تبلیغات

تبلیغات

چگونه یک پسورد قوی انتخاب کنیم که خاطرمون بمونه؟

create-Strong-Password

هرچه بیشتر و بیشتر زندگی ما به سمت فعالیت های آنلاین پیش می رود، نیاز به امنیت بیشتری برای حساب ها و شبکه های اجتماعی خود داریم. استفاده از هر رمز عبور به اندازه کافی خوب نیست ، باید یک رمزعبور قوی استفاده کنید.

با این حال ، تصور غلط رایج کاربران که بسیاری تصور می کنند پسوردهای قوی سخت است که به خاطر بسپارید، درست نیست و خبرهای خوبی برای شما داریم. امروز چگونگی ساخت یک پسورد ایمن که به راحتی به خاطر بسپارید و در عین حال کاملا امن باشد را بررسی می کنیم.

نحوه ساخت یک رمز عبور ایمن و مطمئن

چگونه یک پسورد قوی انتخاب کنیم که خاطرمون بمونه؟

1. از یک عبارت استفاده کنید.

نکته جالب در مورد عبارت طولانی این است ، که به راحتی قابل حدس زدن نیست و در برخی موارد ، به راحتی کاراکترهای خاصی را شامل می شود که حدس زدن هم برای یک انسان و هم برای سیستم ای که سعی در گذراندن رمز عبور شما از طریق حملات بروت فورس “Brute Force” دارند دشوار است. به عنوان مثال ، پسورد قبلی که اخیراً از آن استفاده کرده ام: “i have laoptop” بود.

یک رمزعبور 12 کارکتری که به راحتی قابل یادآوری است (من فقط به لپ تاپ خودم نگاه می کنم و پسورد یادم میاد) و حدس زدن یا هک کردن آن تقریبا غیرممکن است (مگر اینکه به لپ تاپ من نگاه کنید). برخی از سرویس ها و برنامه ها مانند توییتر اجازه نمی دهند که در بین پسورد فضایی وجود داشته باشد.

بنابراین ممکن است نیاز داشته باشید هر پسورد را بدون فاصله تنظیم کنید. اگر به خصوص که به طور عادی از احراز هویت دو مرحله ای برای حساب های آنلاین خود استفاده نمی کنید ، توصیه می کنم که از اعداد هم نیز استفاده کنید.

پیشنهادی:

نحوه فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای جیمیل

2. از یک ابزار مدیریت رمز عبور استفاده کنید

دو تا از بهترین برنامه مدیریت و ساخت پسورد آنلاین وجود دارد که ما در اینجا پیشنهاد می کنیم. LastPass و 1Password. هر دو ابزار مدرن و خارق العاده ای هستند که نه تنها به شما در ساخت رمزهای عبور طولانی و قوی کمک می کنند بلکه آنها را با امنیت آنلاین ذخیره می کنید تا بتوانید به راحتی به پسورد خود دسترسی داشته باشید.
با توجه به اینکه کدام یک بهترین است ، من در محل کار از ابزارهای آنلاین “1Password” و “LastPass” استفاده می کنم. بنابراین ، هر دو عالی هستند. ، استفاده از ابزار”1Password” بسیار آسان است و فقط در تمام دستگاه های خانواده من کار می کند.

همچنین بخوانید  چگونه پسوردهای ذخیره شده در مرورگر فایرفاکس را مشاهده کنیم؟

3. یک پسورد ایمن، باید پسورد یکتا باشد

تا آنجا که ممکن است، هرگز از پسوردهای تکراری در چندین وب سایت یا اکانت استفاده نکنید. با تنها هک یک وب سایت پسورد شما قابل مشاهده خواهد بود و اگر پسورد شما در تمام وب سایت و شبکه های اجتماعی یکسان باشد، اکنون افراد سودجو به تمام وب سایت و شبکه های اجتماعی شما دسترسی خواهند داشت.

به خصوص اگر از آن رمز عبور در تمام حساب های آنلاین شما استفاده شود با استفاده از رمزهای عبور منحصر به فرد در هر وب سایت ، یک لایه امنیتی به ردپای آنلاین خود اضافه کنید. این دلیل دیگری است که باید از یک ابزارهای مدیریت پسورد استفاده کنید، تا هر اکانت با رمز عبور بی نظیر تنظیم شده باشد و اگر به طور تصادفی از یک پسورد، در بیش از یک سایت استفاده کنید ، ابزار “1Password” به شما هشدار می دهد.

4. از کلمات تکراری استفاده نکنید

بله می دانیم ، بچه های شما ناز هستند ، اما نام آنها برای استفاده از پسورد اشتباه است. پسورد ماه های سال ، عناوین فیلم و حیوانات خانگی و… کلمات تکراری اشتباه است. حدس زدن کلمات تکراری بسیار آسان است ، افراد سودجو و برنامه ها حدود یک میلیون هستند که در حمله به حساب ها با استفاده از کلمات تکراری لغت در همه زبان های شناخته شده تخصص دارند. تنها استثناء این قانون استفاده از کلماتی است که تکراری نباشند.

5. مانند وسایل گرانبها ، پسورد هم به نگهداری نیاز دارند.

به عبارت دیگر ، اگر مدتی از همان رمز عبور استفاده می کنید، سعی کنید بعد از چند سال آن را تغییر دهید. مجدداً ، با استفاده از عبارات کلیدی ، نباید یک عبارت ساده و منحصر به فرد برای پسورد اکانت خود انتخاب کنید.

نکات امنیتی دیگر

وقتی صحبت از امنیت آنلاین می شود ، چندین لایه لازم است. یکی از مهمترین لایه ها ، تأیید هویت دو مرحله ای است. این کمی پیچیده تر است ، با این حال ، مهم است که این ویژگی را برای حساب های آنلاین خود فعال کنید.

همچنین حتما از کارکترهای ویژه مانند ” ! @ # $ % ^ & * ) ( _ -” برای پسورد اکانت خود استفاده کنید.

تبلیغات

دیدگاه ها

  • ساجده مهر 24, 1399 :: 21:13

    اه چرا این گور به گوری نمیاد اعصابمو بهم ریخته….. هرچی میزنم ارور میده
    میگن فارسیش کن چجوری؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *