تبلیغات

تبلیغات

چرا برنامه های آزاد سازی رم (RAM Boosters) برای اندروید بد هستند

Why-RAM-Boosters-and-Task-Killers-Are-Bad-for-Android

اگر از دستگاه های اندروید استفاده می کنید ، ممکن است در مورد استفاده از برنامه های آزاد سازی حافظه رم (RAM booster) یا برنامه حذف پردازش (Task Killers) شنیده باشید. به فروشگاه پلی (گوگل پلی) بروید و برنامه های آزاد سازی رم “RAM booster” را مشاهده خواهید کرد.

این ممکن است باعث شود شما از این سوال بپرسید که آیا برنامه های آزاد سازی حافظه رم واقعاً کار می کنند یا خیر. همانطور که مشخص شد تلفن شما به این نوع برنامه ها نیازی ندارد و استفاده از آنها حتی می تواند به عملکرد دستگاه شما آسیب برساند، بیایید ببینیم چرا!

حافظه رم در گوشی چیست؟

قبل از اینکه به نحوه کار برنامه های آزاد سازی رم بپردازیم ، باید درک کنیم که حافظه رم گوشی چیست و کار آن برای تلفن شما چیست. حافظه رم (RAM) مخفف عبارت “Random Access Memory” است، یک نوع حافظه سریع اما در عین حال حافظه ای بدون ذخیره سازی دائمی اطلاعات است که توسط سیستم ها و تلفن ها استفاده می شود.

انواع سیستم عامل ها چه ویندوز ، اندروید ، مک و یا چیز دیگری از حافظه رم برای ذخیره برنامه های در حال اجرا استفاده می کنند. این بدان معناست که وقتی یک برنامه را از طریق تلفن خود باز می کنید ، اندروید آن را به حافظه رم بار می آورد. این برنامه را برای مدتی در حافظه رم نگه می دارد ، بنابراین می توانید به راحتی و به سرعت از برنامه بدون بارگذاری مجدد برنامه به طور کامل استفاده کنید.

حافظه رم در گوشی چیست؟

حافظه رم بی ثبات است ، به این معنی که وقتی تلفن خود را خاموش یا ریستارت (راه اندازی مجدد) می کنید ، همه اطلاعات ذخیره شده در حافظه رم پاک می شوند. این با حافظه دائمی (هارد) تلفن شما تفاوت دارد. بارگیری اطلاعات از حافظه رم بسیار سریعتر از بارگیری اطلاعات از حافظه اصلی می باش.

چگونه اندروید از حافظه رم استفاده می کند

اکنون ، زیرا دستگاه شما فقط رم زیادی دارد ، ممکن است فکر کنید که مدیریت دستی فرآیندها بسیار ضروری است. فرض کنید اگر شما یک کاربر ویندوز هستید ساده است.

در ویندوز ، سیستم عامل حافظه رم استفاده نشده را برای برنامه هایی که ممکن است در آینده به آن نیاز داشته باشند ، خالی نگه می دارد. اگر پردازش های زیادی دارید که حافظه رم شما را پر می کند ، ویندوز مجبور است به پیج فایل تغییر یابد. این یک حافظه از درایو ذخیره (هارد) شما است که به عنوان تظاهر حافظه رم عمل می کند وقتی سیستم نیاز به تعداد بیشتری از حافظه رم دارد.

همچنین بخوانید  چگونه در ویندوز 10 برنامه ها را Repair یا Reset کنیم؟

حتی هارد SSD (تفاوت هارد ssd و hdd) نیز بسیار کندتر از حافظه رم است ، بنابراین هنگام استفاده ویندوز از پیج فایل ، سرعت کند آن را احساس می کنید. در آن زمان ، ایده خوبی است که برخی برنامه های در حال اجرا را ببندید و حافظه رم را آزاد کنید.

بررسی حافظه رم در ویندوز

اما در مورد اندروید چنین نیست، اندروید از استاندارد “RAM Rast Wated RAM wasted” از لینوکس پیروی می کند. هسته لینوکس حافظه رم “استفاده نشده” را برای استفاده در ذخیره سازی قرار می دهد و این باعث می شود عملکرد سیستم شما بیشتر تر شود.

از نظر عملی ، در اندروید ، این بدان معنی است که برنامه هایی که چند وقت پیش باز کرده اید در حافظه رم قرار خواهند گرفت تا زمانی که برنامه های جدیدتر به حافظه رم احتیاج داشته باشند. اندروید برنامه های قدیمی تر را رها می کند تا براساس استفاده شما ، فرآیندهای دارای اولویت بالاتر را پردازش کند.

نمونه ی استفاده اندروید از حافظه رم

به عنوان مثال ، فرض کنیم (به خاطر سادگی) دستگاه شما دارای 4 گیگابایت رم است و هر برنامه 500 مگابایت حافظه می خواهد. این بدان معنی است که تلفن شما می تواند هشت برنامه را در حافظه رم نگه دارد قبل از آنکه حافظه رم پر شود. (ما حافظه رم را حذف نمی کنیم که از فرایندهای سیستم در اینجا استفاده می شود).

اکنون ، چهار برنامه را باز کرده و هرکدام را برای یک دقیقه چک می کنید ، سپس تلفن خود را برای مدت زمان 30 دقیقه کنار بگذارید. وقتی که گوشی را استفاده کنید ، اگر هرکدام از آن چهار برنامه را باز کنید ، از همان جا که برنامه ها را ترک کرده اید ، اجرا می شوند ، زیرا تلفن شما برنامه های را در حافظه رم نگه داشته است.

اگر سپس پنج برنامه دیگر را باز کنید ، پنجمین برنامه از مقدار حافظه رم دستگاه شما فراتر خواهد شد. بنابراین اندروید با استفاده از برنامه هایی که اخیراً از آنها استفاده کرده اید و کدام برنامه ها دارای اولویت هستند ، تحلیل خواهد کرد که کدام برنامه در حافظه رم کمترین اهمیت را دارد.

به عنوان مثال ، اگر شما در اسپاتیفای موسیقی پخش می کنید ، همیشه در پس زمینه برنامه را در حال اجرا نگه می دارد حتی اگر مدتی آن را باز نکرده باشید. از آنجا که اندروید برنامه کم اهمیت را از حافظه رم خارج می کند تا بتواند برنامه ای را که اخیراً باز کرده اید نگه دارد. اگر به برنامه مورد نظر خود برگردید ، مجدداً از اول بارگیری می شود.

پیشنهادی:

نحوه آزاد کردن حافظه ذخیره سازی اندروید

چرا برنامه های Task Killers مضر هستند

اکنون که درک کردید که اندورید چگونه از حافظه رم استفاده می کند، بیایید بررسی کنیم که برنامه های “Task Killers” و “Ram Booster” چگونه در این عملیات تأثیر می گذارند.

همچنین بخوانید  چگونه اکانت دیسکورد را امن کنیم؟ افزایش امنیت اکانت دیسکورد

بیشتر برنامه های “Ram Booster” و … از یک قالب مشابه پیروی می کنند: آنها به شما نشان می دهند که در حال حاضر چه برنامه هایی اجرا شده اند ، سپس با استفاده از دکمه ای برای از بین بردن این فرایندها ، مقداری حافظه رم را آزاد کنید. پس از بسته شدن ، به شما نشان می دهد که دیگر این برنامه ها در پس زمینه “منابع یا resources” را هدر نمی دهند.

چرا برنامه های Task Killers مضر هستند

مشکل این است که بعد از اینکه آن برنامه ها را بستید، دفعه بعدی که آنها را باز می کنید ، باید دوباره از ابتدا شروع کنند. بعلاوه ، بعضی از مراحل درست پس از بسته شدن دوباره اجرا می شوند ، زیرا آنها به دلایل مختلف باید در پس زمینه اجرا شوند و این کار نیاز به منابع (باتری و پردازش اضافی) دارد.

بنابراین ، بستن برنامه ها به طور مداوم اتلاف منابع در مقایسه با اجازه برنامه در رم است تا بتوانید در صورت لزوم سریعاً به آن برگردید. همانطور که گفته شد ، اندروید به اندازه کافی هوشمند است تا آنچه را که در حافظه رم دارد بر اساس استفاده شما از آن استفاده کند ، و حافظه رم که شما با آن آزاد می کنید ، با بستن پردازش ها به عملکرد کمک نمی کند.

با ادامه مثال بالا ، بگویید که اخیراً چهار برنامه را باز کرده اید ، بنابراین اندروید همه آنها را در حافظه رم دارد. اگر یک برنامه “Ram Booster یا …” را در این مرحله اجرا کنید ، به احتمال زیاد همه آن برنامه ها را برای “آزاد کردن حافظه رم” از بین می برد.

این کار بی فایده و اشتباه است، اگر می خواهید در طی چند دقیقه از آن برنامه ها استفاده کنید ، حافظه ای که از آنها استفاده کرده اید آزاد کرده اید ، به هیچ وجه خوب نیست. اندروید برنامه های اخیر را در حافظه رم نگه می دارد تا تجربه شما تا حد امکان یکپارچه شود و برنامه های Ram Booster در آن دخالت می کنند.

علاوه بر این ، برخی از برنامه های Ram Booster می توانند به صورت خودکار در پس زمینه اجرا شوند و برنامه های دیگر را حذف کنند. این از بعضی از منابع سیستم شما استفاده می کند و در عوض هیچ چیزی ارائه نمی دهد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *