تبلیغات

تبلیغات

آموزش network — راهنمای منابع یادگیری و کسب درآمد از آن

Netework

آموزش network یا شبکه باید به صورت اصولی انجام شود تا علاقه مندان و دانشجویان این حوزه بتوانند از آن به بهترین شکل بهره مند شوند. برای اینکه بتوانید از آموزش های مفید و کاربردی استفاده کنید باید یا زا اساتید حرفه‌ای و مجرب در این حوزه استفاده کنید و یا از آموزش‍‌هایی استفاده کنید که آزمون خودشان را برای بالا بردن سطح علمی افراد پس داده باشند؛ شما می توانید از آموزش‌های موجود رد مراکز برتر دنیا مانند یودمی، آموزش های یوتیوب به زبان‌های خارجی و یا از آموزش‍های آنلاین فرادرس به زبان فارسی استفاده نمایید.

برای فراگیری هر مهارتی ، باید ویژگیهای اساسی آن را تمرین کرد. به زبان ساده ، ما باید اصول و ترتیب الفبایی آن زمینه را بیاموزیم. با فرض اینکه می خواهید یک زبان برنامه نویسی را شروع کنید ابتدا باید قواعد آن را بیاموزید و با اصطلاحات آن آشنا شوید و سپس به آموزش دیدن آن بپردازید.

به همین جهت ، باید درک عمیقی از مفاهیم آموزش‌های شبکه های کامپیوتری پیدا کنید؛ زیرا عدم رعایت اصول اولیه آموزش شاخه های اصلی شبکه را با مشکل مواجه می کند. به عنوان مثال ، اگر شما انتخاب می کنید که وارد حوزه ارتباطات بی سیم شوید ، اما در مورد شبکه رادیویی یا بیسیم ، IP و غیره اطلاعاتی ندارید ، نمی توانید مسیر درستی را پیش بگیرید.

با این حال برای اینکه با موضوع Network و شبکه آشنا شوید و مراحل ورود به بازار کار این رشته درآمد زا، را بشناسید با ادامه همراه ما بمانید. روش های درآمد زایی از شبکه زیاد بوده و فرصت های شغلی فروانی همچون مدیر شبکه ، مدیر اجرایی شبکه ، امنیت شبکه و … در این رشته وجود دارد.

network چیست ؟

network چیست ؟

network یا شبکه در لغت به معنی به اشتراک گذاشتن اطلاعات توسط افراد و اشیاء می باشد. نتورک که اساسا همان شبکه های کامپیوتری می باشد متشکل از دو یا چند رایانه و لوازم جانبی مانند چاپگرها ، اسکنرها و موارد مشابه است که مستقیماً برای استفاده مشترک از سخت افزار و نرم افزار ، منابع اطلاعاتی دستگاه های متصل ایجاد شده است.

ما تقریباً تمام اطلاعات و نیازهای مدیریتی زندگی مدرن خود را در یک شبکه کامپیوتری به روش های مختلف برآورده می کنیم. ما تعاملات زیادی با شبکه داریم ، آگاهانه یا ناآگاهانه ، از شبکه های اینترنتی بزرگ گرفته تا شبکه های شرکتی و اداری که جزو لاینفک زندگی ما هستند و کمک های زیادی در کاهش هزینه ی زمانی ما کرده اند.

انواع مختلف network

معمولا network یا شبکه را بر اساس نوع اتصال تقسیم بندی می کنند به همین دلیل می توان انواع network را به صورت زیر طبقه بندی نمود.

  • network فیبر نوری
  • اترنت network
  • network بیسیم
  • network محلی lan
  • network شرکتی

این network ها معمولا بر اساسا نیاز هر کارفرما اجرا می شود مثلا network شرکتی معمولا در شرکت های کوچک و ارتباط دادن نیرو ها مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال در برخی از مواقع همچون اینترنت از چند نوع network بهره می گیرند به همین دلیل اگر می خواهید وارد بازار کار شبکه شوید باید با انواع مختلف network یا شبکه آشنا باشید. و آموزش امنیت شبکه را نیز گذرانده باشید دا در صورت بروز مشکل و نفوذ به سیستم بتوانید از سرقت اطلاعات محرمانه پیشگیری نمایید.

همچنین بخوانید  روش های اصولی برای نوشتن متن رپورتاژ خوب

راهنمای آموزش network صد در صد تضمینی

network یکی از رشته های تخصصی کامپیوتر می باشد که چندین سال است بسیار گسترش پیدا کرده است. این رشته علاوه بر دانش تئوری نیازمند تجربه و فعالیت عملی نیز می باشد ، به همین دلیل باید علاوه بر اینکه آموزش حرفه ای را دنبال می کنید کار تجربی نیز انجام دهید و به صورت فنی با ابزار تکنسین های شبکه آشنا باشید تا بتوانید از صفر تا صد یک شبکه را طراحی و اجرا نمایید.

برای اینکه این کار را به خوبی اموزش ببنید می توانید آموزش راه اندازی شبکه را از سایت فرادرس توسط اساتید حرفه ای تهیه کنید و به صورت مرحله به مرحله مراحل را پیش ببرید.

همانطور که می دانید شبکه انواع مختلف دور ها را شامل می شود که معمولا زیاد و کمی پیچیده هستند و برای شروع انتخاب یک آموزش شبکه برای افراد علاقه مند کمی دشوار می باشد. Network+ ، سیسکو ، مایکروسافت و میکروتل معروف ترین دوره هایی هستند که شاید اسامی آن ها به گوش شما رسیده باشند . برای اینکه بفهمید کدام آموزش برای شما مفید است با ادامه مقاله با تک تیپ همراه باشید.

آموزش Network+

آموزش Network+

آموزش Network+ پایه ای ترین مبحث برای شروع شبکه می باشد که بدون شناخت آن نمی توانید مهندس شبکه خوبی شوید. این آموزش پایه ای ترین اصول شبکه و Network می باشد که شما را با اصول اولیه و اصطلاحات شبکه آشنا می سازد.

Network پلاس دقیقا همان کلاس اول شروع آموزش شبکه می باشد که شما را از گنگی خارج کرده و مسیر درست آموزش Network را به شما معرفی می کند.

این دوره دوره عمومی بوده و چون جزو دوره های تخصصی محسوب نمی شود هزینه آموزش آن نیز کم تر خواهد بود به طور مثال آموزش Network+ در سایت فرادرس فقط 55 هزار تومان می باشد. این آموزش به صورت کاملا حرفه ای و از صفر تا 100 برای کسانی که علاقه مند به شبکه هستند و می خواهند به عنوان مهندس شبکه فعالیت کاری خود را شروع کنند در قالب چندین بخش به مدت 10 ساعت توسط استاد ولی زاده تهیه شده است. اگر می خواهید استارت پر قدرت بزنید حتما این آموزش با کیفیت و ارزان را از سایت فرادرس تهیه کنید تا در زمان و هزینه صرفه جویی کرده باشید.

مفاهیم اصلی Network+

این آموزش مفاهیم عمومی شبکه را به شما آموزش می دهد که شامل مطالب زیر می باشد.

  • آشنایی کامل با نصب، راه اندازی و تکنولوژی شبکه
  • آموزش ساختاری LAN
  • آموزش اصول انتقال اطلاعات
  • آموزش شناسایی عیب و رفع عیب شبکه های کامپیوتری
  • آموزش نیاز های تکنسین برای ورود به بازار کار

همانطور که اشاره کردیم Network+ یک دوره آموزشی کوتاه مدت و عمومی بوده که در آن تمام مفاهیم و اصول آموزش شبکه های کامپیوتری را فرا خواهید گرفت. این آموزش مرحله اول ورود به بازار کار network می باشد.

همچنین بخوانید  سایت bigbangram چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

دوره های آموزش network در درجه اول مهارت های شما را در طراحی و پیاده سازی شبکه های اساسی افزایش داده و مسیر آموزش شبکه را برای شما آسان تر می کند.

رایانه و فناوری اطلاعات و غیره در داخل و خارج از کشور. دوره Network Plus بسیار مهم شده است زیرا همه شرکت هایی که در این زمینه ها فعالیت می کنند نیاز به تخصص شبکه دارند.

آموزش سیسکو

آموزش سیسکو

برای ادامه آموزش network برای ورود به بازار کار باید با توجه به علاقه انتخاب کنید می خواهید ادامه آموزش خود را به سمت عملی سوق دهید و یا نرم افزاری ادامه خواهید داد. اگر می خواهید وظیفه عملی اجرای شبکه را بر عهده بگیرید باید سیسکو را که به عنوان آموزش سیسکو CCNA شناخته می شود را دنبال کنید.

این آموزش سطوح مختلفی دارد و 4 مدرک معتبر از مبتدی تا حرفه ای ارائه می کند که به تدریج با آموزش دیدن و کسب تجربه می توانید این مدارج را بدست بیاورید.

آینده شغلی سیسکو در شبکه

برای متخصصانی که با مباحث سیسکو آشنایی داشته و یا به صورت کامل مسلط هستند بازار کار خیلی خوبی در سطح جهان و حتی ایرانوجود دارد.

طبق آمارهای جهانی ، رشته های سیسکو ، در سال های اخیر در بین مشاغل پردرآمد جهان قرار گرفته اند. با توجه به تعداد محدود متخصصان سیسکو در ایران ، این رشته و مهارت مورد علاقه بسیاری از دانشجویانی است که فارغ التحصیل شده اند یا در شرف فارغ التحصیلی هستند و نگران یافتن شغل مناسب هستند.

می توان با اطمینان اعلام نمود کسانیکه آموزش سیسکو CCNA را به صورت کامل از سایت فرادرس مشاهده کرده باشند بازار کار خوبی در انتظارشان خواهد بود و پس از کسب تجربه بیشتر درآمد بسیار بالایی خواهند داشت.

آموزش مایکروسافت Network

آموزش مایکروسافت یکی از دوره هایی است که افرادی که مایل به یادگیری شبکه هستند می توانند پس از گذراندن دوره Network+ فرا بگیرند.

دوره مایکروسافت با مدیریت ، مهندسی و تجزیه و تحلیل سرورهای شبکه سروکار دارد و نحوه مدیریت شبکه را به طور کلی آموزش می دهد.

آموزش Network با مایکروسافت در چند دوره و سطح مدیریت شبکه ، مهندسی شبکه MCSE2003 و مدیریت حرفه‌ای شبکه MCITP می باشد که هر کدام آموزش های مخصوص خود را برای یادگیری نیاز دارد.

هنگام کار در یک محیط گرافیکی با همان پنجره های معروف مایکروسافت که ما سالها با سیستم عامل های مایکروسافت به آن عادت کرده بودیم ، یادگیری شبکه را برای شما جذاب تر خواهد نمود.

آینده شغلی مایکروسافت در شبکه

از نظر بازار کار شبکه ، مایکروسافت تفاوت چندانی با سیسکو ندارد و هر دو بازار کار خوبی دارند و درآمد بالایی نیز به مهندسین این شاخه اختصاص پیدا خواهد نمود. با این حال چون آموزش network در مایکروسافت لذت بخش تر می باشد انتخاب بیشتر فعالان شبکه کسب مدارج بالا در این شاخه از شبکه خواهد بود و شاید آینده تعداد افراد متخصص مایکروسافت افزایش پیدا کرده و بازار کارش کمی متزلزل شود.

همچنین بخوانید  4 راهکار ساده برای تبدیل کردن یک تلویزیون معمولی به هوشمند

آموزش میکروتیک شبکه

آموزش میکروتیک شبکه

میکروتیک یک سرور مبتنی بر هسته لینوکس می باشد که بر روی یک کامپیوتر معمولی به طور کاملاً پایدار نصب و سرویس می شود. در واقع میکروتیک شرکتی است که پس از فروش روترهای بی سیم و توسعه کار آن ، سیستم عاملی به نام Router OS را معرفی کرد.

میکروتیک هم مانند سیسکو با وجود تنوع روترها و سوئیچ هایی که ایجاد می کند زیرساخت شبکه را تحت پوشش قرار می دهد با این تفاوت که میکروتیک محیط پیکربندی کاملا گرافیکی و جذابی دارد.

لوازم شبکه این شرکت بسیار ارزان تر از Cisco است و در شبکه های کوچک و متوسط استفاده می شود. با این حال ، طبیعی است که از تجهیزات Cisco در شبکه های بسیار بزرگ و شلوغ استفاده شود. برای شروع آموزش میکروتیک می توانید از سایت فرادرس قسمت آموزش های شبکه بهره بگیرید برای این کار ابتدا دوره MTCNA را باید پشت سر بگذارید تا کم کم با کسب تجربه در این رشته متخصص شوید.

آموزش هک و جلوگیری از نفوذ

هک شبکه یکی از معضلات شبکه های گسترده می باشد ، به علت اینکه شبکه های بزرگ احتمال دارد باگ هایی داشته باشند و مسیر های خوبی برای نفوذ هکران ایجاد کنند ، باید بعد از آموزش شبکه ، امنیت شبکه را نیز آموزش ببینید تا بتوانید از نفوذ افراد بدون اجازه به شبکه پیشگیری نمایید.

برای این کار بهتر است ابتدا آموزش شناخت انواع هک را سپری کنید تا با انواع آن آشنا شده و روش های پیشگیری از آن ها را نیز بیاموزید تا در زمان بروز مشکل بتوانید راه حل درستی را اتخاذ کرده و سریع تر این مشکل را بر طرف نمایید.

بهترین آموزش network

بهترین آموزش network

همانطور که در این مقاله به صورت کامل توضیح دادیم برای یادگیری شبکه باید ابتدا نتورک پلاس را آموزش ببینید و کم کم با توجه به علاقه یکی از مباحث پیشرفته شبکه یعنی ، سیسکو ، ماکروسافت و یا میکروتیک را انتخاب کنید. با این حال برای اینکه سریع تری این آموزش ها را پشت سر بگزارید باید از اساتید معتبر و آموزش های حرفه ای بهره ببرید.

یکی از جذاب ترین روش های یادگیری که هم هزینه کمتری برای شما خواهد تراشید و هم یادگیری شما را صد در صد تضمین می کند استفاده از آموزش های آنلاین شرکت فرادرس می باشد. این شرکت با اساتید معتبر این حوضه تلاش نموده بهترین آموزش ها را برای دانشجو های علاقه مند تهیه کند.

فرادرس

اگر به آموزش network علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم آموزش شبکه‌های کامپیوتری، آموزش امنیت شبکه و یا سایر آموزش‌های تخصصی و عمومی در فرادرس را دبنال کنید و هر آنچه نیاز دارید، از آن‌ها ببینید. طی سالیان اخیر وجود یک منبع موثق و همیشگی برای آموزش‌های آنلاین در کشور نیاز بود و بسیاری از مخاطبین مجبور بودند تا از آموزش‌هایی به زبان خارجی استفاده کنند. خوشبختانه فرادرس با فعالیت گسترده در این زمینه، نیاز بخش عمده ای از دانشجویان و علاقه‌مندان به تخصص های گوناگون را در کشور حل کرده است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *