تبلیغات

تبلیغات

رمزگذاری درجه نظامی چیست؟ (military-grade encryption)

What-Is-Military-Grade-Encryption

بسیاری از شرکت ها برای محافظت از داده های شما “رمزگذاری درجه نظامی” را تبلیغ می کنند. اگر به اندازه کافی برای ارتش خوب است ، باید بهترین باشد، درست است؟ بستگی به نوع رمزگذاری دارد. “رمزگذاری درجه نظامی” یک اصطلاح بازاریابی است که معنای دقیقی ندارد.

مبانی رمزگذاری (Encryption)

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. رمزگذاری ، اساساً راهی برای گرفتن اطلاعات و تغییر آن است ، بنابراین به نظر می رسد که غم انگیز است. سپس می توانید آن رمزگذاری شده را رمزگشایی (decrypt) کنید، اما تنها در صورتی که می دانید چگونه است.

روش رمزگذاری و رمزگشایی به عنوان رمزنگاری (cipher) شناخته می شود و معمولاً به اطلاعاتی که به عنوان “کلید” شناخته می شوند ، تکیه دارد.

بیشتر بدانید:

حمله مرد میانی یا man in the middle چیست؟

به عنوان مثال ، وقتی به وب سایتی رمزگذاری شده با HTTPS مراجعه می کنید و با یک رمز ورود به سیستم وارد می شوید یا شماره کارت اعتباری تهیه می کنید ، آن داده های خصوصی از طریق اینترنت به صورت فرموله شده (رمزگذاری شده) ارسال می شوند.

فقط سیستم شما و وب سایتی که با آنها ارتباط برقرار کرده اید می توانند این اطلاعات را رمزگشایی کنند و این باعث می شود افراد سودجو، اطلاعات شما مانند پسورد یا شماره کارت اعتباری نتوانند شنود کنند. هنگامی که برای اولین بار وارد سایت می شوید ، مرورگر شما و وب سایت مرحله “دست زدن یا handshake” را انجام داده و اطلاعات را برای رمزگذاری و رمزگشایی داده ها مبادله می کنند.

بسیاری از الگوریتم های رمزگذاری مختلف وجود دارد. برخی از آنها امن تر و سخت تر از سایرین هستند.

رمزگذاری مجدد استاندارد

این که آیا وارد حساب بانکی آنلاین خود می شوید، از یک شبکه خصوصی مجازی (فیلتر شکن یا VPN) ، رمزگذاری فایل ها بر روی دیسک سخت خود هستید یا رمزهای عبور خود را در یک بخش امن ذخیره می کنید ، بدیهی است که می خواهید رمزنگاری قوی تری داشته باشید که شکستن آن سخت تر است.

برای اینکه شما را به آسانی و به طور کلی تا حد امکان ایمن جلوه دهند ، بسیاری از سرویس ها “رمزگذاری درجه نظامی” را در وب سایت های خود و تبلیغات تبلیغ می کنند.

به نظر می رسد قوی و تست شده است ، اما ارتش واقعاً چیزی را بنام “رمزگذاری درجه نظامی” تعریف نمی کند. این عبارتی است که توسط افراد بازاریابی رؤیایی شده است. با تبلیغ رمزگذاری به عنوان “درجه نظامی” ، شرکت ها فقط می گویند “ارتش از بعضی موارد استفاده می کند.”

همچنین بخوانید  5 تا از تنظیمات داخلی اندروید برای افزایش امنیت گوشی شما

“رمزگذاری درجه نظامی” به چه معنی است؟

"رمزگذاری درجه نظامی" به چه معنی است؟

Dashlane ، مدیر رمز عبور که “رمزگذاری درجه نظامی” خود را تبلیغ کرده است ، توضیح می دهد که این اصطلاح در وبلاگ خود به چه معنی است. طبق گفته Dashlane ، رمزگذاری درجه نظامی به معنای رمزگذاری AES-256 است، این استاندارد رمزگذاری پیشرفته با اندازه کلید 256 بیتی است.

همانطور که در وبلاگ Dashlane اشاره شده است ، AES-256 “اولین رمزگذاری در دسترس عمومی و باز است” که توسط آژانس امنیت ملی (NSA) برای محافظت از اطلاعات در سطح برتر تأیید شده است.

AES-256 با داشتن اندازه کلید بزرگتر با AES-128 و AES-192 تفاوت دارد. این بدان معنی است که قدرت پردازشی بیشتری برای انجام رمزگذاری و رمزگشایی استفاده خواه شد، اما تمام کارهای اضافی باید باعث شکستن AES-256 شود.

رمزگذاری سطح بانکی همان کار است

“رمزگذاری در سطح بانکی” اصطلاح دیگری است که در بازاریابی بسیار مورد علاقه است. این در اصل همان است: AES-256 یا شاید AES-128 ، زیرا اکثر بانک ها از آن استفاده می کنند. در حقیقت ، برخی از بانک ها “رمزگذاری درجه نظامی” خود را تبلیغ می کنند.

این رمزگذاری خوبی در استفاده گسترده است. این اغلب بهترین و امن ترین گزینه محسوب می شود. تیموتی کوین می نویسد: رمزگذاری درجه نظامی و رمزگذاری درجه بانکی فقط باید “رمزگذاری استاندارد صنعتی” خوانده شوند.

AES-256 بهتر از AES-128 است

AES-256 توسط بسیاری از خدمات و بسیاری از نرم افزارها به طور گسترده پذیرفته شده است. در حقیقت ، شما به احتمال زیاد همیشه از این “رمزگذاری درجه نظامی” استفاده می کنید. شما فقط آن را نمی دانید زیرا اکثر خدمات حتی آن را “رمزگذاری درجه نظامی” نمی نامند.

به عنوان مثال ، مرورگرهای وب مدرن هنگام برقراری ارتباط با وب سایت های امن HTTPS ، از AES-256 پشتیبانی می کنند. ما از “مدرن” در اینجا بسیار کم استفاده می کنیم، حتی اینترنت اکسپلورر 8 برای ویندوز ویستا پشتیبانی از رمزگذاری AES-256 را بدست آورد.

کروم ، فایرفاکس و سافاری همچنین از آن پشتیبانی می کنند. شما احتمالاً با انواع وب سایت هایی که از “رمزگذاری درجه نظامی” استفاده می کنید ، بدون اطلاع از آن استفاده می کنید.

رمزگذاری داخلی BitLocker در ویندوز به طور پیش فرض از AES-128 استفاده می کند اما می تواند پیکربندی شود و از AES-256 استفاده می کند. این به طور پیش فرض “درجه نظامی” نیست ، اما AES-128 هنوز هم باید در برابر حمله بسیار ایمن و مقاوم باشد و می تواند از نظر درجه نظامی باشد.

همچنین بخوانید  چگونه مشکل limited access لپ تاپ رو حل کنیم؟ ارور limited access وای فای

“Password manager 1Password” از AES-128 در سال 2013 به AES-256 ارتقاء داد. جفری گلدبرگ ، استدلال کرد که AES-128 اساساً به همان میزان ایمن است ، اما بسیاری از مردم با امنیت بیشتر با این رمزگذاری و تعداد بیشتری از آن رمزگذاری می کنند.

درنهایت ، خواه از رمزگذاری AES-256 ، AES-128 یا AES-192 استفاده کنید ، رمزگذاری بسیار مطمئنی دارید..

رمزگذاری به عنوان دفاع

رمزگذاری به عنوان دفاع

رمزنگاری برای مدت طولانی بخش مهمی از جنگ بوده است. این راهی است که یک ارتش بتواند با اطمینان پیام ها را بدون اینکه دشمنان آن پیام ها را شنود کنند به طور ایمن انتقال دهند. حتی اگر دشمن پیام را شنود کند ، باید پیام را رمزگشایی کند ، بنابراین در واقع مفید است.

در جنگ جهانی دوم ، آلمان دستگاه Enigma را برای رمزگذاری پیام های خود به کار گرفت. این مورد توسط بریتانیا و متحدانش که توسط اطلاعاتی که از پیام های رمزگذاری شده برای کمک به پیروزی در جنگ جمع آوری شده بود ، سرکوب شد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *