و ارتباط معنایی بین آن‌ها برقرار سازید.

محتوای سریالی مسلماً همه کمبودهای شما را در بازاریابی محتوایی برآورده نمی‌کند، اما این مفهوم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌بایست در هر استراتژی محتوایی مورد نظر قرار گیرد. محتوای سریالی را می‌توانید در مورد هر نوع مطالب وبلاگ، مقاله و یا حتی محتوای ویدئویی به کار گیرید و موضوعات جدیدی را برای هر یک ارائه دهید.

چگونه محتوای بیشتری را با پست‌های سریالی تولید کنیم؟

ممکن است در مورد ایجاد محتوای حماسی مطالبی را خوانده باشید. باید خاطرنشان کرد که یکی از روش‌های سهولت کار در ایجاد محتوای حماسی، استفاده از پست‌های سریالی است.

محتوای سریالی در دنیای نشر، مفهوم جدیدی نیست. روزنامه‌های فعلی و قدیمی احتمالاً از این روش تولید محتوا استفاده می‌کرده‌اند. برنامه‌های تلویزیونی نیز از سریال‌ها برای جذب تماشاگران و ایجاد کنجکاوی در مورد آنچه که بعداً رخ می‌دهد، استفاده می‌کنند. در Netflix سریال‌های کوچک و بزرگ با نسخه اصلی وجود دارد. حتی برخی از آگهی‌های تبلیغاتی نیز به صورت سریال پخش می‌شوند، بنابراین مخاطب را مجبور می‌سازند تا آن‌ها را دنبال کرده تا به پایان داستان پی ببرند.

ایجاد و انتشار پست‌های سریالی چند مزیت مهم دارد. اول اینکه به شما این امکان را می‌دهد که محتوای طولانی‌تری را ایجاد کنید. دوم اینکه در خواننده این حس کنجکاوی را تحریک می‌کند تا به وبلاگ شما بازگشته و ادامه داستان را مطالعه کند.

علاوه بر این، پست‌های سریال در وبلاگ، یک راه‌کار عالی برای بهبود برند تجاری است زیرا اثر و نتیجه آن روی مخاطب در مقایسه با محتوای معمولی، بیشتر خواهد بود.

همچنین فراموش نکنیم که ارائه محتوا به صورت سریال تا چه حد می‌تواند برای سئو مهم باشد. محتوای داخلی امکان استفاده از لینک‌های داخلی را فراهم می‌کند، همچنین جابجایی پست یکی از مزیت‌های این استراتژی است. این بدان معنی است که یک پست سریال برای بهبود آمار بازدید سایت، نقش کلیدی خواهد داشت. علاوه بر این چون همه محتواهای سریالی در یک مجموعه کلی‌تر جای می‌گیرند، ایجاد و انتشار آن‌ها نیز ساده‌تر خواهد بود.

محتوای سریالی برای وبلاگ

در این بخش، چند نکته برای ایجاد محتوای آسان با پست‌های سریالی ارائه خواهد شد:

 محتوای خود را تازه نگه دارید.

وقت خود را برای تولید یک محتوای محدود به زمان، تلف نکنید. اگر محتوایی را در اختیار دارید که به مدت طولانی می‌توانید آن را ارائه دهید، مثلاً یک سال، بنابراین استفاده از پست‌های سریالی راه‌کاری عالی است.

محتوای خود را تقسیم کنید.

پس از آنکه مشکل محدودیت زمانی محتوا را حل کردید، آن را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. به این ترتیب مجبور نخواهید بود برای هر پست یک متن طولانی بنویسید، بلکه می‌توانید هر پست را به صورت کوتاه اما با دقت بیشتر تولید کنید. هر پست باید کامل و مستقل باشد، اما در عین حال با پست بعدی نیز ارتباط معنایی داشته باشد و متمایز از آن به نظر برسد.

همچنین بخوانید  آموزش بهینه سازی سئو از زبان معتبرترین سایت جهان

طرح هر پست را مشخص کنید.

همیشه برای هر پست یک طرح کلی در نظر داشته باشید تا از تکرار مطالب در پست‌ها جلوگیری گردد. هر پست باید به تنهایی معنا و مفهوم داشته باشد و مستقل عمل کند، اما باید به صورت یکپارچه با سایر پست‌ها یک ارتباط معنایی داشته و یک روایت کلی را بازگو کند.

برای اینکار می توانید یک تقویم محتوایی حرفه ای ایجاد کنید تا بدون مشکل بتوانید هر روز محتوا های سریالی تولید کنید.

اطلاع‌رسانی کنید.

هنگامی که پست یا مجموعه‌ای از پست‌های جدید را ارسال می‌کنید، ابتدا آن را به پست‌های قبلی ارتباط دهید و به مخاطب یادآوری کنید که قبلاً چه چیزی را خوانده است. همچنین برای پست بعدی نیز اطلاع‌رسانی کنید و تصویری کلی از آنچه مخاطب در ادامه خواهد خواند، برای او به نمایش بگذارید. در پایان نیز می‌توانید لینک‌های مطالب قبلی را در پست خود بگنجانید.

برنامه خود را تنظیم کنید.

زمانی که تصمیم می‌گیرید یک پست سریالی را منتشر کنید، قبل از شروع به انتشار، مسلماً به یک برنامه کلی نیاز دارید، اما نیازی به نوشتن کل پست‌ها نیست. در مقابل، برنامه شما می‌تواند به مشخص شدن مراحل اجرای کار، کمک کند.

قرار است هر هفته و یا به صورت دو هفته یا ماهیانه پست‌های سریالی خود را منتشر کنید؟ پیش از شروع به خواننده اطلاع دهید که بازه زمانی انتشار پست‌ها چگونه است و تمام تلاش خود را به کار گیرید تا به این برنامه زمانی عمل کنید. در غیر این صورت، علاقه خواننده به دنبال کردن پست‌ها کمتر خواهد شد.

نکته: لیستی از مخاطبان خود تهیه کرده و پس از انتشار هر پست، از طریقی مانند ارسال ایمیل، آن‌ها را مطلع سازید.

تولید پست‌های سریالی، روشی برای تولید محتوای سریع و آسان است به این خاطر که هر موضوع، به بخش‌های کوچکی تقسیم می‌شود که انتشار آن‌ها ساده‌تر است.

علاوه بر این، پس از اتمام کار به صورت پست‌های سریالی، می‌توان آن را به صورتی دیگر بازنشر کرد تا محتوای کلی نیز برای مخاطبان شما قابل‌دسترسی باشد. با این کار مطالب شما به عنوان یک شخص متخصص، برای مخاطبان جذابیت بیشتری خواهد داشت.

نتیجه گیری

محتوای سریالی یک راه ارزشمند برای درگیر کردن بیشتر مخاطب با محتوای سایت است. در این مقاله سعی کردیم تا بطور کامل به این مفهوم بپردازیم و مزایای آن را بررسی کنیم.

آیا تاکنون محتوای سریالی برای مخاطب خود نوشته‌اید؟ آیا نمونه‌ای از برندهایی را که از مفهوم محتوای سریالی استفاده کرده‌اند، سراغ دارید؟ در قسمت نظرات، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *