تبلیغات

تبلیغات

سه روش کاربردی برای تماشا YouTube Shorts در رایانه شخصی و تبلت

سه روش کاربردی برای تماشا YouTube Shorts در رایانه شخصی و تبلت

از زمانی که تیک تاک قابلیت تماشا ویدئو کوتاه را فراهم آورده، محبوبیت چنین ویدئوهایی دوچندان شده است. در همین بین اپ و شبکه‌های اجتماعی متعددی دست به کار شدند تا از این قابلیت به رشد مخاطب خود کمک کنند. متاسفانه تیک تاک در برخی کشورها ممنوع است و باید به سراغ جایگزین بهتری رفت تا از آن بهره گرفت.

اینستاگرام مدتی پس از تیک تاک قابلیت Instagram Reels را به کار گرفت و در سوی دیگر گوگل نیز YouTube Shorts را برای علاقمندان در نظر گرفت. شاید این پرسش برای شما به وجود بیاید آیا می‎‌توان YouTube Shorts را در پلتفرم‌های دیگر مشاهده کرد، باید بیان داشت بله، شما می‌توانید در پلتفرم رایانه شخصی و تبلت خود این قابلیت تماشا ویدئو کوتاه را داشته باشید.

در این مطلب قصد داریم شما را با 3 روش کاربردی برای تماشا YouTube Shorts در رایانه شخصی و تبلت آشنا سازیم.

تماشا YouTube Shorts در رایانه شخصی

همانند دیگر برنامه‌های پخش کننده ویدئو کوتاه، YouTube Shorts هم برای گوشی‌های هوشمند توسعه یافته و محتوا را به صورت عمودی برای کاربر نمایش می‌دهد. در این بین پرسشی به وجود می‌آید که آیا افراد می‌توانند در نسخه رایانه شخصی YouTube Shorts را تماشا کنند؟ پاسخ روشن است، بله. شما باید طبق سه روش زیر عمل کرده تا بتوانید این ویدئوهای کوتاه را مشاهده کنید.

1-در URL از هشتگ استفاده کنید

قابل ذکر است که می‌توانید با ایجاد کمی تغییر در URL یوتیوب در مرورگر خود، تمامی ویدئوهای کوتاه Shorts در YouTube رایانه شخصی خود جستجو کنید. برای انجام مراحل زیر را اجرا کنید:

1-نخست یوتیوب را در یکی از مرورگرهای رایانه شخصی خود بازکنید.

2-سپس در آدرس بار پس از نوشتن youtube.com، آدرس /hashtag/shorts را وارد کرده و Enter را بزنید.

اکنون شما می‌توانید تمامی ویدئوهای کوتاه یوتیوب را در کنار کانال‌های تولیدکننده چنین ویدئوهایی مشاهده کنید.

 

2- جستجو در یوتیوب

ترفند دیگری هم برای تماشا ویدئوهای کوتاه یوتیوب وجود دارد تا بتوانید آنها را روی سیستم دسکتاپی یا رایانه شخصی خود تماشا کنید. شما کافیست به جای تایپ در نوار آدرس، به صورت مستقیم در نوار جستجو یوتیوب ویدئو موردنظر را سرچ کنید.

1-باز کردن Youtube.com در رایانه شخصی

2-اکنون در نوار جستجو #Shorts را سرچ کنید و اینتر بزنید.

برای بار دیگر می‌توانید تمامی ویدئوهای کوتاه یوتیوب را از تولیدکنندگان محتوا مختلف دریافت کنید.

در هر صورت اگر می‌خواهید ویدئوهای کوتاه سازندگان خاصی را پیدا کنید، باید روش دیگری به کار گیرید. 

3-جستجو ویدئوهای خاص

همچنین بخوانید  آموزش نصب سیستم عامل جدید در VMware Workstation Pro

اگر به دنبال شاخه یا سازنده خاص در بخش ویدئوهای کوتاه هستید، می‌توانید در بخش نوار جستجو به دنبال آن باشید. برای یافتن کافیست تا به آدرس youtube.com مراجعه کرده و سپس در نوار جستجو همراه با #shorts، شاخه یا سازنده ویدئو را تایپ کنید. عملی که انجام می‌دهید باید شبیه به چیزی چون #shorts + gadgets دربیاید.

هنگامی که این عبارت وارد شد، enter را کلیک کنید. سپس مشاهده خواهید کرد که تمامی ویدئوهای مربوط آشکار می‌شوند. شما می‌توانید برای یافتن هر ویدئو در شاخه Funny, Gadgets, Dance یا هر چیز دیگری را با این روش به سادگی پیدا کنید.

چگونه ویدئو کوتاه از طریق رایانه شخصی آپلود کنیم

به طور کلی یوتیوب هیچ برنامه‌ای برای بارگذاری ویدئو کوتاه از طریق رایانه شخصی تدارک ندیده، بنابراین اگر به یوتیوب استودیو هم مراجعه کنید، Shorts upload وجود ندارد. تنها راه این است که در فرمت یک ویدئو کوتاه، فیلم خود را آپلود کنید.

برای انجام این کار باید یک ویدئو 60 ثانیه‌ای با نسبت تصویر 9:16 ضبط کنید. همچنین در هنگام آپلود از هشتگ #shorts استفاده نمایید. البته افزودن ویدئو کوتاه از طریق رایانه شخصی معایبی هم دارد که موجب از دست رفتن برخی ویژگی خواهد شد.

منبع :
gadgetstouse

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *