تبلیغات

تبلیغات

به لطف به روزرسانی جدید کروم، دیگر نیاز به مدیر رمز عبور نخواهید داشت

Google-Chrome-Autofill

گوگل به زودی تصدیق بیومتریک را به ویژگی وارد کردن خودکار (Chrome Autofill) در دستگاه های اندروید معرفی خواهد کرد ، تا بتواند خریدهای آنلاین را از طریق مرورگر خود راحت تر و مطمئن تر انجام دهید.

هنگام استفاده از کارت اعتباری برای اولین بار ، کاربران هنوز هم باید اطلاعات خود را به صورت دستی وارد کنند ، اما برای خریدهای آینده ، کروم برای اندروید به کاربران این امکان را می دهد تا اطلاعات کارت را امتحان کرده و معاملات را با استفاده از تشحیص چهره یا اثر انگشت به تنهایی انجام دهند.

پیشنهادی:

نحوه بزرگ و کوچک کردن متن گوگل کروم

گوگل کروم همچنین یک فرآیند مشابه را برای ورود به سرویس های آنلاین اعمال خواهد کرد. ویژگی جدید لمسی برای پر کردن لیستی از حساب های متصل به صفحه وب را که کاربر در حال مرور آنست ، به شما ارائه می دهد و به آنها امکان می دهد هویت خود را با استفاده از امنیت گوشی بررسی کنند.

قابلیت تکمیل خودکار کروم (Chrome Autofill)

قابلیت تکمیل خودکار کروم (Chrome Autofill)

فراتر از مزایای راحتی آشکار ، به روزرسانی تکمیل خودکار کروم همچنین باعث افزایش مهم امنیت می شود.

پیش از این ، شخص غیرمجاز دیگر با دسترسی به یک دستگاه می تواند از طریق ویژگی تکمیل خودکار کروم (که نیازی به احراز هویت اضافی ندارد) به حساب های آنلاین صاحب ورود پیدا کند. با این وجود ، استفاده از امنیت بیومتریک (تشخیص چهره و اثرانگشت) ، این امکان را فراهم می آورد، البته مگر اینکه از پسورد استفاده شوند.

بیشتر بدانید:

نحوه گروه بندی تب های گوگل کروم

برای کاربران آگاه در زمینه امنیت ، توصیه معمول این نیست که از عملکرد خودکار مرورگر استفاده کنید و به جای آن یک مدیر رمز عبور ایمن انتخاب کنید. اما با بروزرسانی قریب الوقوع گوگل کروم برای کاربران اندروید، اطلاعات کارت ممکن نیز به همان اندازه امن در مرورگر ذخیره می شود.

برای اطمینان از ایمن ماندن اطلاعات بیومتریک حساس ، کروم هنگام ثبت اثر انگشت و داده های صورت از استاندارد WebAuthn استفاده می کند. گوگل همچنین به کاربران اطمینان داده است که داده های بیومتریک همیشه روی دستگاه باقی می مانند و هرگز به حساب ابری منتقل نمی شوند.

ویژگی جدید همچنین خطر قربانی شدن در مورد کلاهبرداری فیشینگ را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در حالی که یک سایت جعلی که با یک دامنه نامشروع میزبان است ممکن است یک کاربر ناخواسته را فریب دهد ، خود مرورگر به راحتی آسان نخواهد بود.

همچنین بخوانید  چگونه یک پسورد قوی انتخاب کنیم که خاطرمون بمونه؟

در حال حاضر این قابلیت تکمیل خودکار کروم برای مک و ویندوز در دسترس است ، تأیید صحت بیومتریک قرار است طی چند هفته آینده روی دستگاه های اندروید ارائه شود.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *