تبلیغات

تبلیغات

چگونه یک سایت را به صورت پی دی اف (PDF) در فایرفاکس ذخیره کنیم؟

How-to-Save-a-Web-Page-as-a-PDF-on-a-Mac

بعضی اوقات ، ممکن است بخواهید ضمن استفاده از فایرفاکس ، یک نسخه محلی از یک صفحه وب را ذخیره کنید. خوشبختانه ، به راحتی می توانید وب سایت را به پی دی اف تبدیل کنید در هر دو سیستم عامل ویندوز 10 و مک ، روش مفیدی برای ذخیره آن وجود دارد. در ادامه نحوه انجام این کار آورده شده است.

بیشتر بدانید:

نحوه فعال کردن تم مشکی فایرفاکس

نحوه ذخیره وب سایت به عنوان PDF در ویندوز 10

ابتدا فایرفاکس را باز کنید و به صفحه ای بروید که می خواهید به پی دی اف ذخیره کنید. روی آیکون سه نقطه در گوشه سمت راست بالای پنجره کلیک کنید. در پنجره ظاهر شده ، گزینه [Print] را انتخاب کنید.

نحوه ذخیره وب سایت به عنوان PDF در ویندوز 10

در صفحه پیش نمایش چاپی که ظاهر می شود ، از بخش [Select Printer] گزینه [Microsoft Print To PDF] را انتخاب کنید. سپس بر روی دکمه [Print] کلیک کنید.

نحوه ذخیره وب سایت به عنوان PDF در ویندوز 10

پنجره جدید با عنوان “Save Print Output As” ظاهر خواهد شد. مکانی را انتخاب کنید که می خواهید فایل پی دی اف را ذخیره کنید ، نام فایل را تایپ کنید و روی گزینه “Save” کلیک کنید.

نحوه ذخیره وب سایت به عنوان PDF در ویندوز 10

فایل PDF در محلی که شما انتخاب کرده اید ذخیره می شود. وقتی می خواهید بعداً آن را مشاهده کنید، کافی است آن را در فایل اکسپلورر ویندوز پیدا کنید و آن را باز کنید.

این تکنیک مشابه در سایر برنامه های ویندوز 10 نیز کار می کند. اگر می خواهید به راحتی یک فایل را به عنوان یک فایل PDF ذخیره کنید ، کافی است گزینه [Microsoft Print To PDF] را به عنوان چاپگر خود انتخاب کنید ، یک مکان ذخیره را انتخاب کنید و تنظیم کنید.

پیشنهادی:

آموزش آپدیت کردن فایرفاکس

نحوه ذخیره سایت به عنوان PDF در مک

اگر از فایرفاکس در مک استفاده می کنید ، به صفحه ای بروید که می خواهید به عنوان یک فایل PDF ذخیره کنید. هنگامی که در آنجا هستید ، در گوشه بالا سمت راست ، روی آیکون همبرگر (سه خط افقی) کلیک کنید و در منوی ظاهر شده گزینه [Print] را انتخاب کنید.

نحوه ذخیره سایت به عنوان PDF در مک

هنگامی که پنجره چاپ ظاهر می شود ، در گوشه پایین سمت چپ به دنبال منوی کشویی کوچک با عنوان “PDF” باشید. بر روی آن کلیک کرده و از لیست گزینه ها [Save As PDF] را انتخاب کنید.

نحوه ذخیره سایت به عنوان PDF در مک

سپس پنجره ذخیره سازی ظاهر می شود ، نامی برای فایل PDF خود تایپ کنید ، مکانی را که می خواهید آن را ذخیره کنید انتخاب کنید ، سپس دکمه [Save] را انتخاب کنید.

نحوه ذخیره سایت به عنوان PDF در مک

پی دی اف سایت در مکانی که شما انتخاب کرده اید ذخیره می شود. یکی از جالب ترین موارد در مورد مکینتاش این است که می توانید فایل ها را به صورت PDF از هر برنامه ای که از چاپ پشتیبانی می کند ، ذخیره کنید. فقط در گفتگوی چاپ به جستجوی منوی [Save As PDF] بروید ، مکان را انتخاب کنید و تمام شد.

همچنین بخوانید  آموزش پاک کردن کش و کوکی مرورگر سافاری در مک

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *