تبلیغات

تبلیغات

نحوه تبدیل دی وی دی رایتر اینترنال به اکسترنال

convert-an-internal-dvd-drive-to-external

تبدیل دی وی دی رام و رایتر اینترنال به اکسترنال برای کسانی که می خواهند دی وی دی رایتر لپ تاپ خود را با اس اس دی جایگزین کنند بسیار کاربردی می باشد.

زمانی که رایتر اینترنال به اکسترنال تبدیل کنید می توانید از آن به عنوان رایتر قابل حمل با اتصال یو اس بی استفاده کنید .

برای تبدیل رایتر اینترنال به اکسترنال می توانید با انجام گام به گام روش زیر به راحت ترین شکل ممکن از سی دی رام یا رایتر خود به صورت قابل حمل استفاده نمایید. با سایت تک تیپ همراه باشید.

آموزش تبدیل دی وی دی رایتر اینترنال به اکسترنال

برای اینکه بتوانید به بهترین شکل رایتر خود را تبدیل به دستگاه اکسترنال نمایید می توانید به صورت گام به گام مراحل زیر را انجام دهید.

برای تبدیل نیاز به چند وسیله دارید که باید آن ها را تهیه نمایید.

  • یک دی وی دی رام یا سی دی رام قدیمی لپ تاپ یا کامپیوتر فرقی ندارد.
  • باکس دی وی دی رام اکسترنال
  • پیچ گوشتی مناسب

مهم ترین نکته خرید باکس اکسترنال مناسب DVD رایتر قدیمی شما می باشد. باید به این نکته توجه داشته باشید که دو نوع باکس تبدیل وجود دارد که یکی مناسب رایتر ها با ورودی ساتا بوده و دیگری IDE ( این مدل رایتر ها خیلی قدیمی می باشد و بر روی سیستم های نسل 3 به پایین بسته می شده ) می باشد.

پس برای خرید ابتدا ورودی درایو نوری خود را مشاهده کنید که کدام را پشتیبانی می کند در زیر تصور هر دو ورودی را قرار می دهیم تا بتوانید باکس مناسب رایتر خود را تهیه کنید.

دی وی دی رام ساتا و آی دی ای

راهنمای گام به گام تبدیل درایو نوری اینترنال به اکسترنال

  1. گام اول برای تبدیل درایو نوری اینترنال به اکسترنال باز کردن پیچ های محفظه درایو می باشد که در مدل های مختلف متفاوت است اما معمولا در زیر 4 عدد پیچ کوچک وجود دارد که باید آن ها را باز کنید.
  2. سپس درپوش بالایی را بردارید
  3. دراین مرحله می بایست براکت باکسی که تهیه کرده اید را به درایو متصل کنید . ( در برخی از باکس ها براکت متصل به باکس بوده و نیازی به این کار نیست)
  4. انتهای کابل درایو DVD را به اندازه کافی نزدیک در جعبه قرار دهید تا کابل ها به هم متصل شوند. (به طور معمول ، یک کابل داده ، یک کابل برق و یک کابل صدا وجود دارد که باید متصل شوند).
  5. سپس درایور را درون باکس تنظیم کنید و پیچ هایش را ببندید.
  6. در مرحله آخر نیز دستگاه را برای اطمینان از صحت فرایند به سیستم متصل نمایید .
همچنین بخوانید  آموزش کامل و تصویری تار کردن عکس در فتوشاپ (مرحله به مرحله)

پس از انجام مراحل بالا کار تمام شده است و پس از اتصال به سیستم باید منتظر بمانید تا درایور را بشناسد ، در برخی مواید باید درایور مربوط به دی وی دی رام را برای شناسایی بر روی سیستم نصب کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *