تبلیغات

تبلیغات

4 راهکار ساده برای تبدیل کردن یک تلویزیون معمولی به هوشمند

modern television smart tv

تلویزیونی که هم‌اکنون در منزل دارید، چه مدلی دارد؟ آیا امکان اتصال به اینترنت دارد و یا تصاویر را با قدرت رزولوشن بالا تماشا می‌کنید؟ همچنین ممکن است برای اولین بار قصد خرید تلویزیون داشته باشید و از تنوعی که در بازار وجود دارد شگفت‌زده شوید. در هر حالت، باید این نکته را یادآوری کنیم که تلویزیون‌ها که نقش و جایگاه مهمی در فراهم کردن اوقات سرگرمی برای ما دارند، روز به روز در حال پیشرفته‌تر شدن هستند و تلویزیون‌های معمولی قدیمی چندان مجال رقابت با آنها را ندارند، مگر آنکه آنها را به تجهیزات هوشمند، مجهز کنید؛ راهکاری که در این مقاله بررسی شده است. اگر شما نیز علاقمند به هوشمند کردن تلویزیون معمولی خود هستید، این مقاله می‌‌تواند اطلاعات خوبی در اختیارتان قرار دهد.

  1. پورت HDMI خریداری کنید

رابط HDMI که مخفف High definition multimedia interface است، به معنای رابط چند‌رسانه‌ای با کیفیت بالاست و به کمک آن می‌توانید تصاویر و صدا را با کیفیت قابل قبولی انتقال دهید. اگر می‌خواهید دیگر دستگاه‌های ارتقا دهنده تلویزیون را خریداری کنید، اول از همه به این رابط‌ها نیاز دارید. در حال حاضر انواع بسیار متفاوتی از کابل‌های HDMI در بازار وجود دارد که رفته رفته قدرت انتقال تصویر و صدا در آنها بهبود یافته است. پس زمانی که به دنبال خرید این رابط‌ها هستید، سعی کنید متناسب با تلویزیون و دستگاه‌های دیگر خود آنها را خریداری کنید. همچنین با توجه به تعداد دستگاه‌هایی که قصد اتصال به تلویزیون دارد و پورت‌هایی که پشت دستگاه تلویزیون شما وجود دارد، باید خرید کنید.

  1. اندروید باکس یا اسمارت باکس تهیه کنید

تلویزیون هوشمند با اندروید باکس
تلویزیون هوشمند با اندروید باکس

به کمک اندروید باکس‌ها که به آنها تی وی باکس هم گفته می‌شود، به راحتی می‌توانید تلویزیون معمولی خود را به انواع هوشمند تبدیل کنید. در حال حاضر این دستگاه‌ها را برندهای محدودی به بازار معرفی کرده‌اند؛ تی وی باکس‌هایی که در واقع کامپیوترهای بسیار کوچکی هستند که از طریق پورت HDMI به تلویزیون شما متصل می‌شود، قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و چون دارای پردازنده چند هسته‌ای هستند، سرعت انتقال داده‌ها و تصاویر در آنها بالاست. همچنین بسیاری از آنها دارای قابلیت ریموت کنترل و اتصال از طریق بلوتوث هستند، به این ترتیب می‌توانید آنها را به موس و کیبورد هم وصل کنید و به راحتی بازی‌های خود را روی صفحه بزرگ تلویزیون انجام دهید.

از دیگر قابلیت‌هایی که این نوع دستگاه‌ها به تلویزیون‌های معمولی می‌دهد، قابلیت پخش آنلاین فیلم و سریال و یا وب‌گردی در دنیای اینترنت است. اگر دوست دارید در صفحه نمایش بزرگی، تماس تصویری با دوستان و عزیزانتان برقرار کنید، اسمارت باکس‌ها این قابلیت را در اختیارتان قرار می‌دهند.

همچنین بخوانید  افزایش کیفیت عکس آنلاین | معرفی سایت های حرفه ای 100% تضمینی

درباره دیگر ویژگی‌های اندرویدباکس‌ها باید بگوییم برخی از آنها همانند یک فلش مموری هستند و دارای یک ریموت کنترل از راه دور و برخی مشابه دستگاه مودم اینترنتی که در خانه‌های خود دارید، هستند. بنابراین روی آنها هم پورت USB وصل می‌شود و شما می‌توانید فیلم و سریال‌ها را از روی فلش مموری که روی اندروید باکس وصل کرده‌اید مشاهده کنید. همچنین اندورید باکس‌ها، رزولوشن تصاویر را در تلویزیون شما بالاتر می‌برند.

در هنگام انتخاب و خرید از بین مدل های متنوع اندروید باکس می‌توانید بر اساس محدوه قیمتی و کارایی‌هایی که هرکدام به تلویزیون شما می‌دهند، انتخاب کنید. اما باید این قابلیت‌های با ویژگی تلویزیون معمولی شما هماهنگ باشد.

  1. لپ‌تاپ یا موبایل خود را به تلویزیون وصل کنید

البته انجام اینکار به شرط آن است که شما کابل HDMI مرتبط و مناسب را خریداری کرده باشید. اگر اندروید باکس ندارید و نمی‌توانید لپ‌تاپ و یا موبایل را به کمک این دستگاه به تلویزیون متصل کنید، می‌توانید به کمک کابل HDMI لپ‌تاپ یا موبایل خود را به تلویزیون وصل کنید و از طریق صفحه تلویزیون فیلم و سریال تماشا کنید و یا عکس‌های گرفته شده را در رزلوشون بیشتری ببینید. به این ترتیب، شما می‌توانید از صفحه نمایش تلویزیون خود، استفاده‌های بیشتری به جز دیدن خبر و یا فیلم‌های خود تلویزیون بکنید.

  1. سیستم‌ پخش خانگی تهیه کنید

استفاده از ساندبار برای تلویزیون معمولی
استفاده از ساندبار برای تلویزیون معمولی

صدا یکی از عناصر اصلی در تماشای فیلم و سریال و یا هر برنامه دیگری است و به همین علت است که هنگامی که به دنبال خرید تلویزیون هستید، باید این موضوع را مد نظر قرار دهید. اما اگر به هر دلیلی از قابلیت‌های صوتی تلویزیون خود راضی نیستید، می‌توانید این روش‌های کم هزینه را امتحان کنید یا انواع اسپیکرها و سیستم‌های پخش خانگی را تهیه کنید. اسپیکرهای ایستاده از انواع کاملا معمولی تا بسیار قدرتمند و پیشرفته در بازار وجود دارد که دارای پورت USB هستند، مجهز به ساب ووفر شده‌اند و امکانات صدای تلویزیون شما را به میزان زیادی ارتقا می‌دهند. این روش در هنگام مهمانی‌ها و پخش فیلم می‌تواند یک روش عالی برای درک لذت بیشتر باشد.

در نهایت اگر دوست ندارید هیچ کدام از این روش‌ها را امتحان کنید و بودجه مناسبی هم برای خرید تلویزیون‌های جدید دارید، می‌توانید انواع هوشمند آنها را تهیه کنید. اگر دوست دارید تلویزیون شما صفحه نمایش بزرگی داشته باشد، به سراغ اندازه‌های 49، 50، 55 و 65 اینچی بروید که می‌تواند تجربه مشابه با سینمای خانگی را برایتان ایجاد کند. البته هرچه اندازه‌های بزرگ‌تری بخواهید، قیمت آنها بالاتر می‌رود. از میان انواع تلویزیون‌هایی که در بازار وجود دارد، سعی کنید به سراغ برندهای معتبر مانند جدیدترین مدل های تلویزیون سامسونگ بروید که همیشه در کیفیت و ارائه قابلیت‌های جدید پیشرو بوده‌اند.

همچنین بخوانید  آشنایی با خدمات فرادرس بهترین سایت آموزش مجازی

احتمالا در آینده نزدیک، روش‌های دیگری نیز روانه بازار خواهد شد که به شما در ارتقای تلویزیون‌های معمولی به هوشمند بسیار کمک خواهد کرد. در حال حاضر نیز شرکت‌هایی مانند گوگل و اپل، دستگاه‌هایی روانه بازار کرده‌اند که نقش مهمی در افزایش کیفیت صدا و تصویر تلویزیون به وجود آورده‌اند

همچنین افرادی که در حوزه تکنولوژی فعال هستند و شما نیز ممکن است یکی از همین افراد باشید، همیشه روش‌های میانبر و تبدیلی خوبی برای ارتقا سیستم‌های الکترونیکی از جمله تلویزیون دارند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *