تبلیغات

تبلیغات

معرفی بهترین نرم افزار اکانتینگ رایگان در ایران | بررسی ویژگی‌ها و نحوه عملکردآن‌ها

accounting-software1

نرم افزار اکانتینگ رایگان زیادی در سطح نت وجود دارد که با استفاده از آن می توانید مدیریت شبکه خود را انجام دهید و پهنای باند مصرفی هر اکانت را محدود نمایید.در ادامه این مقاله در سایت تک تیپ قصد داریم تا بهترین نرم افزار اکانتینگ رایگان را نیز معرفی کنیم و ویژگی های آن را با هم بررسی نماییم.

اگر آموزش شبکه های کامپیوتری را دیده باشید نیازمندی به نرم افزار اکانتینگ را کاملا درک خواهید نمود. اگر قصد شبکه کردن در ابعاد وسیع دارید حتما باید از نرم افزار اکانتیگ حرفه ای استفاده کنید اما در شبکه های کوچک می توانید از برنامه های رایگان استفاده کنید و هزینه نرم افزار را صرفه جویی نمایید.

با یادگیری انواع آموزش های شبکه های کامپیوتری و یا امنیت شبکه شما ضمن کسب اطلاعات تخصصی در این حوزه، به راحتی می توانید انواع روش های مدیریت کاربران در شبکه های کامپیوتری را کنترل کنید و با استفاده از نرم افزارهای اکانتینگ، گام موثری در زمینه بهبود شبکه خود ایجاد نمایید.

نرم افزار اکانتینگ چیست ؟

نرم افزار اکانتینگ یک نرم افزار کاربردی برای مدیریت مصرف پهنای باند و مدیریت اکانت های زیر مجموعه می باشد که در شبکه های پیشرفته و عمومی مورد استفاده قرار می گیرد و یک نرم افزار جامع است که برای مدیریت مصرف پهنای باند اینترنت و همچنین سهمیه بندی اینترنت یا کنترل پهنای باند در یک سازمان یا شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.

نرم افزار اکانتینگ دارای ویژگی ها و مشخصات متفاوتی است که هر مشتری یا سازمان با توجه به نیاز خود آنها را انتخاب می کند که به صورت رایگان و یا پولی موجود می باشند. هنگام انتخاب نرم افزار اکانتینگ ، به چند نکته توجه کنید تا از بروز مشکلات در شبکه جلوگیری کنید.

علت اصلی استفاده از اکانتینگ های شبکه مدیریت کاربران می باشد. آمار های جدید نشان می دهند بیش از 40 درصد از اینترنت مورد استفاده کارکنان در شرکت ها مربوط به فعالیت های کاری آنها نیست و بیشتر مربوط به مسائل بیرونی یا شخصی است. بنابراین ، ناتوانی در کنترل و نظارت بر مصرف اینترنت را می توان تهدیدی جدی برای سازمان ها در نظر گرفت و این کار باعث هدر رفتن هزینه بدون دست آورد ویژه برای شرکت خواهد بود.

نرم افزار اکانتینگ باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

نرم افزار اکانتینگ رایگان و یا پولی که انتخاب می کنید باید ویژگی های مناسبی داشته باشد که خدایی نکرده در ادامه برای شبکه شما مشکل ایجاد نکند. این ویژگی ها به شرح زیر می باشد.

  • استفاده از نرم افزار اصل : سعی کنید در هیچ شرایطی از نرم افزار های کرکی استفاده نکنید زیرا نرم افزار های کرک شده ممکن است باگ های زیادی داشته باشند و در ادامه روند مدیریت شما اختلال ایجاد کنند.
  • استفاده از نرم افزار نصبی : به هیچ عنوان از نرم افزار های پرتابل استفاده نکنید و سعی کنید از برنامه هایی استفاده کنید که بر روی ویندوز نصب شوند زیرا برنامه های پرتابل در برخی از موارد ممکن است توسط سیستم شناسایی نشود و مدیریت شبکه را مختل کند.
  • نرم افزار مستقل را انتخاب کنید : سعی کنید از نرم افزار هایی که نیاز به سخت افزار های جداگانه دارند پرهیز نمایید.
  • نرم افزار با پشتیبانی 24 ساعته انتخاب کنید.
  • نرم افزار با پشتیبانی زبان فارسی انتخاب کنید : نرم افزار های زیادی وجود دارند که به صورت رایگان خدمات می دهند و زبان فارسی را نیز پشتیبانی می کنند.
همچنین بخوانید  بهترین روش های استخراج بیت کوین با گوشی همراه - معرفی اپلیکیشن های استخراج ارزهای دیجیتال با گوشی

نرم افزار اکانتینگ رایگان

نرم افزار اکانتینگ رایگان

با اینکه نرم افزار اکانتینگ رایگان زیادی در کشور وجود دارد که این خدمات را ارائه می دهند ، بهترین نرم افزار اکانتینگ رایگان که در ایران می توان از آن استفاده نمود از تعداد انگشتان یک دست بیشتر نمی باشد.

ویژگی های نرم افزار اکانتینگ رایگان

نرم افزار اکانتینگ رایگان باید داری ویژگی های خوبی باشد تا بتوان آن را برای شبکه خود انتخاب نمود. اگر نرم افزاری ادعا نمود ویژگی های زیر را دارد می تواند گزینه مناسبی برای انتخاب شما باشد.

تعداد اکانت

یکی از مهم ترین خصوصیات نرم افزار های رایگان محدودیت در تعداد اکانت می باشد ، باید قبل انتخاب نرم افزار اکانتینگ رایگان شبکه خود را طراحی کنید و تعداد دقیق اکانت های مورد نیاز را برآورد نمایید. برنامه های رایگان معمولا محدودیت های تعداد اکانت دارند و برای استفاده بیشتر اشتراک پولی خود را ارائه می کنند. اگر تعداد اکانت های کم تر از 30 عدد نیاز دارید به راحتی می توانید از برنامه های رایگان ایرانی استفاده کنید.

پشتیبانی از زبان فارسی

یکی دیگر از ویژگی ها پشتیبانی از زبان فارسی می باشد ، اگرچه این ویژگی برای افراد حرفه ای کارایی ندارد و معمولا با زبان انگلیسی کار می کنند اما اگر قصد طراحی شبکه برای افراد مبتدی هستید این ویژگی را باید مورد توجه قرار دهید.

سبک بودن نرم افزار

سبک بودن و کمتر اشغال کردن منابع سیستم نیز یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب نرم افزار اکانتینگ رایگان می باشد تا هزینه های خرید سرور اصلی کاهش پیدا کند و سیستم در ادامه دچار مشکل نشود.

نصب آسان

این مورد برای کسانی که برای اولین بار اقدام به شبکه کردن اینترنت زیرمجموعه های خود می کنند بسیار حائز اهمیت می باشد.با آموزش مدیریت کاربران در شبکه فرادرس، به صورت کامل روش کار با این نرم‌افزارها به شما آموزش داده شده است و مشکل چندانی در نصب برنامه ها برایتان بوجود نخواهد آمد.

امنیت نرم افزار

برای جلوگیری از هک شدن احتمالی شبکه باید از نرم افزار های حرفه ای و پولی استفاده کنید که امنیت بالایی داشته باشند اما اگر می خواهید از سرویس های رایگان استفاده کنید سعی کنید از برنامه های ایمن بهره ببرید.

خصوصیات برنامه اکانتینگ شبکه

خصوصیات برنامه اکانتینگ شبکه

از دیگر ویژگی هایی که باید برنامه های اکانتینگ داشته باشند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. امکان مشاهده اطلاعات کامل کاربران متصل به اینترنت
  2. نشان دادن آدرس MAC از کاربران متصل
  3. امکان تعیین اطلاعات ورود به اینترنت
  4. امکان پرداخت هزینه استفاده از اینترنت
  5. سهولت استفاده از مراکز خدمات اینترنت پرسرعت مانند ISP ها
  6. ایجاد نقاط اینترنت در هتل ها و رستوران ها
  7. نمایش IP کاربران متصل به اینترنت
  8. مشاهده اندازه حجم مصرفی توسط هر کاربر
  9. امکان تعیین محدودیت های صوتی برای هر کاربر
  10. مشاهده حجم بارگذاری شده برای هر کاربر
  11. زمان اتصال به اینترنت کاربر را نشان دهید
  12. امکان مشاهده کاربرانی که آنلاین هستند
  13. ایجاد یک شبکه Wi-Fi رایگان با اعمال محدودیت در داخل شبکه
  14. و …
همچنین بخوانید  تست دیسک با گزارش کامل - تست رایگان دیسک disc به همراه تفسیر

بهترین نرم افزار اکانتینگ رایگان

چندین نرم افزار اکانتینگ رایگان در ایران وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی ها و محدودیت های خاصی هستند در ادامه چند برنامه حرفه را با ویژگی های مهم آن ها شرح می دهیم تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

1-سیگما

سیگما

نرم افزار اکانتینگ سیگما یکی از نرم افزار رایگان ایرانی می باشد که به علت ویژگی های جذاب جزو برترین ها قرار گرفته است.

اگر با ابزار نتورک پلاس شبکه انجام داده اید و یا می خواهید تازه با آموزش Network+ کار شبکه را آغاز کنید این نرم افزار مناسب شما می باشد.

ویژگی های نرم افزار سیگما

نرم افزار سیگما دارای ویژگی های جذابی می باشد که انتخاب آن را در بیشتر موارد مرقون به صرفه کرده است. از مهم ترین ویژگی ها آن می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. مدیریت حجم و ترافیک اینترنتی
  2. امکان احراز هویت کاربران
  3. سیستم گزارش حرفه ای
  4. ایمنی بالا
  5. پشتیبانی مناسب

نرم افزار اکانتینگ رایگان IBSmng

2-IBSmng

نرم افزار اکانتینگ رایگان IBSmng یکی از معروف ترین نرم افزار های موجود می باشد که ایمنی بالایی نیز دارد امکانات پایه ای این نرم افزار به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار داده شده است و در شبکه های چند کاربره می توان از آن استفاده نمود.

اگرچه یک برنامه اکانتینگ قوی برای نظارت و کنترل کاربران در بازار وجود دارد ، اما در برخی موارد این برنامه ها بسیار پیچیده و کامل برای نیازهای اساسی سازمان ها به صورت اختصاصی طراحی می شوند تا امنیت شبکه را بالا تر ببرند. سیستم شبکه اکانتینگ IBSmng LAN ، علاوه بر قابلیت های کامل کنسول مرکزی ، قابلیت های مدیریت کاربر و شبکه اکانتینگ را ارائه می دهد که برای شرکت های خصوصی بسیار مناسب می باشد.

نرم افزار شبکه اکانتینگ IBSmng LAN پارس پویش دارای قابلیت های بسیاری است که به مدیران شبکه در مدیریت کاربران کمک می کند و به سهولت انجام کارها و کاهش هزینه ها کمک می کند.

ویژگی های مهم آن به شرح زیر می باشد.

  1. پنل کاملا واکنشگرا برای استفاده در گوشی های هوشمند
  2. پنل با رابط کاربری عالی
  3. امکان ساخت کاربر
  4. گزارشات پیشرفته
  5. سرعت نسبتا بالا
  6. نصب آسان
  7. امنیت مناسب

یک سیستم قدرتمند که می تواند تمام نیازهای شما را برای کنترل و حفظ حداکثر کیفیت شبکه در ابعاد ، اندازه ها و الزامات مختلف تامین کند.

این نرم افزار به طور کامل توانایی کنترل و برنامه ریزی مصرف کاربران ISP ها را داشته و می تواند الویت بندی ها را مشخص نماید. گزارش گیری حرفه ای IBSmng نیز می تواند در مدیریت پهنای باند و کاربران در ماه های آینده بسیار کمک کننده بوده و هزینه های اضافی اینترنت را کاهش دهد.

همچنین بخوانید  خرید اکانت اسپاتیفای Spotify

3-نرم افزار Kerio Control

نرم افزار Kerio Control

شاید یکی از معروف ترین نرم افزار های اکانتیگ شبکه که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده باشد Kerio می باشد. این نرم افزار دارای ویژگی های جذاب بسیاری بوده که موجب مشهوریت آن شده است.

این برنامه توسط شرکت Kerio که یکی از مهم ترین شرکت های آموزش امنیت شبکه می باشد تولید شده است.

ویژگی های این نرم افزار به شرح زیر می باشد:

  • انعطاف پذیری بالا
  • امنیت بالا
  • مولتی پلتفرم
  • احراز هویت کاربر
  • پشتیبانی از NAT
  • اس اس ال پیشرفته
  • گزارش‌های ایمیلی
  • دارای فایروال حرفه ای
  • گزارش نفوذ به شبکه
  • و …

آموزش حرفه ای کار با این نرم افزار با عنوان آموزش مقدماتی کریو کنترل در سایت فرادرس وجود دارد که کار با آن را به صورت مقدماتی تا پیشرفته آموزش داده است و بدون نیاز به هیچ پیش زمینه ای می توانید از آن بهره ببرید.

4-نرم افزار مدیریت ISA

نرم افزار مدیریت ISA

این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزار های رایگان مدیریت پهنای باند می باشد اگرچه جزو نرم افزار های اکانتینگ طبقه بندی نمی شود اما امکانات بینظیری دارد ، با این حال به علت حرفه ای بودن برای افراد مبتدی پیشنهاد نمی شود و اگر حرفه ای هستید و زبان انگلیسی خوبی دارید می توانید از امکانات آن بهره مند شوید.

5-نرم افزار Online Accounting Software

نرم افزار Online Accounting Software

این نرم افزار اکانتینگ از تکنولوژی کلود استفاده می کند و برای استفاده در ایران نیاز به تاییدیه از پلیس فتا می باشد. این نرم افزار یکی از خدمات ارائه شده توسط شرکت های آنلاین اکانتینگ با ویژگی های جدید در بستر ابر داده یا کلواد می باشد که اصلی ترین ویژگی آن عدم نیاز به نصب بر روی سرور می باشد و خدماتش به صورت آنلاین در تمام نقاط جهان در دسترس خواهد بود. از مهم ترین ویژگی آن می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. تعریف کاربر به صورت تکی و گروهی
  2. امکان انجام نظرسنجی از کاربران
  3. کنترل پهنای باند
  4. امنیت بالا
  5. امکان صرفه جویی در مصرف اینترنت
  6. گزارش حرفه ای مصرف کاربران
  7. امکان قرار دادن تبلیغات
  8. امکان کال تو اکشن و …

نتیجه گیری

در این مطلب 5 تا از بهترین نرم افزار اکانتینگ رایگان را خدمت شما معرفی کردیم که دارای ویژگی های جذابی می باشند . با این حال نرم افزار های دیگری همچون دلتا سیب نیز وجود دارند که تقریبا می توان هم رده این نرم افزار ها قرار داد .

در عین حال بهترین راه برای انتخاب درست این نرم افزار ها کار کردن و کسب تجربه از رابط کاربری آن می باشد ، ولی اگر تجربه کافی از این نرم افزار ها ندارید و قصد دارید آموزش شبکه را تازه شروع کنید بهترین راه مشورت با اساتید است.

اگر اساتید حرفه ای را نمی شناسید و آموزش های مناسب را پیدا نمی کنید می توانید به سایت فرادرس مراجعه نموده و اساتید مختلف را با هم مقایسه کنید و نظرات دانشجویانشان را مشاهده کنید.

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *