تبلیغات

تبلیغات

بررسی برنامه کلاب هاوس (clubhouse) همراه با لینک دانلود نسخه اندروید و آیفون

clubhouse cover

وب‌سایت تک تیپ در این پست تلاش می‌کند که به بررسی تخصصی نرم‌افزار کلاب هاوس پرداخته و لینک‌های دانلود نسخه اندروید و آی او اس را در اختیارتان قرار دهد.

مدتی است که در صفحات مجازی شاهد بحث‌های مختلفی در رابطه با یک شبکه اجتماعی جدید هستیم. این سوشال مدیا که کلاب هاوس نام دارد مبتنی بر گفت‌وگو های صوتی بوده که اصلی‌ترین دلیل محبوبیتش نیز همین است.

برای درک هر چه‌بهتر ویژگی اصلی این اپلیکیشن تصور کنید که در یک گروه مجازی قرار دارید و هیچ خبری از پیام‌های متنی نیست و کاربران موجود در این گروه به‌صورت صوتی و کاملاً زنده با یکدیگر صحبت می‌کنند. همین موضوع کمک می‌کند که رابطه بهتری با دیگران برقرار کرده و حتی با افراد مشهور و سلبریتی ها نیز ساعت‌ها گفت‌وگو کنید!

اپلیکیشن کلاب هاوس clubhouse و تاریخ معرفی آن

برنامه کلاب هاوس اندروید

نرم افزار کلاب هاوس برای اولین بار در سال 2020 معرفی شد. ایده پرداز و سازندگان این استارت اپ پل دیویدسون و روهان ست هستند که بی شک خودشان نیز هیچ وقت باور نمی‌کردند که clubhouse بتواند به این محبوبیت برسد.

همان‌گونه که در توضیحات اولیه نیز اشاره کردیم اتاق‌های گفت و گوی مختلفی در این شبکه اجتماعی وجود دارد که هرکدامشان دارای موضوعی خاص هستند. چیزی که بسیار تعجب برانگیز است رشد فوق العاده این برنامه در مدت زمانی بسیار کوتاه است. اگر دقت کرده باشید ما تاریخ ساخت و عرضه این اپ را سال 2020 معرفی کردیم؛ اما اگر نگاهی به اپ استور داشته باشید متوجه خواهید شد که بیش از 30 درصد دانلودهای ان از 28 ژانویه 2021 به بعد بوده است.

این رشد سریع می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از دلایل توجه کاربران به clubhouse سخنان ایلان ماسک بود. ایلان ماسک در آخرین کنفرانس خود به نام این استارت اپ اشاره کرد که همین موضوع نیز توجه دیگران را به سمت آن جلب نمود.

نحوه عضویت در clubhouse

یکی از موضوعاتی که ممکن است اندکی ذهن شما را درگیر کند نحوه ثبت نام و هم‌چنین سیستم عاملی است که از کلاب هاوس پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر تنها کاربران آی او اس به این نرم افزار دسترسی دارند و می‌توانند آن را نصب کنند. این موضوع در نظر برخی از افراد نوعی انحصار طلبی است.

از طرفی به دلیل قیمت بالای گوشی‌های آیفون برخی از کارشناسان این موضوع را نوعی تجمل‌گرایی می‌دانند!

گفتنی است شرکت Alpha Exploration تمامی این ادعاها و سخنان را رد کرده و دلیل وجود نداشتن نسخه اندروید را محدودیت زیر ساخت‌ها و منابع بیان کرده است. گرچه در خبرهای اخیری که در این موضوع شنیده شده‌ایم به زودی و با رفع محدودیت‌های موجود نسخه رسمی اندرویدی نیز در اختیار علاقه مندان به این شبکه اجتماعی قرار داده می‌شود.

همچنین بخوانید  تفاوت SSD و HDD چیست ؟ هارد دیسک بهتر است یا هارد SSD ؟

به‌هرحال برای ثبت نام در این شبکه اجتماعی ابتدا باید نرم افزار اصلی آن را از اپ استور شرکت اپل دریافت کنید. نکته که جالب است نیاز به دعوت نامه برای ادامه ثبت نام می‌باشد. شما پس از دانلود کلاب هاوس به صورت مستقیم نمی‌توانید در آن ثبت نام کنید، زیرا فعالیت در آن منوط بر داشتن دعوت‌نامه از دیگر کاربران است. اگر شما دعوت‌نامه ای برای ثبت نام ندارید می‌توانیم مشخصات خود را وارد کرده و در لیست رزرو قرار بگیرید تا خود نرم افزار پس از گذشت چند روز و یا حتی چند ماه لینک پذیرش را برایتان ارسال کند.

تعداد افراد مجاز در هر گروه و موضوعات مورد بحث

در ابتدای انتشار کلاب هاوس روم‌ها و یا همان اتاق‌های این شبکه اجتماعی دارای محدودیت‌هایی بودند به گونه‌ای که بیش از 5 هزار کاربر قادر به حضور در یک اتاق نبودند. اما به مرور زمان و با توجه به استقبال از آن سازندگان تصمیم گرفتند این محدودها را از بین ببرند. شما می‌توانید در هر روم به‌صورت لایو با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید. البته باید بگوییم که باز کردن میکروفون و پخش صدا بر عهده مدیر اتاق است.

در این سوشال مدیا بحث‌های مختلفی در جریان هستند. تمامی این اتاق‌ها متناسب با موضوعاتشان در گروه‌های مختلفی قرار می‌گیرند و هیچ‌گونه محدودیتی در تعدادشان وجود ندارد.

آیا گفت و گو های انجام شده در سرور ها ذخیره می شوند؟!

همان گونه که در توضیحات فوق نیز عنوان کردیم اتاق‌های گفت‌وگو توسط مدیران ایجاد می‌شوند و پس از پایان بسته خواهند شد. این موضوع گویای ذخیره نشدن این اطلاعات می‌باشد. از طرفی تیم توسعه دهنده به امنیت این شبکه اجتماعی اشاره زیادی کرده است و اطمینان خاطر داده که هیچ کدام از گفت‌وگو ها ذخیره نخواهند شد.

لینک دانلود کلاب هاوس برای اندروید و آی او اس

کاربران سیستم عامل آی او اس می‌توانند از طریق اپ استور اپل اقدام به دانلود این نرم افزار کنند؛ اما همان طور که در توضیحات فوق نیز اشاره کرده‌ایم هیچ گونه نسخه رسمی برای اندروید منتشر نشده است. گرچه شاهد نسخه‌های غیررسمی مختلفی در سطح وب سایت‌ها هستیم، اما این اپ ها هیچ‌گونه امنیتی ندارند.

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *