تبلیغات

تبلیغات

سه مورد از بهترین رینگ لایت ها برای عکاسی از محصولات

انواع رینگ لایت برای عکاسی

طرفداران اینستاگرام و کسانی که دائم اینستاگرام را دنبال می­کنند از وجود ابزارهای جدید عکاسی نیز اطلاع دارند. امروزه از بسیاری از نورهای ثابت برای عکاسی استفاده می­شود که برخی از جدید ترین نورهای ثابت رینگ لایت ها هستند و در این مقاله منحصرا می­خواهیم در مورد انواع مختلف رینگ لایت ها صحبت کنیم. اگر به دنبال خرید یک رینگ لایت هستید و می‌خواهید عکاسی یا بلاگری را شروع کنید تا انتها همراه ما باشید.

انواع نورهای ثابت

سافت باکس ها و اکتاباکس ها و همچنین فلاشر های استدیویی و البته رینگ لایت ها از برخی نور های ثابتی هستند که برای عکاسی استفاده می­شوند. البته رینگ لایت های سلفی برای عکاسی با گوشی هم اخیرا تولید شده که بسیار کاربردی هستند و به راحتی قابل حمل درون کیف هستند و از طرفی ارزان قیمت و به صرفه نیز می­باشند.

کدام رینگ لایت ها بهتر هستند

نورهای ثابت به دو صورت باطری خور برقی کار می کنند داشتن یک نور ثابت از این جهت به صرفه است که عمر طولانی و قیمت مناسبی دارد و در واقع این نورها قیمت چندان بالایی ندارند و حتی خودتان می توانید آنها را به صورت دستی تهیه کنید و نیازی و هزینه بالا ندارد. همچنین عکس با استفاده از نورهای ثابت بدون هیچ گونه سایه و کاملاً واضح خواهد بود و و تمام جوانب بک تصویر به خوبی نشان داده خواهد شد برترین عکاس های دنیا از رینگ لایت های دست ساز به عنوان نور ثابت برای عکاسی های خود خصوصاً عکاسی پرتره استفاده می کنند. رینگ لایت ها از حیث منبع نور به سه مدل تقسیم می‌شوند.

  1. رینگ لایت های دارای پنل LED

 مدل اول رینگ‌لایت هایی هستند که با استفاده از نورهای LED یا همان چراغ های LED تهیه شده اند. LED تعبیه شده در رینگ لایت های معمولی مناسب عکاسی حرفه‌ای نیستند و در واقع تنها های ال ای دی هایی که برای عکاسی حرفه‌ای طراحی شده‌اند می‌توانند عکس هایی با کیفیت مناسب بگیرند. این رینگ لایت ها به صورت رو میزی هم وجود دارند و برای عکاسی در حوزه کتاب و جواهرات مناسب هستند.

  1. رینگ لایت های مهتابی

استفاده از رینگ لایت در عکاسی
استفاده از رینگ لایت در عکاسی

 دومین مدل از رینگ لایت های موجود در بازار رینگ لایت های مهتابی هستند در واقع منبع تغذیه نور این رینگ لایت ها همان چراغ های مهتابی قدیمی است که در خانه‌های ما وجود دارد این مدل رینگ لایت ها کیفیت نسبتا مناسبی دارد اما برای عکاسی بسیار حرفه‌ای توصیه نمی شود. برای داشتن یک عکس حرفه‌ای بهترین کار این است که نوع سوم رینگ‌لایت را انتخاب کنید.

  1. رینگ لایت‌های دست ساز

 رینگ لایت‌های نوع سوم رینگ لایت های دستی هستند که خودتان می توانید بسازید و با استفاده از یک تکه چوب که به صورت گرد برش داده شده و تعدادی لامپ معمولی تنگستن ساخته می شود. قطر این رینگ لایت‌ها کاملاً به صورت سلیقه ای و متناسب با نیاز شما می‌تواند تهیه شود در واقع یکی از نکات بسیار مهم در تهیه یک رینگ لایت قطر آن است. رینگ لایت های موجود در بازار بسته به قطر و بزرگی شان قیمت های مختلفی دارند و هر چه بزرگتر شوند قیمت آنها نیز بیشتر خواهد شد اما زمانی که نیاز به یک رینگ لایت بزرگ برای عکاسی استایل مثل لباس‌های مردانه یا انواع مدل های جدید از مانتو زنانه دارید، ترجیحا می‌توانید آن را خودتان به صورت دستی بسازید. این رینگ لایت‌ها حتی در اندازه بسیار بزرگ هزینه آنچنانی نمی برند و بسیاری از عکاسان حرفه‌ای این مدل را انتخاب می کنند. دنی دایموند یکی از از عکاسان حرفه‌ای پرتره در آمریکا رینگ لایت عکاسی اختصاصی خود را به وسیله یک چوب با برش خاص به صورت دایره شکل و تعداد زیادی لامپ معمولی تنگستن تهیه کرده و از آن استفاده می‌کند.

همچنین بخوانید  عینک مخصوص کامپیوتر آنتی رفلکس

نکات مهم در مورد خرید رینگ لایت ها

نکات مهم برای نورپردازی در عکاسی
نکات مهم برای نورپردازی در عکاسی

برخی نکات مهم در مورد زمانی که می‌خواهید یک رینگ لایت تهیه کنید ابتدا باید بدانید که چه استفاده‌ای از این محصول خواهید کرد. اگر رینگ لایت ای که خریداری می‌کنید برای عکاسی در استودیو عکاسی خریداری شده است چندان تفاوتی نمی‌کند که این رینگ لایت با استفاده از باتری کار کند و یا به برق وصل شود و همچنین تفاوت چندانی ندارد که این نور ثابت کوچک یا بزرگ باشد اما زمانی که احتمال جابجا کردن رینگ لایت زیاد است و دائم در سفر و رفت و آمد هستید نیاز از است که رینگ‌لایت شما باطری خور و کوچک باشد و حتماً کیف داشته باشد بنابراین زمان خرید رینگ لایت حتماً به کاربرد آن و نکات مورد نظر خود توجه داشته باشید.

اما اگر شما علاقه‌ای به ساخت یک رینگ‌لایت ندارید ترجیح می دهید رینگ‌لایت خود را بخرید چند نکته است که باید به آن دقت کنید نکته ‏ اول CRI آن است در واقع ‏CRI کیفیت نور خروجی را تعیین می کند به عنوان مثال کیفیت نور خورشید ۱۰۰ در نظر گرفته می شود و یک رینگ لایت مناسب کیفیتی بالای ۹۰

نکته بعدی که باید در خرید رینگ لایت به آن توجه کنیم نوع نوری است که به آن نیاز داریم. برخی رینگ‌لایت‌ها چراغ‌های آفتابی یا همان نورهای سفید رنگ دارند، برخی دیگر تنها نورهای تنگستن یا مهتابی دارند و بعضی از رینگ لایت‌ها هر دو نوع نور را دارند یا به عبارتی By Color هستند. فقط باید توجه داشته باشید که رینگ لایت های دو رنگ زمانی که تنها می‌خواهید از یک نور و یا یک رنگ استفاده کنید خروجی نور کمتری دارند. دلیل هم این است که پنل نوری By color از LED های ریزی تشکیل شده که به صورت یکی در میان از دو رنگ در آن به کار برده شده است و زمانی که می­خواهید تنها از یک رنگ استفاده کنید در واقع نصف پنل روشن خواهد شد.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید امکانات جانبی یک رینگ لایت است برای مثال برخی رینگ لایت‌ها دارای یک کنترل از راه دور هستند که زمانی که از شما فاصله دارند می‌توانید آن را کنترل کنید. در واقع امکانات جانبی مثل تنظیم نور LED ها یا کنترل از راه دور تا حد زیادی بستگی به کاربرد آن و استفاده ای که از آن می­کنید دارد.

اگر تصمیم به خرید یک نور ثابت و تجهیزات عکاسی دارید ابتدا باید نیاز خود را شناسایی کنید و با توجه به آن چه نیاز دارید خرید لوازم جانبی یا حتی دوربین را شروع کنید. برای راهنمای بیشتر درباره انتخاب دوربین با توجه به نیاز خود از این مطلب کمک بگیرید.

همچنین بخوانید  تغییر را در آغوش گرفتم و به درآمدی میلیاردی رسیدم

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *