تبلیغات

تبلیغات

به نظر شما کدوم ماشین خارجی بهتره؟

jack-2020

دنیای ماشین‌ها دنیای خاصیه. پیشرفت صنعت و تکنولوژی هر روز داره این حوزه رو برای طرفدارانش جذاب‌تر می‌کنه. ما هر روز با انواع ماشین‌های خارجی تو خیابون‌های شهر روبه‌رو می‌شیم که خیلی وقتا حتی اسمشون رو هم نمی‌دونیم.

توی این مطلب می‌خوایم درباره چندتا از ماشین‌های خارجی آپشنال که با استقبال زیادی در سطح جهانی مواجه شدند، صحبت کنیم. پس اگر جزو دسته ماشین بازها هستید یا دوست دارید درباره ماشین‌های خارجی، اطلاعاتی مختصر اما مفیدی به دست بیارید، این مقاله رو از دست ندید.  تقریبا یک نقد و بررسی مختصر روی ماشین‌ها خواهیم داشت.

MVM X33

MVM X33

ام‌وی‌ام ایکس 33 یکی از ماشین‌های وارد شده از کشور چینه که دوستداران زیادی داره. طراحی خاص و جذاب این خودرو باعث شد که بتونه در سال 2014 وارد لیست خودروهای تغییر نسل یافته بشه. با استخدام طراح‌های خارجی، کمپانی‌های خودروسازی در چین تونستن بین سال‌های 2014 تا 2016 تمام خودروهاشون رو از نظر طراحی ظاهری تغییر بدهند.

غیر از تغییر شکل یافتن طراحی خارجی خودروها، طراحی داخلی آنها هم عوض شده و شمایل اسپرت‌تر و حرفه‌ای تری پیدا کرده. نصب یه نمایشگر بزرگ روی قسمت جلوی کابین و طراحی خلاقانه برای مجرای خروجی هوا و تغییرات جزئی اما قابل رویتی مثل کیفیت کلیدها و دکمه‌ها و …. MVM X33 رو تبدیل به یک خودرو کاملا اسپرت کرده.

در آخرین مدل X33، صندلی‌ها و فضای داخلی ماشین بسیار راحته. ماشین های تسلا این کراس‌اور کامپکتی برای جلو زانو و بالای سر چهار نفر انسان بلند قد داره که برای سفرهای طولانی و ساعات زیاد نشستن، می‌تونه نسبتا راحت باشه. اما این ماشین بدون عیب هم نیست.

در حوزه مسائل فنی شتاب صفر تا 100 ام وی ام x33 چندان جالب نیست و نهایتا می‌تونه در حدود 13 ثانیه باشه که اصلا رقم زیادی نیست. مشکل گیربکس یکی دیگه از معایب خودرو مذکور بوده که به هنگام تعویض دنده ممکنه راننده رو با مشکل مواجه کنه. هر چند که مدل‌های جدید ام وی ام x33 مجهز به گیربکس 7 سرعته CVT هستند، اما در مقایسه با سایر خودروها، هنوز مشکل گیربکس برای ام وی ام جدیه.

البته باید تاکید کنیم که این خودرو در بازارهای جهانی یک کراس‌اوور 1400 کیلوگرمی خیلی مناسب نیست. اما باتوجه به سابقه این برند خودرو داخل کشور ما، می‌تونیم این مدل رو، یک کراس‌اوور قابل اعتنا و جذاب بدونیم که تا تاریخ خرداد 99، تونسته جایگاه پرفروش‌ترین خودروی چینی در داخل ایران رو به خودش اختصاص بده.

رنو تالیسما

رنو تالیسما

رنو برای ما ایرانی‌ها برند خودروی آشناییه. این برند فرانسوی که از سابقه خوبی در خودروسازی برخورداره، این‌بار با مدل تالیسمان وارد بازار ایران شده. مهندسین خودروی کارخونه رنو، تلاش کردند تا درباره طراحی و تولید این مدل، تمام تمرکزشون رو روی طراحی ظاهری زیبا و تجهیزات بالا و آسایش و رفاه سرنشینای خودرو قرار بدهند.

همچنین بخوانید  یک سرباز تا دندون مسلح در بکولند ظرفشویی و لباسشویی بکو

تالیسمان از سال 95 و توسط شرکت نگین خودرو وارد ایران شد. این سدان اسپرت و جذاب تونست به سرعت بازار خودش رو در ایران پیدا کنه.

تالیسمان و طراحی جدید رنو این‌بار، ترکیبی از نظم کلاسیک و امکانات اسپرت یه خودروی راحته که اونو تبدیل به یه گزینه همه فن‌حریف کرده. موتور 1.7 لیتری تالیسمان توانایی تولید 117 اسب ‌بخار و 148 اسب‌ بخار قدرت رو داره. موتور 2.0 لیتریش هم قدرتی برابر با 158 و یا 197 اسب ‌بخار در اختیار راننده قرار می‌ده.

مصرف سوخت شهری رنو تالیسمان 7.5 لیتر و مصرف سوخت بزرگراهی 4.6 لیتره و مصرف سوخت ترکیبی هر دو باهم، 5.6 لیتر. بعلاوه تالسمان دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 اروپا هم هست. همه اینا باعث شده تا خودروی مناسبی برای جاده و داخل شهر باشه و جزو انتخاب های اول خانواده‌های ایرانی، قرار بگیره.

نیسان جک مدل 2020

به نظر شما کدوم ماشین خارجی بهتره؟

نیسان یکی از کمپانی‌های چند ملیتی خودروسازیه که تونسته به خوبی خودش رو در بازار خودروسازی عرضه کنه. قدرت بالای موتور و توانایی فنی سطح بالای محصولاتش کنار طراحی‌های خاص، اونها رو تبدیل به یه دسته جذاب برای طرفداران ماشین کرده.

به گزارش ادموندز در قسمت CAR REVIEW نیسان جک یکی از آخرین طراحی‌های این کمپانیه که شکل و شمایلی بسیار چشم‌نواز برای جوان‌ها داره. این کراس‌اوور جمع و جور و یا اصطلاحا نیم‌شاسی، نگاه همه رو در عرصه خودروسازی در سال 2020 به سمت خودش برگردونده. طراحی داخلی نیسان جک 2020 هم متفاوت از باقی محصولات این کمپانیه.

به محض سوار شدن داخل خودرو، یه صفحه نمایشگر 8 اینچی بزرگ رنگی و لمسی به چشم می‌‌خوره. همچنین نسل جدید جک به سیستم اتواندروید و اپل‌کارپلی و سیستم صوتی Bose با هشت اسپیکر نیز مجهز شده که اون رو تبدیل به یه رقیب سرسخت کرده.

جدیدترین آپشن این خودرو امکان کنترل کردن سیستم های داخلی ماشین، مثل روشن و خاموش کردن، قفل درب ها و یا روشن کردن چراغ‌ها و کنترل ضبط به وسیله اتصال به گوشی های هوشمنده. اکسسوری‌ ها و متریال به کار رفته در داخل این خودرو، همگی با یک طراحی کاملا اسپرت و چرم، داخل خودرو رو به اندازه ظاهر بیرونی اون، جذاب کردند.

نهایت سرعت این خودرو 170 کیلومتر بر ساعته و مصرف سوختش  به‌ طور متوسط 28 مایل در ازای هر گالنه. نیسان جک در جهان، برخلاف ایران در سطح خودروهایی با قیمت متوسط قرار داره. و البته خبر بدتر اینه که به علت تحریم‌های امریکا فروش این خودرو تا اطلاع ثانوی در نمایندگی ها، مسدود شده و مدل 2017 نیسان جک، آخرین مدلیه که در ایران خرید و فروش می‌شه.

همچنین بخوانید  شتابان هاست، ارائه دهنده نوین ترین نسل تکنولوژی هاست ایران

خوندن و دونستن  و نقد و بررسی درباره بهترین ماشین‌های جهان و یا جدیدترین اونها، همیشه جذابه. اینکه کمپانی‌های معروف خودروسازی در مدل‌های جدیدتر چه تغییراتی رو اعمال و چه آپشن‌هایی رو اضافه کردند.

همینطور خوندن نقد و بررسی خودروها وقتی تست سواری روشون انجام شده و دونستن درباره نقاط ضعف و قوتشون. ویکی نقد دقیقا جاییه که باید بهش مراجعه کنید تا بررسی‌های طولانی و دقیقی رو درباره انواع ماشین‌ها بخونید. ویکی نقد شما رو در جریان دنیای تکنولوژی با همه فرازها و نشیب‌هاش قرار می‌ده سوالات و ابهامات شما رو هم پاسخ می‌ده.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *