تبلیغات

تبلیغات

معنی کلمه پادکست چیست(Podcast)؟ چگونه پادکست رایگان گوش کنیم؟

What-is-podcast

پادکست ها از زمان آغاز این اصطلاح در سال 2004 به طرز عظیمی طرفدار پیدا کردند. این کلمه فقط یکی از ویژگی ها iPod و پخش بود ، اما در عصر تلفن های هوشمند این رسانه واقعاً محبوبیت پیدا کرده و با رسانه های دیجیتالی ، مانند رادیو و تلویزیون رقیب است.

اما دقیقاً پادکست چیست؟ آیا این یک برنامه نمایش رادیویی است؟ یک سریال مستند؟ ویژه کمدی؟ جواب همه اینها بله است!

ما این راهنما را برای افراد نا آشنا جمع آوری کرده ایم و همه چیزهایی را که لازم است بدانید برای شروع گوش دادن ، گردآوری کرده ایم با تک تیپ همراه باشید.

پادکست یعنی چه؟

پادکست چیست؟

پادکست یک فایل صوتی دیجیتالی است که می توانید از طریق اتصال به اینترنت در تعدادی از دستگاهها آن را دانلود یا پخش کنید. اگرچه گاهی اوقات می توانید به طور زنده ضبط شده به آنها گوش دهید ، اما معمولاً قبل از انتشار پادکست ، از قبل ضبط و ویرایش می شوند.

می توانید در قرن بیست و یکم پادکست را به عنوان رادیو تصور کنید ، اما هیچ فرمت و طول استاندارد وجود ندارد. آنها می توانند از نمایش های گفتگو گرفته تا درام های صوتی تا دروس زبان تا کتاب های صوتی، با همه چیز در بین باشد. برخی از پادکست ها ، مانند تجربه فوق العاده محبوب جو روگان ، حتی قسمت های ویدیویی را در کنار قسمت استاندارد صوتی منتشر می کنند.

پادکست ها می توانند فقط از چند قسمت تا صدها قسمت متفاوت باشند و همه برنامه ها و سرویس های پخش امکان اشتراک در نمایش های مورد علاقه خود را آسان می کنند. عضویت بدان معنی است که شما همیشه با آخرین قسمت های منتشر شده آنها به روز باشید. بسته به ناشر ، این می تواند معنی داشته باشد از روزانه یک بار تا هر چند ماه یکبار.

آیا پادکست رایگانه؟

آیا پادکست رایگانه؟

پادکست ها تقریباً همیشه رایگان هستند. این یکی از معدود ویژگی های واقعی تعریف کننده رسانه است. اگرچه برخی از آنها قسمت های ویژه ای را برای شنوندگان که از نمایش مالی حمایت می کنند ، پخش می کنند ، اما هدف اصلی پادکست رسیدن به هرچه بیشتر مخاطبان است و هر چه بیشتر موانع را برای شنوندگان بالقوه برطرف می کند.

برخی از خدمات ممکن است هزینه ای برای برخی از قسمت های پادکست قرار دهند.

برخی پادکست ها ممکن است منحصر به یک سرویس خاص مانند Spotify شوند. این پادکست ها معمولاً رایگان هستند ، اما از سیستم عامل های دیگر قابل دانلود یا دسترسی به آنها نیست. این سیستم عامل ها به طور معمول عضویت برتر را با مزایای پادکست های اختصاصی ، مانند قسمت های جایزه ، دسترسی زودهنگام یا دانلود رایگان آگهی ، ارائه می دهند.

همچنین بخوانید  7 روش برای افزایش حافظه هارد در ویندوز - افزایش حجم درایو ویندوز

چگونه از پادکست درآمدزایی می کنند؟

اگر پادکست ها رایگان هستند ، ممکن است تعجب کنید که چگونه می توانند درآمد کسب کنند. حقیقت صادق این است که بسیاری از پادکست ها پول در نمی آورند و حداقل در ابتدا به عنوان یک پروژه های رایگان ساخته می شوند. پادکسات های رایگان ابتدا کاربران را به خود جذب می کنند و سپس تبلیغات را شروع می کنند، و از سال 2020 بیش از یک میلیون پادکست با ده ها میلیون قسمت وجود دارد که باید به آنها گوش دهید.

بدیهی است که هدف پادکسترهای حرفه ای کسب درآمد است و روش های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. بیشتر پادکست ها با گرفتن اسپانسر و از جمله تبلیغات درآمد کسب می کنند. مانند رادیو ، اینها معمولاً در زمان های کوتاه در بین پادکست ها درج می شوند. برخی از پادکست های دیگر ، حداقل تا حدودی توسط دولت ها یا سازمان های دیگر تأمین می شوند.

از کجا پادکست گوش کنیم؟

از کجا پادکست گوش کنیم؟

چندین روش برای گوش دادن به پادکست ها در سیستم ، تلفن هوشمند یا خانه هوشمند وجود دارد. حتی می توانید در کنسول های بازی مدرن و تلویزیون های هوشمند به پادکست ها گوش دهید. احتمال این است که اگر دستگاه بلندگو یا جک هدفون داشته باشد ، می توانید به پادکست های موجود در آن گوش دهید.

بیشتر بدانید:

نحوه استفاده از گوگل پادکست در آیفون و اندروید

توصیه می کنیم در گوشی همراه کنید ، زیرا احتمالاً آن را با خود دارید ، اما اگر ترجیح می دهید هنگام استراحت یا کار کردن به پادکست ها گوش کنید ، ممکن است بخواهید آن را در سیستم خود گوش کنید.

نحوه گوش دادن به پادکست ها در اندروید:

  • برنامه Google Podcasts را دانلود و نصب کنید.
  • هرکدام از برنامه های پادکست را برای اندروید دانلود و باز کنید.
  • دستیار گوگل را باز کنید و بگویید “Play (نام پادکست)” را بگویید.

نحوه گوش دادن به پادکست ها در آیفون:

  • برنامه Podcasts از پیش نصب شده را باز کنید.
  • هرکدام از برنامه های پادکست را برای iOS دانلود و باز کنید.
  • سیری را باز کنید و بگویید “Play(نام پادکست)” یا مشابه آن.

نحوه گوش دادن به پادکست در سیستم:

  • به وب سایت پادکست مورد نظر بروید و روی پخش کلیک کنید.
  • به Spotify ، Google Podcasts یا هر سرویس پخش پادکست گوش دهید.

گوش دادن به پادکست در تلگرام:

گوش دادن پادکست در اینستاگرام:

همچنین بخوانید  آموزش صفر تا صد پرایس اکشن + فیلم آموزشی

چگونه پادکست بسازیم؟

چگونه پادکست بسازیم؟

در پایه آن ، پادکست فقط یک فایل صوتی است که اگر می خواهید شروع به کار کنید ، ساخت پادکست کار دشواری نیست . در حقیقت ، هنگامی که شما یک ایده و مبحث دارید می توانید یک اپیزود را فقط با استفاده از تلفن همراه خود ضبط ، ویرایش و منتشر کنید. به نظر نمی رسد عالی باشد ، اما می تواند روشی مناسب برای شروع ساخت پادکست بدون خرید سخت افزار اضافی باشد.

این ممکن است بی اهمیت به نظر برسد ، اما ارائه ایده اغلب دشوارترین بخش روند است. میلیون ها اپیزود از دوستان در مورد زندگی روزمره خود صحبت می کنند ، و در حالی که ما نمی خواهیم شما را از ضبط هر آنچه دوست دارید منصرف کنیم، اگر می خواهید مخاطب بدست آورید باید تلاشن کنید.

بدیهی است ، جدی ترین پادکست ها با تجهیزاتی مانند میکروفون مخصوص، هدفون و نرم افزار صوتی سرمایه گذاری می کنند تا پادکست های آنها به بهترین شکل ممکن ضبط شوند.

شبکه پادکست چیست؟

شبکه پادکست گروهی از پادکست ها است که برای ایجاد یک شبکه توزیع بزرگتر ، تقویت روابط با تبلیغ کنندگان یا حتی اشتراک هزینه های تولیدی با یکدیگر همکاری می کنند. این کار نه تنها باعث می شود کار یک میزبان آسان تر شود ، بلکه می تواند با ارتقاء متقابل دسترسی آنها را نیز گسترش دهد.

این ترتیب برای تبلیغ کنندگان نیز بسیار عالی است ، زیرا می توانند برای تبلیغات در مورد نمایش های مختلف درباره موضوعات مختلف ، با یک نهاد واحد مذاکره کنند. این وظایف به طور معمول کاری نیستند که پادکست ها برای انجام کار به فعالیت خود می پردازند ، بنابراین می توانند به نوبه خود بر کارهایی که انجام می دهند متمرکز شوند: ساخت قسمتهای عالی.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *