تبلیغات

تبلیغات

5 تا از بهترین مرورگرهای امن در سال 2020

Most-Secure-Browsers-Compared

اینترنت روز به روز در حال گسترش پیدا کردن است و همین طور نا امن تر ، اما شما برای استفاده از اینترنت به یک مرورگر امن احتیاج دارید و تمام اینترنت را مرور کنید. اما شما همچنین می دانید که در سال 2020 ، احتمال حمله فیشینگ ، بدافزارها ، اخبار جعلی ، اطلاعات نادرست و موارد دیگر وجود دارد.

بنابراین ، چگونه می توانید امنیت سیستم را تکمیل کنیم؟ اولین چیزی که باید در نظر بگیرید مرورگر اینترنت شما است. مرورگر زیادی وجود دارد ، اما امن ترین مرورگر اینترنت در سال 2020 کدام است؟

در ادامه لیست امن ترین مرورگرهای 2020 آورده شده است ، با تک تیپ همراه باشید.

امنیت در برابر حریم خصوصی در مرورگرها

لیستی که در ادامه آماده کرده ایم تمرکز شدیدی روی امنیت مرورگرهای اینترنتی دارد. دستیابی به امنیت ، حفظ حریم خصوصی است ، کاری که بسیاری از مردم در آن تلاش می کنند اما در دنیای آنلاین مشکل دارند. مرورگر شما در حفظ حریم خصوصی شما و همچنین امنیت آنلاین شما نقش اساسی دارد.

آیا می توانید امنیت را از حریم خصوصی جدا کنید؟

در این مقاله با نگاهی به امن ترین مرورگرهای سال 2020 ، قصد داریم در مورد هر دو ویژگی صحبت کنیم. همانطور که مشاهده خواهید کرد ، برخی از مرورگرها امنیت عالی اینترنت را ارائه می دهند اما از نظر حریم خصوصی شما ضعیف هستند.

بیشتر بدانید:

چگونه کش مرورگر را پاک کنیم؟

1. موزیلا فایرفاکس

موزیلا فایرفاکس

فایرفاکس یک مرورگر ایمن بسیار محبوب است که به طور مرتب از سایر رقیبان مرورگر برتر خود برای امنیت و حفظ حریم خصوصی تلاش می کند.

در مرحله اول ، فایرفاکس تنها مرورگر بزرگ منبع باز (open-source) است. این به تنهایی آن را از لحاظ مسئولیت پذیری از مرورگرهای اصلی جدا می کند. علاوه بر این ، توسعه فایرفاکس از بنیاد موزیلا ، یک سازمان غیر انتفاعی نیز بهره می برد.

فایرفاکس مجموعه گسترده ای از ویژگی های امنیتی را ارائه می دهد. این نرم افزار به کاربران توصیه می کند که مرورگر “محافظت از حریم خصوصی شدید از لحظه نصب” داشته باشد ، اما گزینه های حفظ حریم خصوصی و امنیتی بیشتری در دسترس است.

به عنوان مثال ، فایرفاکس کوکی های ردیابی متقابل را به صورت پیش فرض مسدود می کند ، متوقف کردن رسانه های اجتماعی و سایر ردیاب های شما در اطراف اینترنت و ایجاد یک پروفایل کاربر. همچنین می توانید از محافظت ردیابی یکپارچه برای مشاهده اینکه سایت ها و ردیاب ها سعی در دنبال کردن شما دارند استفاده کنید.

همچنین بخوانید  Thunderbolt 3 در مقابل USB-C: تفاوت تاندربولت با یو اس بی C چیست؟

علاوه بر این ، افزونه های امنیتی و حریم خصوصی بسیار عالی به عنوان افزونه فایرفاکس (Firefox Add-Ons) وجود دارد.

یکی دیگر از ویژگی های عالی امنیتی فایرفاکس ، قابلیت “DNS-over-HTTPS” است که جستجوهای نام دامنه شما را قبل از ارسال آنها از طریق اینترنت رمزگذاری می کند. هنوز مرورگرهایی مانند فایرفاکس در حال ساخت این فناوری و امنیتی هستند که دسترسی کاربران عادی را آسان تر می کند.

نکات خوب: منبع باز ، ویژگی های گسترده حریم خصوصی ، بلاک کننده ردیاب به صورت استاندارد ، بسیار قابل تنظیم.

نکات بد: در بعضی مواقع ، عدم وجود آزمایش متعدد بر روی ویژگی ها ، ویژگی های مرورگر را کم می کند. عدم بودجه می تواند باعث شود فایرفاکس از توسعه خود متوقف شود.

دانلود فایرفاکس: ویندوز ، مک ، لینوکس ، اندروید ، iOS

2. مرورگر تور (Tor)

مرورگر تور (Tor)

آیا لیستی از مرورگرهای امن بدون مرورگر Tor کامل خواهد بود؟ هیچی ، این جواب نیست مرورگر تور یک مرورگر اصلاح شده موزیلا فایرفاکس است که دارای عملکردهای اضافی است که به کاربران امکان مرور دارک وب را می دهد.

توابع اضافی به شکل پسوندهایی مانند NoScript ، HTTPS Everywhere ، TorButton و TorLauncher به وجود می آیند ، که همه این موارد لازم است با خیال راحت از دارک وب استفاده کنند. تنظیم مرورگر تور معمولاً به عنوان یک عامل نزولی در استفاده از آن تلقی می شود. در حالی که دسترسی به محتوای ناچیز بدون شک جای نگرانی دارد ، مرورگر تور موارد دیگری دارد.

مطمئناً وقتی در اینترنت معمولی گشت و گذار می کنید ، ناشناس می مانید ، اما به دلیل تنظیمات گسترده حریم خصوصی ، بسیاری از موارد موجود در این روند را نیز خراب می کند. در حالی که وضعیت بسیار بهتر از گذشته است ، بسیاری از وب سایت ها کار نمی کنند.

اکنون ، شما همچنین می توانید تایید کنید که وب سایت ها نباید از ردیابی استفاده کنند. من با شما موافقم. اما کاهش میزان حریم خصوصی مرورگر تور برای مرور اینترنت معمولی ، همچنین مرور دارک وب را بسیار خطرناک تر می کند.

نکات خوب: ویژگی های حریم خصوصی یکپارچه ، منبع باز و به روزرسانی های مکرر.

نکات بد: پتانسیل وب سایت ها را برای گره های خروج مخرب خراب می کند. به دلیل پیکربندی شبکه ، در بعضی مواقع بسیار مشکل ساز می شود.

دانلود مرورگر تور: ویندوز ، مک ، لینوکس | اندروید

3. مرورگر Comodo IceDragon

مرورگر Comodo IceDragon

Comodo IceDragon یک مرورگر امن و مطمئن است که توسط شرکت امنیتی Comodo ساخته شده است. مرورگر IceDragon مبتنی بر فایرفاکس است ، بنابراین دارای بسیاری از ویژگی های امنیتی مشابه مرورگر اصلی است.

همچنین بخوانید  انویدیا CUDA Cores چیست ؟ و چه نقشی در پردازش بازی دارد

Comodo IceDragon سایر ویژگیهای امنیتی Comodo را ادغام می کند. به عنوان مثال ، ابزار SiteInspector Comodo قبل از مراجعه به وب سایت ، از بدافزارها و سایر آسیب پذیری ها اسکن می کند. همچنین امکان استفاده از Comodo Secure DNS برای بارگذاری سریع وب سایت و همچنین کاهش بارگذاری صفحه مخرب وجود دارد.

یکی دیگر از مزایای دیگر این است که می توانید با Comodo IceDragon از مجموعه کاملی از افزونه های فایرفاکس استفاده کنید. این بدان معنی است که می توانید با استفاده از افزونه های آزمایش شده ، امنیت و حریم خصوصی مرورگر را گسترش دهید.

نکات خوب: بر اساس فایرفاکس ، دسترسی به افزونه های فایرفاکس ، ویژگیهای امنیتی Comodo یکپارچه.

نکات بد: به روزرسانی های نادر ، بر اساس نسخه قدیمی فایرفاکس

4. مرورگر گوگل کروم

مرورگر گوگل کروم

گوگل کروم به طور مداوم در لیست امن ترین مرورگرها قرار دارد. اکنون ، برخی با این ایده که گوگل کروم ایمن است ، مشکل دارند. دلیل این امر این است که در حالی که کروم به خوبی کار می کند تا افراد سودجو و متجاوز را در معرض خطر قرار ندهد ، اما از نظر حریم شخصی نیز بسیار ضعیف است.

کروم به روزرسانی منظم دارد ، در تست های هک عملکرد خوبی دارد ، از ویژگی های امنیتی یکپارچه برخوردار است ، و در مسابقات سالانه هک کردن Pwn2Own در چندین نوبت (و همچنین جوایز امنیتی دیگر) بخش “امن ترین مرورگر” را به دست آورد.

با این وجود ، هجوم حریم خصوصی گوگل کروم و شیوه های جمع آوری داده ها در این مرحله کاملاً شناخته شده است. جای تعجب ندارد که مرورگر ایجاد شده توسط شرکتی که منبع اصلی درآمد آن تبلیغات است از فرصتی برای جمع آوری داده استفاده کند.

به همین دلیل گوگل کروم از امنیت واقعی برخوردار است ، اما برای حفظ حریم خصوصی ضعیف است. البته می توانید افزونه های کروم با محوریت حفظ حریم خصوصی را اضافه کنید تا حریم شخصی شما افزایش یابد. برخی از این برنامه های افزودنی همچنین امنیت شما را افزایش می دهند.

نکات خوب: برنده جوایز امنیت ، به روزرسانی های مکرر و برنامه های افزودنی مرورگر را ایمن تر می کند.

نکات بد: عمده موارد مربوط به حریم خصوصی ، برنامه های افزودنی مرورگر می تواند باعث ایجاد مشکلات امنیتی ، کد منبع بسته شود.

5. مرورگر Dooble

مرورگر Dooble

Dooble یک مرورگر امن منحصر به فرد در این لیست است: نه توسط کرومیم و نه فایرفاکس پشتیبانی می شود. در عوض ، Dooble یک تحول مستقل است که چشمگیر است.

همچنین بخوانید  آموزش نرم افزارهای مهندسی عمران — 7 نرم افزار ضروری برای مهندسان عمران و معماری

از پشت ، Dooble دارای یک تمرکز قوی در حفظ حریم خصوصی است. گزینه های پیش فرض امنیتی و حریم خصوصی شامل بلاک کردن تبلیغات و ردیاب ، بلاک کردن اسکریپت ، نشانک های رمزگذاری شده و تاریخچه مرور ، پروفایل های رمزگذاری شده کاربر و موارد دیگر می باشد. همچنین توجه داشته باشید که فایل های Flash و JavaScript به صورت پیش فرض غیرفعال هستند.

مرورگر همچنین به روزرسانی های مکرر امنیتی را دریافت می کند. جالب اینجاست که شما همچنین می توانید از Dooble به عنوان سرویس دهنده FTP برای انتقال فایل ها به سرور یا موارد دیگر استفاده کنید. Dooble همچنین در لیست ما از بهترین مرورگرهای امن منبع باز قرار دارد که ارزش بررسی سایر گزینه های مرورگر را دارد.

نکات خوب: منبع آزاد ، بهتر از گوگل و سایر مرورگرها، سبک و سریع است.

نکات بد: می تواند نسبت به سایر مرورگرهای مدرن قدیمی شود. پیدا کردن افزونه های آن دشوار است. دارای یک پایگاه کاربری بسیار کوچک است که به معنی شناسایی آسان است.

دانلود Dooble: ویندوز ، macOS ، لینوکس

آیا مرورگرهای کمتر شناخته شده ایمن هستند؟

در دنیایی که حفظ حریم خصوصی و امنیت بسیار مهم است ، پیدا کردن مرورگر امن دشوار است. همانطور که می بینید ، باید بین امنیت ، حفظ حریم خصوصی و عملکرد ، انتخاب کنید. موزیلا فایرفاکس هر گزینه را تیک می زند و یکی از امن ترین مرورگر در سال 2020 است.

بسیاری از مرورگرهای جایگزین در اینجا وجود دارد. مشکل اصلی پیش روی این گزینه های مربوط به مرورگر ، بودجه است. چگونه می توانید به اندازه کافی کاربران را به ضمانت ادامه توسعه بدون تسلیم شدن در بعضی از فناوری های تهاجم به حریم خصوصی ، جذب کنید یا قبل از اینکه فرکانس بروزرسانی یک مسئله امنیتی جدی ایجاد کند؟

حتی اگر به گوگل اعتماد نکنید ، کروم به روزرسانی های مکرر را دریافت می کند و به طور کلی ایمن است. اما آن مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم برای پیاده سازی ویژگی های امنیتی و به روزرسانی ها زمان بیشتری می کشند.

بنابراین ، بله ، مرورگرهای کمتر شناخته شده کاملاً ایمن هستند. اما قبل از استفاده مطمئن شوید که برنامه کاملا امن باشد و در گذشته مشکلاتی نداشته باشد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *