تبلیغات

تبلیغات

ویژگی ها و روش های یادگیری پایتون

Python-for-Beginners

یادگیری زبان پایتون که یک زبان شیء‌گرا می‌باشد بسیار ساده است اما یادگیری این زبان نیازمند داشتن دید برنامه نویسی دقیقی می باشد اگرچه زبان های شیء گرای زیادی وجود دارد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند ، پایتون جزو محبوب ترین زبان‌های شیء‌گرا در بین علاقه‌مندان به برنامه نویسی به شمار می‌رود.

در ادامه با سایت تک تیپ همراه باشید تا با ویژگی‌ها و روش‌های یادگیری پایتون آشنا شوید و بهترین مجموعه آموزش‌های آن را در سایت فرادرس در ادامه قرار دادیم تا با کلیک روی آن‌ها بتوانید دسترسی کاملی به آموزش‌های پایتون داشته باشید.

به علت تعدد فریم ورک های مختلف آموزش پایتون بسیار راحت و در دسترس‌تر از مابقی زبان‌ها می‌باشد که سایت فرادرس تعداد زیادی از این آموزش‌ها را با مثال‌های فراوان قرار داده که اگر علاقه‌مند هستید می‌توانید از آن ها استفاده کنید . انواع فریم ورک‌‎های رایگان و پولی برای نوشتن برنامه با این زبان وجود دارد که بر اساس سلیقه و سابقه خود می‌توانید بهترین آن‌ها را برای نوشتن برنامه با زبان پایتون انتخاب نمایید.

زبان پایتون چیست ؟

زبان پایتون چیست

زبان پایتون یک زبان شیء‌گرا سطح بالا محسوب می شود که دارای ویژگی‌های جذاب و ویژه است که در نوشتن هوش مصنوعی بسیار کاربرد دارد.

یادگیری این زبان برای کسانی که قبلا برنامه نویسی با زبان‌های دیگر را انجام داده بودن بسیار ساده خواهد بود که علت آن ساده بودن ساختار ، خوانایی بالا و شیء‌گرا بودن آن می‌باشد.

این زبان کاملا اپن سورس عرضه شده است تا بتوان به راحتی آن را شخصی سازی نمود و البته توسط بنیان گذاران پایتون اداره و آپدیت می‌شود تا روز به روز گسترش پیدا کند.

این زبان ابتدا در سال 1991 ساخته و معرفی شد و کم کم توسط همین تیم پایتون گسترش پیدا کرد تا به عنوان یکی از بهترین و خوش ساختارترین زبان های شیء‌گرا نام خود را به ثبت برساند.

ویژگی ها زبان برنامه نویسی پایتون

یادگیری پایتون علاوه بر اینکه بسیار آسان و راحت می‌باشد ویژگی‌های جذاب و کم نظیری دارد که استفاده آن در ساخت هر نوع برنامه را مورد توجه قرار می‌دهد.

از آسان بودن این زبان که بگذریم چندین ویژگی مهم را می توان برای آن برشماریم که در زیر به آن‌ها اشاره حواهیم کرد.

سرعت بالا در برنامه نویسی

به علت اینکه این زبان برنامه نویسی بسیار ساده می‌باشد و مفهوم آن با زبان انگلیسی سازگار است سرعت برقراری ارتباط هر برنامه نویس با آن بیشتر خواهد بود و علاوه بر اینکه سرعت نوشتن برنامه بسیار کاهش می‌یابد آموزش برنامه نویسی پایتون نیز بسیار سریع تر از سایر زبان های شیءگرا خواهد بود.

همچنین بخوانید  معرفی انواع شغل های مرتبط با رشته گرافیک به همراه پیش نیازهای هر کدام

انعطاف بالا در یادگیری پایتون

یکی از مهم ترین ویژگی پایتون ، منعطف بودن آن می‎‌باشد. به علت اینکه این زبان تعامل خوبی با دیگر زبان‌های برنامه نویسی دارد

به علت اینکه اساس پایتون از زبان پایه‌ای سی و جاوا گرفته شده است انعطاف بالایی با این زبان‌ها دارد.

فریم ورک های قوی و متعدد

به علت انعطاف پذیری بالای پایتون ، فریم ورک ها و محیط های بزرگ و کوچک برنامه نویسی این امکان را فراهم نموده‌اند که برنامه نویسان پایتون بتوانند در محیط آن ها برنامه خود را بنویسند.

به همین دلیل اگر شما قبلا زبان برنامه نویسی دیگر کار کرده اید و با فریم ورک های مختص آن آشنا هستید به راحتی می‌توانید برنامه های خود را با زبان پایتون در همان فریم ورک‌ها پیاده سازی نمایید.

آموزش فریمورک جنگو

یکی از مهم ترین و قوی ترین فریم ورکی که برای پایتون معرفی شده است فریم ورک جنگو می‌باشد ، این محیط برنامه نویسی بسیار راحت و کاربردی بوده که معمولا همه ی برنامه نویسان با آن آشنا هستند ، اما اگر شما با آن آشنایی ندارید می‌توانید یکی از بهترین آموزش‌های مربوط به آن در سایت فرادرس با عنوان آموزش فریمورک جنگو موجود می باشد که می‌توانید با هزینه ی بسیار پایین تهیه نمایید.

خوانایی بالا

یکی دیگر از ویژگی‌ها خوانایی و سادگی کد‌ها می‌باشد که هر شخصی با داشتن دانش زبان اینگلیسی می‌تواند درک مناسبی از کد‌ها داشته باشد.

آموزش زبان پایتون

حال که با ویژگی‌های جذاب این زبان برنامه نویسی آشنا شدید بهتر است با شیوه‌های آموزش این زبان نیز آگاه شوید یکی از راحت ترین و بهترین راه برای آموزش این زبان و دسترسی به مجموعه آموزش برنامه نویسی پایتون استفاده از سایت آموزش و دانشگاه مجازی فرادرس می‌باشد.

این سایت یکی از بهترین سایت ها در آموزش درسی و مهارت آموزش آنلاین می‌باشد که اساتید معتبر هر رشته و حوضه در این سایت چندین ساعات آموزش‌های رایگان و پولی قرار دادند که یکی از مهم ترین بخش‌های آن مجموعه آموزش برنامه نویسی می‌باشد که انواع زبان برنامه نویسی توسط اساتید حرفه ای و کاربلد در آن آموزش داده شده است.

هوش مصنوعی پایتون

هوش مصنوعی پایتون

یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای طراحی هوش مصنوعی ، زبان پایتون می‌باشد ، این زبان دارای کتابخانه‌های فراوانی می‌باشد که به نوشتن هوش مصنوعی بسیار کمک می‌کند از مهم ترین کتابخانه‌های معروفی که در این زبان وجود دارد و اجازه استفاده از آن‌ها به همه افراد داده شده است می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. کتابخانه پانداس: برای تحلیل داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. کتابخانه TensorFlow
  3. کتابخانه NLTK
همچنین بخوانید  بهترین روش های استخراج بیت کوین با گوشی همراه - معرفی اپلیکیشن های استخراج ارزهای دیجیتال با گوشی

و بسیاری از کتابخانه‌های دیگر که نوشتن و طراحی هوش مصنوعی را بسیار آسان و قابل فهم می‌کند.

یادگیری پایتون در فرادرس

سایت فرادرس یکی از بهترین سایت‌های کشور در زمینه آموزش آنلاین می‌باشد که بیشترین مطالب آموزشی را به صورت رایگان و پولی در تمام رشته‌ها فراهم نموده است.

انواع مختلفی از آموزش‌های برنامه نویسی‌ رایگان در سایت فرادرس وجود دارد که می‌توانید با ورود به سایت از این آموزش‌ها به صورت رایگان استفاده کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *