تبلیغات

تبلیغات

چرا من به وای فای متصل هستم ولی اینترنت ندارم؟

I-Connected-to-Wi-Fi-But-Not-the-Internet

به وای فای وصلم ولی اینترنت ندرم ! این اتفاق برای همه ما در یک زمان و مکان خاص اتفاق افتاده است. سیگنال وای فای شما قوی است ، اما هیچ اتصالی به اینترنت وجود ندارد. به این دلیل است که وای فای و اینترنت دو چیز متفاوت هستند و درک تفاوت می تواند به شما در رفع مشکلات آینده شبکه کمک کند.

وای فای با اینترنت چه تفاوتی دارد؟

وای فای یک نام تجاری ثبت شده برای گروهی از فناوری است که به یک دستگاه مانند سیستم، تلفن هوشمند یا کنسول بازی اجازه می دهد تا با استفاده از ارتباط رادیویی به صورت بی سیم به یک شبکه محلی (LAN) وصل شود.

از وای فای به جای استفاده از کابل فیزیکی برای اتصال دستگاه هوشمند به مودم استفاده می شود. دستگاهی که اتصالات بین همه دستگاه های شبکه را مدیریت می کند.

اینترنت یک نام عمومی برای صدها میلیون شبکه کوچکتر ، مانند شبکه های محلی (شبکه اینترنت مودم خانه شما) است که با هم ارتباط دارند استفاده می شود. در این شبکه های کوچکتر میلیارد ها دستگاه از طریق پروتکل های TCP/IP متصل می شوند. این سیستم ها را می توان با استفاده از سیم های فیزیکی ، کابل فیبر نوری ، فرکانس های رادیویی یا سایر فن آوری هایی که هنوز ابداع نشده است ، به یکدیگر وصل کرد.

بنابراین ، هنگامی که دستگاه شما به یک وای فای متصل است ، عملا به یک شبکه LAN متصل می شوید. اما شبکه ای که به آن وصل هستید ممکن است لزوماً به اینترنت وصل نشود. این جایی است که مشکل نهفته است بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم.

درک مشکل اتصال اینترنت و وای فای

این یک نمودار شبکه بسیار ساده است. در آن ، دستگاه شما از طریق وای فای به یک مودم متصل شده و شبکه محلی (LAN) را تشکیل می دهد و شبکه محلی شما با موفقیت به اینترنت وصل می شود.

درک مشکل اتصال اینترنت و وای فای

بعضی اوقات ، ارتباط بین شبکه محلی شما یعنی مودم یا روتز (تفاوت مودم و روتر) و اینترنت خراب می شود. ممکن است مشکل از سمت ارائه دهنده اینترنت (ISP) شما باشد ، آسیب دیدن کابل ها که شما را به شبکه ارائه دهنده اینترنت وصل می کنند یا مشکل دیگری ممکن است وجود داشته باشد. در این حالت ، شما هنوز به شبکه محلی وصل هستید ، اما شبکه محلی شما به اینترنت متصل نیست.

درک مشکل اتصال اینترنت و وای فای

در این حالت دوم ، دستگاه شما ممکن است اتصال وای فای صحیح یا سیگنال قوی را نشان دهد ، اما شما هیچ اتصال اینترنتی ندارید.

همچنین بخوانید  جلوگیری از ذخیره شدن عکسهای واتساپ در گالری گوشی (اندروید و آیفون)

چه کار باید کرد وقتی اتصال اینترنت قطع است

وقتی مشکلی در اتصال به اینترنت دارید ، ابتدا دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید. اگر این کار نمی کند ، آنچه در آینده انجام می دهید بستگی به مکان شما دارد.

اگر در خانه هستید ، می توانید خود مودم را عیب یابی کنید (با راه اندازی مجدد آن ، به عنوان راه حل اول) ، و اگر به اندازه کافی از نظر فنی مهارت دارید ، پیشنهاد می کنم مقاله حل مشکل اینترنت را مشاهده کنید تا با استفاده از سیستم شخصی خود برای حل مشکل اتصال به اینترنت خود انجام دهید. در صورت عدم موفقیت ، با شرکت ارائه دهنده اینترنت (ISP) خود تماس بگیرید و مشکل را گزارش دهید.

اگر در شکرتی مشغول به کار هستید و هنگام کار با اینترنت مشکل دارید ، با بخش IT خود تماس بگیرید و مشکل خود را شرح دهید. اگر با سیستم ویندوز کار می کنید با قطع شدن اینترنت مواجه شدید ، پیشنهاد می کنم مقاله حل مشکل اتصال اینترنت در ویندوز را مطالعه کنید .

همچنین اگر در یک مکان عمومی ، مانند یک مغازه ، مطب پزشک یا رستوران هستید ، ممکن است با احترام به یکی از کارمندان خود بگویید که اینترنت آنها مشکل دارد . به یاد داشته باشید که این مشکل به طور بالقوه می تواند مربوط به دستگاه شما باشد ، بنابراین انتظار رفع سریع نداشته باشید. موفق باشید!

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *