تبلیغات

تبلیغات

قابلیت رییلز اینستاگرام چیست ؟ و آیا کپی تیک تاک است ؟

Instagram-Reels

رییلز ویژگی جدید اینستاگرام است که به مردم اجازه می دهد ویدئو های 15 ثانیه مانند واین و تیک تاک ایجاد کنند. ولی آیا رییلز اینستاگرام تنها یک کپی از تیک تاک است ؟

کلیپ های کوتاه که هضمشان هم راحتتر است، مطمئنا اتفاق جدیدی در رسانه‌های اجتماعی نیستند. تیک تاک آخرین پلتفرمی است که از این ایده استفاده کرد و به صورت باور نکردنی محبوب شد. الان، اینستاگرام هم با رییلز بر این قافله سوار شده. بیایید نگاهی بر مقایسه این دو برنامه بیندازیم.

پیشنهادی:

نحوه پین کردن کامنت های اینستاگرام در اندروید و آیفون

رییلز اینستاگرام چیست ؟

اولا، ریلز ابزاری برای ساخت ویدیو است. این حالت جدیدی است که از طریق دوربین استوری اینستاگرام به آن دسترسی پیدا کنید. شما میتوانید رییل را از یک یا چندین قسمت از کلیپ ها بسازید، ولی حداکثر میتواند 15 ثانیه باشد.

اینستاگرام انتظار این را میکشد که بیشتر رییلز ها دارای کلیپ های گوناگونی باشند. حتی ابزار مفیدی برای تراز کردن کلیپ جدید با کلیپ قبلی دارد، تا انتقال بینشان به صورت یکپارچه به نظر برسد.

رییلز اینستاگرام چیست ؟

مانند استوری اینستاگرام، تعدادی ابزار ویرایش نیز برای رییلز وجود دارد. شما میتوانید موسیقی اضافه کنید، سرعت پخش ویدیو را تغییر دهید و از افکت های واقعیت افزوده موجود در اینستاگرام استفاده کنید. همچنین رییلز دارای تایمر و شمارش معکوس برای ضبط ویدیو هاست. بعد از اینکه یک ویدیو را ضبط کردید میتوانید به آن استیکر یا متن هم اضافه کنید.

بیشتر بدانید:

نحوه آنبلاک کردن در اینستاگرام

به اشتراک گذاشتن رییل همانند به اشتراک گذاشتن هر چیز دیگری در اینستاگرام است. اکانت های عمومی میتوانند رییلز را در قسمت مشخص شده ای در اکسپلور به اشتراک بگذارند. اکانت های خصوصی هم میتوانند به سادگی آن را با آشنایان خود به اشتراک بگذارند. همچنین می توانید یک رییل را به عنوان استوری منتشر کنید.

رییلز اینستاگرام چیست ؟

هنگامی که برای اولین یک رییل بسازید، یک تب جدید با عنوان رییل روی پروفایلتان ظاهر خواهد شد و همچنین در بین پست های اصلیتان نیز نمایش داده خواهند شد.

دوباره، رییلز های میتوانند در تب دیسکاور عمومی پست شوند، پس شما میتوانید ویدیو هایی را از اکانت هایی که فوالو نکرده اید مرور کنید. شما میتوانید اسکرول کنید، لایک کنید، کانت بگذارید یا به اشتراک بگذارید، مانند کارهایی که میتوانید با هر پست دیگری در اینستاگرام انجام دهید.

شاید فکر کنید رییلز خیلی شبیه استوری های اینستاگرام است. در حالی که ابزار های ساخت هر دو از لحاظ عملکرد یکسان است، ولی آنها با اهداف میتفاوتی ایفای نقش میکنند. استوری های بیشتر نقش اجتماعی دارند و مردم را قادر می سازند تا کلیپ های کوتاه یا عکسهایی را به اشتراک بگذارند که تنها برای 24 ساعت قابل مشاهده است. رییلز ها اما بیشتر درباره خلاقیت و سرگرمی هستند.

همچنین بخوانید  چگونه فایل های EPUB را در ویندوز 10 باز کنیم ؟ آموزش باز کردن فایل EPUB در ویندوز 10

آیا رییلز کپی تیک تاک است ؟

رییلز بلافاصله با تیک تاک مقایسه شد. گذشته از همه اینها، تیک تاک یک پلتفرم ویدیو محبوب بین 15 تا 60 ثانیه است. واقعا منصفانه است بگوییم رییلز چیزی بیشتر از یک کپی از تیک تاک نیست ؟

بیشتر بدانید:

نحوه افزایش فالورهای تیک تاک

در حالی که رابط کاربری این دو ابزار تفاوت زیادی دارند، این واقعیت است که هر دو کارایی مشابهی دارند. اکثر کلیپ های تیک تاک زیر 15 ثانیه هستند ولی می توانند تا 60 ثانیه هم طول داشته باشند.

آیا رییلز کپی تیک تاک است ؟

ریبلز ابزار ویرایش مفید زیادی را داراست، که شامل سرعت پخش، فیلتر های زیبایی و تصاویر و افکت های واقعیت افزوده است. وقتی کلیپی ضیط شد، میتوانید متن، صدا و استیکر به آن اضافه کنید.

در زمان نگارش این مقاله، تیک تاک دارای طیف وسیعتری از ابزار ویرایش برای انتخاب داراست. برای مثال، شما میتوانید افکت های تغیر صدا اضافه کنید، یا کلا کل صدا را بعد از ضیط کلیپ عوض کنید. همچنین تیک تاک دارای چندین قالب آماده برای به اشتراک گذاشتن خلاقانه تر تصاویر است. تیک تاک پلتفرم بالغتری است و شما این را هنگامی که در حال ویرایش هستید، متوجه می شود.

بزرگترین تفاوت، به هر حال، خود پلتفرم ها هستند. رییلز تنها یک ویژگی در اپ اینستاگرام است، نه یک پلتفرم مستقل. همچنین پیشنهاد میکنم مقاله افزایش امنیت اکانت تیک تاک را مشاهده کنید.

آیا رییلز کپی تیک تاک است ؟

تیک تاک شبکه‌ای اجتماعی است که مخصوصا برای کلیپ های کوتاه طراحی شده است. وقتی شما اپلیکیشن را باز میکنید، سریعا با دریایی از کلیپ ها خوش آمد گویی می شوید.

با اینکه پروسه ساخت رییلز ها و کلیپ های تیک تاک مشابه یکدیگرند، مردم این اپلیکیشن ها را در مقاصد خیلی متفاوتی استفاده می کنند. اگر شما فردی را در اینستاگرام دنبال کنید، پست های عادی ایشان، استوری ها و رییلز هایش را می بینید.

اما اگر شما فردی را در تیک تاک دنبال کنید، فقط ویدیو کلیپ های او را می بینید. رییلز تنها یکی از موارد لیست رو به رشد قابلیت های ایستاگرام است، در حالی که تیک تاک برای خودش چیزیست.

البته که، رییلز بدون محبوبیت تیک تاک وجود نداشت. همانطور که استوری های اینستاگرام از اسنپ چت الهام گرفته شد، رییلز هم از تیک تاک الهام گرفته است. با این حال، تصمیم گرفتن درباره اینکه کدامیک برای شما مناسب است بستگی به ویژگی های هر پلتفرم و محتوایی که شما ترجیح می دهید دارد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *