تبلیغات

تبلیغات

تفاوت تور (Tor) و فیلترشکن (VPN): برای چه کاری باید استفاده کنید؟

Tor-and-VPN

یک سوال مکرر در مورد حریم خصوصی آنلاین ، ایا می تواند از مرورگر تور و شبکه تور با یک فیلتر شکن (VPN) استفاده کنیم؟. هر دو ابزار از حریم خصوصی شما اما به روش های مختلف محافظت می کنند. قابل درک است که کاربران از ترکیب خصوصیات امنیتی هر ابزار تعجب می کنند.

بنابراین ، آیا می توانید همزمان از Tor و VPN استفاده کنید؟

آیا Tor و VPN یکسان هستند؟

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید تفاوت Tor و VPN است. به طور خاص ، تور و فیلتر شکن یکسان نیستند.

  • تور یا Tor یک شبکه ارتباطی ناشناس است که از طریق شبکه جهانی گره ها ترافیک اینترنت را هدایت می کند و از داده های شما در مرورگر تور و شبکه تور محافظت می کند.
  • فیلتر شکن یا VPN اتصال شبکه شما را رمزگذاری می کند ، و تمام داده های خود را از طریق سرور ارائه دهنده فیلتر شکن انتقال می دهد. به نظر می رسد که ترافیک اینترنت شما به جای مکان واقعی شما از آدرس آی پی سرور فیلترشکن (VPN) حاصل شود.

تور و مرورگر تور

بنابراین ، هنگام استفاده از تور ، با استفاده از مرورگر تور (نسخه اصلاح شده Mozilla Firefox) به شبکه تور وصل می شوید. هرگونه فعالیتی در داخل مرورگر تور از شبکه تور برای حفاظت استفاده می کند ، با هر گره ترافیک شما از طریق رمزگذاری شبکه عبور می کند.

شبکه تور از هیچگونه فعالیت اینترنتی که در خارج از مرورگر تور رخ می دهد ، محافظت نمی کند. بنابراین ، اگر یک جستجو را در مرورگر معمولی خود انجام دهید ، همان امنیت و حریم خصوصی چند لایه را در مرورگر تور ندارید.

مرورگر تورو شبکه تور محافظت گسترده ای را در آن محیط و همچنین دسترسی به دارک وب ارائه می دهند. به این ترتیب ، بسیاری از مردم به جای اینکه به مرورگر اینترنت روزانه خود اعتماد کنند ، از مرورگر تور برای کارهای خاص و دسترسی به محتوای خاص استفاده می کنند.

فیلتر شکن (VPN)

در حالی که ، یک فیلتر شکن کل اتصال اینترنتی شما را رمزگذاری می کند و آن را از طریق سرورهای ارائه دهنده VPN مسیریابی می کند. فیلتر شکن با این تفاوت که کلیه فعالیت های اینترنتی شما را به جای فعالیت فقط در مرورگر تور را محافظت می کند، به همین دلیل از تور متفاوت است.

برای تقویت حریم شخصی و امنیت آنلاین خود می توانید همه روز و هر روز از یک فیلتر شکن فعال حال حاظر استفاده کنید. با این حال ، یک تصور غلط این است که یک فیلتر شکن حریم شخصی را فراهم می کند. این درست نیست اگر هنگام استفاده از فیلترشکن وارد یک حساب آنلاین شوید ، این سرویس می داند اطلاعات شما را شنود کند. تنها تفاوت این است که این سرویس باعث می شود که سرویس اینترنت شما را به مکان دیگری انتقال دهد.

همچنین بخوانید  آموزش غیرفعال کردن آپدیت خودکار آی او اس iOS گوشی های آیفون

آیا باید از فیلترشکن با مرورگر تور استفاده کنید؟

آیا باید از فیلترشکن با مرورگر تور استفاده کنید؟

اکنون شما اطلاعاتی در مورد تور و فیلترشکن خوانده اید ، ممکن است بخواهید بدانید نحوه عملکرد آنها در کنار هم چگونه است. تور ترافیک شما را در مرورگر تور رمزگذاری می کند. فیلتر شکن اتصال شبکه شما را رمزگذاری می کند و همه موارد دیگر را بدست می آورد.

سؤال باقی مانده است: آیا باید از یک فیلترشکن با مرورگر توراستفاده کنید؟

در اسناد رسمی تور آمده است که برای افزایش حریم شخصی خود نیازی به استفاده از فیلترشکن با تور ندارید. پیکربندی شبکه تور امن است. اگرچه خطر گره های خروج و ورود مخرب وجود دارد ، اما نباید مشکلی برای شما ایجاد کند.

این متن رسمی است با این وجود استفاده از فیلترشکن با تور تأثیر زیادی در اتصال اینترنت شما دارد.

تور بر روی فیلترشکن (Tor Over VPN)

اگر قبل از اتصال به شبکه تو ، به فیلترشکن خود متصل شوید ، گره ورودی به جای آدرس آی پی واقعی خود ، آدرس آی پی سرویس VPN را به عنوان منبع اطلاعات دریافت می کند. ارائه دهند اینترنت شما (ISP) شما نمی بیند که شما به شبکه تور وصل می شوید ، که می تواند از حریم خصوصی شما محافظت کند یا حتی شما را قادر می سازد در بعضی از کشورها به این سرویس دسترسی پیدا کنید.

این روش با عنوان Tor Over VPN شناخته می شود. این در مورد ارائه دهنده فیلترشکن شما دارای برخی از موارد احتیاط است. اگر اطمینان دارید که ارائه دهنده فیلتر شکن شما کاملاً در یک حوزه قضایی امن است ، می توانید از این روش استفاده کنید.

در غیر این صورت ، شما به سادگی اعتماد خود را از شرکت ارائه دهند اینترنت به ارائه دهنده فیلترشکن خود تغییر می دهید. اگر ارائه دهنده فیلترشکن اطلاعات شما را ذخیره می کند، باید به استفاده از تور بدون فیلترشکن استفاده کنید.

Tor Over VPN همچنین امنیت در برابر گره های ورود مخرب را تأمین می کند ، که یکی دیگر از نقاط اضافه است.

فیلتر شکن بر روی تور (VPN Over Tor)

روش VPN Over Tor کمی متفاوت است. با استفاده از این روش ، ابتدا مرورگر تور را باز کرده و به شبکه تور متصل می شوید. سپس ، شما از طریق تور به ارائه دهنده فیلتر شکن خود متصل می شوید (نه اینکه VPN خود را روی دسکتاپ خود روشن کنید).

مزیت اصلی روش VPN Over Tor دسترسی به سایت های خاصی است که اجازه نمی دهند از گره های خروجی شناخته شده تور استفاده کنند. VPN Over Tor همچنین از گره های خروجی مخرب محافظت می کند ، که یکی دیگر از موارد اضافی است.

همچنین بخوانید  چگونه سایت ها باز شده در مرورگر سافاری آیفون ، آیپد و مک را ببندیم

استفاده از روش VPN Over Tor دشوارتر به نظر می رسد زیرا شما باید فیلترشکن خود را برای استفاده از طریق تور تنظیم کنید. این ممکن است ناشناس بودن بیشتری را فراهم کند ، از عبور و مرور شما هنگام عبور از گره خروج و بازگشت به سرور ارائه دهنده فیلترشکن ، استفاده کند ، اما استفاده از تور را نیز دشوارتر می کند.

برخی از کاربران پیشنهاد می کنند که روش VPN Over Tor باعث افزایش امنیت یا حفظ حریم خصوصی شما به اندازه کافی برای استفاده از آن نمی شود ، به خصوص با توجه به زمان لازم برای پیکربندی فیلترشکن برای استفاده با تور. علاوه بر این ، اگر اشتباهی شود ، می تواند داده های شما را افشا کند.

آیا استفاده از فیلترشکن با تور بی خطر است؟

با روش Tor Over VPN می توانید با خیال راحت از فیلترشکن و تور استفاده کنید. برای بیشتر افراد ، لایه اضافی حریم خصوصی بیش از حد کافی است.

مانند سایر مسائل مربوط به امنیت و حریم خصوصی فیلترشکن، باید از یک فیلترشکن قابل اعتماد و بدون منطق استفاده کنید. اگر فیلترشکن های رایگان استفاده می کنید دقت کنید که اطلاعات شما را ذخیره نکنند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *