تبلیغات

تبلیغات

آموزش باز کردن ترمینال در مک

Open-Terminal-on-a-Mac

در حالی که از مک استفاده می کنید ، گاهی اوقات باید حتما عمیق وارد تنظیمات شوید یا برخی از کارهای خط فرمان (ترمینال) درجه توسعه را از بین ببرید. برای این کار ، به برنامه ترمینال “Terminal” برای دسترسی به خط فرمان در سیستم عامل مک نیاز دارید. در ادامه نحوه باز کردن ترمینال در مک آشنا خواهید شد.

پیشنهادی:

نحوه مشاهده و عوض کردن آی پی مک

نحوه باز کردن ترمینال با استفاده از سرچ مک

شاید ساده ترین و سریعترین راه برای باز کردن ترمینال در مک از طریق سرچ “Spotlight Search” باشد. برای راه اندازی Spotlight ، روی آیکون ذره بین کوچک در نوار فهرست خود کلیک کنید (یا کلیدهای Command + Space را فشار دهید).

نحوه باز کردن ترمینال با استفاده از سرچ مک

هنگامی که نوار Spotlight Search روی صفحه شما ظاهر می شود ، عبارت “terminal.app” را تایپ کرده و بازگشت را بزنید. یا می توانید روی آیکون “Terminal.app” که ظاهر می شود کلیک کنید.

نحوه باز کردن ترمینال با استفاده از سرچ مک

ترمینال باز می شود و شما آماده خواهید بود.

باز کردن ترمینال مک از Launchpad

همچنین می توانید سریعاً از “Launchpad” ترمینال مک را باز کنید. اگر Launchpad را در لیست برنامه های خود دارید ، روی آیکون کشتی موشکی کلیک کنید، یا روی صفحه کلید خود دکمه “F4” را فشار دهید تا آن را اجرا کنید.

باز کردن ترمینال مک از Launchpad

هنگامی که Launchpad باز شد ، عبارت “Terminal” را تایپ کرده و بازگشت را بزنید. یا می توانید روی آیکون “Terminal” کلیک کنید.

باز کردن ترمینال مک از Launchpad

سپس برنامه ترمینال باز خواهد شد.

آموزش باز کردن ترمینال از پوشه برنامه های کاربردی

اگر ترجیح می دهید ترمینال را از آیکون برنامه در Finder اجرا کنید ، معمولاً آن را در مسیر “Applications” پوشه “Utilities” پیدا خواهید کرد. این مکان پیش فرض آن در نصب های جدید سیستم عامل مک است.

بیشتر بدانید:

حل مشکل باز نشدن دوربین مک

برای باز کردن ترمینال از پوشه برنامه های خود ، روی دسکتاپ خود کلیک کنید تا “Finder” را به مشاهده کنید. در نوار منو ، بر روی سربرگ “Go” کلیک کرده و گزینه “Applications” را انتخاب کنید.

آموزش باز کردن ترمینال از پوشه برنامه های کاربردی

پوشه برنامه های شما باز خواهد شد. سپس پوشه “Utilities” را پیدا کنید. برای باز کردن آن ، بر روی پوشه “Utilities” دو بار کلیک کنید. در داخل پوشه، شما ترمینال را پیدا خواهید کرد.

آموزش باز کردن ترمینال از پوشه برنامه های کاربردی

بر روی آیکون برنامه “Terminal.app” دو بار کلیک کنید و ترمینال باز خواهد شد.

همچنین بخوانید  چگونه اکانت جیمیل خود را در موبایل و سیستم حذف کنیم ؟

برای دسترسی سریعتر ، ترمینال را در لیست برنامه ها پین کنید

پس از اجرا کردن ترمینال، اگر می خواهید در آینده به سرعت دوباره برنامه ترمینال را باز کنید ، می توانید آیکون آن را در پایین کنار لیست برنامه های خود نگه دارید. کافیست روی آیکون ترمینال در پایین بخش برنامه ها خود راست کلیک کرده و از بخش “Options” گزینه “Keep in Dock” را انتخاب کنید.

دفعه بعد که باید ترمینال را اجرا کنید ، کافیست روی آیکون ترمینال در لیست برنامه ها کلیک کنید. و از خط فرمان لذت ببرید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *