تبلیغات

تبلیغات

فعال سازی و پیکربندی Storage Sense در ویندوز برای پاکسازی خودکار فایل غیر ضرور

Storage-Sense

برنامه Storage Sense یکی از مهم ترین ابزار های ویندوز می باشد که در ادامه نحوه فعال سازی و پیکربندی آن را در سایت تک تیپ توضیح می دهیم.

ویندوز همیشه دارای ابزارهای داخلی برای پاکسازی فایل های ناخواسته (فایل های موقت ، سطل آشغال و فایل های بارگیری شده) است پیدا کردن و حذف آن ها به صورت دستی کمی دشوار می باشد ، اما Storage Sense در ویندوز 10/11 فایل های ناخواسته را به طور خودکار در فواصل زمانی مشخص حذف می کند. و این کار را برای شما راحت خواهد نمود.

در اینجا نحوه پیکربندی Storage Sense در Windows 10 برای حذف خودکار فایل های ناخواسته آمده است. این ویژگی فایلهای غیر ضروری مانند فایلهای موقت ، محتویات سطل آشغال و فایلهای بلااستفاده در پوشه دانلود ها را به صورت خودکار حذف می کند. بنابراین همیشه می توانید فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشید و عملکرد سیستم را بهبود بخشید.

به طور پیش فرض ، Storage Sense در رایانه Windows 10 غیرفعال است ، بنابراین باید آن را فعال و پیکربندی کنید تا فایلهای غیر ضروری را به طور خودکار خالی کند.

مراحل فعال کردن Storage Sense در Windows 10

1. تنظیمات را باز کنید (روی Windows + I کلیک کنید) و System Settings را انتخاب کنید.

2. در مرحله بعد ، گزینه Storage را در نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید.

Configure Storage Sense
3. اکنون ، در پنجره سمت راست ، روی گزینه Configure Storage Sense کلیک کنید.

4. در صفحه بعد ، ویژگی Storage Sense را فعال کنید.

ویژگی Storage Sense

5. در مرحله بعد ، روی منوی کشویی کلیک کرده و از میان دوره های موجود-هر روز ، هر هفته ، هر ماه یا در طول فضای خالی دیسک کم ، را انتخاب کنید.

۶- در مرحله بعد ، در گزینه فایل های موقت ، حذف فایل های موقت را که برنامه های من از آنها استفاده نمی کنند فعال کنید ، که فایل هایی را که هیچ برنامه ای از آنها استفاده نمی کند به صورت خودکار حذف می کند.

7. در مرحله بعد ، حذف محتویات را به طور خودکار از سطل آشغال انتخاب کنید. از منوی کشویی یک روز ، 14 روز ، 30 روز ، 60 روز یا Never را انتخاب کنید.

پیکربندی Storage Sense

8. همچنین در صورت عدم استفاده از پرونده ها ، می توانید آنها را از پوشه بارگیری شده حذف کنید. از منوی کشویی یک روز ، 14 روز ، 30 روز ، 60 روز یا Never را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید  10 روش حل مشکل اتصال و قطع شدن اینترنت در ویندوز

پس از پیکربندی ، ویندوز به طور خودکار فایلها را از سطل بازیافت ، پوشه بارگیری و فایلهای موقت خالی می کند. این نحوه استفاده از ویژگی Storage Sense برای حذف فایلهای اضافی از رایانه Windows 10 است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *