تبلیغات

تبلیغات

تست محصول پرینتر سه بعدی MakerBot Replicator G5

printer

همه می توانند موافق باشند که این روزها دوران اوج گیری فناوری چاپ سه بعدی :  3D Printingاست؛ این همان دلیلی است که ما را مجاب کرد تا یکی از محبوبترین پرینترهای سه بعدی جهان را مورد ارزیابی قرار دهیم. امروز ، ما قصد داریم با آزمایش MakerBot Replicator 5G به نسل پنجم پرینتر سه بعدی میکربات بازگردیم. این آزمایش ویژه خواهد بود زیرا همانطور که می دانید ، دستگاه مرجع ما مرجع ساخت چاپگر سه بعدی  Replicator 2 هم هست. این مقاله  به ما این فرصت را نیز می دهد که در مورد Plug & Play و قابلیت اطمینان آن در پرینتر3بعدی صحبت کنیم!

بسته بندی و سخت افزار: باز کردن پک پرینتر سه بعدی میکربات جی فایو

بار دیگر ، یافتن هرگونه انتقادی از بسته بندی محصول MakerBot دشوار است. این چاپگر سه بعدی در جعبه مقوایی خود بسیار خوب بسته بندی شده است و تمام لوازم جانبی آن درست بالای چاپگر قرار دارد. در نگاه اول ، ممکن است تعجب کنید که کجا هستند زیرا هیچ قطعه ای قابل مشاهده نیست و با ضخامت بسته بندی ، به سختی می توان باور کرد که آنها حتی آنجا هستند!

چاپگر هنوز از جعبه خود خارج نشده است و ما متوجه شدیم که دستگاه را با متریال فیلامنت تحویل داده اند. این همان نوع متریالیست است که با Replicator 2 نیز عرضه میشود، یعنی متریال فیلامنت PLA شفاف 1.75 میلی متر

سرانجام ، زمان بیرون آوردن پرینتر سه بعدی از بسته بندی آن فرا رسیده است. در اینجا بود که دلیل تغییر ساختار متریال را مشاهده کردیم. رول متریال دیگر به قسمت عقب دستگاه متصل نیست زیرا در حال حاضر بخشی جدایی ناپذیر از آن است. اکنون نمی توانید فقط در مورد رول فیلامنت”اختصاصی” صحبت کنید بنابراین هنگام استفاده از متریال رول فیلامنتهای متفرقه ممکن است دچار مشکل شوید چون سایز با محل قرارگیری در چاپگر در تضاد خواهد بود و مجبور هستید همیشه متریال گران برند میکربات را مصرف کنید.

قطعا لوازم جانبی زیادی در این جعبه وجود ندارد. فقط یک کابل USB ، منبع تغذیه ، سیم پیچ فیلامنت ، اکسترودر و دستورالعمل هایی وجود دارد که به شما کمک می کند 3D Printer خود را سریع متصل کنید.

یکی از نکات قابل بحث دیگر در Replicator 2 این بود که بستر ساخت اکریلیک آن ، که به راحتی تغییر شکل می دهد. به نظر می رسد که MakerBot نظرات مصرف کنندگان را شنیده است و اکنون یک سینی ساخت شیشه ای پیدا کردیم که در مقایسه با Rep 2 ، تا حدودی متفاوت است. در اقلام همراه محصول  “نوار آبی چسبان یا Blue Tape” را هم پیدا می کنید که از آن میتوانید برای تسهیل چسبندگی متریال PLA به بستر استفاده می کنید. البته پیشنهاد ما استفاده از چسب ماتیکی است که در همه لوازم التحریر فروشیها پیدا میشود.

همچنین بخوانید  بهترین روش های فیشیال صورت با دستگاه

رابط پرینتر سه بعدی

رابط کاربری پرینتر سه بعدی makerBot

در رابط ارتباط پرینتر سه بعدی با سیستم کامپیوتر موارد جدیدی وجود دارد که توضیح میدهیم. اولین مورد خداحافظی با کارت SD است زیرا در حال حاضر یک پورت USB در جلو و عقب دستگاه برای اتصال آن به رایانه شما وجود دارد! ما همچنین یک پورت RJ45 پیدا کرده ایم که به شما امکان می دهد به کابل شبکه متصل شوید. نکته مثبت دیگر این است که جعبه برق اکنون در چاپگر ادغام شده است.

صفحه کنترل کاملاً بازطراحی شده است و نمایشگر رنگی که توسط یک دکمه بزرگ کروی است که از چپ به راست می چرخد و دو دکمه کوچک کوچک ، فضا را برای آن باز می کند. | فروش پرینتر سه بعدی | از نظر زیبایی شناسی ، به خوبی با چاپگر ترکیب می شود و نسبت به Replicator 2 بسیار کاربر پسند است (در حال حاضر فشار دادن دکمه اشتباه برای شما که انگشتان بزرگ دارید دشوارتر است). منو دارای 6 امکان برای کنترل دستی چاپگر است.

چاپ  Print : دسترسی به همه ویژگی های پرینت سه بعدی را فراهم می کند و به شما امکان می دهد در کتابخانه های شیء خود (کلید USB ، فضای ذخیره سازی داخلی ، کتابخانه های وبسایت مدل رایگان Thingiverse و فایل های خریداری شده) حرکت کنید.

رشته Filament : به شما امکان می دهد رول متریال خود را تغییر دهید

پیش گرم کردن Pre Heat : برای شروع یا توقف دمای اکسترودر

برنامه های کاربردیUtilities : دسترسی به ویژگی های پیشرفته چاپگر مانند ارتقا ، سیستم دوربین ، تنظیمات یا خاموش شدن را فراهم می کند.

تنظیماتSetting : به تنظیمات چاپگر دسترسی پیدا می کند

اطلاعاتInformation : دسترسی به آمار چاپگر و سیستم عامل پرینتر3بعدی را فراهم می کند.

لازم به ذکر است که بصورت پیش فرض فقط یک مدل سه بعدی رایگان در فضای ذخیره سازی چاپگر سه بعدی موجود بود و نه 5 تا مثل زمانهای گذشته.

نرم افزار پرینتر سه بعدی میکربات: MakerBot Desktop

نرم افزار پرینتر سه بعدی میکربات: MakerBot Desktop

تست پرینت سه بعدی با MakerBot Replicator G5

چاپ مستقیماً از صفحه کنترل دستگاه شروع شد. این فرآیند در مقایسه با نسخه های قدیمی تغییر چندانی نکرده است. پس از تراز شدن صفحه چاپ، بازگشت محورهای حرکتی به موقعیت های اولیه و افزایش دمای نازل ، 3D Print شروع شد و بدون مشکل به پایان رسید. خیلی خوب!

توجه داشته باشید که مثل همیشه شما باید نرم افزار چاپ را نصب کنید (یکبار برای همیشه) ، همانطور که میدانید ، از زمان انتشار Replicator 2X این نرم افزار تکامل یافته است. خداحافظی با نسخه قدیمی Makerware و سلام به نسخه آپدیت شده MakerBot Desktop –  بعنوان یادآوری، رایانه ما مجهز به ویندوز پر از باگ و دردسر 8.1 با آخرین به روزرسانی های نصب شده است. نصب نرم افزار هیچ مشکل خاصی ایجاد نمیکند (به یاد داشته باشید که آن را در حالت دسترسی مدیر نصب کنید) اما ما متوجه یک نکته کوچک و آزاردهنده شدیم: برای نصب MakerBot Desktop ، ابتدا باید Makerware را حذف کنید. اگرچه این مورد نباید چندان آزاردهنده باشد ، ولی نسخه فعلی MakerBot Desktop فقط از نسل پنجم Replicator پشتیبانی می کند. پس برای کسانی که از Replicator 2 استفاده می کنند ، به یک کامپیوتر دوم (یا از نرم افزار دیگری مانند ReplicatorG  برای دستگاه قدیمی نیاز دارید. همانطور که در بالا ذکر شد ، این فقط یک مشکل جزئی بود ، اما از آنجا که اکثر محصولات این برند در نسل ششم چاپگرهای خود قرار دارند ، این نرم افزار در حال حاضر استاندارد مورد استفاده است.

همچنین بخوانید  هر چه مسیر سخت‌تر هیجان بیشتر!

نتیجه گیری کلی تست پرینتر سه بعدی MakerBot Replicator G5:

دستگاهی ساده، کاربرپسند و کارآمد  با موارد کاربردی جدید :

بارزترین ویژگی دستگاه امکان پیش نمایش چاپ بود. بله ، اکنون می توانید چاپ را قبل از شروع روی صفحه خود شبیه سازی کنید تا ببینید آیا خطا وجود دارد یا خیر. این گزینه نه تنها راحت است ، بلکه علاوه بر این ، برخی پارامترهای دیگر را نیز خواهید داشت که قبلاً فاقد آن بودند مانند زمان چاپ یا مقدار تقریبی متریال مورد نیاز. این بدان معناست که چاپ شما دیگر به دلیل کمبود متریال فیلامنت قطع نمی شود!

خب امیدواریم از این مقاله خوشتان آمده باشد و ترغیب شده باشید تا یک پرینتر سه بعدی رومیزی بخرید!

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *