تبلیغات

تبلیغات

آموزش تولید محتوا سئو شده برای سایت های محتوا محور

محتوا

تولید محتوا سئو شده یکی از موارد مهم در افزایش رتبه سایت در سال 2021 می باشد و تاثیر زیادی بر روی رتبه بندی نتایج در گوگل از خود نشان داده است.

برای اینکه در گوگل رتبه سایت خود را بالا ببرید ابتدا باید از وجود محتوا و ایندکس سایت خود در گوگل مطمئن باشید. اگر محتوای شما در گوگل قرار نگیرد و یا نشان داده نشود، دیگر کاری از دست شما بر نمی آید و هر کاری هم که انجام دهید برای بهبود جایگاه سایت خود هیچ نتیجه ای نمی توانید بگیرید.اگر شما سایت تازه تاسیس دارید حتما با مشکل نمایش محتوای سایت خود در گوگل مواجه شده اید. به همین دلیل می توانید با مشاهده هزینه تولید محتوا متنی ، تولید محتوا را به حرفه ها بسپارید.

رتبه بندی در نتایج گوگل

 

اما این به خاطر جریمه شدن وب سایت شما نیست. گوگل برای سایت های تازه تاسیس و تازه کار محدودیتی را ایجاد می کند تا از هدف اصلی سایت و هویت ان مطلع شود. در این زمان سایت شما در گوگل سند باکس قرار می گیرد. و حدود 3 تا 4 ماه طول می کشد تا شما از گوگل سند باکس خارج شوید. در این مدت کاری از دست شما بر نمی آید. اما می توانید با تولید محتوای سئو شده این مدت زمان را کمتر کنید.

همچنین شما می توانید با استفاده از ابزار  (screaming frog)  آدرس های صفحات وب سایت خود را مشاهده کنید. با استفاده از این ابزار می توانید آدرس های صفحات سایت خود را به صورت کامل مدیریت کنید. این ابزار امکان مشاهده لیستی از تمامی صفحات سایت شما را فراهم می کند.

نشانه گذاری و استفاده از برچسب ها در تولید محتوا

محتوای خود را با استفاده از برچسب ها برای موتور های جستجو توصیف کنید. شما می توانید برای توصیف بهتر صفحات سایت خود از برچسب ها استفاده کنید. محتوای سایت شما درباره چیست؟ آیا شما درباره محصولات سایت خود صحبت می کنید؟ برای اینکه بتوانیم این سوال ها را برای گوگل پاسخ دهیم باید از برچسب ها و نشانه گذاری ها یا همان دسته بندی ها استفاده کنیم.

دسته بندی به گوگل نشان میدهد صفحه شما درباره چیست، و برچسب ها موض,ع محتوای شما را برای گوگل مشخص می کنند..  این کار باعث می شود گوگل صفحات سایت شما را بهتر درک کند و مخاطب و کاربران سایت شما ارتباط بهتری با سایت شما برقرار می کنند. همچنین دسترسی به موضوع های مختلف در سایت شما راحت تر می شود و این خود یک امتیاز مثبت است.

همچنین بخوانید  محتوای سریالی چیست و چه مزایایی دارد؟

 

چگونه محتوا تولید کنیم؟

 

در اولین گام باید خاص و متفاوت باشید، سعی کنید فکر خود را از مسائل روزمره آزاد کنید و باید ذهن آزاد محتوا تولید کنید. در محتوای خود سعی کنید سوال هایی که برای کاربران ممکن است پیش بیاید حرف بزنید و ان ها را پاسخ دهید. شما با این کار می توانید کاربران بیشتری را جذب سایت خود کنید همچنین کاربران سایت شما را برای رفع نیاز های خود انتخاب می کنند.

همچنین بخوانید  سئو داخلی رقابتی برای مشخص شدن برنده نهایی

 

دومین گام باید درباره آن چیز که کاربران به دنبال هستند صحبت کنید. شاید شما از یک موضع استفاده کنید که کاربران اصلا به دنبال آن نیستند و برای آن ها اهمیتی ندارد در این صورت شما فقط وقت خود را تلف کرده اید و نتیجه ای برای شما نخواهد داشت. اما اگر قبل تولید محتوا درباره بیشترین جسجو های کابران تحقیق و بررسی کنید به راحتی می توانید مخاطب هدف خود را به سایت بکشانید.

 

در سومین گام باید هنگام تولید محتوا خود را به جای کاربران بزارید و از خود سوال کنید. آیا این مقاله می تواند نیاز های کاربران را برطرف کند؟ آیا این مقاله مفید است؟ آیا این محتوا می تواند در آینده هم محتوای هدف کاربان باشد؟این سوالات به شما کمک می کند مطابق با میل کاربران پیش بروید و این همان چیزی است که گوگل می خواهد و مطمئن باشید این محتوای شما از چشمان گوگل پنهان نمی ماند.

 

چهارمین گام نوبت سئو و بهینه سازی است. شما باید محتوای خود را سئو و بهینه کنید تا در گوگل جایگاه مناسبی را کسب کنید. اگر شما محتوا تولید کنید اما در گوگل جایگاه مناسبی را نگیرید محتوای شما هیچ ارزشی نخواهد داشت حتی اگر روز ها و ما ها برای آن زحمت کشیده باشید پس باید به مسئله سئو به صورت جدی فکر کنید و در محتوا از آن استفاده کنید.

 

چگونه محتوای خود را سئو کنیم؟

 

همان طور که در مقاله های قبلی گفته شد سئو مهمترین استراتژی در تولید محتوا است. و محتوای بدون سئو هیچ معنایی ندارد و نمی تواند جایگاه بالایی را در گوگل کسب کند. اما چگونه می توانیم محتوای خود را سئو کنیم؟ برای اینکه بتوانیم محتوای خود را استراتژی سئو کنیم باید سئو را یاد بگیریم. پس از یادگیری استراتژی سئو باید کلماتی که بیشترین دنبال کننده را دارند و به عبارتی کلمات هدف کاربران هستند را پیدا کنید.

همچنین بخوانید  چگونه یک سایت رزرواسیون وردپرسی بسازید؟

 

برای پیدا کردن کلمات هدف کاربران ابزار های زیادی وجود دارند اما از بهترین ابزار های بررسی کلمات کلیدی و ارائه پیشنهاد های بهترین کلمات کلیدی برای سئو ابزار Google Adwords می باشد. این ابزار توئسط گوگل ایجاد شده است و کاملا رایگان است اما به علت محدودیت در ایران شما باید با آی پی غیر از ایران وارد سایت شوید و سپس ثبت نام کنید.

 

پس از انتخاب کلمات کلیدی هدف دار باید هر کدام را دسته بندی کنید. سعی کنید از کلماتی که رقابت در آن ها بسیار سخت و دشوار است استفاده نکنید و یا کمتر استفاده کنید. شما می توانید با کلمات کلیدی بلند تر نتیجه ی بهتری را بگیرید و به مرور زمان در کلمات کلیدی کوتاه هم در جایگاه بالای گوگل قرار بگیرید اما اول باید از کلمات کوتاه استفاده کنید.

همچنین بخوانید  خزنده های وب چگونه عمل می کند

 

برای اینکه کاربران را تحریک به کلیک به روی محتوای سایت خود کنید همیشه سعی کنید از عنوان های تحریک کننده استفاده کنید. عنوان ها نقش بسیار مهمی را در کلیک کردن کاربران دارند و شما می توانید تنها با یک کار کوچک ترافیک بیشتری را جذا سایت خود کنید. برای مثال می توانید از عنوان های زیر برای محتوای خود استفاده کنید.

 

  • بهترین
  • کامل ترین
  • جامع ترین
  • آموزش صفر تا صد
  • استراتژی

 

چگونه محتوای سئو شده تولید کنیم؟ استراتژی محتوا

 

محتوای طولانی یا کوتاه

 

حداقل کلمات در محتوا 500 کلمه است. و شما اگر کمتر از این مقدار محتوا تولید کنید گوگل به آن توجه ای نمی کند و نمی تواند جایگاهی را در گوگل کسب کند. اما شما می توانید با تولید محتوای طولانی شانس خود را برای افزایش رتبه سایت و  همچنین جذب ترافیک بیشتر افزایش دهید. گوگل عاشق محتوای طولانی است و چندین بار توصیه کرده است که از محتوای طولانی در سایت خود استفاده کنید.

 

محتوای طولانی اعتبار و ارزش سایت شما را بالا می برد. چون شما در محتوای طولانی می توانید محتوای خود را از زاویه های مختلف بررسی کنید و به سوالاتی که ممکن است برای کاربران پیش بیاید به صورت کامل پاسخ دهید. این خودش تجربه کاربری را می سازد و حتی باعث بهبود تجربه کاربری سایت شما می شود چون شما سوالاتی را که در ذهن کاربران بود را پاسخ دادید پس کاربران از آن به بعد برای رفع نیاز خود سایت شما را انتخاب می کنند.

 

ارزش تولید محتوای طولانی

 

همچنین بخوانید  استراتژی تولید محتوا چیست؟ چگونه محتوا تولید کنیم؟ 2021

همچنین ارزش محتوای طولانی بسیار بیشتر از محتوای کوتاه است. محتوای طولانی نشان می دهد که شما برای کاربران خود ارزش ویژه ای قائل هستید و همیشه سعی می کنید برای رفع نیاز های آن ها محتوا تولید کنید. شاید با خود بگویید محتوای طولانی کسل کننده می شود و دیگر کاربران اشتیاقی به خواندن ان پیدا نمی کنند. اما فراموش نکنید کاربری که به محتوای سایت شما می آید به دنبال پاسخ نیاز و خواسته های خود است و تا پاسخ آن را پیدا نکند از سایت شما بیرون نمی رود.

 

اما استفاده از محتوای طولانی و جذاب به شما بستگی دارد که چگونه محتوال تولید کنید تا کاربران را به خوادن محتوا تحریک کنید و کاربر تشویق به خوتاندن محتوای سایت شما شود . شما می توانید با کسب تجربه های بیشتر محتوای طولانی و بسیار جذاب تولید کنید که هر چه قدر هم طولانی باشد اما باز کاربر آن را مطالعه کند.

تبلیغات

دیدگاه ها

  • امین مرداد 10, 1400 :: 12:25

    ممنون از مطلب مفیدی که در سایتتون قرار دادین. استفاده از نکاتی که نوشتین، میتونه خیلی بهمون کمک کنه. اعتقادم اینه که باید از سایت هایی که محتواهای خوب دارن، حمایت بشه. من صاحب سایت برچسب هستم. در صورت تمایل می تونیم در زمینه رپورتاژ رایگان با هم تعامل داشته باشیم؟

    • حمید نوری مرداد 10, 1400 :: 23:15

      خواهش می کنم لطف دارید .آدرس سایتتون رو بفرستید چک کنم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *